Muut vauvakamat

Sama täällä, jossain siinä rv8 huitteilla oli pakko hommata mammahousuja, kun kerta kaikkiaan oli niin ahdistavat oltavat normihousuissa.

Mä oonki lökäreissä hengannu viimeset kuukaudet hehehhe :D

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Miulla on pari kantoliinnaa. Esikoinen rakasti olla liinassa ja mie lenkkeilin paljon koirien kanssa tyttö liinassa. Toka sit taas vihas liinnaa. Huuti pää punasena koko sidonta ajan ja ei vaan rauhottunu, joten hänen kanssaan käytin rintareppua, joka on nyt kaverilla lainassa.
Meillä on kaikki vauvajutut aiempien jäliltä tallessa. Sitä on jopa liikkaa. Lähestulkkoon kaikki on käytettynä hankittuja.

Me ostettiin Vappuaattona hoitopöytä. Tai se on sellainen lipasto, jonka päälle tulee hoitotaso. Paikallinen lastentarvikeliike muuttaa ja heillä on muuttomyynti. Tämä kappale oli puoleen hintaan.

Vaunuihinkin tutustuttiin kovasti, sillä niissäkin noin 20% alennus. Niiden ostopäätöksen teen vasta np-ultran jälkeen :)

Muuten kotoa löytyy jo pinnasänky, sitteri, pari kantoliinaa, ergoreppu ja rintapumppu. Kaikenlaista sitä on tullut vuosia säästettyä :) Osa tavaroista on kyllä ollut lainassa, mutta palautuvat nyt.

Josko sitä tänne listaisi, mitä kaikkea on hommannut ja saanut. Eli: vuikon aikana kirppiksiltä 6kpl mammahousuja (15€ yhteensä) sekä erinäisiä isompia, periksiantavia paitoja ja yksi ihana mekko, johon mahtuu kesämasu. Sitteri, sellainen kasaan saatava hoitopöytä johon saa myös ammeen siihen samalle tasolle (en osaa paremmin selittää, hoitoalusta, hyvä ratkaisu kaksioon), maxi cos turvaistuin (tutulta 150€ isofix jalustalla), voxin makuupussit vaunuihin x2 eri kokoa, imetystyyny, kantoliina, vaatteita 2säkillistä (niissä tuleekin olemaan setviminen) sekä tuttipulloja. Jäiköhän jotain.. ei kai.. eli vaunut ja pinnasänky olisi ostettava vielä sekä perustarvikkeet ja tietty lisää vaatetta kun saa sukupuolen selville. Oletan, että myös vauvasisustaminen alkaa lähempänä syksyä... olen tosi onnekas, että sain niin paljon ihan lahjoituksena. Nyt voin käyttää niihin tarkoitetut rahat vaunuihin :)

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Pakko iloita täälläkin!

Ostin tori.fi:n kautta paketin äitiyshameita, paitoja ja mekkoja. Hinta oli 50€. Myyjästä ei ensin kuulunut, kun laitoin viestiä. Tänään mieshenkilö soitti ja pahoitteli, ettei heiltä oltu yhteydessä. Olivat olleet synnyttämässä. Sovimme näkevämme tänään ja ostin lopulta valtavan säkin äitiysvaatteita 70€:lla. He halusivat niistä nyt eroon ja olivat mun makuun.

Oli muuten hauska nähdä pitkästä aikaa syntymän ihmeen äsken kokenut ihminen. Tämäkin mies vain hymyili autereista hymyä koko ajan. Oi, se ihanuus on meillä edessä, kun pieni on sylissä <3

Nyt mä sen tein!!! :notworthy -Ostin ihkaekat mammavaatteni!!! :) Olin päättänyt että jos ultrassa kaikki hyvin, "palkitsen" itseni jollain aiheeseen liittyvällä jutulla. Kiertelin sitten ultran jälkeen kirpparilla ja löysin parit mielestäni uudenveroiset mammafarkut ja yhden puseron ja ostin ne. (Ja mä en varmaan ikinä tätä ennen edes ole löytänyt MITÄÄN vaatteita kirppikseltä!) Maksoivat yhteensä 19€. Ja enhän mä välttämättä vielä mitään mammavaatetta edes tarviis, mutku niillä on symbolinen merkitys!!! :rolleyes::p

