Myo-inositol

Oon tilannu Ebayn kautta puolalaisesta apteekista Inofem-nimellä tota Inofolicia. Taas lähti tilaukseen. Oon jo varmaa 3 pakettia käyttäny ja vähä oon jo odottanu tärppiä
 
Jossain oli että olisi hyvä olla nimenomaan myo-inositolia, ei pelkkä inositoli.

Mä olen syönyt nyt ehkä 15pv tätä donafertyä..
Pari pv mun nännit olleet ihan sairaan kipeet, mun alavatsa on vähän kipeä ja seksi halut on ihn hurjat.

Mun nänneissä ei ole koskaan ennen ollu tuntoa, ei siis ikinä.
Mulla on pco munasarjat, en ole ovuloi nut olle laan ja joutunut syömään terolut ja primolut saadakseni kuukautiset....
Toimiikohan tämä nyt..

Tarkoitus olisi briteistä tilata kun Suomessa kallista.


Ja inakin donafertyä voi jatkaa raskauden aikana. Myo-inositol on solujen rakennusaine, b-vitamiineihin kuuluva ja donafertyssä lisänä foolihappoa.
 
Hei! Mietin täällä myös koska lopettaa inofolic, kun tulee raskaaksi.. Täytyypä kysyä läääkäriltä, kun hän sitä suositteli. Koska et muut ootte lopettanut? Käytättekö jotain raskausvitamiineja?
 
Aloitin myo-inositolin kesällä ja ensimmäinen kierto oli heti lyhyin pitkään aikaan, 31 pv. Yleensä olleet 40-44 pv tämän vuoden aikana. Toisaalta harrastin myös enemmän liikuntaa ja söin paremmin. Siinä kierrossa myös tuli selvästi ovislimoja, sain ovistestiin plussan ja lämmötkin nousi loppukiertoon. Ovis tuli tosin vasta kp 22 eli luteaali jäi lyhyeksi. Nyt tässä kierrossa menossa kp 32, lämmöt sahanneet ties miten eikä mitään kuukautisia ennakoivia oireita ole ollut.
 
En selannut koko ketjua anteeksi. Onko selvinnyt, saako raskaana käyttää? Tai siis voi syödä vielä ovulaation jälkeen, ennen kuin uusi kierto alkaa?

Mikä olisi paras tapa?Siis juuri jauhetta käyttää, ostin inositolia jauheena, siinä lukee kolme minikauhallista, mikähän tämä minikauha on :hilarious: en vielä maistanut. Siinä luki smoothieen, mut voisko ihan vaan veden sekaan? Varmaankin, jos ei maistu miltään.. Mut kuinka monta teelusikallista?
 
En selannut koko ketjua anteeksi. Onko selvinnyt, saako raskaana käyttää? Tai siis voi syödä vielä ovulaation jälkeen, ennen kuin uusi kierto alkaa?

Mikä olisi paras tapa?Siis juuri jauhetta käyttää, ostin inositolia jauheena, siinä lukee kolme minikauhallista, mikähän tämä minikauha on :hilarious: en vielä maistanut. Siinä luki smoothieen, mut voisko ihan vaan veden sekaan? Varmaankin, jos ei maistu miltään.. Mut kuinka monta teelusikallista?
Myo-inositolia voi käyttää raskaana, mahdollisesti auttaa ehkäisemään keskenmenoja ja raskausdiabetestä Inofolic-valmisteen nettisivujen mukaan :)
 
Olisiko jollain jäänyt ylimääräiseksi inofolicia tai donafertyä? Mistään apteekista ei tätä enää löydy, ulkomailta en heti uskaltaisi tilata jollei teillä ole antaa luotettavaa paikkaa? Lääkärin kanssa jopa oli puhetta, että kun tätä saisi kokeiltavaksi, mutta kun ei löydy
 
Onko jollain käynyt niin, että kierrot olisivat lyhentyneet vasta pidemmän ajan kuluttua? Oon syönyt myo-inositolia nyt kaksi kiertoa, molemmat olleet 40 päivää. Ovisoireet on olleet hurjat, mutta kestävät monta viikkoa.
 
Oisko kenelläkään laittaa linkkiä, mistä olette tilanneet esim. Donavertyä vastaavaa valmistetta? :)

Mun käsityksen mukaan Suomesta ei saa mistään valmiita annospusseja. Ainoastaan niitä kapseleita, joita tarttis vetää kahdeksan päivässä että sais saman annostuksen. Omat pussukkani ostin Ebaysta, ei ehkä luotettavin mesta, mutta olin epätoivoinen...
 
Hei naiset,

Suositus myo-inositolille täältäkin, tein elämäni ensimmäisen haalean plussan. :) Mulle on mm. tehty tänä vuonna epäonnistunut IVF, joten lapsettomuustaustaa on, PCOSia ei, mutta AMH alhainen. Tilasin IHerbistä myo-inositolijauhetta, ja folaattia (imeytyy paremmin kuin foolihappo) olen syönyt jo pari vuotta erikseen. En tiedä siis auttoiko inositoli, mutta oli jonkin verran odotuksia, ja jo haamuplussa on parempi tulos kuin koskaan aikaisemmin! (Toki en uskalla vielä uskoa että pysyy matkassa.) En ehtinyt syödä sitä aamuin illoin kuin joitain viikkoja, tein tästä kierrosta kerrankin ovistestiplussan, oviksia en aina ole saanut testattua. Onnea matkaan muillekin!
 
Hei naiset,

Suositus myo-inositolille täältäkin, tein elämäni ensimmäisen haalean plussan. :) Mulle on mm. tehty tänä vuonna epäonnistunut IVF, joten lapsettomuustaustaa on, PCOSia ei, mutta AMH alhainen. Tilasin IHerbistä myo-inositolijauhetta, ja folaattia (imeytyy paremmin kuin foolihappo) olen syönyt jo pari vuotta erikseen. En tiedä siis auttoiko inositoli, mutta oli jonkin verran odotuksia, ja jo haamuplussa on parempi tulos kuin koskaan aikaisemmin! (Toki en uskalla vielä uskoa että pysyy matkassa.) En ehtinyt syödä sitä aamuin illoin kuin joitain viikkoja, tein tästä kierrosta kerrankin ovistestiplussan, oviksia en aina ole saanut testattua. Onnea matkaan muillekin!


Tämä meni kesken 6+0. :sad001 Kuitenkin hitaasta hcg:n laskusta huolimatta (olen käynyt useissa verikokeissa) tein jälleen positiivisen ovulaatiotestin, ja seuraavasta kierrosta uskaltanee yrittää uudestaan.
 
Tilattu :) toivottavasti ok syödä myös hormonihoitojen aikana..

Heh, mäkin jossain ajatuspäissäni menin ja tilasin taas kokeiluun:hilarious: en tajua mikä hinku mulla on kuluttaa rahaa näihin kaikenmaailman juttuihin, jotka on jo kokeiltu, eikä oo auttaneet:hilarious:
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top