Muita??

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja _Laura_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alias ei ole... Oli hassu lukea tuota sinun kirjoitusta. Minun ja isännän iät jos olisi muuttanut niin kirjoittaja olisin Voinut olla minä :) Just_Pam: Kiitos tuosta maitohappomaininnasta :) Just lueskelinkin siitä nemmän... huomenna apteekkiin. Eli minä alan syödä maitohappobakteeria. Muita vitamiinilisiä en ole ajatellut. Ja mainittakoon tää ilmiselvä asia mut silti taas nostan esiin... Aivan ihanan huojentavan helpottavaa on lukea teidän kanssakulkijoiden kuulumisia. Kun ei oikein ole ketään kenelle viel höpötellä/kysellä asioista. Huojentavaa lukea kuinka on muillakin ollut näitä hengityksen salpaavia vihlasuita, Joista itse olen huolissani ja ihmeissäni. Ja muutenkin helpottavaa lukea ettei ole muidenkaan ajatustensa kanssa yksin. Onnea uusille plussalaisille <3 _chillylle lämmin voimahalaus ><3 p.s. anteeksi mahd kirj virheet ja oudot sanamuodot. kirjoittelen puhelimen kautte ja tää ei ollukkaa ihan helppohomma :)>

Tervetuloa uusille!! :)

PePa: Ihana vastaanotto neuvolasta! Varmasti tosi tärkeää, että pelot otetaan tosissaan eikä vähätellä niitä!

Täällä pikkuneiti kuumeessa..:(

Mulle on tullu nyt ihan semmonen olo, et pelkään ihan hirveesti ettei kaikki oo hyvin. Haluisin niin sinne ultraan, mut millään en keksi, et miten mulla ois siihen varaa.. Huoh.. En haluis oottaa 5-6 viikkoa siihen et ultrataan.. Byhyy..

Mulla on myös tunne, ettei kaikki olisi hyvin. Tai ainakin, kun vertaan viime raskauteen. Silloin oli hirvittävä pahoinvointi ja rinnat kipeät sekä niitä menkkamaisia kipuja vatsassa. Nyt ei ole mitään muuta oiretta, kuin tolkuton väsymys. Menen ultraan, mutta ajattelin vielä odotella tämän viikon, jos vaikka vuoto-oireita alkaisi. Toivottavasti ei ala. Maanantaina soitan yksityiselle ja varaan ajan. Laskurin mukaan olisin nyt tasan 5 viikkoa raskaana, niin varmaan parin viikon päähän saisin ajan. 

Laskettu aika laskurin mukaan 9.10. Toivottavasti syysvauvan saisin ja meillä kaikilla pysyisi kaverit matkassa. Omasta ja miehen iästä: mies 33 ja minä kesällä 26. Toinen yhteinen lapsi olisi tämä, jos vaan kaikkin hyvin sujuu.

Heippa, ja tervetuloa ja onnittelut kaikille uusille!! :)

Mulla on aamusta ihan jees olo, mutta iltaan kohden olo vaan pahenee, ja on tosi oksettava olo, enkä saa syötyä mitään. :( Ja samalla iltaisin turvottaa jonkin verran.. Ei oo vielä kuitenkaan tarvinnu pönttöä halailla, mutta ei tää oksetuskaan kauheen herkkua ole..

Mä varasin varhaisultraan ajan, se on 27.2. Hui, jännittää jo nyt!! Onneks mulla on sinä päivänä vapaapäivä duunista, ni ei tarvii ainkaan mennä duuniin sinä päivänä, mikäli kaikki ei ookaan hyvin.. 
Neuvolaan pitäs tässä joku päivä vielä soitella. :)

Koska ootte ajatellu kertoa raskaudesta muille? :)

Moi!

Sain viime vkl tietää, että olen raskaana, mutta en voi vieläkään oikeen uskoo todeksi. Niin kauan miehen kans "yritetty" ilman tuloksia... Luulin jo, että ei voida saada lapsia.. Tein 3 kotitestiä ja eilen labrasta soitettiin positiivinen tulos. Tänään sit neuvola-ajan varaus ja se on perjantaina.

