Muita??

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja _Laura_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
pikkujätti Mulla alko esikoisen aikaan maha näkyy vasta joskus puolenvälin aikoihin ja toisella ja kolmannella kerralla tasainen turpoaminen alkanu rv 9, yritä siinä sitten enää mitään peitellä :D

Positiivinen Kiva että joku osaa iloitakkin huonovointisuudesta :D

Hannele#30 Onnea haamulaisesta, peukkuja että vahvistuu!

Hope81 Mulle oli ihan uusi juttu tuo taikaisinsoittosysteemi (Helsingissä siis myöskin). Vielä viime vuonna oli vanha soittoaikasysteemi. Ite olin onneks kotona kun soittivat takaisin :D

Gritty Onnea ja tervetuloa mukaan :)

Veikkaset Mä luin kans jostain tutkimuksesta että raskaana olevilta kuolis aivosoluja enempi tms. :D Ite voin kyllä täysin allekirjoittaa väitteen, mulla ei siis aivot toimi enää ollenkaan :DD Kun meidän neiti oli juuri syntynyt seisoin hississä kiroamassa kun en muistanut miten sillä pääsee ylös, napin painaminen yleensä auttaa ;)

La MaMa, amsl ja Tara Tervetuloa ja onnea :)

särkynyt90 Sinullekkin kovasti onnea!

Tänään oli kyllä eka aamu kun bussipysäkillä seisoin ja tuli sellanen olo että kohta lentää laatta. Onneks meni nopeesti ohi mutta siitä se alkaa.. Muuten kyllä ollut ihan hyvä olo. Vatsaa vihloo välillä kovasti ja menin sitten tietty lukemaan juttuja kohdunulkoisesta raskaudesta :/ Ei pitäisi hankkia itselleen ylimääräistä stressiä.
Maanantaina neuvolaan, vaikka tuskin siellä mitään uutta ja ihmeellistä :D

Pitäiskös meidän tehdä jonkinlaista listaa meistä? Näkis vähän mistäpäin ihmiset on ja koska on laskettu yms..??

Joo! Lista ois kiva kiva :) Kuka jaksais tehä? Ite oon niin huovahvistamista :/ Toivon kaikille oikein sitkeä kamoja matkaan ja haamujen vahvistumisia! Ite ehdin äsken säikähtää kun tuli aavistus verta vessassa pyyhkiessä paperiin. Tiiän että on ihan normaalia tässä vaiheessa mut sit tietty alko alavatsassaki tuntua tkummalta ja mun lauantai oli pilalla. Nyt makaan sohvalla ja hyvä ku uskallan hengittää.. Tää alku on kyllä niin kamalaa välillä ku pienestäki säikähtää, huoh. Toisaalta ihan hyvä muistutus mulle, että pitäis ottaa välillä rennosti . Oon touhunnu koko ajan jotakin ja stressaan koulujuttuja. Pitäis pitää itestään parempaa huolta. PePa: :D Ai kamala, toivottavasti pääsitte hissillä jonnekin suuntaan :)

Mä nyt alottelin tuossa tota listaa aikani kuluksi :) Käykää laittamassa tietoja niin päivittelen niitä sitten.

Veikkaset Taisin mä sitten jossain kohtaa tajuta missä oli vika :D

Heips, Ilmoittaudun nyt se minäkin tänne lokakuisten ryhmään. Tein testin tänään ja laskettuaika olis 10.10. Kyseessä olis kolmas lapsi meillä, itse 32-vee, mies 28. Asumme Kanta-Hämeessä. Nyt vielä hyvin epäuskoinen olo enkä vielä osaa oikein iloita, jos vaikka tulee jotain... Mutta katsotaan, päivä kerrallaan! :-)

Täälläkin edelleen hyvin epäuskoinen olo, mutta pikkuhiljaa osaa alkaa iloitsemaankin :) Alkoihan sen alun oireettomuuden jälkeen jotain merkkejä ilmaantua. Ei ole oikein mitään mitä tekis mieli syödä ja välillä etoo oikein kunnolla. Onnea munkin puolesta kaikille uusille!

