Mutsit kuntoilee

Hoh hoh, viikko meni ihan plörinäks, kun sain flunssan oireita :sad001 Mutta täytyy yrittää jatkaa lankkuilua siitä mihin jäin...

Tein eilen sen 2,5 min lankkua. Tuskallista oli, en tiiä haluanko tehdä toiste. Koko vartaloa poltteli. Mutta edelleen, mieluummin lankkua kuin synnyttämään :grin

En tiiä johtuuko lankusta vai siitä että ei aina ehdi syödä, tai käydä kaupassa, tai tehdä ruokaa, mutta joka tapauksessa, farkut ei kiristä vyötärön kohdalta :) Kohta pitää kaivaa vyö esiin! :rolleyes: :cool:

Hahaa, mä varasin mulle ja miehen veljenpojalle sulkapallovuoron. Saa nähdä miten pahasti se mua nöyryyttää... Sulkapallo oli siis mun ja miehen yhteinen harrastus, joka jäi sitten kun maha oli liian iso. Aika pitkä tauko mulla siis on. Mutta win-win, minä kaipaan liikuntaa ja olen ikävöinyt sulkapallon pelaamista, poika on nyt lajista tosi innostunut eikä omat vanhemmat kerkeä pelaamaan niin usein kuin se tahtoisi.

En tiedä johtuiko lankuttelusta vai muusta, mutta eräs vanha työperäinen vaiva vuosien takaa on nostanut päätään ja pistin suosiolla lankuttelut tauolle ja katson auttaako se. On tääkin nyt, vähän päälle kolmikymppisenä ihan romuna :eek: Duuni vaihtoon sit seuraavaksi, jos kerta oon näin heikko :grin

Kävin tänään piiiiitkästä aikaa salilla. Kylläpä teki hyvää :) Jos nyt saisi aikaiseksi käydä edes kerran viikossa siellä niin varmasti olisi taas reippaampi fiilis. On ollu jotenkin niin ällöttävän löysä ja nuutunu olo ja osasyy siihen on varmasti liikunnan vähyys. Nyt ryhtiliike tässä asiassa!

Mä en edelleenkään ole ehtinyt tai päässyt lenkille tai tekemään mitään muutakaan urheilullista. Silti paino on taas pudonnut kilon. Viime joulusta on tainnut lähteä jotain 7-8kg joista suurin osa nyt viimeisen kahden kk aikana sen jälkeen kun aloitin taas työt.

Ollut aika hiljaista tällä osastolla ;) Nyt voidaan alkaa puhua kesäkuntoon 2015 -teemasta, kun sitä kesäkuntoa 2014 ei koskaan näkynyt eikä kuulunut ainakaan meikäläisellä. Liikuntaa tulee edelleen harrastettua mitättömiä määriä. Kerran viikossa sähly, satunnaisesti sali. Ja sen tuntee ja huomaa! :/

Sovittiin miehen kanssa että aloitetaan ihan oma "rakas, meistä on tullut pullukka" -projekti :D Molemmilla kun on vähän tehtävää sen kesäkunnon saavuttamiseksi. Tehdään kunnon suunnitelmat jääkaapin oveen; tyyliin määritellään milloin saa herkutella, molemmille liikuntatavoitteet, vedenjuontitavoitteet jne. Simppeleitä juttuja, jotka vaatii vain luonteenlujuutta ja yhteistä tsemppihenkeä, ja jotka nyt on retuperällä. Toivottavasti näillä keinoilla lähtisi se n. 5 ylimääräistä kiloa kesään mennessä. Ei pitäisi olla mahdoton homma.

Minä juuri eilen kiroilin, että huono puoli tässä uudessa raskaudessa on se, että se ennen pitkää asettaa rajoitteita liikunnalle ja toistaiseksi veto on sen verran vähissä, etten ole sen lankkuhaasteen jälkeen juuri muuta tehnyt kuin lenkkeillyt rattaiden ja koirien kanssa. Mutta ehkä sitten kesäkuntoon 2016, ensi kesänä olen toivottavasti rantapallo.

Juu, viime kesänä ei mitään kesäkuntoa täälläkään nähty. Vaikka loppukesästä kävinkin aika hyvin lenkillä. Uusi tavoite on jo kehissä, ilmoittauduin nimittäin puolimaratonille joka juostaan kesäkuussa :nailbiting: Ja sitä on kuulutettu Facebookissa ja joka puolella, eli no turning back :woot:

Täällä aloittaa nyt uusi kuntosali, minne tulee myös äiti-vauvaryhmiä. Valitettavasti vaan toi neiti taitaa olla niihin jo liian iso. Mutta mä olen ilmoittautunut sinne pallojumppaan ja aion kokeilla myös latinomixiä ja pilatesta. Toi on siitä hyvä, ettei ole mitään jäsenyyksiä, kuukausimaksuja tms. vaan kertamaksu, mulla ainakin alentaa kynnystä mennä kokeilemaan kaikkea uutta. :) Ostan kuitenkin sellaisen 10 kerran kortin että on joku pakko mennä.

Olen unohtanut hehkuttaa tätä. Päätin kuitenkin kokeilla myös sitä äiti-vauvaryhmää, ja se on ihan huippu. :) Siinä on aluksi tanssia ja lopuksi lyhyt lihaskunto ja venyttely, neiti viihtyy hienosti Manducassa sen tanssin ajan ja leikkii sitten lopun. Ja meillä on tosi hauskaa! Parasta on se, että on taas yhdelle päivälle jotain ohjelmaa, niin se menee vähän mukavammin, eikä sitten illalla tarvitse lähteä minnekään, vaan saadaa viettää perheaikaa. Oon tosi onnellinen tästä. :)

Muutenkin olen onnistunut pysymään uudenvuodenlupauksessani eli vähintään kerran viikossa jotain kunnon liikuntaa, ja huomaan voivani paremmin ja vähän oon laihtunutkin. Meidän vaaka on tosin mennyt rikki, mutta nyt kun ostin uudet housut niin sainkin ottaa kokoa pienemmät. :)

Vatsatauti ja pian sen perään tuo kunnon räkä-yskä-kuumetauti, stressaava elämäntilanne ja lahkeessa roikkuva lapsi, kyllä, olen ihan tavoitepainossa, mutta kuntoiltua ei ole tultu :hungry: ja eiköhän nuo menetetyt kilot tuosta tule takaisin, kun elämä taas tasoittuu viikon-parin päästä :wideyed:

Hienoa Latteäiti! Minä vain kateellisena haaveilen kunnon liikunnasta, alkaa tämä maha taas rajoittaa tekemisiä. Kärry/koiralenkkejä sentään tulee kuljettua ihan normaaliin tapaan.

Juoksin lauantaina elämäni ensimmäisen puolimaratonin :happy093

Aika ja sijoitus eivät olleet hääppöiset, mutta tavoitteessa pysyin eli juoksin koko 21km matkan mikä on mielestäni aikamoinen saavutus ottaen huomioon että tasan vuosi sitten kun kesällä kun kävin ekoilla lenkeillä synnytyksen jälkeen tuntui 2km täysin mahdottomalta :grin Viime syksyllä juoksin ekan kympin, ja sitten se lenkkeily taas jäi... Kunnes muistaakseni helmikuussa aloitin hiljalleen uudestaan, ja silloinkin oli 5km tosi vaikea.

Tästä on taas hyvä jatkaa kesäkuntoon projektia mikä jäi viime kesänä vähän kesken :smiley-ashamed004

Takaisin