Muita??

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja _Laura_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kerroin yks päivä omalle äidilleni. Muille en oo viel aatellu kertoo.. Sittenku np-ultrassa oon käyny.. Töissä en aatellu ees mainostaa. Sittenku joku kysyy.

Positiivinen: teil on kyl siellä halpaa! Turussa saa pulittaa vähintään 100 euroa ultrasta.

Mullaki iltasin turpoo vatta iha törkeesti. Vaikuttaa et oisin raskaana. No siis oonhan mä.. Mutta vaikuttaa et ois just sitä vauvaa vaik on ilmaa sun muuta. Ärsyttää, ku en kyl haluis töissä paljastua vielä.

PePa: Mäki nyt koitan asennoitua silleen, et kaikki menee hyvin.. tai ei sillai, mut sillai ettei turhaan murehtis. Mut hankalaa se välillä on. Tosin välillä unohdan koko homman.. Ja nyt tajusin, et on taas viikko vierähtäny nopeesti. Jospa nyt jaksais oottaa sinne np-ultraan. Ens viikol kyl palkkapäivä. Saa nähä otanko ja soitanko ultraan.. Äh.. Juu ja toi itkuherkkyys! Raivostuttavaa! Välillä tekis mieli ihan kunnolla itkeä.. josko se helpottais sitä oloa.. Pitääkin kattoo jotain huippusurullista leffaa ja parkua urakalla..:D

Kengu: se oliski mukava 30-vuotislahja..:)

Hannele: Toivotaan et testi näyttää positiivista..:)

Hope81: Ei oo kyllä mulle tuttua.. Miten on menny? Teitkö testin? Luulis et pääsisit tarkistuttaa ultraan.. Toivotaan et ihan raskaus siellä noita arvoja nostaa!

LadyToy: Mä olen käyny. Kannattaa se tosiaan ajottaa viikosta 7 eteenpäin.. et siellä varmasti näkyy jotain.. Ja kallista touhua se on.. Ainakin Turussa..

Iltavuoro eessä.. saa nähä millanen olo siellä taas on.. Huoh..

Oon muute melko myöhään liikkeellä ku aattelen neuvolan varaamista.. Saan tänään vasta tietää työvuorot.. Ja maanantaina pääsen vast soittamaan.. Menkkojen mukaan mun laskettu aika ois syyskuun lopulla.. tai siis tiiän et ne laskee sen silleen, et oisin pidemmäl.

Noh.. tuskin se niin tarkkaa on.. kuhan ennen viikko 10 pääsee.. ja ehtii saamaan ultra-ajan..

Hei ja iiiisot onnittelut uusille ja vaikka viel vanhemmillekin ;)

Veikkaset: Samaa olen minäki miettinyt, et riittääkö se rakkaus sitte. Sain ihan kivan vastauksen vanhalta perhetutulta, eli siis äidin todella pitkäaikaiselta ystävältä, kun näitä hänen kanssa kerran pohdittiin. Että kun oltiin siinä raskauden jälkeisessä symbioosissa tytön kanssa omassa kuplassa, että puhkeeko se sitten kun tulee toinen, niin hän sanoi hauskasti että ei, se vaan laajenee :) Niin siinä kai käykin, mut silti luulen tietäväni, että erilaista se kyllä tulee olemaan. Kenelläkään kun sit ei just ole sitä jakamatonta huomiota enää.

Pepa: Mun mielestä aika kaikenkertovaa; pelkästään kun mä luin tätä sun viimeisintä kirjotusta ni mä itkustan täällä, jaa mikä itkuherkkyys? :D Ja liputan todella sun päätökselle, että nyt nautitaan eikä murehdita! :) Nää asiat on Herran hallussa nyt.

