Muut vauvakamat

Mulla on ostettuna tasan yhdet housut, kahdet sukat ja pipot vauvalle. Enkä edes aio kauheasti haalia ennen ru:aa. Jotain tulossalahjoituksena sukulaisilta kai. Ja äitiyspakkauksen haluan kyllä. :) Nou hätää...

Jos mulla olisi lapsia ennestään niin harkitsisin myös tuota ä-pakkausta, mutta koska eka pulla tulossa eikä mitään ole valmiina niin toki otan. Sen arvo on paljon enemmän kuin mitä rahana saisi. Tietenkin jos on paljon jo ennestään vauvakamaa niin rahalla voi sitten ostaa just sitä mitä tarvitsee. :) Paljon se avustus muuten on jos ottaa rahana?

Täällä otetaan myös esikoiselle äitiyspakkaus. Vaikka ovat vähentäneet kamoja kovasti vuosien mittaan, on siellä musta etenkin ekan kanssa tosi hyviä juttuja mukana, mitä muuten olis ärsyttävä juosta ostelemassa (ne vesilämpö mittarit yms.). Nyt saa sitten keskittyä hamstraan kaikkea muuta. Harmi, että ovat vaihtaneet ne ihanat ja kestävät oranssit kynsisakset johonkin toisiin.. mun omani on äitillä tallella vielä 27-vuoden jälkeenkin ja toimivat moitteettomasti edelleen :grin Mitäs porukka on tykänny tästä "retrohkosta" äitiyspakkauksesta? Musta osa on ihania, osa sitten taas.. noh, turhan retroja mun makuun :wink Autumn toi lista onkin loistava idea! Miksen oo ite tajunnu, oon vaan tuskastellu miten noissa pysyy perässä, et mitä kokoo on jo minkäkin verran. Pitääkin rueta kans Excel-askarteluun :wink

Mulla on ihan perinteinen ruutupaperi ja tukkimiehen kirjanpito mutta ajaa asiansa. :grin Mä tykkään kyllä retroista ja värikkäistä vauvanvaatteista, siistimpi tää tämän vuoden ä-pakkaus ehkä on kuin viime vuonna. Tuo ulkohaalari on kyllä aika iso, 68-74 cm. Jos vaavi syntyy siinä loka-marraskuussa niin eikös tuo haalari ole sitten sopiva kun tulee kevät ja jo lämpenee? Eli pitää varmaan ostaa kyllä pienempi haalari ettei vauva aivan huku siihen. Mikähän koko, ehkä 60 cm?

Mä en osta talvihaalaria ollenkaan, ei ollut sellasta edelliselläkään marrasvauvalla :) kaukalo- ja vaunulämpöpussit ostan, niillä tarkenee ku pistää alle kevyen fleece- tai villapuvun :)
Esikoiselle otin äitiyspakkauksen. Siitä ei ole tallessa kuin makuupussi näin 11 vuoden jälkeen, mutta sain just kaverilta äp:n peiton, villahaalarin, harjan ja kynsisakset. Vaatteiden kanssa olen niin supernirso, että jäis lähes kaikki äp:n vaatteet käyttämättä :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Hoitoalustan ostamisesta oli ehkä jossain vähän jutunjuurta mutta en nyt äkkiseltään löytänyt. Eli millaista kannattaa ostaa? Kova muovipintainen vai pehmeämpi vanupehmusteinen ja muovipinnoitettu kankainen? Käytettynä ajattelin ostaa. Jotain suojaahan siinä päällä varmaan tulee pidettyä joten kuviolla ja värillä ei taida olla niin väliä.

