Muita??

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja _Laura_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maida: Kiitoksia onnitteluista ja rauhoittelusta! :) Samaa sanoi neuvolantäti, että turha huolehtia tuollaista! Kaikki vaan on nyt niin uutta ja ihmeellistä, että pienemmästäkin säikähtää.

Olen ollut hirmuisen väsynyt, mutta ilmeisesti kuuluu kuvaan. Kuitenkin öisin olen heräillyt, mikä hämmentää myös kovasti, koska en yleensä ole ollut herkkäuninen. Myös hampaita on alkanut vihloa, onko kenelläkään muulla ilmennyt vastaavaa?

Voihan kökkö. Piti käydä lääkärillä, kun tuntuu että virtsaputkentulehdus ois. Auts. Pissin purkkiin ja nyt oottelen, että se lääkäri soittaa.. Ongelmana vaan on kuulemma, kun olen allerginen penisilinille, löytää lääkitys. Kääk! Kaikenlisäksi mulla juilii välillä (päivittäin) vasenta munasarjaa tai sinne paikkein ja nyt oon alkanu päässäni pyöritellä, että kasvaakohan alkio väärässä paikkaa =( Ei ollenkaan kipeesti, mutta sillain että tuntuu semmonen jomotus asteikolla 1-10 niin 3. Siitä en tajunnu sille lääkärille mainita.. Onko muilla samanlaista oiretta?
emoticon

Neomi: Ei, itselläni ei ole ollut vastaavaa hampaiden vihlomista. Ientulehduksen olen kyllä huomannut tulevan herkemmin kuin "normaalisti".

Positiivinen: En nyt tiedä onko vastaavaa mutta jonkunmoisia tuntemuksia on toisinaan sekä munasarjoissa että alavatsassa. Jos huolestuttaa niin koita päästä ultrattavaksi.

Nainen raskauduttuaan varmasti tarkkailee jokaista tuntemustaan kehossa ihan eri herkkyydellä kuin aikaisemmin ja monet "oireet" voivat saada suuremmat mittasuhteet kuin todellisuudessa onkaan. Varsinkin esikoisen kohdalla. Uskon, että on hyvä asia oppia kuulostemaan ja tuntemaan kroppansa, erityisesti tänä herkkänä aikana kun uusi elämä kasvaa sisällämme.

Varhaisraskauden ultra varattu perjantaille, ruokkiksella pitäisi töistä ehtiä sinne :)  oli ihan pakko, että nään onkos siellä masussa jotain ja vastaako viikkoja :) 
Kolmatta viikkoa flunssaa pukkaa, välillä pari päivää parempana ja sitten taas iskee uudestaan, nyt saikulla, kun on niiiin väsy tästä flunssasta (ja hormooneista).. 
Rintojen arkuus alkaa helpottamaan, eivät ole enään niin kosketusarat ku viikko sitten, onneksi, mukavempi käydä suihkussa kun ei tartte peitellä tissejä :D 
Menkkamaista jomotusta edelleen masussa..

Täällä ilmoittautuu yks mamma joka tänää teki positiivisen testin :) LA ois 19.10 ja ennestään löytyy 10kk vanha tyttö.
Mietin et oisko mitään Facebookryhmää lokakuisille?

Just_Pam Kiitti tosta kaksosuus tietopaketista. Näin mä vähän itsekin sen oon ajatellut että enemmän siinä vaikuttaa äidin perintötekijät kuin isän. Eli ei tarvii murehtia että olis kaksosia tulossa, eillei sitten mitään luonnonoikkua oo päässy käymään :D

Maida Tytön polven alapuolelta löyty murtuma ja eilen kipsattiin :/ 3viikkoa sais nyt neiti opetella elämää kipsin kanssa. Mutta aikas sopeutuvaisia näköjään nuo lapset kun vetelee menemään ihan kuin olis koko ikänsä ollut kipsi koivessa :D
Tuo närästys ei kyllä oo yhtään kiva kaveri :/ Tiedän että mullekkin se jossain vaiheessa taas iskee, toivottavasti ei vielä vähään aikaan.

Hes_su Kurjaa että neuvolassa on ruuhkaista, toivottavasti pääset varhaisultraan tarkistamaan tilanteen :)

Neomi Ei ole mullakaan ollut hampaiden vihlomista. Mutta kannattaa raskausaikana pitää hyvää huolta hampaista koska sitä kautta pääsee bakteereja ja voi aiheuttaa mm. keskenmenon.

Positiivinen Mulla on kans vihlonu oikealla puolella välillä aika ilkeestikin ja myös miettinyt että onkohan siellä nyt kaikki oikeilla paikoillaan. Toivotaan että kuuluu asiaan :)

Tervetuloa taas kaikille uusille!!