Lady Murmeliini: Just noin, mitä sitte jos haluaa tehdä vaikka kymmenen testiä, jos huvittaa, ei se keltään ole pois. Paitsi tietty omasta lompakosta, mut raha on vaan rahaa emoticon Ite oon tehnyt vasta kolme, mut mies lupas ostaa mulle digitaalisen viikonloppuna :) Aikasemminkin sitä jo vinguin, mut se sano että haluu viel pitkittää et varmasti näkyy(?), kyllä se jo näkyy(!) ja kyllä tää vaan on raskaana :D

Kengu: Olisko ihan mahtavuutta et osuis just samalle päivälle :) Tosiaan kyl hyvä päivä syntyä! Nimim; laskettuaikakaima ;)

Maidalle vinkkilinkki: http://www.vslaakaripalvelu.fi/www.vslaakaripalvelu.fi/Tervetuloa.html ainakin muistaakseni halvin Turun nurkilla, ellei ne ole sit muutamassa vuodessa hirveesti muuttunut. Tonne mäkin pääsen helmikuun lopussa kurkistelemaan <3 En todellakaan malta odottaa np-ultraan :D Tsemppiä sulle sinne iltavuoroon!

Omaa sen verran, että mä muistelinkin että näin siinä kävi ekankin kanssa, eli siinä tietämillä kun sain raskaudesta tietää oli muutama päivä sit pahoinvointia, en sit tiedä onko se vaan psyykkistä. Mut nyt näyttää siltä et on laantumassa. Huolehdin kyllä tietosesti siitä et syön hyvin ja ns "kellon mukaan", eli ei pitkiä aikoja aterioiden väliin. Niin se pysyy hyvin loitolla. Ilmavaivat ja muutenkin törkeesti röyhyttää enemmän ku ennen, eli kroppa kerää ilmaa ihan hulluna, ei oo kivaa! Ei mulla tällasta kyl ollut ekassa. Olevinaan eilen kattelin peilistä, ni vatta vähän niinku pönköttäis ulospäin, ainaki jos oikee pönöttää ja mies nauro :D Mut onhan sekin faktaa että kun on ollut aikasemmin raskaana, niin helpommin rupee näkyy kropassa uus raskaus, sitä kuitenkin viel odotellessa :D Ja sit nää tissit, EI KIVA, EI TODELLA. Tänäänki ku nousi sängystä ni meinas parku tulla ku niin kipeetä tekee emoticon Ekasta myöskään ei tuntunut rinnoissa MITÄÄN ennen ku synnärillä maito nous, joten uutta tämäkin :s Mut emmää mittää valita :D Kyllä silti onnellinen oon kaikesta tästä <3

Kivaa viikonloppua mammat <3

Tänään kävin ekassa neuvolassa   ja hirvee kasa lappulippuja mukaan. Selvis, että oon nyt raskaana 6+4 viikkoo ja laskettu aika ois 30.9 eli ei sittenkään lokakuussa, mutta melkein ja sehän voi heitellä suuntaan tai toiseen.

Hirvee pelko koko aika, että alkaa vuoto, mutta toivotaan, että kaikki nyt menis hyvin. Ja en vieläkään usko tätä todeksi, varmaan vast sit kun on eka ultra. :D

Päätin neuvolas osallistuu sikiöseulontaan ja se ois maaliskuun 7.pvä (labra) elikkä sillon 10+3 ja sen jälkeen ultra. En jaksa oottaa! :)

Ha-Haa! Mieheni ja paras ystäväni saivat tänään isot naurut, kun tohkeissani laitoin heille tekstaria: "Jess! Mulla etoo. Olinki jo huolissaan, ku missään ei tunnu..." Lievää pahoinvointia oli aamulla. Iltaa kohden rintoja aristaa. Kyllä voi ihminen olla ONNELLINEN kun voi pahoin!

Positiivinen: Kiva kun voit suhtautua pahoinvointiin positiivisesti :) Itsellani se on niin paha, ettei eilen voinut muuta ajatellakkaan kuin puoli-istuvaa asentoa sangyssa. Kauhulla jo ajattelin, etta jos tallaista jatkuu pitkaan niin johan tassa tulee hulluksi. Tanaan hiukan parempi ja olen paassyt jopa sohvalle :) Paiva kerrallaan, ei kai tassa muita vaihtoehtoja ole. Itsellani neuvola maaliskuun 11, jotta paasen samalla reissulla Suomeen tullessa sitten ultraan ja sikioseulontaan. Hyvia vointeja kaikille!

