Muut vauvakamat

Teillä molemmilla yllä kirjoittavilla ollut alkuun jotain harsoja ja villahousuja, mutta kumpikin hehkuttaa taskuvaippojen helppoutta. Eikö vastasyntyneelle käy ne helpot taskuvaipat?

Mä mietin molempia syitä, rahan sekä luonnonsäästöä, miestä kiinnostanee lähinnä ensimmäinen mutta nyrpisteli vähän nenäänsä kestoiluidealle... :rolleyes:

Tuleeko äitiyspakkauksen mukana joku kestovaippa ja onko se tuollainen tasku- vai millainen? Oon vielä ihan kujalla näistä, ja itseni tuntien jos en tässäkin lajissa keksi mahd helppoa tapaa, niin toteutumatta jää. Ja itse en osaa ommella. Ystävältä saan alkuun kuulema vaippoja, en tiedä edes millaisia. :)

Mäkin liputan taskuvaippoja sitten vähän isommalle. Ne on helpompi pukea jo vähän vauhdikkaammallekin vesselille. ;) Pidin sitä myös hyvänä, että voi tehdä valmiita paketteja, eikä tarvitse taiteilla eri kerroksia ja yrittää pitää lasta selällään paikoillaan. Hyvää myös se, että tarvikkeet saa kuivatettua nopeasti (harsot levälleen ja taskukuori erikseen) ja tarvittavan imun määrä säätää helposti (toisin kuin all-in-one-malleissa).

Ihan vastasyntyneellä mä tykästyin harsosta tehtyyn kolmiotaitokseen (+ mahd. lisäimu) ja siihen kuorivaippa päälle.

Mua kiinnostaa myös nuo kestovaipat, mutta niitä tuntuu olevan niin monenlaisia, mallisia, merkkisiä ja kokoisia + kaikenlaisia lisäjuttuja, että pää mene ihan sekaisin. :dance018 Lähinnä ihmettelen, että minkä verran niitä kerralla tarvitsee hankkia että pärjää? Jos päivät käyttää kestoja ja yöt vaikka niitä kertiksiä. Käytettynä niitä kai kannattais ostaa, uutena aika kalliita varsinkin jos niitä tarvitsee paljon.

Nyt mä hurahdin tekemään parit nettishoppailut äitiysvaatteiden osalta, tosin vaatteeni oon ostanukin jo monta vuotta netistä, kun en voi sietää vaatekauppojen kiertelyä :oops:. Kesäksi yhden tosi nätin mekon ja koiranäyttelyitä varten pari (toivottavasti) istuvaa toppia. En millään malttanut jättää koiraa ilmoittamatta vielä kolmeen näyttelyyn kesällä, niin on pakko jo miettiä, mitä laittaa päälle että kehtaa mennä kehään :cool:. Elokuussa on varmaan jo pakko rauhoittaa tuo harrastustoiminta :grin.

Haluisin mamma vaatteita näin ensi alkuun! Ku kauhee duuni saada farkuista nappi kiinni.. Eilen käytiin kaupungilla kattomassa H&M:stä vauvan vaatteita. Löysin ihanan asun! Valkonen body, jossa vaaleenpunanen kirahvi ja sitte valeenpunaraidalliset pökät ja samaa kuosia pipo, jossa korvat ja sarvet, kuten kirahveilla <3 En ostanu viel, mut pakko käydä hakee joku päivä! Ja sellanen nallehaalari! Pitää ehkä enemmän keskittyy käytettyihin, mut ku... :D

Hei joo, tehdään oma ketju kestovaippailulle, niin ei mene hermo niillä jotka eivät aiheesta innostu.