Löysin tänään IHANAT vaunut torista, nyt oottelen myyjän vastausta! Mun on pakko saada ne, ne täytti kaikki mun kriteerit! :D

Lauantaina mennään ystävän kanssa kiertelee kirppiksiä, jos löytyis jotain ihanaa pikkuvaatetta <3

Vaunut onkin noi meijän isoin ostos, ois ihanaa jos se asia saatais nyt kuntoon :) hoitoalusta, sitteri ja pakkaspussi kaukaloon on sit seuraavaks ostoslistalla. Vaatetta on jo ja kertyy sit pikkuhiljaa lisää, vaipat sun muut hoitotarvikkeet ostan vasta sitten lähempänä laskettua :)

Tollasen Bola-korun oon aatellu kans ostaa. Meijän molemmille pojille oon ostanu jo masuaikana soittorasiat ja niitä sit soittanu sieltä puolesta välistä saakka. Sellasen vois kans käydä ostamassa tässä lähiaikoina, eihän sinne puoliväliin oo enää ku viis viikkoa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Onko kellään vinkkejä mistä saa ihania soittorasioita pienelle? Mielellään sellasella värityksellä, että sopii kummalle vaan :) Esim. Helsingistä? Sinne täältä "maalta" on kuitenkin lähdettävä ostoksille rakenneultran jälkeen :wink En malttais odottaa enää yhtään. :smiley-bounce013

Satuin netistä löytämään Sophie the Giraffe - korusoittorasian. Näytti niin kauniilta! Ei kun ostoskoriin ja tilausta vahvistaessa tajusin, että kyseisen kaupan kivijalkamyymälä on meillä täällä Savonlinnassa. Sen saa siis viimeistään huomenna käydä kotiuttamassa! :Heartred http://www.lapsille.com/soiva-korurasia-sophie-the-giraffe.html, rasiassa soi F.Lai - Love Story, sisältä löytyy pieni pyörivä kirahvi, peili ja säilytysitlaa.. menee siis isommallekin lapselle. http://www.youtube.com/watch?v=vRby74r_91g

-Ihana soittorasia!

Eilen taisi helpottaa vähän varusteluhankinnat kun kuulin että sukulaisperheestä saadaan (tai siis aiotaan kyllä maksaakin niistä jotain!!!) vauvantarvikkeita, mm. Brion pinnis yms. Olen helpottunut, koska en tiedä tarvittavista hankinnoista muuta kuin että kaikki maksaa kauheasti, ja vaikka rahapulaa ei tällä hetkellä olisi niin jotenkin tuntuu että niille rahoille käyttöä löytyy vauvan synnyttyäkin kun tulot tippuu mammiksella..? Eli kiva jos käytettynä ja edullisesti saa edes osan. Turvakaukalo autoon pitää jossain vaiheessa etsiä, mutta sillä ei vielä kiire. Saako niitä telakkakaukaloita kiinnitettyä autoihin myös ilman sitä telakkaa? Kun mietin että se telakka olisi kätevä omaan autoon, mutta jos vaikka mummin tai papan kyydillä välillä kuljetaan, niin pitäisihän se saada muihinkin autoihin kiinni? o_O

Kyllä ne telakkakaukalot yleensä aina saa kiinni myös vöillä ihan normaaliin tapaan, ainakin mun kokemuksen mukaan. Suosittelen kovasti telakallisen kaukalon hankkimista, oli todella kätevä :)

Kiitos tiedosta Sintsi!

Entä onko teistä kellään kokemusta kestovaipoista? Lieköhän ihan tuhoon tuomittu ajatus minulta, joka en ole mikään puuhastelija luonteeltani..? Kiehtoisi kuitenkin sekä taloudellisuus että ympäristöystävällisyys... Ajatuksena että jos päiväsaikaan kotosalla ollessa käyttäisi kestoja ja kylässä ja öisin kertsejä? Konkurssiin en mene kokeilusta sillä saisin ystävältäni pieniä kestovaippoja ensalkuun.