PePa: Joo itkuisuus on lisääntynyt mullakin, lähes päivittäin kun joku sanoo jotain niin tekisi mieli itkeskellä. Tänään koulussa aiheena oli kuolema jne. Aloin siinä sitten edesmennyttä ukkiani muistelemaan ja olisi tehnyt mieli vuodattaa kyyneliä ihan urakalla. Ja voi kiesus mun pikkusiskoa 12-v. Äiti osti sille tänään Robinin uuden levyn ja laittoi siinä soittaan sitten sellaisen biisin kun "Sisko". (Linkki: http://www.youtube.com/watch?v=M-QhqC6Ov8g)  Teki niin mieli pillittää kunnolla, kun normaalisti mun pikkusisko osaa olla sellainen pikkuhirviövarhaisteini että huh huh. Itkettää jo tätä kirjoittaessakin.

Joo, mutta muita oireita on alkanu tulla, et etoo jotkut tuoksut eli hajuaistini on herkistynyt aika paljokin. Ja niin rinnat on aamuisin jotenkin hellänä. :D 

Ja carino mulle mun ystävä/kummituslapseni äiti toi kasan noita lippulappusia ja vihkosia ja kasan vauva-lehtiä (en todellakaan tiiä mihin työnnän nuo kaikki säilöön). :D Ja lisää sitten saadaan sieltä neuvolasta. Huvittavaa kyllä kun läheiset ystävät alkaa heti kantaa kaikkee vauvakamaa ovesta sisään kun on saanut kuulla meidän tulevasta perheenlisäyksestä. :D

Jaa en voinut olla paljastamatta eilen vanhemmilleni ja sisaruksilleni raskauttani. Olihan nuo kuulema jo arvannut *perhosensiivet sentään*. Mutta sanoin suoraan, että isovanhemmat saa tietää sitten vasta ensimmäisen lääkäri käynnin jälkeen. :) Jöö, tässäpä minun kuulumiset tältä erään. ;)

T'änään aamusta tein testin ja näytti TOOOODELLA haaleaa plussaa, uskaltaako tässä vielä juhlia. emoticon Ehkä hieman, mutta uusin testin parin päivän päästä. Tein Clearblue-testin joka näyttää jo ennen kuin menkat pitäisi alkaa... toivotaan, toivotaan!!!! varpaat ja sormet ristiin siis. Maanantaina vasta pitäisi kuukautiset alkaa.

Varhaisultrasta joku kyseli, ja mekin siinä käytiin kahdessa aikaisemmassa raskaudessa. Huojentaa se mieltä vähäsen kun näkee, että onko siellä edes elämää. Oulussa se maksaa 50-60 euron välistä. Halpaa siis ja keventää mieltä...