Olen 24 ja eka raskaus kyseessä. Mulla on oikeestaan ainoot "oireet" rintojen kipeys, turvotus ja alavatsa kivut välillä.

Pelottaa ja elämä muuttuu tosi paljon ja suunnitelmat menee uusiks, mutta silti tää oli ilonen yllätys meille molemmille. :)

Ollaan kerrottu jo harvoille ja valituille sukulaisille ja oli pakko kertoo töissä pomolle ketä onneks osaa olla hiljaa asiasta. :D

Varasin ajan varhaisultraan, sain sen 18.2. Meinas että edellisellä viikollahan se sydän alkaa lyömään, mutta halus ottaa varman päälle, että varmasti pitäs tuollon kuulua, jos siellä jotain elinkelpoista on.. Mieheni sisko suositteli Oulussa yksityistä Meri-Oulun neuvolaa, koska ei maksa kuin 50€ ja oli ainakin itse saanut tosi hyvää palvelua sieltä..Neuvola-ajankin sain 25.2. Niitä tässä odotellessa. Vointi on hyvä, mitä nyt välillä väsyttää ja vatsaa turvottaa ihan kamalasti vihlomisesta puhumattakaan. Kävin hypistelemässä H&M: mamma-osastolla vaatteita vaikka eipä niitä taida vielä pariin kuukauteen ainakaan tarvia hihih. Kerrottu on anopeille ja parhaalle kaverille. Myös töissä tietävät. Ne kun kaikki on ilolla ja surulla seuranneet läheltä tätä meidän lapsentekoa ja ovat tieten ihan innossaan, että josko se nyt sitte..  Onnea uusista plussista ja Hyviä vointeja muillekki!

Me kerrotaan perheille varmaan kuukauden päästä ja lähimmille ystäville ekan ultran jälkeen ja muille kun ei enää voi piilottaa. Tämänhetkinen kompromisseista koottu suunnitelma A... Saa nähdä kauanko se "ei voi piilottaa" jatkuu, nytkin masu niin turvoksissa, että vain kerrospukeutuminen pelastaa kyselyiltä.. Pientä cover storya ollaan työstetty jo pidemmän aikaa: meillä on meneillään dietti johon ei kuulu esim kofeiini ja alkoholi tai epäterveelliset ruoat. ;) Onneksi asun nykyään kaukana omista vanhemmista, päin naamaa olisin kuin avoin kirja äidille, puhelimessa ei tarvii vetää vatsaa sisään tai yrittää pitää naamaa punastellen peruslukemilla! :D Mulla on tän päivää nippaillut vatsasta, sillei (jos mahdollista) mukavalla tavalla, ei niinku ennen menkkoja vihlomista joita kärsitään kaksin kerroin.. Väsymys jatkuu mahdottomana ja rinnoistani pitää pysyä kaukana, kiitos!!! Viime yönä alkoi heräileminen vessassa ramppaamista varten. Jos nyt jatkuu.. Kiukkupuuskat, finnit ja huimaus menee siinä sivussa. Pahoinvointia jne oottelen edelleen ja käyn välillä hiplaamassa NELJÄTTÄ raskaustestiä ja miettimässä pitäiskö tehä, oonko viä. Pathetic.. ;P Vuotoa kauhulla oottelen ja yritän takoa päähän, että keskenmenot ja tuulimunat jne EI sentään oo enemmän sääntö kuin poikkeus. :) silti näen painajaisia, että ryntään vessaan housut veressä.. :/ Jakselkaa mammat!