Kantorepusta vielä, että joo, voi olla että se sammakkoasento oli jo ihan vauvana, mä en tajua miten mun muisti on pimentynyt tuosta vauva-ajasta. Mutta muistan että se asento ei ollut ihan itsestäänselvä. Ja tosiaan iso NOU NOU babybjörnin kantorepuille ja emmalle, kun niissä ei ainakaan pidempään saisi kanniskella. Roikkuvat siis vain haarukastaan siinä, kantorepuilla voivat levähtää istuvassa asennossa. Näistä oon tömännyt kyllä sellaisiin mielipidevääntöihin että en aio lähteä itse vääntämään.

Mä vähän mietin että se äitiyspakkauksen haalari taitaa olla 74cm, eikö? Niin hukkuukohan se vauva marraskuussa siihen ihan kokonaan? Että pitääkö tässä hankkia yksi talvihaalari joka ois enempi 68cm tj?

Haisu joo äitiyspakkauksen ulkohaalari on kokoa 68-74 cm.. varmaan pitäs hommata vähän pienempiä, etenkin jos vauva onkin vaik alle 50cm syntyessään.. sehän pian katoaa siihen :grin Mä sain miehen siskolta heillä pieneksi jääneen ulkohaalarin (oisko ollu 56 - jtn cm), mutta se on todella rajun punainen. Laadukas ja menee meillä käyttöön varmasti, tulee sieltä kumpi tahansa.. mietinkin nyt vaan, että jos sattuis jostain kirpparilta esim. vaikka löytämään vähän enemmän unisex-värisen ulkopuvun, niin vois kyllä kotiuttaa.. :rolleyes: onpahan sitten ainakin mahollisuus pestä toista tarvittaessa, jos ei muuta :)

Hei kertokaapa ensikertalaiselle että minkä kokoisia vaatteita ne vastasyntyneet käyttää. Jos löytyy jotain ihanaa vaatetta niin mitä kokoa sitä ostaa? :rolleyes:

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Täällä kans ensimmäistä ootetaan... oon ostellu nyt kokoja 50cm, 56 cm ja siitä ylöspäin. :) pienempää en itse uskalla ainakaan tässä vaiheessa hankkia, ettei mene ihan hukkaan.. enemmän panostanut noihin 56 cm ja siitä ylöspäin. Mites te konkarit aattelette asiasta? :)

Tämä konkari sanoo, että koko 50 menee todella vähän aikaa. Meidän lasten syntymäkoot olivat 48 cm / 2860 g ja 49 cm/3200 g. Monellahan lapset on jo muutenkin yli 50 cm:n syntyessään. Äitiyspakkauksen vaatteet kuitenkin ovat reilusti isompia kuin nuo, joten kyllä noitakin kokoja tarvitaan, mutta kamalasti rahaa en niihin laittaisi.

Mä ostin kirpparilta reiman talvihaalarin 56cm, ihan on uudenveroinen(mihinkäs tuon kokoset kuluis) ja sopii kummalle vaan. Reilu on myös ettei jää ihan heti pieneksi :) nii ja makso 7e, et ei ollu hinnallakaan pilattu!
Mä aion ostaa sekä 50&56, mut enimmäkseen kirpparilta, koska eihän ne kauheen kauaa mee. Meijän lapset on ollu syntyessään 2420g ja 47cm (syntyi tosin keskosena), mutta täysiaikainenkin oli vaan 2750g ja 49cm. Esikoiselle aikoinaan oli 50 senttisetki isoja, mut enhän mä sillon siinä kaikessa hässäkässä tajunnu et keskosvaatteitakin on olemassa, mut äkkiähän pikkuset kasvaa :D
Muutama newbie- ja h&m-ihanuus tarttee kyl saada.. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä ei ole tainnut 50cm olla käytössä lainkaan, ja muistaakseni 56 cm jäivät pieniksi tosi nopsaan. Meidän lapset 48cm/3200g ja 51cm/3555g eli aika keskikokoisia vauvoja vaikka tällainen jättiläisäiti heillä onkin... ;) Vaan vaikka itse olenkin pitkä, niin olen kuulemma myös ollut ihan keskikokoa syntyessäni.