Hipheijaa,

Tein aamulla viideltä digitaalisen testin kun heräsin vessaan ja tuli: Raskaana 2-3 (viikkoa hedelmöityksestä) eli just sen verran kun pitäiski olla ja selkeesti noussu alkuviikon haaleista viivoista. Viime raskaudessa eka testi 3 päivää ennen kk oli sama digitesti ja silloin oli raskaana 1-2 eli varmaan olisin alkuviikosta saanu sen saman digillä. Luulis jotenkin, ettei se kysta aiheuttais hcg tasaista nousua viikkojen mukaan. Vaan enemmin olis tasaisesti matala koko ajan, but who knows. Soitin aamulla neuvolaan, mutta kun niillä on se pirun takaisinsoittojärjestelmä niin soittivat vasta 2h päästä ja enkö ollut juuri silloin ajamassa autoa, puhelin taskussa, enkä kuullu. Uutta soittoa ei kuulunu ja kun soitin kolmen jälk uudestaan se oli jo mennyt yhdeltä kiinni. Blaah. Maanantaina uus yritys. Toi on niin huono systeemi ku ei ikinä tiedä milloin ne soittaa. Pitäis vissiin ottaa vessaan, suihkuun ja joka paikkaan mukaan puhelin???? Mites muissa kaupungeissa? Mä siis Helsingissä. Tää soittosysteemi otettiin käyttöön just 15.11. kun edellisen kerran olin raskaana. juuri silloin kun tein ekaa puhelua. Oli se sitten kiva ku kaupan kassalla olin ku takaisin soittivat ja yhden oppilaan äiti oli viereisellä kassalla. Nää on NIIN INTIIMEJÄ juttuja, että toi systeemi ei kertakaikkiaan toimi. Nyt just muistin että mulla saattaakin olla oman hoitajan nro jossain tallessa... mut kun niille ei oo enää puhelinaikaa, niin ei niitäkään saa yleensä heti kiinni. Onko muilla ollut ongelmia? Tänään olen edelleen voinut tosi pahoin :) Pitäis ehtiä syömään säännöllisemmin. Nyt en saa kyllä enää syödä yhtään sipsejä tän kuun aikana. Ne on mun heikkous. Niitä tekee mieli kun tekee pahaa. Onko kellään muulla ripulia pahoinvoinnin yhteydessä? Huolettaa ettei sitten vaan ole norovirus ku sekin pörrää koululla. ja täitkin taas...yyyh joku ope oli saanut.

TURVOTUKSESTA: Juu kyllä turpoo maha varsinki iltaisin. Ekassa raskaudessa ehkä vielä enempi. Ja ilmavaivoja on kovasti. Mietin, että ehkä nyt vähempi kipuja ku kohtu ehti jo vähän löystä viimeks ja siitä on niin vähän aikaa... Tsemppiä kaikille odotukseen ja rentouttavaa viikonloppua!!!

isä asuu oulussa, pitäiskö siellä käydä lol... mut mulla se yths:n kysta kontrolliaika osuu juuri niille viikoille niin pitäis tällä kertaa päästä ilmaiseksi.

Tervetuloa uudet ja onnea odotukseen :D Meitä on jo tosi kiva joukko täällä, ihanaa kun on immeisiä jotka ymmärtää tätä alun jännitystä. Teijän muitten juttuja on tosi kiva lukea ja alotan aina aamuni lukemalla uusimmat viestit ;) 

Pikkujätti: Nyt on mulla kyllä selkeesti rauhallisempi fiilis kun on kolmas tulossa (toivottavasti kaikki menee hyvin). Esikoinen ja kuopus on niin omanlaisiaan ihanuuksia, että niitä rakastaa kumpaakin omalla tavallaan ja vähintäänkin yhtä paljon. Kummallista kuin sitä rakkautta vaan ammentaa lisää. Sydän tosissaan laajenee <3 

Hope81: Siis tiedän niin ton tunteen. Eilen varasin aikaa neuvolasta ja kesti 2tuntia 40minuuttia ennenkuin sieltä kuulu soittoa takasin. Onneks olin kotona. Ihan uskomatonta meininkiä. Oon kuullu kavereilta tosta valituksia ja siis eihän toi systeemi todellakaan toimi! Ahistus sentään ja superkiukutus!!

Neuvolasta: Sain ajan 28.2 ja mies lupautu näillä näkymin tulemaan mukaan :) Samat löpinäthän siellä aina kuulee, mut nautitaan nyt täysin siemauksin tästä toivon mukaan viimeisestä kerrasta raskaana olemisesta.