Me päätettiin nyt että tässä raskaudessa kerrotaan heti vanhemmille ja muutamille parhaille ystävillä kun ne kuitenkin on tiennyt meidän ongelmat raskautumisessa. Viimeksi siis tulin raskaaksi puolivahingossa ja kerrottiin vasta kun 12 viikkoa oli täynnä, silloin kukaan ei odottanut vauvauutisia :)

Positiivinen: Ollaan vissiin samoilta kulmilta :)

Mulla on kanssa muuttunut eilinen ilo, pieneksi paniikiksi siitä että meneeköhän kaikki hyvin...mutta sille ei kait itse voi mitään. Kävin jo tuossa muutama viikko sitten minimoimassa ongelmia kun kävin otattamassa itsestäni Parvorokkovasta-ainetestin kun neidin tarhassa ja myös yhdellä työkaverillani oli juuri parvorokko ja se on tosi vaarallinen raskauden alussa jos sen saa. Mulla oli onneksi vasta-aineet eli olen sen joskus sairastanut, ei voi toistamiseen iskeä. Tänään jo rupesin miettimään (vaikka tiedän ettei urheilusta ole mitään haittaa) että pitääköhän treenamista keventää, kun siis urheilen aika paljon mutta nyt päätin jatkaa entiseen malliin :)Voi kunpa osaisi ottaa rennosti...

Mulla on jotenkin kauheen turvonnut olo koko ajan, ja ilmavaivoja kauheesti. Tissit kipeet ja väsyttää. Viimeksi alkoi sillä että oli hirveä metallinmaku suussa, ja sitä jatkui pitkään...(kaikki maistui pahalle suussa) Pahoinvointi ja oksentaminen alkoi viimeksi 7 viikolla ja sitä jatkui aina 14 viikolle saakka. Toivottavasti nyt ei olis ihan yhtä paha.

Minä en osaa päättää meniskö varhaisultraan vai ei...Toisaalta meille tämä raskaus on maksanut jo niin paljon että ei enää paljon yksi ultra lisää paina tässä konkurssissa ;) Neuvolaan ajattelin soittaa parin viikon päästä.

Hyviä vointeja mammat!

Ja tosi suuret pahoittelut _chillylle, tosi harmi :(

Me ollaan nyt kerrottu molempien perheille, mies kertoi äidilleen jo heti ensimmäisen haalean haamun testattuani ja mun äidille laitoin eilen tekstaria :D Oli tarkotus pitää salassa vielä pidempään, mutta en mä osaa olla hiljaa, äiti on mun tuki ja turva ja jos tässäkin huonosti käy niin pystyy sitten äidille itkemään kun on ollut mukana alusta asti :)
Parille ystävälle myös taisin jotain möläyttää, mutta töissä osannut vielä pitää suuni kiinni. Jos mulla tässä nyt viikon päästä se pahoinvointi kunnolla iskee niin varmaan viimeistään sitten kärähdän töissäkin. Oon kokki ja töissä on vaikea vältellä hajuja :D
Jos ei pahoinvointi käräytä niin sitten maha rv 10, kahdessa viimisessä raskaudessa mahan tasainen turpoaminen on alkanut rv 9-10.

Maida Varmasti kurjaa odotella kun ei voi varmuudella tietää että onko kaikki tarvittava kyydissä :/ Mutta koita ajatella positiivisesti ja pitää mieli iloisena <3

santra86 Toivotaan että sielläkin kaikki olisi hyvin :) Koitappa sinäkin olla turhia murehtimatta <3

MomToBeX2 Mulla myös näyttäis tuo pahoinvointi keskittyvän iltaan. Samaa oli esikoisen kanssa. Mulla on nyt tänään ja huomenna iltavuoro, saas nähä kuin käy :D

carino Onnea plussasta!

Positiivinen Mä kävin yks päivä Lindexillä hypistelee vauvan vaatteita, ne kun on niin pieniä :D Maltoin kuitenkin olla ostamatta mitään. Vähän tekisi mieli mennä lastenvaatekirppikselle kaivelee kun tossa melkein naapurissa on yksi tosi hyvä, mutta ehkä mä vielä odottelen :)

Lady Murmeliini Täälläkin iho alkanu oireilee, ihan parissa päivässä ilmestyny finnejä, ihan ku olis taas teini.. Mä en oo vielä joutunu vessaan nousee yöllä, mutta ei sekään enää kaukana ole :/ Se onkin sitten kivaa kun sitä saa tehdä 3 krt / yö :D