Toisille on, toisille ei :) esimerkiksi jos on vähän tilaa niin ei kannata väkisin yrittää tunkea sitä mihinkään. Mut joku puhui täällä joskus semmoisesta ikean lipastosta josta saa poistettua sen hoitotason ja jää normaali lipastoksi, kuulostaa mun korvaan järkevältä. Itse en lähtisi ostamaan pelkkää hoitopöytää joka mahdollisesti 6kk kuluttua jäisi käyttämättömäksi kun vaippa tulee vaihdettua missä sattuu. Mut tää on mun näkökulma, kukin tyylillään! :)

Sent from my PadFone 2 using Vau Foorumi mobile app

Me saatiin kavereilta hoitopöytä kahvipakettia vastaan, on tosi perusmalli eikä mitään laatikoita ole, mutta ostan ikeasta siihen metallikorin kiskoilla tai pari, jonne saa sitten jemmattua vaatteita. Pöytä on onneksi tosi kapea joten ei vie paljoa edes tilaa.

d5e72b0aa469899976f28b46c950b-orig.jpg

Ostin tällasen keinuseepran tori.fi:stä Oulusta ja nyt odottelen kuumeisesti, että koska posti sen kotiin kiikuttaa. :happy093.Se on niin ihana!! :rolleyes::grin Voin jo kuvitella miten sillä aikanaan kiikutaan menemään :Heartred Isännän kanssa sitä joskus viime kesänä lasten sisustus- ja tarvikeliikkeessä Lappeenrannassa hiplailtiin ja ei raaskittu etukäteen ostaa, kun ei vielä oltu yrittämisestä sovittu vaan oltiin katselemassa kummitytölle ristiäislahjaa.. enää näitä ei liikkeistä saa, mutta onneksi löytyi käytettynä! Kuinkahan pahasti tää hankkiminen vielä lähtee käsistä.. :smiley-ashamed004:smiley-ashamed005

Täällä muuten kaivataan myös Autumnin tavoin vinkkiä, millasta hoitoalustaa porukka meinaa hommata? Joku pehmeä unelmahan olis tosi kiva, mutta onko oikeesti mitenkään käytännöllinen? Vai meneekö, jos alla on esim. äitiyspakkauksen muovinen? Kestääkö ne kankaiset miten pesua vai onko kamalan näkösiä jo muutama vahingon jälkeen?

EDIT: paitsi että eihän siellä äitiyspakkauksessa taidakaan enää mitään muovialustaa ollakaan:think005:laughing014

Meillä tulee käyttöön esikoiselta säästetty hoitoalusta, peruspehmeä, jossa päällä vettä hylkivä pinta. Toimi ihan tosi hyvin meillä, ei voi valittaa. Meillä oli käytössä ikeasta ostetut muotoonommellut kangassuojat (pyyhekangasta) jotka oli sitte helppo nakata pesuun kun meni likaseksi. Suojaa hoitoalustaa ja pysyy hyvin paikoillaan. Muutaman kerran tartti itse hoitoalustaa pestä, mutta siihenkin riitti kostealla pyyhkiminen.

Meillä oli käytössä ekan kanssa semmonen kokoontaitettava hoitopöytä ja siihen semmonen hoitoalusta jonka pinta oli liukas, siis sellanen vettä hylkivä :) Oli tosi kätevä, sen pöydän sai vaikka reissuille mukaan tai taiteltua johonkin vähän piiloon jos tarvi. Siinä hoitoalustan päällä pidettiin yleensä ihan peruspyyhettä, niin ei tarvinnu hirveesti siivoilla jos vahinko sattu ;) Uskoisin, että samaisella pöydällä ja alustalla mennään tulevankin kanssa!

Meillä on kanssa ollut pehmeä muovipintainen hoitoalusta esikoisella ja sama tulee nytkin käyttöön. Siinä myös päällä Ikean muotoonommellut suojat tai ihan vaan pyyheliina.

Mä ostin veljen pienemmälle tytölle viime jouluks pienen kuvakirjan "Hrrrr Talven tarina" (Il Sung Na). Nyt samaisia kirjoja sai kolmella eurolla, ostin sellaisen tulevaisuuden varalle tälle omallekin lapselle. Oon niin ihastunut noihin ko. taiteilijan hahmoihin ja taiteeseen! Mutta vissiin ei oo kauheesti suomennettu noita.