Hellurei! Täältä uskaltautuu ilmoittautua yksi lokakuinen :) tiistaina plussasin eli 15.10 näyttäis olevan LA.. varovasti ollaan miehen kanssa tuuletettu 2kk haaveilun jälkeen =) Olo on väsynyt ja alavatsan nippailua on jatkuvasti, rinnat arat ja pissalla joutuu juosta koko ajan...samat oireet tais olla esikoisestakin, joka nyt 2 ja puol vuotias hurmuri? Toisin kuin erikoisesta, tästä aattelin mennä varhaisultraan..en vaan malta odottaa sinne 10-13 viikoille asti.. asumaan Helsingissä ja kysyisinkin onko kellään kokemusta missä kannattaa käydä? Ymmärtääkseni noi hinnat voi vaihdella aikalailla.... Kovasti onnea muillekin plussanneile! =)

Huomenta kaikille tasapuolisesti! 
täällä vain jännätään ollakko oikeasti raskaana vai ei. Huominen testi odottaa kiltisti kaapissa ja sitten vähän viisaampana ollaan. Välistä tuntuu, että en kuitenkaan ole ja välistä sitä on niin raskaana. Haamu siis jo saatu mut pelkkä haamu tosiaan. Mielellään tänne jäisi teidän kanssa pitemmäksi aikaa jakamaan raskautta. Kyllä tämä  henkinen tunne raskaudesta on niin voimakas, että ihmettelen jos negaa pukkaa. Vielä en siis osaa alkaa jakamaan raskauden iloja ja suruja teidän kanssa. Plussaa odotellessa emoticon

helmiäippä Onnea ja tervetuloa :) Taisit olla myös tuolla 2013 kuumeilijoissa, jos en ihan väärin muista?! :)

r1nsessa Onnea sinullekkin :) En oo käyny varhaisultrassa mutta käsittääkseni täälläpäin (Helsinki) on aika kalliit hinnat, sen takia meiltä jäänyt nuo aina väliin :/

Hannele#30 Peukut pystyssä että se plussa sinne tulisi!! emoticon

Meillä oli tarkoitus olla hissukseen tästä raskaudesta noille meidän lapsukaisille kun viime kertainen aiheutti isommassa pientä hämmennystä kun ei sitä vauvaa sitten tullutkaan. Mutta välillä meiltä unohtuu miten iso poika tuo jo onkaan ja oli sitten kuullut kun me miehen kanssa juteltiin tulevasta vauvasta. Nyt on kovin uteliaana koko ajan kyselemässä että onko äidin mahassa vauva ja koska se tulee ulos. Yritä siinä sitten 5v:lle selittää että ehkä on vauva ja jos kaikki menee hyvin niin syksyllä syntyy :/ Mutta on tuo aika herttainen kun jo nyt suunnittelee miten voi auttaa sitten mua vauvan hoidossa, ja välillä käy taputtamassa mahaa ja juttelee mahalle :D <3 Kovasti poikaa kiinnostaa että miten se vauva on sinne joutunut, yritin olla ovela ja laitoin Olipa kerran elämä - dvd:n pyörimään ja siitä jakson jossa kerrotaan vauvan kehityksestä kohdussa. Mutta tuloksena oli vain enemmän tiukkoja kysymyksiä :D

Hei. Mut voi poistaa listasta. Oon päivystyksessä venaamassa hoitajalle pääsyä. Näin varhasilla viikoilla ei kuulemma keskenmenoja varmisteta ultrassa. Vuoto jatkunu eilisestä ja tuntuusiltä , että tää oli tässä :( Olo on haikea, mutta kiitollinen että kaksi ihanuutta jo kotona on. Oikein ihanaa kevättä teille kaikille! Onnea odotukseen :) Kiitos näist ämuutamasta viikosta ;-)