Oloista ja tuntemuksista: Olo ei ole vielä onneksi niin pahoinvoiva kuin aikaisemmilla kerroilla. Aamuisin ja iltaisin olo pahin ja pari kertaa oon yökänny, mut mitään ei oo vielä oo onneksi ulos tullu. Tissit on turvonneet ja arat ja pelolla odottelen, että kasvaako ne samaa vauhtia kuin edellisissä raskauksissa. Meikäläisen tarttee jo nyt ostaa rintsikat netistä kun ei mun kokoa oo missään kaupassa :D Viimeksi olin vielä kaiken lisäksi jonkin raskausmasennuksen kourissa ja kaikki oli ihan kamalaa (paitsi olemassa oleva lapsi joka oli tärkeintä koko universumissa :D) Nyt on mielikin paljon pirteämpi ja yritän ottaa kaikki maholliset tuntemukset ilolla vastaan. Itkuherkkä olen kyllä minäkin. Välillä itken ja nauran yhtäaikaa, kun onhan tää kaikelle maholliselle itkeminen jo koomistakin :,)

Ootteko muuten kuullu siitä, että raskaana olevan aivot pienenis? Ne kuulemma kyllä palautuu takaisin pian synnytyksen jälkeen. Mut oli mitä oli ni meikäläisen aivot on kaks kertaa kyllä pienentyny ilman takaisinpalautumisia ja kauhukseni huomaan että nyt on kolmas rundi menossa. Ihan kamalaa aivojen takkuamista meikäläisellä :D Kiva ku pitäis tehä yhtä yyberkamalaa kouluhommaa ja hoitaa kuumeista lasta samaan aikaan ja aivot on ihan solmussa..

Iloista viikonlopun alkua teille kaikille onnellisille odottajille. 

Helou kaikki lokakuun tulevat äitylit! :)
Jo tovin teitä olen seuraillut, mutta nyt ehkäpä uskaltaudun itsekkin tänne ilmoittautua mukaan odottajiin! Vahva positiivinen testi tuli eilen, mutta aavistelin onnistaneen jo aiemmin...
Ennestään on yksi ihana poika, ikää reilu 1v 6kk. 
Olosta sitten... samat jutskat kun viime raskaudesta alkoi näköjään heti. Tukka rasvoittuu salaman nopeasti ja vatsassa vihlasee nopeat käännökset ym. Väsymys myös aikamoista.. Mut kivaahan tää on kun sai mitä tilas, eipä siis voi valittaa! :D
Onnea kaikille odotukseen!

Täällä myös yksi uusi odottaja! Laskureiden mukaan la 10.10., viime perjantaina tein testin, aivan selkeä plussa :) Onneksi oli vapaapäivä kun olin niin hämmentynyt koko päivän, kävikin yllättävän nopeesti pillereiden lopettamisen jälkeen kolmannesta kierrosta. Sunnuntaina varmistustesti ja sama tulos :)

Meillä ei siis ole ennestään vielä lapsia, mä oon 25v ja mies 27v. Kiva lukea täältä samassa vaiheessa olevien juttuja, mulla ei onneksi oo ollut vielä kummempaa pahoinvointia, mutta rinnat on arat ja mahaa särkee/vihloo ajoittain vähäsen. Ja hirvittävä väsymys, tuntuu että kesken työpäivänkin tarvis päikkärit vaikka ihan kunnon yöuniakin oon nukkunut :)

Heh, ite soittelin neuvola-aikaa heti maanantaina (Helsinki), kun lauantaina olin plussannut. Tietty piti jättää se automaattinen soittopyyntö. Noh, olin sitte töissä (avokonttori) kun soitti. Mutisin siinä, että hetkinen, pitää mennä tonne.... Täti linjan toisessa päässä oli ihan tilanteen tasalla ja sano, että "jahas, jos mennään piiloon puhumaan, ni varmaan oot ekaa aikaa varaamassa" :D Ajan sain 27.2. mutta oli pakko varata myös 18. päivä aika Diacorista, että saan varmuuden... Lähipiirissä niin paljon surullisia tarinoita ollu tässä, etten oikein uskalla vielä iloita... Minä siis 32v ja ukkeli 33v. Ja tosiaan ihan eka raskaus tasan vuoden yrittämisen jälkeen. Jännää! :) Oireina lähinnä mahavihlonnat, ihan ku pahat menkkakivut, ja jatkuva etominen, jonka saa häviämään vaan pupeltamalla jatkuvasti. Onneksi toistaseks myös veden juonti ja purkka auttaa... Ei tuota painoa niin hirveesti tarttis lisää tulla, kun sitä on jo ennestään.