Meillä on esikoisen kanssa kestovaippoja käytetty jonkin verran viimesen vuoden ajan. Juurikin tuolla samalla mentaliteetilla, että kotona kun ollaan niin kestot on käytössä. Aina välillä tulee kausia ettei huvita pestä sitä pyykkiä, mutta silloin käytän ihan suosiolla vaan tavallisia. Mutta olen kokenut, ettei siitä kovin suurta vaivaa ole.. Helppo ne on huuhtasta ja pyöräyttää koneessa, kun siihen asennoituu. Ja luonto kiittää (sekä kukkaro :D)

Mä täyskestoilin kuopuksen kanssa vähän vahingossa :) Piti alunperin käyttää kumpiakin sekasin. Ne ilmaset kertsit loppui ja mies läks kaupasta hakemaan vaippoja. Tuli takas tyhjin käsin, kun olivat olleet nii hemmetin kalliita :D Pyys et näyttäsin nyt vielä miten niit harsoja taitellaan, eikä sen jälkee ikinä kertsien perään haikaillu :) Enkä minäkään kyllä. Oli ihan yllätys mite kivuttomasti se kestovaippahomma pyöri, olin kuvitellu sen työlääksi. Ja ne vaipat on niin kivan näkösiäkin! :) Esikoisen aikaan yli 10 vuotta sitten en edes harkinnut kestoja, ne kuulosti sillon ällöiltä :D

Tinja, suosittelen lämpimästi. Kestoilin 7-vuotta sitten esikoisen kanssa, vaikkei se silloin niin "suosittua" tainnut vielä ollakaan. Alkuun kestoiltiin osin, mutta mitä vanhemmaksi tyttö tuli, niin sitten kokonaan. Ompelin itse paljon vaippoja (imuja ja kuoria) tuolloin. Ne lähtivät multa sitten ystäville kiertoon ja taisi niitä ehtiä 4-5 tyttöä pitää. Kuosit olivat hempeitä, niin siksi tytöillä vain käytössä.

Nytkin ajattelin kestoilla, mutta pitää sen kertalkäyttövaippapaketin kaapissa. Jos ei joku päivä tai hetki jaksa, niin mennään kertseillä. Alkuun yöt mennään varmaan myös kertakäyttöisillä. Eli kestoilemme miten hyvältä tuntuu.

Miestä kestot mietityttää, mutta ajattelin tehdä kuten esikoisen kanssa, että laitan "vaippapaketit" jo valmiiksi, niin on yhtä helppo napata hyllystä kuin kerttakäyttövaippa. Uskon, että miehelle laitan taskuvaippoja imuineen ja itse käytänn sitten myös harsoja ja esim villahousuja. Ne on ihanan lämpöiset ja pehmoiset talvella :) Esikoinen kestoili vielä päiväkotiin mennessäkin ja sinne laitoin myös valmiit paketit. Tämä järjestely toimi silloin hyvin.

Kannattaa kysellä, josko tutuilla olisi käytettyjä vaippoja, millä lähteä kokeilemaan. Sitten kun löytää mieluisia ja oman lapsen "mallisia" vaippoja, niin ostelee uutenakin. Mielestäni jälleenmyyntiarvot ovat hyviä nykyisinkin.

En ollut vielä ollenkaan ajatellut/ muistellut tätä "maailmaa" mutta ehkä sitä voisi kesän ja syksyn aikana muutamat vaippakankaat ostaa ja ommella uudelle pienelle pikkuvaippoja <3

Esikoisen kanssa käytettiin kestovaippoja ja kertakäyttöisiä, tilanteen mukaan. Esim. mökillä käytettiin kertakäyttöisiä, kun en siellä viitsinyt alkaa puljata pesemisen kanssa.

Nuoremman kanssa käytetiin selkeästi enemmän kestoja. Satunnaisia kertoja ja myös mm. mökillä kertsejä. Mies oppi käyttämään kestoja myös, vaikka välillä olikin vähän huuli pyöreenä harsojen taittelun kanssa, mutta kyllä se häneltäkin alkoi sujua. Loppua kohden käytettiin käytännössä vain ja ainoastaan kestoja. Se itseasiassa toimi aika hyvin kuivaksiopettelunkin kanssa. Tällä oli myös kestot päiväkodissa käytössä. Esikoisen päiväkoti ei suostunut käyttämään kestoja.

