Muut vauvakamat

Noh ihan maalaisjärjellä ajatellen, tuskin peset koneellista aina yhden vauvan vaatekerran likaannuttua, joten voisi niitä ehkä enemmän olla per koko. Käsittääkseni niitä vaatekertoja voi kuitenkin kulua useampia päivässä, joten jos et tosiaan pese heti kun likaantuu (ja kuivata rummussa) niin ei välttämättä riitä?

En mä niin meinannutkaan ja mein kaheksan kilon koneeseen saa aika lailla änkee että mahtuu :D Että on tässä hankittavaa vielä. Mut olipa hyvä että tein taulukot määristä (täältä luin jonkun niin tehneen), pystyy hahmottaan paremmin. Pääsen tosiaan kaks kuukautta ennen laskettua vapaille töistäkin mut koitan nyt kumminkin viel hoitaa kaikkia hankintoja ettei sit väkisin tartte, jos vaik onkin tuskasempi tai väsyneempi olo.

Jaaha koskahan sitä sais itse aikaiseksi käydä vauvan vaatteita läpi ja katsoa mitä tarvii :D musta jotenkin tuntuu et tällä kertaa kaikki jää ihan viimeiselle kuukaudelle.. Nyt haluais nauttia vaan kesästä ja lapset pitää myls melko kiireisenä, mutta onneks tässä on vielä aikaa. :)
Sent from my RM-941_eu_finland_208 using Tapatalk

Mä oon ostanut n. 5 kpl kutakin kokoa. Kirpparilla on niin halpaa ja uskon että kestovaippaillessa (ainakin alkuun ennenkuin oppii systeemin) saattaa välillä vähän falskata niin hyvä olla varavaatteita. :)

Voi Lilliputtis, mulla on jokaista vaatetta _vähintään_ se 10 kpl. Kun vaatevaihtoja voi tulla useita päivässä kakka- ym puklufalskausten takia. Ja mä en toisaalta halua olla koko ajan pesemässä pyykkiä. Mutta kokoasian olen myös huomannut. Hirveen suuria eroja on esim. Zara -Tutta, ihan jäätävät koko erot!

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Joo ja kun ostaa kirpparilta niin koot ei todellakaan pidä aina paikkaansa! Huomaa että monet vaatteet on pyöritetty kuivausrummussa kun saattaa olla jopa 2 kokoa pienempiä kippanoita kuin kokolapussa lukee...

Mulla kans oli esikoisesta vähintään se kymmenen bodya/koko, housuja ei tarttenu ihan niin paljoa. Ja ihan hyvä että olikin, poika puklaili alusta asti sinne 7-8kk ikään väh. 5 puklua/päivä, yleensä enemmänkin joten sitä vaatetta kyllä kului..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Te joilla on useampia lapsia ja edellisten vauva-aika vielä muistissa, niin suosittelisitteko välttämään valkoisten bodyjen hankintaa? Katselin ainakin h&m:llä olevan niitä 7 bodyn settejä, joissa valkoisessa bodyssa joku kuva rinnassa. Mietin että niissä olisi hinta kohdallaan (7kpl/19,90e) mutta mahtaako valkoiset bodyt olla ihan "kertakäyttökamaa"?

No melkein kymmentä mulla noissa bodyissa kokoa kohden jo onkin, jottain housuja ja paitoja pitää systemaattisemmin vielä koota lisää ja potkuhousuja/yöpukuja, vaikken ihan niiden tarpeellisuudesta tiedä. Sit on jotain housu/hupparisettiä tms., mistä just mietin et tuleekohan vauvaa puettua tollasiin vaan lähinnä ku johki kylään lähtee... :D Ei kotioloissa välttämättä...