SaPaRo Eikai siitä urheilusta mitään haittaa ole jos ei tee pahaa :) Paha sanoa kun mun oma urheilu keskittyy lasten perässä juoksemiseen :D

Mä päätin nyt lopettaa turhan murehtimisen ja luottaa siihen että tämä raskaus sujuu hyvin. Mä en halua että koko tää odotus menee siihen että pelkään. Jos käy huonosti niin sitten käy ja sille ei mitään mahda, nyt vaan nautin siitä että olen raskaana ja tätä raskautta seurataan tarkemmin kuin edellistä :)

Eilen piti tehdä uusi testi, jotta tämän uskoo. Siitä ei tarvinnutkaan arvailla...
Miehelle iski pienimuotoinen paniikki ja tässä on minun sijaan saanutkin häntä rauhoitella =) Hassu fiilis. 

Vointi on ollut hyvä; Aiemmin paljonkin nauttimani kahvi on jäänyt pois ja tekee mieli kaikkea raikasta. Ja nälkä onkin koko ajan väsymyksen rinnalla. Pirtelö on varmaan suurin herkku tällä hetkellä.

Paljastuksista: Yhdelle työkaverille paljastin ( hällä vko 16) ja yhdelle ystävälle olen kertonut. Viikonlopulle on sovittu mökkeilyä kavereiden kanssa, että katsoo miten kärähtää.. Miten olette itse salailleet, kun ette ole juoneet? 

Olen yrittänyt PePan tavoin ajatella, että kaikki menee hyvin ja jos ei mene niin sitten on tarkoitettu niin.. Mutta ensikertalaisena saatan olla sinisilmäinenkin.. Tsemppiä ja voimia kaikille!!! ( Energiaa kaipaan ainakin itse lisää ) 

Hei, uusi odottaja ilmoittautuu. Maanantaina tein testin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa plussahan sieltä tuli. Ensimmäinen ikinä. Tänään piti vielä tehdä toinen testi että uskon todeksi. Varmaan ens viikolla vielä sen digin hankin että näkee tuloksen ihan selkeellä suomen kielellä :)

Mulla on ikää 27 ja miehellä 29. Noin vuosi sitten jätin pillerit pois ja syksyllä rupesi jo vähän harmittamaan kun ei mitään kuulunut, vaan eipä harmita enää. Mies alkoi jo kovasti suunnitella omia kolmekymppisiä ensi syksylle, mutta sanoi että paras synttärilahja ikinä olis kyllä vauva. Ja niinhän siinä sitten toivottavasti käy. Vau:n laskurin mukaan laskettu aika on 13.10. joka on miehen syntymäpäivä eli voisiko paremmin osua.

Mitään kovin kummosia oireita mulla ei ole, paitsi ihan pientä nippailua mahassa, arat rinnat ja väsyttää vähän tavallista enemmän. Tänään soitin neuvolaan ja sain ajan parin viikon päähän.

Me ollaan ajateltu ettei kerrota vielä kenellekään, vaikka tiukkaa tekeekin. Tai kattellaan varmaan tilanteen mukaan, kerrotaan sitten kun siltä tuntuu.

Meillä kaksi tyttöä, 1 vuotias ja toinen täyttää toukokuussa 3vuotta.nyt kuumeillaan kolmatta ja tuntuu, että tärpännyt on. Testiä en ole vielä tehnyt, mutta huomenna aamusta aijon sen suoritttaa.

Oireina on seuraavaa: menkkamaiset kivut vatsassa, tosin lievempänä.. Yöllä vessassa käyntiä. Hajuaisti on herkkänä ja se tärkein! henkinen tunne siitä, että kehossa tapahtuu jotain. Saapa nähdä... pitääkö paikkansa vai ei. Tosin en nyt varma näyttääkö testi vielä oikeaa tulosta, mutta enempää en jaksa odottaa! uusin testin myöhemmin jos näyttää negaa. Uusiminen tapahtuu ensiviikon lopussa, VASTA!!!!! emoticon  vaikka kolmatta kuumeillaan niin yhtä jännää on kuin ekastakin.

