Mutsit kuntoilee

Joo, mulla on ollut viime aikoina iltaisin jalat jo ihan soosina kaikesta päivän mittaan suoritetusta hyötyliikunnasta ja muusta puuhastelusta... Menee sohvanpohjalla vapaa-aika, kun saa muksun yöunille. Kai tää lämpökin vaikuttaa jaksamiseen. Mut ei oo siis oikein lisäliikunta nyt napannut. Aamuisin käydään pidemmällä kävelyllä :)

Joo, eipä näillä helteillä tule juurikaan liikuttua. Heti jos on viileämpi päivä niin käyn juoksemassa sen 9km. Se muuten meni viimeksi just alle tunnin kun ekalla lenkillä meni 1h12min, eli kyllä tästä jotain edistystä tapahtuu vaikka ei kovin usein käykkään :)

Vihdoin on ollut muutama viileämpi päivä ja tämä mutsi pääsi lenkille!! Nyt menee 11km ihan hyvällä fiiliksellä, seuraavaksi sitten se 13km mitä olen uhonnut koko kesän :) Aika hyvin on kunto noussut siitä alkutilanteesta 2kk sitten jolloin kuoleman meinasi korjata meitsin 3km jälkeen, ottaen huomioon ettei viimeisen kuukauden aikana ole päästy lenkkipolulle kun pari kertaa näiden hiton helteiden takia :smiley-bounce012

Hyvä Sophie! Mun osalta tää ketju vois olla tällä hetkellä nimeltään "mutsit EI kuntoile"... vaikka hyötyliikuntaa onneksi saa ihan mukavasti! :)

Kävin pojan kanssa illansuussa lenkillä. Suunnittelin kiertäväni hieman pidemmän lenkin ja mahdollisesti ottavani muutaman juoksuaskeleen jossain vaiheessa, kun noiden meidän rattaiden kanssa on helppo myös juosta. Kuuntelin että jossain kaukana kumisee ukkonen ja päätin sitten kiertää ihan lyhyen lenkin jos se ukkonen vaikka sattuisi tulemaan päälle. Matkaa kotiin oli ehkä 500 m kun alkoi ripsiä vettä, ihan vähän vaan, mutta virittelin rattaisiin sadesuojan joka sattui olemaan mukana. No, alkoi sataa vähän enemmän. En ollut vielä ottanut niitä juoksuaskeleita, mutta nyt otin. Kirmasin kuin tuulispää ja vettä satoi koko ajan vaan enemmän. Ukkonen paukkui ihan lähellä ja muutaman salamankin näin. En nähnyt enää eteeni, silmälasit oli ihan märät ja huurussa, vaatteet märät ja poika alkoi pitää rattaissa sellaista ääntä että sitä taisi vähän jännittää kuinka tässä vielä käy. Henkitoreissani raahauduin sisälle ja kuivailin itseäni sekä poikaa, jonka naama oli ihan märkä, tuulessa sadesuoja ei pysynyt ihan täydellisesti paikallaan ja onhan siinä se aukkokin. Poika katsoi ihan semmoisella ilmeellä että mitä hittoa tapahtui?! Meni ehkä kolmisen minuuttia kun ulkona alkoi sellainen myräkkä etten ole vähään aikaan nähnyt. Tuuli ihan julmetusti, satoi kaatamalla ja salamat vaan välkkyi. Olin aika tyytyväinen päätökseen kiertää vain se lyhyempi lenkki. Ei varmaan oltais tiellä pysytty siinä myrskyssä. No, tulihan juostua! :D

Mä aloitin maanantaina ihan oman kuntoiluhaasteen: ekana päivänä 10 burpeeta (jep, mä inhoan niitä mutta siksi just valitsinkin ne), sen jälkeen joka päivä kaksi lisää. Sunnuntaisin lepopäivä ja maanantaina jatketaan samasta, mitä lauantaina tehtiin. Eli tällä viikolla 10, 12, 14, 16, 18, 20, ens viikolla 20, 22... jne.

Lisäksi teen lankkuja, aloitin kahdella minuutin setillä ja nyt yritän päivä päivältä yhdistää niitä vähän kerrallaan kahden minuutin paketiksi, sitten kun se onnistuu, niin katsotana jatkoa.

