Muut vauvakamat

Mulla on sit taas tän toisen kohdalla se tilanne, että en saa mistään mitään ilmaiseks :D Pikkuveljenikin täyttää syksyllä 4v ja äiti on hävittänyt kaikki vauvakamat.. :/ Ehkä just jokunen lakana saattaa löytyä jos poika siirtyy isojen sänkyyn ennen tän mun vauvelin syntymää. Ja mä ajattelin että esikoinen on myös ainokainen, joten mitään esikoiselta jäänyttä ei ole.. Pari jotain tunnesyistä säilytettyä mekkoa/vaatetta jotka oli liian hienoja heitettäväksi pois, mutta nekin on niin tyttömäisiä että jos kakkonen on poika niin ei voi käyttää :D Mulla on vähän ehkä ajoissa kyllä kans nää jutut mielessä, mutta tuntuu että parempi hankkia pikkuhiljaa, kuin jättää kaikki sinne loppuun, noin niinkuin rahallisestikin ajatellen..

Miulla kaappi pursuilee vauvanvaatreita, mutta kaikenlaisten tarvikkeiden hankinta on kyl vielä edessä. Pikkasen oon hukassa, että mitä oikeesti tarttee ja mikä on vaan ylimäärästä kivaa, koska esikoistani odotan. Sänky on hankittu ja vaunut + auton tyrvasysteemit hankitaan ens viikolla. Eilen selvis ultrassa että tää on tyttö, joten kaippa se jotain ihanaa pinkkiä täytyy lähteä hommaamaan :)

Onkos moni jo muuten miettinyt pinnasängyn patjan hankintaa? Me saatiin viime kerralla patjakin jostain, nyt luulen että täytyy ostaa itse. Katselin Ikean sivuilta patjoja, ja herää vaan kysymys että mistä niiden patjojen laaja hintahaitari mahtaa johtua ja eikö halvempi patja voi olla hyvä?

Itse en usko niissä patjoissa olevan kovin suurta merkitystä noin pienelle vauvalle kun painoa ei ole juuri mitään. Meillä ei ollut paljon vaihroehtoja patjan valinnassa kun pinnasänky on "vanhan mallinen" ja koko aavistuksen pienempi kuin nykyisissä sängyissä. Ainoa keneltä löytyi sopiva patja, oli Finlayson ja se on aivan tavallinen vaahtomuovipatja. Kertokaa toki jos jollain on tarkempaa tietoa asiasta :)

Sent from my PadFone 2 using Vau Foorumi mobile app

Eilen kävin miehen kanssa "ostoksilla" hänen kaverinsa luona. Tähän perheeseen oli syntynyt pikkuinen tyttö ja jo 2 vuotiaan pojan vaatteet olivat sitten menossa kirpparille... paitsi, että meille lähti mukaan ikean kassillinen ihan mielettömän ihania ja hyväkuntoisia vaatteita. Myös tämä miehen kaverin avovaimo oli tosi kiva ja sovittiin jo, että lähetään yhdessä lastenkirpparille. Ihanaa tavata uusia kivoja ihmisiä!! Oon ihan fiiliksissä!

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Itse en usko niissä patjoissa olevan kovin suurta merkitystä noin pienelle vauvalle kun painoa ei ole juuri mitään. Meillä ei ollut paljon vaihroehtoja patjan valinnassa kun pinnasänky on "vanhan mallinen" ja koko aavistuksen pienempi kuin nykyisissä sängyissä. Ainoa keneltä löytyi sopiva patja, oli Finlayson ja se on aivan tavallinen vaahtomuovipatja. Kertokaa toki jos jollain on tarkempaa tietoa asiasta :)

Sent from my PadFone 2 using Vau Foorumi mobile app

Meillä on kans sellainen vanha pinnasänky 50-luvulta ja tosissaan leveydeltä noin 5 cm nykyaikaista kapeempi. Ostin kuitenkin Ikeasta vaahtomjovipatjan. Sellaisen ihan perusmallin. Ja ajattelin, että leikkaan sen sopivan kokoiseksi. Mutta kun sovitin patjaa niin sehän menikin sellaisenaan sänkyyn. Tosi tiukasti se patja on paikallaan, mutta eipähän pääse pikkukaveri työntämään sormiaan sinne väliin ja lakana kestää napakasti kohdillaan. Mie olen tähän ratkaisuun tyytyväinen :)

Näin paljon meillä on tehty hankintoja :oops:. Pinnasänky puuttuu kuvasta. Pitäis vissiin pikkusen ruveta ryhdistäytymään, kun maha kasvaa koko ajan, eikä kauppojen ja kirppareitten kiertely varmastikaan mitään herkkua vikalla kolmanneksella enää ole :cool:.