Jos vauvalle tulee rautatipat niin kaikki vaalea on kertiskamaa...riittää että puklussa on sitä rautaa niin jää pysyvät tahrat...myös jotkin soseet sotkee lopullisesti. Mutta oon kyllä silti käyttäny ihan valkosiakin...sitte tahraisina kotibodyina :)

Nii ja rätitki hommasin ekan jälkeen värillisinä, haaparannassa barnenshus...vinkvink. Ihania kuoseja ja värejä ♡

Muokattu viimeksi:
Itse pyrin välttään valkoisia, muutamiin vaaleisiin jäänyt maito-puklusta pysyvät tahrat jos ei oo saanu heti pesuun. Ja saati sit kun alkaa soseita syömään niin porkkana on pahin mahdollinen :/
Sent from my RM-941_eu_finland_208 using Tapatalk

Mä taidan alkaa antaa soseita vasta sit kun on niin lämmin että voi syödä vaippasillaan :D ei vaan :) Mutta ehkä sitä uskaltaa yhden tommosen halvan setin kotiuttaa. Ja kun miettii kappalehintaa niin tuntuu hullulta että tosi monet bodyt maksaa reilusti yli 10e/kpl ja just vaikka koossa 56 käyttöikä on tosi lyhyt..

Meillä käytetty aika paljo valkostakin. Tyttö harvemmin puklutteli niin vaatteet alko likaantumaan just vasta soseiden myötä, jotka kuitenki alotettiin meillä jo 3kk ikäsenä. Silti tykkään käyttää lapsella myös valkoisia :) Nimenomaan tuo hm body paketti ei niin hintava ole etteikö vois niitä sotkia ja surutta nakata roskii jos siltä tuntuu :) :p

Hei ajattelinpas kysyä tässä ketjussa, että (te joilla on parveke) mihin meinaatte nukuttaa vauvaa parvekkella? Emme haluaisi kuljettaa vaunuja aina sitä varten neljänteen kerrokseen ja kämpän läpi parvekkeelle, mutta vaunut varmasti olisivat kätevä vaihtoehto. Oletteko mahdollisesti ostamassa toiset vaunut tähän käyttöön, käyttämässä samoja lenkillä ja parvekkeella, vai oletteko keksineet jonkin toisen hyvän ratkaisun? :)

Odottelen siis esikoista ja parhaat ratkaisut moneen asiaan vielä vähän hakusessa...

Ainakin aluksi varmasti äp-laatikko toimii ihan hyvin (ainakin jos ei sada parvekkeelle). Toki varmaan "huonorunkoisia" vaunuja saa kakkosvaunuiksi parvekkeelle tosi edullisesti.

Ai niin toi... :) Mä mietin, et jos jostain sais jonkun huonon kopan tohon, niin se menis meillä tossa partsin sohvalla... Tai kai koko vaunutkin vois ostaa. Äippäpakkauslaatikko toimii ensisänkynä makkarissa, ennen ku pinnasänky otetaan käyttöön.

...Ellei sitten nostella vaan vaunuista koppaa aina tonne partsille, kun vaunut pitää aina kuiteski kärrätä tänne neljänteen kerrokseen...

Meillä on ainakin ollut ihan "parvekevaunut" käytössä. Semmoset vahemman malliset, joissa on kunnon jouset et saa helposti hytkyteltyä vauvan uneen. On olleet ihan mahtavat ja saatiin ne kaverilta aikanaan ilmaiseksi. Tuskin semmoset kirppareillakaan montaa kymppiä maksavat :)

Sent from my SM-G3815 using Vau Foorumi mobile app

Mitenköhän lasta uskaltaa partsilla nukuttaa, kun naapurit on kauheita korsteeneja? Ainakin näin kesällä tuntuu, että on ihan mahdoton tuulettaa kämppää tai istua rauhassa parvekkeella, kun koko ajan jostain tunkee tupakin savua. :( Talvella (meillä joulukuussa vasta la) naapurit eivät varmaan yhtä usein partsilla viihdy kessuttelemassa mutta silti mietityttää, kuinka haitallista tollanen ulkona tapahtuva passiivinen tupakointi voi vauvalle olla. Ei kuitenkaan joudu suoraan siinä savussa olemaan, mutta jostain ne käryt silti leijailee ja sen kyllä huomaa!

Meillä varmaan ei parvekkeella nukuta kun itse ja mieheni polttaa. Eli mielummin sitten nukkuu ihan sängyssään vaikka olishan se kiva laittaa partsille mutta ei sitä sieltä sitte aleta kuitenkaa raahaamaan pois ainakun toinen meistä käy tupakalla.

Takaisin