Tiedän että jos nyt hehkutan niin saan katua ens viikolla, mutta ei oo vieläkään alkanut kunnon pahoinvointia! :D Iltaisin on pientä yökötystä mutta aikaisempiin verrattuna tämä on vielä siedettävää. Toivon ettei se tästä enää pahenisi. Väsymystä vielä on mutta muita oireita ei juurikaan. 

Neomi: tuon väsyn kanssa toimii mulla just samalla tavalla. Päivällä meinaa nukahtaa istualtaan ja yöllä sitten heräilen...

Uhhuh. Lopulta lääkäri soitti ja sain reseptin virtsatieinfektioon. Tuli tosi nopeesti ärhäkäksi ja nyt on päivä tyynyä halattu/purtu pöntöllä istuen, lopulta alkaa helpottaan. Onneksi. Säikähdin jo ihan mielettömästi kun näin verta paperissa, mutta sitä tuliki pissan mukana, eikä emättimestä. Tää on ollu ihan kaamee päivä =( Vieläku kaikenlisäksi stressaan raskausoireiden vaihtelua. Rinnat oli jo tosi kipeet ja välillä vihloo ja su väsytti. Nyt taas ei oo ollu yhtään mitään. Oon jo vähän sillä mielin, että se meidän alkio ei taida elää enää. Maanantaina meillä on se varhaisraskaudenultra. Sittenhän tuon kuulee, miten on käyny.. Nyt ei oo jomottelua taas tuntunu vasemmalla puolella, tai sitte se on peittyny tuon vti:n alle. Aika monella kuulostaa jomottelevan, että voihan se olla ihan normaaliaki. Voi huokaus näitä mietteitä..

Tervehdys kaikille! Sieltä ne menkat alkoivat. Tuli alkuun olo,että voiiii eiiiiii!!!! Mutta nyt olo jo helpottanut. Uutta yritystä kehiin ja toivottavasti pian jossain ryhmässä minäkin.

Hcg verikoe: 690,9 (rv 4+4). Kysta ei kuulemma voi nostaa niin korkeaksi, vaikkei osannutkaan tarkkaan sanoa kuinka korkeaksi voi nostaa. en saanu ultraan lähetettä. Yritin saada yths:ltä aikaa mut sain vasta ens viikolle. Pidin alkuperäisen ajan kuitenkin joka 26.6.ja käy samalla varhaisultrasta. Ristiriitainen fiilis mennä ens viikolla koska sydämen pitäisi alkaa lyömään sillä viikolla ja se saattaa jo näkyä muttei välttämättä. en haluis turhaa stressaa. lisäks hankala olla pois töistä ens viikolla. katson vähän miten tilanne tässä etenee kipujen kanssa. tänään taas ei kipuja. eilen ja su oli oikealla puolella kipua joka säteili reiteen. kysta siis oikealla puolella. perjantaina otetaan uudestaan hcg. sillon pitäis ohjeellisesti olla hcg 1000-2000 yths:n tietojen mukaan.

Oon pahoillani Hannele! Mutta noi hyvin varhaiset keskenmenot on tosi tavallisia, itsekin niitä kovasti pelkäsin, pelkään. eihän tässä ole menkat myöhässä vasta kun 4päivää.

Onneksi sulla positiivinen asenne! Onneksi harjoittelu on kivaa puhaa ;)

Mullakin satunnaisesti jomottelua munasarjojen kohdalla. Molemmissa on siis kipua ollut, muttei kuitenkaan yhtä aikaa. Tuskin vielä tässä vaiheessa kannattaa heti pahinta ajatella :)

Hei Kaikille!

Onnea kaikille uusille plussan saaneille! 

Katsoin jo aiemmin annanmaria sinun ensimmäistä kommenttia, että fiilikset on olleet vähän samankaltaiset. Ensimmäisen kohdalla en osaa oikein odottaa mitään tai tietää miltä pitäisi tuntua. 

Neomi: 
Mulla alkoi hampaiden vihlonta samantein muiden oireiden kanssa, mutta sain sitä hallintaan uudella tahnalla ja entistä paremmalla hampaiden huollolla. Mutta aiempaa herkempi olen tuntemaan kaikki vihlaisut esim. styroksista ja kankaista. Sitä en ole kyllä selvittänyt, sopiiko kaikki tahnat odottavalle.

Diana89: Itsekin mietin tuota facebook ryhmää, siellä tulee oltua aktiivisesti kuitenkin.

PePan kanssa samat fiilikset pahoinvoinnin suhteen: Toisaalta ihanaa kun on voinut syödä hyvin, mutta pelottaa millon se iskee.. 