DSC_7633.JPG

Mä oon tänään pähkäillyt että pitäisikö ostaa sellainen n. 56 cm toppahaalari vai se kaukalon lämpöpussi... En usko että ihan hirveesti autolla vauvan kans tullaan liikkumaan, oon vähän arka ajamaan autoa talvella ja muutenkin tässä on kaikki tarvittavat palvelut ihan kävelyetäisyydellä, joten eipä sitä autoa hirveesti tarvitsekaan. Ä-pakkauksen haalari käy sitten kevättalvella jo varmaan. Kaveri puhuu lämpöpussin puolesta, on kuulemma niin näppärä.

Kyllä itekki totean sen pussukan olevan kätevämpi ku haalari ja mahdolliset töppöset ja tumput. Mullaki on vähä myöhänen sytytys toho lämpöpussiin ku hain sen vasta edelliselle sen ollessa 6kk :) uudelle tulee samantien käyttöön vaikka toppapukuki löytyy edellisiltä.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mutta jos ei paljoa autolla liiku niin silloin saattaapi olla vähän turha? Ne pussit on meinaan aika arvokkaita...

Tuossa kasa, jonka sain eilen raahattua kellariin odottamaan syksyä. Isoista hankinnoista puuttuu vaunut ja pinnasänky patjoineen ynnä muineen. :)

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Liitteet

• 1404540576682.jpg
    1404540576682.jpg
    46.1 KB · Katsottu: 60
Älkää nyt sanoko, että ostin turhaan töppöset ja tumput? :( Kun mulla on lämpöpussikin :D
Eilen tuli viesti, että vaunut on nyt Matkahuollolla kuljetuksessa, jännittää kyllä hakea ne kun viikkoja vasta 19+1 ja ru vasta 17.päivä..

Ei ne töppöset ja tumput hukkaa mee jos käyttää välillä haalariakin :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Me nyt kuitenki päädyttiin ostamaan Eisbärchen-kaukalopussi, 20 e maksoi käytettynä ja hyväkuntoinen on! Pientä haalaria ei varmaan nyt sitte erikseen tartte kun ajattelin vaunuissa käyttää ä-pakkauksen makuupussia ja myöhemmin talvella paksumpaa serkulta saatua lämpöpussia.

Mun tilaamat töppöset ja tumput olikin vissiin jotku "kevyttoppa"jutut.. Oli ainakin tosi ohuen tuntuiset. Eli kai ne sit voi sinne lämpöpussiinkin laittaa, toppahaalarin kans tuskin edes riittäis :o Vaikka tietty jotku villaiset tulee sinne alle mutta silti.. Äääh jännittää vauvan pukeminen :D

Joo kyllä mä pelkään että varmaan palellutan tai ylipuen tän lapsen, huoh...

Pesin eilen kaikki tähän asti hankkimani vaatteet. Ostettuja ei juuri ole, mutta jonkun verran uusiakin kyllä, kaikki on nyt puhtaana. Samalla laskin kuinka paljon mulla on mitäkin. En oikein osaa ajatella paljonko kaikkea tarvii, kun esikoinen on tulossa, kai noi bodytkin mahtuu vähän joustaen ja jatkopalojakin mulla niihin on. Ja lajittelin kaiken kokolappujen mukaan, laputtomat muihin verraten, vaikka huomasin kyllä että ei ne kokolaputkaan ihan välttämättä täsmänneet. Onko se ees järkevä ohje, että olis tyyliin "kolme joka vaatetta - yks pesussa, yks päällä ja yks kuivumassa". Tuntuu, et tarvis olla enemmän.

Mulla on vaatteita lähinnä koossa 56, 62 ja 68, joitain yksittäisiä isompia. Vissiin jotain paitaa ja housua ja sukkaa saa vielä hommata ja sit noita isompia kokoja. Äitiyspakkauskin on tulossa.

Takaisin