Hei taas kaikki,

Eilen ja tänään ollu voimakasta pahoinvointia ja maha edelleen aamuisin sekaisin (no mulla muutenki siihen taipumusta), tänään kun kävin apteekista uuden testin ja tulin ulos niin haisi viemäri niin paljon että meinas lentää laatta. Sopivasti juuri paikallisen lähiöräkälän edessä. Se oliski ollu puheenaihe ku siinä olis laatat heittäny. Opettajana ku toimin samassa kaupunginosassa niin varmaan joku olis nähny ja siitä kun olis juorumylly lähteny liikenteeseen Rinnat on vaaan vähän täyteläisemmät ja vaan pikkaisen arat ku viimeks ne oli tosi arat. En tiedä mistä johtuu. JOskohan ne oli edellisestä keskeytyneesta raskaudesta niin venyneet että on tilaa kasvaa niin ei tarvi kipeytyä ;) En tiennytkään, että finnit vois tähän liittyä. Mulla meinaan pillereiden pois jättämisen jälkeen ollu ongelmana finnit selässä. Nyt on tosi pahana. Mutsi on lääkäri ja se ajatteli, että ne paranis raskauden aikana ku yleensä ne on pahimmillaan kuukautisten aikana. Tasottuuko se??? En haluu finniselkäisenä kulkea koko raskausaikaa. Maha jomotti maanantaina tosi paljon ja viime viikolla vihloi varmaan kiinnittymisen aikoihin tai vähän sen jälkeen. En oikeen varma koska se on tapahtunu ku pahoinvointi alkoi jo viikko sitten ke ja pahat vihlaisut oli to ja pe oli vähän verta valkovuodon joukossa (kiinnittymisestä ?) Olin laskenut että kiinnittyminen olis ovulaation perusteella ti-ke. Mut enhän ihan tarkalleen tiedä koska se ovulaatio oli. en tehny testiä, mutta oireet selkeet. Nyt taas vaan ajoittaisia kipuja, vihlaisuja, poltetta muttei niin paljon ku ma. VIime raskaudessa oli tosi voimakasta vihlovaa kipua tosi alhaalla. Sellaista ei nyt ole ollut.

Mua mietityttää olenko varmasti raskaana vai aiheuttaako jälkitarkastuksessa todettu keltarauhaskysta positiivisen testin ja kaikki raskausoireet??? Testissä sanotaan, että munsarjakystat voi antaa virheellisen tuloksen ja netistä luin siitä vielä paremmin: 

http://www.ovariancystcenter.com/ovarian-cyst-and-pregnancy/

Teen huomenna uuden testin ja jos positiivinen soitan neuvolaan ja kysyn voitasko tarkistaa onko tämä raskaus vai kysta. Mulla kontrolli yths:ssä vasta 26.2. En kestä 3 vkoa odottaa olenko raskaana vai onko kysta kasvanu jättikokoiseksi. Jälkitarkastuksessa se oli 3*4cm silloin oli kkm jäljiltä hcg 6. Sehän ei enäää näy pissatestissa. Olis tosi outoa, että nyt yhtäkkiä näkyis ja tulis nää oireet. Mut tietty jos se on kasvanu tosi paljon kai se on mahollista vaikka harvinaista...

Onko kellään vastaavia kokemuksia? Tänäåän siis kp 28 eli hu pitäis alkaa kk - aamulla jännään clearblue digitaalin kanssa. Mies työmatkalla... Kaks haaleeta viivaa oon saanu normi clearbluella: su ja ti.

Tänään varasin neuvolan, mutta sain vasta 4.3. Tuntuu hullun pitkältä ajalta odotella sinne asti ja jo ajattelin, et pitäiskö käydä varhaisultrassa yksityisellä..

