Muita??

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja _Laura_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi veikkaset, oon niin pahoillani puolestasi :( Tänään iski ihan järjetön väsymys! Heräsin seiskalta, otin päikkärit 10.30-12, uudet päikkärit 18-20 ja nyt edelleen väsyttääääääää... mulla näkyy olevan niin että aamulla ei oo mitään oireita, mutta sitte iltapäivästä iltaan alkaa voimistaa esim rintojen arkuus ihan hulluna. Hyvä vain niin tiedän että kaikki on kunnossa =D

Mua on kans väsyttänyt nyt viikonloppuna paljon tavallista enemmän. Tänään vähän säikäytti kun vessassa pyyhkiessä tuli pari kertaa ihan pieni määrä verta, mut kolmatta kertaa ei tullut. Onkohan tommonen pieni määrä ihan ok vai pitäiskö huolestua? Muuten ei ole olo muuttunut miksikään. Mahaa nippailee vähän niin kuin menkkojen aikana ja rinnat on arat.

Huomenna aamulla uusi testi ja sitten olemme viisaampia. Yksi haamutesti takana ja viivat kumminkin selviä ettei tihrustaa tarvinnut. Näitä teidän juttuja kun lukee niin hymyilyttää. Raskaus on yhtäaikaa ihanaa ja hämmentävää. Sellainen asia jonka saa kokea vain kerran elämässä. :) Jos ei meillä nyt tärpännyt niin toivottavasti lähitulevaisuudessa...

Huomenna aamulla uusi testi ja sitten olemme viisaampia. Yksi haamutesti takana ja viivat kumminkin selviä ettei tihrustaa tarvinnut. Näitä teidän juttuja kun lukee niin hymyilyttää. Raskaus on yhtäaikaa ihanaa ja hämmentävää. Sellainen asia jonka saa kokea vain kerran elämässä. :) Jos ei meillä nyt tärpännyt niin toivottavasti lähitulevaisuudessa...

Taidanpa minäkin astua joukkoon mukaan :)

Tein eilen positiivisen testi ja näin alustavasti laskettu aika vaikuttaisi olevan 19.10. Ensimmäinen oma lapsi kyseessä, miehelle toinen. Pikkasen jänniä aikoja elellään.

Onnittelut uusille ja tervetuloa :) Hannelea täällä jännitän, kuin kävi? Toivottavasti + En halua masentaa sua, mut mulla tän 8kk yrityksen aikana kävi kerran ton clearbluen tavis testin kanssa tollanen haamusäikähdys. Se oli tosi inhottavaa, kun anto mahdollista toivoa raskautumisesta, vaiks todellisuudessa siit ei ollu kyse :( Mut oot kyl tosi aikasessa testailemassa myös, et toivottavasti pian selkiintyy! Mut tosta omasta kokemuksesta, olen päättänyt etten enää koskaan osta niitä testejä!!!

Tein vasta yhden testin ja se tosiaan näytti selkeää positiivista tulosta. Arvaa vain kuinka oli hauskaa kärvistellä koko viikonloppu miettien, että mitä jos... Perjantaina piti menkkojen jo alkaa ja päätin odottaa maanantai-aamuun saakka, mutten tietenkään enää sunnuntai-iltana malttanut olla tekemättä. Kannatti varmaan odottaa kun testi näytti niin vahvaa viivaa.

Mikähän seuraava askel olisi... Yhteydenotto neuvolaan? 

Mies on vieläkin järkyttynyt asiasta. Iloinen yllätyshän se oli ja toiveissakin jopa, mutta... Itsekään en vielä tiedä mitä ajatella koko asiasta. 