Osaako joku vastata tyhmään kysymykseeni:
Missä vaiheessa teillä on alkanut paino nousemaan??? Jos esim. aiempia raskauksia miettii.. Itellä on ollut vähä väliä tuosta vaakalla käynnistä ja eilen ajattelin käydä..Yllätykseksi paino oli noussutkin reilusti.. Voi olla toki, että on joululta ja alkuvuoden mässäilyiltä jäänyt, mutta omaan painoon verraten parin kilon nousu tuntui hurjalta. Sitten on vielä tämä ihana turvotus 

Ihana lukea muiden tuntemuksia. On tämä niin uutta ja ihmellistä!

Hope81 Harjoittelu jatkuu, kyllähän tänne olisi teidän kanssa mielellään jäänyt. Toivotaan, että kesään mennessä tärppää. Sen jälkeen voi kyllä alkaa ahdistamaan sänkypuuhat. Mutta nauttikaa mahan kasvatuksesta ja kaikesta mitä Se tuo tullessaan. Ihanaa aikaa!

Täällähän onkin paljon enemmän porukkaa ja keskustelua kuin tuolla helistimen sivuilla, joten hyppäänkin tänne! :) Elikkäs kolmatta odotellaan, yritystä takana pari vuotta ja ensimmäisen vaiheen lapsettomuustutkimuksetkin on tehty viime vuoden lopulla itselle sekä miehelle.. :) Niissä oli kaikki ok, joten ihan luomuna viimein tärppäsi kun olin jo melkein menettänyt toivonikin.. mitä nyt pari kertaa olen saanut haamuviivoja aiemmin clearbluella ja ehtinyt tuuletella niiden takia, mutta taitaapi se olla kyseisen firman tavaramerkki?! Enää en siihen testiin luota. Olen vähän neuroottinen testailija.. viimeiset pari vuotta olen aloittanut testailut aina muutama päivä ennen menkkoja, mutta hukkaanhan ne rahat on menneet.... Tästä tein ensimmäisen testin (pregchekillä) dpo9 eli vk3+2 ja haamu tuli. Siitä lähtien on tullutkin tehtyä samoilla testeillä joka aamu, ja on ollut jännää seurata kuinka viivat ovat vahvistuneet päivä päivältä.. :D Clearblue digin tein dpo 11 eli vk3+4, tulos raskaana 1-2 ja tänään vk4+2 tein varmuuden vuoksi toisen, tulos raskaana 2-3. Oli sitten sekin noussut niinkuin piti. Nyt voi jo alkaa uskomaan että raskaana sitä ollaan!! Vaikka pessimisti kun olen, niin liikaa en tietenkään uskalla innostua näin varhaisessa vaiheessa enkä hehkuta asiaa vielä julkisesti.. Anatomiaa ja fysiologiaa lukeneena voin sanoa että on tuo alkion ja sikiön muodostuminen sellanen prosessi, että uskomattomalle tuntuu kuinka kahdesta solusta vaan voikin useimmiten kehittyä terve ihminen! :D Varhaisultraan olen varannut yksityiselle ajan parin viikon päähän viikolle 6+1. Siellä toki toivon saavani asiaan varmistuksen ja että kaikki on niinkuin kuuluukin. Sitten voisi jo vähän tuuletella.. ;) Toisesta lapsestani kävin samoina päivinä ja kyllä siellä sydämen sykkeet silloin jo näkyi ja kaikki oli niinkuin pitikin. Näillä eväillä la olisi 20.10. Nyt siis 4+2. Aiemmat lapseni ovat syntyneet 10/2009 ja 11/2010. Pikaista tahtia on menty, mutta se on mein toive.. tämäkin olisi tosiaan saanut tulla vaikka heti toisen perään, mutta luonto päätti toisin. Uskonpa että kaikella on tarkoituksensa! :) Pidempää romaania en viitti alkaa tähän hätään kirjottaan, mutta toivottavasti tässä on vielä monta kuukautta aikaa ottaa osaa keskusteluihin ja kyselyihin. Jaksamista huonovointisille ja tietty paljon onnea kaikille palstailijoille ja taustailijoille!! Pahoitteluni heidän puolesta jotka ovat jo kyydistä tippuneet.. :( Toivottavasti tärppää pian uudestaan!

minäkin kirjoittelen padilla, ja aika tyhmää kun laittaa tekstit yhteen pötköön.. Ja niinkuin minä yritin jäsennellä sitä viisaasti.. :D

Ihkua, tänne on tullut vaikka kuinka taas uusia, isot onnittelut <3

carino mikäs vointi siellä? Kuulostaa pelottavalta et sattuu niin paljon että siihen herää :( Toivottavasti kaikki kunnossa siellä!