Onko kukaan käynyt nyt tai aiemmissa raskauksissa? Miten olette kokeneet?

kävin felicitas klinikalla varhaisultras rv 7+ 0. makso 160e. selvis et tulee menee kesken. se ei alkanu vuotaa vaan viikkoo myöh kättäril kkm. lääkkeet ei toiminu joten lopulta kaavinta. En ollu varautunu tohon vaihtoehtoon, että ei ollut vielä kesken mut luult tulee meenee. se viikon odottelu oli kauheeta. suosittelen et menet vasta 8+0. silloin itellä ratkes

Ladytoy: mä oon menossa varhaisultraan jo 15.päivä, ei sillon oo kun häthätää 6+3 mut mulla on viikon hiihtoloma tiedossa ja haluan sulkea kohdunulkoisen raskauden pois. Olis kiva tietysti nähdä jotain muitakin elonmerkkejä; oireet on niin kovin vähissä...paitsi tietysti VTI ahhh kyllä ultimate suosikki "raskausoire". Työterveyslääkäri siis mainitsi että raskaus altistaa saamaan helpommin.

Hope81: Se lähiökuppila olis ollu oivallinen kohta, ties vaikka huhut olis kiiriny niin pitkälle et sua oltais oltu päihdeklinikalle lähettämässä :D Mulla on kanssa HIUKAN tullu selkään noita finnejä ja se ei nyt justiinsa oikeen ollenkaan sopis tähän homman kun mulla on häät kohta ja puvussa on avonainen selkä..toisaalta voihan olla etten mahdu koko pukuun, sit voi tänkin funtsata uusiks (apua!!!)
Toi kysta kait voi aheuttaa oireita mutta niinkun tolla nettisivullakin sanotaan, ne on harvinaisia. eihän keltarauhaset yleensä tuota sitä hcgtä ja toisaalta, luulis että se hcg ei olis laskenu lainkaan sen kkm jälkeen..yritä sinnitellä.

SaPaRo: mä en kyllä ekalla kolmanneksella mitenkään tietosesti aatellu vähentää liikuntaa, tykkään laskettelusta ja sintti on niin pieni et ei se pahastakaan kaatumisestakaan tiedä vielä mitään. Ja vielä ei raskaus rasita sydäntä tai verenkiertoelimistöä niin paljoa etteikö vois treenata ihan hikoillen ja hengästyen..näin vain siis minä olen tätä funtsaillut. Tietty jos on himmeet pakkotoistomeiningit menossa niin sit ehkä..

Päiväunia oon ajatellut lisätä, emmä tiedä väsyttääkö mua nyt niin paljon enempää mutta ah- mikä ihana syy mennä päikkäreille :)

Lady murmeliini ja hannele#30, mä olen tehnyt jo viisi testiä eli mä en ainakaan tuomitse:) Mulla kesti hiukan aikaa (viikko) päästä siihen lopputulokseen et haamu tarkottaa plussaa kun testasin liian aikaseen. Mulla ei ollut kyllä kärsivällisyyttä odottaa viikkoa, mutta päättäväisyys olis kyllä säästäny rutkasi rahaa!

Ja sit yks kysymys, mistä tää turvotus johtuu? (hormoneista joo mutta että miksi!!) ja mitä sille voi tehdä?

Rennie Mä tein myös 5 testiä ja vaikka kaikki näyttää plussaa niin silti vaikee uskoa todeksi :D

Itkuherkkyys näköjään lisääntynyt mulla.. onko muilla ollu? Maida ainakin mainitsi.
Yksi hyvä esimerkki eiliseltä. Vein aamulla lapsia päiväkotiin. Eteisessä kun riisuttiin kenkiä niin isomman hoitaja huikkasi että riisuppa reippaasti niin pääset jumppaan. Tuo pienempi sitten rupesi repimään kauhealla kiireella vaatteitaan pois ja huikkas mulle vaan kiireesti "heippa äiti" ja meni kiltisti seisomaan isojen lasten perään jonoon. Voi että mikä pettynyt ilme tuli pienen kasvoille kun jouduin sanomaan että et sinä pääse jumppaan, se on isoille. Voi elämä mä meinasin alkaa siinä itkemään tytön kanssa kilpaa :D Ja mulla meni koko päivä töissä siihen kun mä vaan mietin miten mun pieni oli niin surullinen ja pettynyt, vaikka todellisuudessa neiti varmaan unohti koko jutun 10minuutissa. Vielä illalla kotimatkalla meinasin alkaa bussissa itkee kun ajattelin sitä surullista naamaa ja miten se alahuuli meni rullalle :D No tänään pääsee pikkuneitikin jumppaan ja äiti saa keskittyä töihinsä rauhassa :)