Just_Pam Ehkä teille tällä kertaa tulossa tyttö, jos ensimmäistä kertaa tuntuu huonovointisuutta ;)

Hes_su Onnea ja tarrasukkia pienelle, ja tervetuloa mukaan :)

Hannele#30 Kurjaa, mutta ehkäpä tulos muuttuu vielä. Mulla kyllä tuo digitesti näytti raskaana jo ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Mutta jospa sulla hcg nousee hitaammin?!? Mistäs noista tietää :/

SaPaRo Mua myös vähän hirvittää että alkaako tuo poika päiväkodissakin höpöttelee vauvasta :D Siitä tietää sitten puoli naapurustoa kun niin monella lapsia samassa ryhmässä.
Kaksoset oliskin aikamoinen pommi :D Meillä anoppi pelotteli mua aikoinaan kun esikoista odotin että heillä kaksosia suvussa, mutta en tiedä mitenkä nuo periytyy? Meidän puolen suvussa niitä ei ole. Onneksi meille kuitenkin tullut ihan yksittäiskappaleina :)

Maida Turvotusta ja väsymystä täälläkin. Voimia sinne :)

Kengu Kyllä tuollainen pieni vuoto alkuraskaudessa on ihan normaalia, mulla on ollut kahdessa ensimmäisessä raskaudessa pientä vuotoa ja terveet lapset tullut :)

ansku* Onnea ja tervetuloa mukaan! Kannattaa soitella rohkeesti neuvolaan, kyllä ne sieltä ensikertalaista sitten osaavat neuvoa :)

Kävin tänään neuvolassa, laitoinkin tonne neuvolakuulumisiin jo pätkän siitä. La neuvolan mukaan on 9.10 mutta taidan pitäytyä tuossa 11.10 koska uskon sen olevan oikeampi. Ekassa ultrassahan se sitten tarkentuu.
Meidän pikkuneiti (2v7kk) laski eilen pulkalla suoraan päin puuta :/ Otsaan tuli iso haava ja käytiin se lastenklinikalla päivystyksessä paikkauttamassa. Huomattiin sitten kotona illemmalla että aristaa vasenta polveaan ja tänään mennään sitten uudestaan lääkäriin tutkituttamaan sekin. Kyllä säikähdin. Näin mäen päältä että pulkka lähti aivan väärään suuntaan ja että kohta rysähtää mutta mitään en enää ehtinyt tekemään, sydän jätti useamman lyönnin väliin. Ensin en nähnyt haavaa koska oli pipon alla mutta verta tuli niin paljon että kiireellä lähdettiin sitten kotiin ja säikytettiin puolet naapuruston lapsista. Mies säikähti myös kun tultiin kotiin ja minä siinä itkin tytön kanssa kilpaa ja pienellä naama ja vaatteet veressä. Luultavasti polvi on vain venähtänyt, tai ainakin toivon niin, mutta pitää se käydä tarkistamassa ettei murtumaa ole. Voi minun pientä :/

Kyllähän se nyt pitää liittyä mukaan! :) Lauantaina aamuna testi näytti plussaa, tosin vieläkin sitä on hiukan vaikea uskoa. Pillereitä tuli syötyä reilu 10 vuotta ja olin täysin varma, että ainakin vuoden päivät saadaan yrittää. No, yhdet kuukautiset kerkesivät tulla pillereiden lopettamisen jälkeen ja nyt sitten ollaankin rv 5+1! :)

Hiukan sekavia tunteita herättää se, edellinen viikko meni työmatkalla ulkomailla ja siellä tuli myös olutta nautittua. Kovasti olen tuosta huolissani, vaikka sanotaankin että se tuskin haittaa mitään. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Itse olen 27-vuotias ja mieheni 37. Kyseessä on ensimäinen lapsi molemmille.

minut voi lisätä listaan ikä kohta 22 kolmas lapsi tulossa. ennestäön mulla on 08 syntynyt tyttö ja 2012 sybtynyt poika :) nyt LA ois 1.10 tällä viikolla soittelen neuvolaan ja varailen varhaisultra aikaa :)

PePa: Olisihan tyttö mukava lisä poikajoukkoon mutta musta tuntuu että minä teen vaan poikia :D. MIes toivoo hartaasti tyttöä, joten saas nähdä.