Mäkään en ole mikään puuhastelija tai kodinhengetär, mutta yllättävän vaivattomasti kestovaippahomma sujui. Musta tuntui, että oli melkein pienempi vaiva pyöräyttää pyykit koneessa, kuin kuskata vaippapaketteja kaupasta ja kantaa sitten vaipparoskiksia ulos roskikseen.

Hei!

Pakko peukuttaa ja kannustaa kestoilemaan. Meillä esikoinen oppi kuivaksi 2,5v, eli aika vasta, ja kestoiltiin sanoisinko 80%. Niistä 20% meni muutoissa ja matkoilla. Ajateltiin että muutossa on muutakin tekemistä kun huolehtia että saako pestyä ja kuivattua vaipat. Samoin ulkomaanmatka tuntui vähän hassulta kestoillen, mutta olisi sekin varmaan onnistunut jos olisi ottanut asenteen että näillä mennään. Joka tapauksessa, meillä oli onneksi puolisokin innolla mukana (koska on niin pihi, hihi) ja minä puolestani olin huolissani niistä vaippavuorista jotka eivät maadu 100:ssa vuodessakaan.. Aluksi siis harsoiltiin villahousujen kanssa, sitten kuorivaippojen kanssa ja ai että miten helppoa oli taskuvaipat! Sen kun taitteli narulta vain valmiiksi lipaston laatikkoon sievään riviin ja sieltä sen nappasi kuin vaippapaketista konsanaan. En koe että se pyykkääminen olisi ollut mitenkään ylimääräistä. Kolmen päivän välein pesin vaippakoneellisen ja siinä se. Alku voi tuntua hankalalta kun falskailee ja muuta ennenku oppii oman lapsen mallin että mistä karkailee. Tästä aiheesta vois tehä vaikka oman topikin, niin voisi jakaa tietoa, kun niin mielellään toivoisin että ihmiset jaksaisi sitä. Mutta jokainen oman jaksamisen mukaan tämäkin.

Kantorepuista: Meillä oli trikooliina ja Ergo-kantoreppu. Pidettiin kovasti. Trikooliina oli erityisesti lapselle mieleen kun myötäilee ruumista ja saa olla vanhempaa lähellä tiukasti. Pidin välillä myös kotona jos lapsi oli levoton ja jotain piti saada tehtyä. Trikooliinalla meni myös Pariisin matka, eikä tuntunut kyllä pienen kantaminen missään. Ergoon siirryttiin kun lapsi pystyy ottamaan ns."sammakkoasennon" eli joskus ehkä 8kk?? Ja se oli tosi kätevä esim. sienireissuille metsään tai galleriakierroksille kun vaunut olisivat olleet hankalat. Vähän kiinnostaisi kyllä tälle toiselle Tula-kantoreppu. Niitä kun saa niin kivoilla kuoseilla..

Muita hankintoja meillä ei hirveämmin tarvita kuin vaunut ja pinnasänky. Edellisellä oli lainassa ja en ehkä taas kehtaa kysyä lainaan.. ainakaan samoilta :). Mutta mä oon opiskelija joten pitänee hoitaa nämä hankinnat tori.fi tai huuto.netistä. Bugaboita on ihan turha haaveilla.. Eniten mä kyllä haluaisin jotku tosi hienot retrovaunut..

Mutta joo. Tämmösiä kävin huutelemassa..

Mäkin huutelen perään, et ne lonkat aukeaa vauvoilla reippaasti aikasemmin, 8kk:n sijaan sanoisin ennemmin 8 viikkoseen mennessä :) Trikooliina on hyvä alkuun, mutta kun painoa tulee enempi, niin se ei enää tue riittävästi plus on kuumempi kuin kudottu liina :) Mulla siis trikooliina alkuun ja jatkoon kantoreppu (beco, ergon kaltainen) ja kudottu liina :) Rintareppuja(baby björn, emma) älkää ostako, vauvan jaloille ergonominen asento on juurikin se leveä sammakkoasento eikä roikotus :)

Kestovaipoissa meilläkin alkuun harsot ja villahousut, sen jälkeen superhelpot taskut, jotka myös laitoin narulta valmiina paketteina laatikkoon :)

Ja nyt mä kuulostan ärsyttävältä luomuäidiltä, mut ku nää jutut vaa on nii kivoja ja niistä innostuu ku kerran alottaa... :D

Takaisin