http://www.ilsungna.com/home.htm <3

Itse ostin juuri käytettynä puuhamaton, jossa on lelukaari, jonka saa irroitettua ja laitettua esim. pinnikseen tai sitteriin. Sit myös ohuen 56cm talvihaalarin. Ne onkin ensimmäiset hankinnat tälle tulokkaalle. Kesälomalla mennään varmaan katselemaan turvakaukaloa +jalustaa. Haluisin semmosen jonka saa kiinni meidän phil &tedsin tuplarattaisiin. Niissä meni meidän kuopus siskonsa kanssa ihan vauvasta asti ja niin olisi tarkoitus tämän kolmannenkin mennä. Myös sukulaisilta saadut Hartan -merkkiset yhdistelmävaunut (ikää jo useampi vuosi ja kasausmekanismi hajonnut mut toimii edelleen lenkillä yms.) löytyy vielä edellisten jäljiltä joten vanhoilla mennään :)

Täällä on ihan täysin lähtenyt käsistä tää touhu... :D Odotan toista (ja luultavasti viimeistä) lastani, ja esikoiselle saimme aivan kaiken tutuilta käytettynä, eikä mitään "saanut" itse valita. Vaatteitakin ostin todella vähän alkuun itse. Nyt rv 17+4 ja vaatteita löytyy kolme fleecehaalaria (yksi kylläkin vaaleanpunainen, joten ehkä ei sitä otettaisi pojalle käyttöön) ja lisäksi löytyy parit-kolmet housut, pari bodya ja muutama jumpsuit. Eilen tilasin vaunut ja turvakaukalon (vinkkinä muillekin, että tämän viikon ajan Ozbaby verkkokaupasta saa tiettyjen vaunujen mukana kaukalon kaupan päälle!), ja torstaina haen koliikkikeinun, jolla ajattelin korvata sitterin. Lisäksi shoppailin tori.fi:n kautta aivan ihanan kehdon ensisängyksi ja sen pitäisi saapua minulle ensi viikolla <3 Pinnasänky saadaan käytettynä, pikkusiskoni vanha ja sama joka oli myös esikoisellamme. Sanokaa nyt joku muukin, että olette hätäilleet hankintojen kanssa??

Minkä verran olette hankkineet/aiotte hankkia lakanoita yms? Meillä oli esikoisen aikana niitäkin tosi paljon mutta hävitin kaiken enkä muista enää yhtään että paljonko mitäkin tarvittiin :( Nyt elämä on sikäli erilaista, että taloudesta löytyy pesukoneen lisäksi kuivausrumpu, joka hieman nopeuttaa pyykinpesua, kun ei tarvi odotella pyykkien kuivumista..

Mä en ole laskenut lakanoiden määrää, ei hajuakaan paljonko niitä on. Sain kaverilta pari kassillista lakanaa ja pyyhettä ym, eiköhän me niillä pärjätä :D Mulla on äp:n peittoja kaksi ja kaksi petaria pinnikseen noiden lakanoiden lisäksi. Sit ostettiin just uudet eturenkaat meidän rattaisiin ja adapterit kaukaloa varten. Sekä kaukalo ja telakka. Pinnasänky tuli joskus rv 10. Syöttötuoliin on pehmusteet tallessa, mut itse tuolia ei. Sen ehtii myöhemminkin :) Sit meil on noiden lukuisten perusvaatteiden lisäks unipussejakin vissiin viisi, ne on kaikki tullu lahjaks... Vanuhaalareita on pari, villavaatteita sitten enemmänkin. Yks äp:n toppis tuli kaverilta, saa nähä tarttetaanko sitä ikinä. Vauvanleluja on kassillinen. Sitteriä ei osteta, koska hankitaan jostain keinu tällekin, kun edellisellä todettiin se hyväksi. Sit on kantoliina ja kantoreppu, läjä kestovaippoja, mikrosteriloija ja pari rintapumppua, kylvetystuki ja leikkimatto... Mä en edes tiedä. Ihan hirveesti kaikkea ja 90% ollaan saatu ilmaseks kaverilta ja paljon on ylimäärästäkin, edellisiltä ei ole mitään muuta ku yhdistelmäkärryt ja se syöttötuolin pehmuste. Jossain kohtaa teen jonkinlaisen inventaarion ja jaan ylimääräset tavarat eteenpäin. Ja hankin puuttuvat, eli ainakin nyt hoitoalustan ja lämpöpussit kaukaloon ja vaunuihin.

Takaisin