Kaksosuus: Wigipedia sanoo näin: "Monisikiöraskauden syntyyn vaikuttavat monet eri seikat, esimerkiksi lapsettomuushoidot ja aiemmin suvussa ilmenneet monisikiöraskaudet eli perinnöllisyys, erityisesti äidin puolen suvussa. Riski saada esimerkiksi kaksoset lisääntyy varsinkin, jos äiti itse on kaksonen. Eli monisikiöraskaus on joko sattuma tai sitten se aiheutuu äidin hormoni- tai keinohedelmöityshoidoista."

Lisäksi yksi äiti (itse kaksonen) kertoi lukeneensa että epäidenttinen -kaksosuus periytyy äidin kautta ja identtiset kaksosuus on ns.luonnonoikku, eikä nykytiedon mukaan periytyisi. Monisikiöisyyttä lisää äidin korkea ikä, synnyttäneisyys sekä hyvä ravitsemus.

Onnea taas uusille :)

Hannele#30
: Mitä aamuinen testi näytti? Itse olen tehnyt digitestin aina samana päivänä kun kuukautisten on pitänyt alkaa ja aina se on oikein näyttänyt. En ole koskaan tehnyt etukäteen joten en osaa sanoa sen toimivuudesta silloin.

Mulla on nyt kahtena viime yönä tuntunut sellasta "menkkamaista" kipua alavatsassa, mutta pahempana niin että oon herännyt siihen, onko muilla koskaan? Silti ei mitään vuotoa ja toivottavasti ei tuukkaan... Ja tänään viikkoi 7+0. :)

Pahoittelut Veikkaset :( Ja pikaista tärppionnea sinne!

Tervetuloa ihan kaikille uusille ja onnea! :) Teitä oli niin monta, etten kyllä muista kaikkia. :D

Miltäs Hannelen testiä näytti? 

ON: Mulla on niin kauhee olo iltaisin että huh.. Oksentamassakin oon kerran käynyt.. :( Onneks mulla on tää viiko pelkkää aamuvuoroa töissä, kun ne on parempia nyt mulle. Huoh.
Kertomisesta, mä kerroin mun kaksoissiskolleni jo, hän on kuitenkin sit tuki ja turva, jos sattuukin jotain. Samoin parille hyvälle ystävälleni kerroin. :)

Voikaa hyvin mammat! :)

Positiivinen: Oon kyl kateellinen ku saat nukkua päikkäreitä.. Ne ois enemmän ku tervetulleita mun elämään. Mut taitaa jäädä haaveeks. Jos en oo töissä ni sit kotona on kaks lasta, jotka ei kyl anna mun nukkua päikkäreitä. Vapaat oon yleensä yksin, ku kolmivuorotyössä noi viikonloppuvapaat on harvinaisuuksia.. Noh.. Onneks kohta alkaa talviloma. Jos sit sais joskus nukkua. Tää väsymys meinaan on ihan järkyttävää. Ekassa ei ollut lainkaan. Tokassa oli todella paha väsymys.. Ja nyt näyttää että sama meno jatkuu..

Kengu: Ihan normaalia tuo pieni vuoto saattaa olla.. Sitä joskus tulee.. Mulla tuli ekasta pientä vuotoa alussa..

Hannele: Toivottavasti tärppäis...

Ansku: Tervetuloa ja onnea..:) Ja juu.. soita neuvolaan ja varaa aika..:)

PePa: Hui mikä mäenlasku teillä.. Toivottavasti ei tapahtunut mitään pahempaa sille polvelle!! Varmasti säikäytti. Onneksi oli onni matkassa!

Annamaria: Onnea ja tervetuloa! :)

Neomi: Onnee ja tervetuloa..:) Ja juu.. ei tuo oluen juonti haitaksi ole noin pienillä viikoilla! Ei ole yhteistä verenkiertoa vielä lapsen kanssa..:)

Mama08: Tervetuloa ja onnea..:)

Carino: Mullaki ajoittain menkkamaista jomotusta.. Luultavasti se kohtu siellä vain kasvaa..:)

MomToBe: Jaksamisia sen olon kanssa!!