Mullakin ikää tulee tänä vuonna 32, mutta vasta syyskuussa ja mies täyttää ma:na 33. Ekaa ollaan yrittämässä. Tärppäs heti lokakuussa ku alettiin yrittää (ekasta kokonaisesta kierrosta) mut meni kesken 14.12. ja ekat kk alko 11.1. ja heti tärppäs taas. Pelkään taas keskenmenoa. Ilm mulla ei vaikeuksia hedelmöittyä, mutta onko alkio taaskaan terve??? Ja sitten vielä tuo pieni mahollisuus että positiivinen testi ja oireet johtuukin siitä kystasta, tai voihan mulla olla uuskin kysta joka oireilee. Jos saankin niitä joka kierrossa. MUTTA silti mulla on jotenkin luottavaisempi mieli ku viimeks. Silloin ajattelin heti, että varmasti menee kesken ku näin pian tärppäs, ei voi olla niin hyvä tuuri että heti tärppää ja kestää loppuun asti. Ja niinhän siinä kävikin että kkm tuli. 

Gritty: te kun olette pitkään yrittäneet niin jotenkin luulis, että se kestäis. Toivotaan niin!!!

Pahoinvoinnista: Huomaan että unella on melkein yhtä suuri vaikutus kun syömisellä. Nyt kun olen nukkunut pitkät unet, ei tee niin paljon pahaa. Sen huomasin edellisessäkin raskaudessa. Joten pitää yritää nukkua hyvin ja syödä säännöllisesti 2-3h välein. jos menee yli 4h sit on hivee olo.

Onnea kaikille uusille ja chilylle voimia ja onnea uuteen yritykseen! Pahoinvointi alkoi n. Viikko sitten ja aamut ovat pahimmat, muutaman kerran joutunut oksentamaankin, mutta aika hyvin pystyy syömisillä vaikuttamaan. Rasvaiset ruoat etoo ja taas hedelmiä on tullut syötyä paljon kun ne maistuu. Ensiiviikolla on tiistaina varhaisultra rv 6+5 ja perjantaina on ensimmäinen neuvola.

Hei vaan, kolmas on siis tulossa lokakuun alussa:) Olo on toistaiseksi loistava, kuten parissa aikaisemmassakin. Saas nähdä pääsenkö yhtä helpolla...

Varoen ja tarkasti harkiten ajattelin kans ryhmäytyä tänne.
Yli viikko sitten plussasin ja siitä asti ollut outo,epäileväinen ja erikoinen fiilis...
Mullahan siis on 2010 heinäkuus syntynyt pieni tyttö ja 2011 vuoden alusta asti olemme aviopuolisoni kans yrittäneet ja 2011 syyskuus tietämättäni koko raskaudesta sain keskenmenon... sen jälkeen sitten kävin kovien menkkakipujen takia lääkäris 2012 vuoden alus ja todettiin,että minulla oli aika paha endometrioosi. tähystyksen yhteydessä sivudiagnoosiks tuli papereihin munatorven toimintahäiriöstä johtuva naisen hedelmättömyys.. ja olenkin ollut tosi masentunut ja katkera asiasta kunnes sitten päätimme kokeilla hedelmöityshoitoja..eikä tapahtunut mtn positiivista....Mutta nyt alkoi kaikki siitä että olin verenluovutukseen menos ja hemppa oli tosi alhainen...kuitenkaan ei niin alhainen et ei olis saanut luovuttaa, mutta siinä heräs kuitenkin joku olematon epäilys asiasta. Viikko luovutuksen jälkeen tuli hirveät närästykset ja menin koulus terkalta hakemaan rennietä.. hän samalla mittas hempan ja se näytti 114.. hän kehotti samantien kipasemaan apteekkiin ja toki tottelin..
Voihan sitä itkun ja ilon ja sekavuuden määrää kun siihen ne kaksi viivaa ilmestyivät!!!!!!
Jotenka, laskureitten mukaan LA olisi 12.10

Takaisin