Juu en minä siis oikeesti meinaa rajoittaa liikkumista, tiedän kyllä ettei siitä ainakaan mitään haittaa ole ja viime raskaudessakin liikuin tosi paljon. Mutta jotenkin meinaa paniikki iskeä kaikesta niin meinaa jo pälli levitä ;) Ihanaa kun täällä on vertaistukea!

Finneistä: Kyllä voi olla raskausoire finnit, jopa akne. Kuulemma ekan kolmanneksen jälkeen helpottaa? Johtuu hormonimuutoksista kehossa, toiset saa herkemmin kuin toiset. Itsellä ei murrosiän jäljiltä ollut iho edes kunnolla parantunut, viimeistään juustolla ja suklaalla saan kehon kukkiin.. Joulukuussa hormonaalisen ehkäisyn lopettaminen sai ryöpyn aikaiseksi, hormonitasapaino kun muuttui. Suht nopeasta raskautumisesta johtuen en ole varma kuinka suuressa määrin itse raskaus vaikutti, mutta oon ollut huomaavinaan pienen piikin ylöspäin. Huaah.. Taas kun keho tottuu uusiin pitoisuuksiin, luulis lieventyvän/poistuvan aknenkin.. Jossain vanhoissa uskomuksissa finnit alkuraskaudessa tietää tyttöä! Niihin en usko, mutta tyttö ois kiva. ;) puhun jo toukasta kotona 'she', finnejä tai ei! :D Raskaustesteistäni vielä PUOLUSTELUA (LoL), ekan tein itselle tuntematonta merkkiä, olin vähän kysymysmerkkinä haaleasta viivasta, vaikka erottuikin selvästi, epäilin tyyliin valmistusvirhettä.. Toisen tein illalla ja 'varmuuden vuoks', siitä viivasta ei voinut erehtyä. Kolmas oli viikkonäytöllä, kun halusin tietää, kuinka pitkällä ollaan. Jokainen raskaus on niin ainutkertainen, että eiköhän niitä testejä saa tehdä ja ihmetellä niin paljon kuin lompakko sallii.. ;> tsemppiä!

Rennie: Sitä en tiedä mistä johtuu, mutta voin niin ymmärtää ongelmasi.. Maha on nyt jo pallo pelkästä ilmasta ja ääntelee kuin ei olis viikkoon saanut ruokaa =)
Väsymyksen olen kyllä tuntenut ja vaikka normaalisti olen aamuihminen olen nyt sitten torkkunut sängyssä parhaillaan tunninkin..( tämä on minulle paljon)

Eilen ensimmäistä kertaa iski kuvotus kun vieraita oli ja mies keitti heille kahvit.. meinas jäädä iltapala syömättä... Muuten ruoka maistunut suht normaalisti. 

Kiitos vinkeistä varhaisultrasta: Meilläpäin se oli ainakin jollakin ultra-tutkimuksiin erikoistuneella klinikalla alle satasen! Pitää melkein soittaa ja kysyä voiko olla noin halpa, vai tuleeko siihen "muutaman"kympin toimistokulut päälle.

Mielenkiinnolla odotan viikonloppua: Olemme lähdössä kavereiden kanssa laskettelemaan ja mökkeilemään. Tarkoitus ei ole vielä kertoa isolle yleisölle. Jännitän jotenkin ihan hulluna, et miten vkl menee =)

Takaisin