Mulla niin huono olo.. Ja nyt jo alkanu närästys!?! Järkyttävää et jo näin aikasin.. Viimesistä vasta puolenvälin jälkeen.. Itku tulee..  Yävuorossa olen.. Ja millään en jaksais.. Viel ois yks yö. Sit alkaa jo loma. Toivottavasti pysytään terveinä loman ajan.. Et sais levättyä kunnolla.

Mä en jaksa tätä itkusuutta. Tänään parkusin cheekin musavideota.. Ku siin oli Jonne Aaron.. ja mun mielest oli tosi lutusta ku ne on tehny yhteisen biisin. Hiukan oon sairas..emoticon  Nytki alko itkettämään ku muistelin sitä..:D

Varasin neuvolan.. Oli täti vähän siihen malliin et miks näin myöhään.. Sain ens maanantaiks ajan..

Heipä taas :)

Miltäs se Hannelen testi näytti? :)

Yritin tuossa eilen selvitellä, mikä olisi laskettu aika.. tai siis muistella, mutta en kyllä yhtään saa päähäni, milloin oli edelliset kuukautiset! Neuvola-aikaa kun varasin, niin oli täti vähän äksynä, kun en osannut tarkemmin paikantaa.. Täällä meillä tuntuu olevan äärimmäisen tiukassa nuo neuvola- ja ultra-ajat. Mullaki eka neuvola vasta melkeen 2 kk:n päästä :/ Samoin ultra jossain kaukana tulevaisuudessa. On muuten ärsyttävää tuo ruuhkaisuus, esikoisen 8 kk:n lääkärineuvolakin siirtyy todennäköisesti 10 kk lääkärineuvolaksi., että varaan ajan varhaisultraan, missä kävin esikoista odottaessa. Sais ainakin jonkinlaisen mielenrauhan. 

Tuntuu teillä muillakin olevan jo oireita ihan kunnolla? Mulla on jo pari viikkoa turvottanu, ällöttäny, VÄSYTTÄNY ihan hirveästi.. ja maha kipeämpi kuin koskaan menkkojenkaan aikana. En yleensä osaa nukkua päikkäreitä mutta nyt ei kyllä ole ongelmaa :D Tytön kun saan nukkumaan niin posottelen itsekkin ihan surutta. 

Onko täällä muita, jotka vielä opiskelee? Itse suoritan viimeisiä opintoja, valmistuminen viivästyi esikoisen takia niin nyt keväällä olis tarkoitus saada paperit. Rankkaa on, sen sanon! Onneksi ei ole paljosta kiinni ja opinnäytetyön sain tehtyä, kun tyttö oli ihan pieni.

Mukavaa tiistaita! :)

Hes_su mulla on sama tilanne! :) Esikoispoika viivytti opintoja vähän ja nyt viimeisiä koulujuttuja hoitelen! Ensi kuussa saan paperit ulos.. tässä vaan jännäilen nyt mistä saan töitä vai saanko! Muutenhan ois ihana ottaa vaan poika kotihoidon tuelle kotiin ja mennä töihin sitten vasta kun on saatu toinenkin lapsi päivähoito ikään, mutta kun ne tuet on niin surkeat sitten... ja tietenkin ehtisi tässä kuitenkin 7 kk kartuttaa taitojaan..
Hauskaa viikkoa mammoille! :)

Moi vaan kaikille!
Mullakin on tässä lapsenhoidon ohella opintoja. Vähän kuitenkin  eri tilanne, kun ammatti ja työ jo on, mutta teen hissukseen jatko-opintoja. Vähän takkuista vaan tuntuu olevan, kun sitä aikaa ei tahdo löytyä.

Neuvolan varasin ja sain 5.3. Olisin jo saanut tämän kuun loppuun, mutta halusin itse vasta varhaisraskausultran jälkeen, joka on 25.2. Jos kaikki ei olekaan niin kuin pitää, niin ehtii vielä perumaan. 

Takaisin