PePa: Kiitos :) Uskon että tällä kertaa sulla menee kaikki loppuun asti hyvin. Kyllä sen jotenkin vaan vaistoaa. Mä aloin jo eilen miettiä että kyllä tää oli tässä.
Pääsin lääkärinkiin ja kesken on menossa. Tulin taksilla kotiin ja vollotin koko matkan, kiitos yliymmärtäväisen taksikuskin joka oli ihan liian empaattinen.. Nyt oon sohvalla ja tuoksuttelen lapsosiani ja koen suurta kiitollisuutta että minulla lapsia jo on. Luulin, etten niitä vois enempää rakastaa mutta näköjään se wakkauen määrä taas kerran suureni ;)
Eli vielä kerran oikein ihanaa kevättä teille kaikille. Olette ajatuksissani ja olen varma, että olen tämän joukon ainoa pois tippuaja!  emoticon

Oh no! Olen pahoillani! Voimia, onneksi saat iloa jo olevista lapsista, varmasti auttaa osaltaan pahimman yli. <3 plussausonnea tulevaisuutta silmälläpitäen sitten myös.>

Sunnuntaita kaikille :)

Onnittelut kaikille uusille plussaajille yhteisesti, meitä onkin jo aika monta.

_chilly & Veikkaset: Pahoitteluni... :(

Elämä on tällä hetkellä aika hektistä, työpäivät ja illat pienten kanssa menee vauhdikkaasti. Raskaudelle ei juurikaan ehdi montaa ajatusta suomaan. Tosin tällä viikolla minulla ilmeisesti on raskauspahoinvointia ensimmäisen kerran elämässäni! Pahoinvointi on ehkä liian vahva ilmaisu, pikemminkin kyse on huonovointisuudesta joka tulee ja menee. Mutta olenpahan minäkin nyt kokenut tämän :).

Turvotus: Kannattaa opetella jo nyt juomaan paljon vettä. Auttaa siihen turvotukseenkin. Ja imettäessä vedentarve kasvaa. 

Eipä muutakuin kohti alkavaa viikkoa!

Hei!

Täällä myös yksi onnellinen tuore odottaja! Tänään plussasin!<3 Meillä on ennestään yksi tytär, hän syntyi viime juhannuksena. Ikäeroa ei lapsilla siis kovin paljoa tule olemaan, mikä olikin meillä toiveena. En olisi millään uskonut, että näinkin pian tulisin uudestaan raskaaksi, kun ensimmäistäkin yritettiin yli vuosi. Yksi kkm myös takana, vuonna 2010. Jotenkin sitä taas alkoi pelkäämään, että mitäpä jos tämä pieni ei syliin päädykään mutta täytyy yrittää olla luottavaisin mielin.

Laskettua aikaa en aivan päivälleen tiedä, kun en ihan tarkkaan muista, minä päivänä edelliset alkoivat. Lokakuussa joka tapauksessa :)

Tein Clearbluen digitaalisen testin äsken kun en malttanut odottaa huomiseen ja tuli teksti EI RASKAANA. Jos kiertoni on 25 niin huomenna pitäisi alkaa menkat ja jos se on 28 niin sitten torstaina pitäisi alkaa. Mut oireet eivät hävinny ja olo, että HÄH!!! enkö odotakkaan. emoticon  Edellisessä raskaudessa mieheni kävi ostamassa saman testin ennen kuukautisten alkua ja tulos oli, ei raskaana. Uusin testin sinä päivänä kun menkkojen pitäis alkaa ja heti tuli selkeä plussa..käytin apteekin omaa testiä. Onko muilla tästä digitaalista kokemusta, että olisi näyttänyt raskaana olon ennen kuukautisten alkamispäivää???? 

Kaksi raskautta takana joista kummastakin olen tiennyt odottavani ennen menkkojen alkua. Tunne nyt TÄYSIN sama... huoh! muuta en osaa sanoa. Menkkoja odotellassa siis.... ja uutta yritystä kehiin jos alkaa vuotamaan...

Veikkaset toivottavasti teillä tärppää pian uudestaan ja raskaus onnistuu loppuun asti. emoticon

Voi että pahoittelut Veikkaset, tosi harmi!Toivotaan että teillä tärppää pian uudelleen!