Noiden päälle tekisi mieli tehdä punnerruksiakin, mutta burpeet, lankut ja punnerrukset voi olla aika paha yhdistelmä :grin Ehkä teen vatsoja sen sijaan. Niin ja, meillä on leuanvetotanko, siinä ajattelin riiputtaa itseäni, kunnes saan edes sen yhden leuan vetäistyä :D

Tavoitteena on sata burpeeta, mutta katsotaan, vanhasta muistista kipuraja menee noin kahdessakymmenessä :grin

Tänään alkaa sähly! Rakas harrastus jossa saa tehokkaasti nollattua ajatukset ja hiki lentää. Jatkossa olisi ajatuksena käydä kerran viikossa sählyssä ja kerran salilla, tuskin tähän kohti edes yritän tunkea kalenteriin enempää omaa iltaohjelmaa, vapaa-aikaa on kuitenkin niin rajallisesti.

Oon laiskotellut ihan liikaa :smiley-ashamed008 Töiden alku pisti loppukesästä sekaisin nämä liikuntarutiinit ja arjen... Ryhtiliikettä oon yrittänyt tehdä tekemällä reippaita kärrykävelyitä töiden jälkeen. Herkutkin maistuu ihan liian hyvin, se on melkein pahempi probleema. :devil07 Tartten vaan napakan potkun persiille, että tulis taas jotain kehitettyy... Mutta sitä ennen ehkäpä vähän jätskiä iltapalaksi? :grin:p

Mikä liikunta? Mikä vapaa-aika? Eipä ole vähään aikaan näkynyt :(

Juostiin me pari viikkoa sitten miehen kanssa ekassa juoksutapahtumassa, 10km 10´000 muun seurassa. Olipa hienoa juosta ihan täällä Madridin keskustassa hienossa säässä ja tunnelmassa. Sen jälkeen on ollut ihan turha haaveilla lenkkeilystä, sen verran menee meidän perheen aikataulut ristiin että harvemmin ollaan kolmistaan samaa aikaa kotona. Ehkä sitten joskus ensi vuosikymmenellä. Harmi sinänsä koska innostuin kovasti lenkkeilystä ton kympin jälkeen :(

Täälläkin kaivattaisiin persuksiin potkimista. Leidit, miten olisi pitkästä aikaa joku 30 päivän haaste? Ne on aika nopeasti tehty per päivä ja ryhmäpaine, paras paine :grin

Ainiin, ja multa lähti tänään isovarpaan kynsi irti, joten varmaan sekin estää ainakin pidemmät lenkit vähäksi aikaa. Kynnet meni jo joskus kesällä mustaksi kun juoksin pidemmän lenkin helteellä ja tuo parin viikon takainen kymppi oli sitten viimeinen tikki. Kuolluthan se oli, eikä siis kipeä mitenkään, mutta luojan kiitos että sandaalikelit ovat jo ohi sen verran kauheat isovarpaat meitsillä tällä hetkellä: toisessa ei kynttä ollenkaan ja toinen musta :puke_r

Mullakin on jäänyt se tavoite käydä salilla kerran viikossa. Sählyssä olen käynyt joka viikko, mutta salilla en kohta kuukauteen. On ollut jotenkin kiireisiä ja täysiä nuo illat ja viikonloppuisin ei mitään mahdollisuutta käydä kun mies ei ole oikeastaan ollenkaan kotona nyt viikonloppuisin. Ehkä tämä meno nyt tästä kohtapuoliin rauhoittuu sen verran että pääsisi taas ruotuun tuon salilla käynnin kanssa. Kroppa suorastaan huutaa treeniä. Ja se herkuttelu... Ei edes puhuta siitä! :D

Mä asetan itselleni (ja teille muille myös) lenkkeilyhaasteen! Eli 5 tunnin lenkkiä (reipasta kävelyä) viikossa seuraavan kuukauden ajan. Ei paha, vai mitä. 20 lenkkiä :)

Apua... mä lähtisin mielelläni mukaan mutta en tiedä milloin ehtisin. Varsinkin ne viikot kun mies on iltavuorossa niin enhän mä pääse iltaisin mihinkään :sad015

Meillakin on aika kortilla. Rattaiden kanssa paasisin liikkeelle, mutta en tieda sitten lasketaanko se "reippaaksi kavelyksi". Toisaalta voisin vetaakin vaikka sen tunnin vaunulenkin, silla poika ei viela kavele, joten ei tarvitse tuntea huono omatuntoa siita, ettei se paase jaloittelemaan ulkona. Mutta 5 kertaa viikossa, noooooh!
Voimme ainakin yrittaa. :rolleyes:

Tähän minä osallistun ja vaunujen kanssa nimenomaan! Pois alta risut ja männynkävyt!! Joka päivä joka tapauksessa käydään reippaalla vaunulenkillä niin siinähän tämä menee samalla. :)

Takaisin