Millaisen hoitolaukun olette aikoneet hankkia? Viimeksi ostin vaunuihin kuuluvan laukun, mikä kulki mukana jatkuvasti ja korvasi myös käsilaukun. Nyt olen huomannut, että hoitolaukkuja on todella paljon erilaisia. Kun se hoitaa tosiaan myös käsilaukun ja välillä melkein "matkalaukun" virkaa, niin olisihan se kiva, jos se olisi paitsi käytännöllinen, myös kivan näköinen :)

Mitä suosittelisit ja miksi?

En minkäänlaista hoitolaukkua, lienee mun vastaus :D Kangaskassissa pari vaippaa ja vaihtovaatekerta ja pussukka vaunujen tavarakoriin :) omat kamat kulkee käsilaukussa niinku muullonkin.

Meillä oli muutama vaate 56cm ja eihän ne päälle mahtunut. Onneks vaatteet oli 62cm suurinosa.
Esikoinen kun oli 56cm ja reilu 5kg

Meillä käytettin kyllä 50cm vaatteita, ehkä kuukauden päivät? Toki ois voinu käyttää suoraan 56:ia, ei se lapsi siitä kärsi, jos sukat pn makkaralla ja hihat liian pitkän :) Itse tykkäsin et vaatteet istu nätisti päälle, mut mä olenkin vähän vaatehullu :D Poika oli 48cm ja 3375g.

Myykää mulle (jotta voin myydä ajatuksen myös miehelle) hoitolaukku! Eli siis kertokaa miksi sellaista tarvitsee? :) Tää on mun vika vauva ja oon aatellu ottaa kaiken irti tästä hommasta oheistarvikkeineen. Hoitolaukun idea on jäänyt vähän pimentoon, kun sitä vauvantavaraa ei mukana tuu juurikaan kannettua kyläreissuilla tai kaupoilla. Mitä te kannatte mukananne? Mä miettimällä mietin ja keksin nämä: vaippa tai kaks, käsipyyhe ja vaihtovaatekerta. Isompana sit ruokapurkki ja lusikka tarvittaessa. Noi on kaikki semmosia joiden ei tartte olla holleilla koko ajan, vaan ne voi sit kaivaa tavarakorista esiin jos tarttee. Mitä mä unohdan? :D

Muokattu viimeksi:
Mulla kulki vauva-aikaan mukana muutama vaippa, puhdistuspyyhkeet, rasva+talkki, hoitoalusta, vaatekerta, räsyjä ja imetys kun ei onnistunut niin termarissa maitoa joka säilyy 2h tai korviketta. Itelle mukana liivinsuojuksii, joskus pumppu, siteitä, vaihtopaita.. kaikkee mahdollista mitä tuli mieleen ja tietenkin sisällykseen vaikutti reissun aika :P

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Meillä oli Ikeasta ostettu hoitolaukku, joka oli levitettynä hoitoalusta. Laukussa on monta taskua ja erillinen kylmälaukku pullolle. Mukana oli aina vaippoja, puhdistuspyyhkeitä, pari pientä pyyheliinaa, korvikkeet ja tuttipullot, pieniä muovipusseja kakkavaippoja varten, vaihtovaatteet, hätävarapurkkiruokaa (pari pilttiä ja puuroa)+lusikka. Noh taisi tossa olla ainakin suurin osa mitä roudattiin mukana :p ja kyllä kaikki oli tarpeellisia. Tarpeen tullen vaipanvaihdon ja ruokailun piti onnistua vaikka auton takapenkillä tai metsässä sen vuoksi toi hoitoalusta oli ihan ehdoton mukana. Ja samoin aina vararuokaa mukana, kun meidän perheen aikataulut on mitä on o_O

Laukku on vielä tallella ja tulee käyttöön tulevallekin. Ja sitten kun me mennään johonkin "yökylään" tai reissuun niin tietenkin on vielä toinen kassi vaatteille ja vaipoille ym.

Takaisin