Hannele#30: Minä tein kanssa tuo digitaalisen tiistaina jolloin ovulaatiosta oli kulunut 12 päivää ja sillon näytti plussaa. Meidän lääkäri sanoi että torstaina vois testata mutta en malttanut odottaa...;) Mutta ei se vielä tarkoita ettetkö vois olla raskaana, jos menkat ei ole alkanut. Odota pari päivää ja testaa uudelleen! Minä muistan ekassa raskaudessa että mulla näytti plussaa testit vasta tosi myöhään. Ja etkös saanut jo haamuna aikaisemmin, vai muistanko väärin?

Tervetuloa uusille! Kiva kun meitä on jo niin paljon! Toivotaan että kaikki pysyy mukana! On tämä kyllä aika hermoja raastavaa tämä alku...

Kiva idea tuo lista meistä, kiitos tekijälle!

Pepa kirjottelit tuosta että miten lapset on kiinnostuneita vauvasta ja millon kertoa lapselle. Teillä on kyllä viime vuonna ollut varmasti kurja kokemus (tietenkin kaikilta osin ihan hirveä) mutta se miten kertoa lapsille. 5-vuotiaskin kun on jo aika iso ja ymmärtää paljon asioita. Meidän 3-vuotias hoitaa koko ajan ihan hirmuisesti omia vauvojaan ja on varmaan puoli vuotta jo ratkuttanut että "äiti minä haluan pikku-siskon". On ollut aika sydäntä särkevää kuunnella toisen toiveita. Nyt ajateltiin että kerrotaan sitten kun/jos on 12 viikkoa täynnä ja ultrassa käyty. Mutta oon miettinyt että mitenkähän paljon ymmärtää kun kyllä me miehen kanssa aika avoimesti keskenään puhutaan...Kohta varmaan jo tarhassa ilmottaa, että äiti on raskaana...;)

Omaa napaa: Mulla tuntui tuossa pari päivää sitten että pahoinvointi alkoi jo, ja olin ihmeissäni kun ei kait ihan näin aikaisin pitäisi vielä alkaan. Oliskohan ollut sitä psykologista pahoinvointia, mistä joku taisi kirjoitella. Sanoin jo miehelle että jo varmaan kaksosia odotan kun nyt jo oksettaa. Meidän raskaushan alkoi Clomifenhoidoilla jonka haittana voi olla monisikiöraskauksien mahdollisuus ja siis toiveissa meillä ei todellakaan ole montaa vauvaa yhtäaikaa :) Ollaan kesällä muuttamassa ihan uuteen omaan kotiin ja se on reilun kokoinen kolmio, johon 2 lapsen kanssa vielä mahdutaan mutta 3 voi kyllä jo tehdä tiukkaa...Hih! Mutta sitähän saa mitä tilaa! ;) Mukavaa laskiaissunnuntaita kaikille!

Voi ei  Veikkaset...:(.. paljon voimia!!

Pikkujätti:  Kiitos vinkistä. Täytyy harkita. Kallis tuokin mun kukkarolle.. Mut ainaki gynekologikeskusta halvempi.. Pulssi saattaa olla samoissa hinnoissa..

Hannele:  Toivotaan että vielä se plussa sieltä tulee..

Hope81: Mulhan oli vatta ihan sekas tosa viime viikol. Mut nyt tuntuu et oli jotain pöpöä.. Onneks meil ei oo tommosta automaattia.. Ainakaan tietääkseni. Terveyskeskuksissa toi jo kyllä on..

särkynyt: mukava yllätys siellä..:)

PePa: google on kyl raskaanaolevan pahin vihollinen. Ihan sama mitä sinne kirjottaa... kuhan toinen sana on raskaus, ni heti linkittää keskusteluihin joissa jollain on ollu kyseinen vaiva ja se sitten on tarkoittanu hänellä kohdunulkoista tai keskenmenoa.. tai tuulimunaa tai.. pelottavaa..

Me aateltiin kertoa vasta sitten 12 viikon jälkeen lapsille.. tai lapselle.. Pienempi tuskin ymmärtää mitä tää juttu ees tarkottaa.. :D

Mä oon niiiiiiin turvonnu! Ja niiiiiiiin väsynyt.. Meinasin tänää nukahtaa ihan istualteen töihin..

Nyt veikkailen et kumpaa tää on.. raskauspahoinvointia vai vatsatautia..:(

Takaisin