Maida luulenpa et sun närästys on vaan hetkellistä, tovin päästähän pitäis alkaa se so called keskiraskauden seesteisyys :D Toivottavasti ainaki menee nyt pois ja tekee sit comebackin, ehkä aikasintaan jossain tooosi myöhäsillä viikoilla ku vekara potkii kantapäällä mahalaukkua :D Kivaa lomaa teille :)

Hes_su kyseli opinnoista. Mä tosiaan töissäkäyvä, mut käyn iltakoulua kahdesti viikossa. Sen puolesta raskaus tuli piiikkusen kinkkiseen paikkaan kun la olis 13.10 ja pitäs valmistua joulukuussa :D Mut ehkä mä sen jotenki saan handlattua (iso ehkä). Olen kuitenki päättänyt, eten tällä asialla päätäni pahemmin vaivaa tai ota siitä mitään ylimääräistä stressiä, asiat menee sit niin ku ne menee :)

Neomi:
Mulla ekassa raskaudessa viikolla 7 oli sellasta ihan oikeesti veretseisauttavaa väsymystä, ihan järkkyä siis, kun en jaksanut seistä suihkussa, saati sit peseytyä siellä. Perunankuoriminen oli ylitsepääsemätöntä, ku käsiä olis pitäny käyttää, se oli aika kaameeta, aika sanoinkuvaamatonta jopa. Mut onneks se tosiaan kesti alle viikon! Jännittää et miten tässä, tuleeko samanlaista. Samoin en nyt muista millä viikolla, mut ihan alussa kumminkin, yhden viikon verran näin ihan jäätäviä painajaisunia, tieks että herää hiestä märkänä ja pelottaa niin et päässä soi. Ja tosiaan nyt viime yönä näin jotain tooooosi kummallista, et liekö alkamassa tää homma taas :D

Facebook ryhmä olis tosiaan kiva! En tiiä miks mut nää foorumit ei kyllä oo mitään mun lempparipaikkoja. Facebook kun on vielä jotenki reaaliaikaisempi ja siellä on niin helppo kommentoida ja tykkäillä, joten joku fiksu tekee nyt työtä käskettyään :)

Ja PePa taas minua itkettämässä, pikkuselle kipsi, kamalaa :( Pikaiset paranemiset sinne!

Positiivisella ollut aikamoista vastoinkäymistä! Alko oikeen alapäähän sattua kun laitoit et pissatessa tuli verta, kamalaa :( Onneks sait sopivaa lääkettä ja et rupee helpottaa!!! Nyt synkät ajatukset pois ja olet positiivisin mielin, onneks maanantaina pääset jo kurkkailemaan, mä täällä kateellisena, ku viel kaks viikkoa tarvii oottaa :P

Hope81:
Hieno homma että pääsit sitä hcgtä mittaamaan ja hienoa jos meinasivat ettei kystasta johtuisi :) Mulla myös välillä vihlonnan yhteydessä säteilee reisiin. Mullahan siis esikoisen synnytyksessä supistukset säteili nimenomaan reisiin, niin sinänsä tuttu tunne.

LadyToy:
Mulla ekassa raskaudessa paino lähti alussa laskuun. Kun siellä ekassa neuvolassa keltanokkana vaapuin, ni olin ihan peloissani siinä vaalla että mitä, miks paino on laskenut, et eikö raskaudessa pitäis lihoa? :D Mä aattelin jo heti et joku on huonosti. Mut muistaakseni se kyllä sitä sanoi et on ihan normaalia. Voivoi kun nyt olis sama juttu, mut ei :s Kyllä huomaa miten paikat antaa myöden kun on löystynyt, kyllä jo on varmaan kaks kiloa ainaki tullut, tä turvotus on niin inhottavaa!! Ja hitto tuntuu et pakko puputtaa jotain tunnin välein, et sais pidettyä sitä pahaa oloa loitolla, huoh! Et toisaalta ei yhtään ihmekään jos rupee heti nousee. Ja nää ilmavaivat, mä oon yks kaasupallo :(

Voi harmi Hannele että noin sit kävi kumminkin, clearblue tavis testi on niin syvältä, kun antavat sen toivon pilkahduksen :( Mut tsemppiä jatkoon, kyllä se haikara teidätkin vielä löytää :)

Kini85:
Tän menneen 8 kuukauden aikana mitä me kerettiin lasta yrittämään, kerkesin tosiaan mäkin (muutaman dokkarin katsoneena) jo pari kertaa miettimään, et miten ketään koskaanikinä voi ylipäätään tulla raskaaksi, saati sitte vielä synnyttää terveen ihmisen? Mut niin sitä vaan sattuu ja tapahtuu. Niin ihmeellistä! :)

Mä yritin äsken luoda ryhmän meille facebookkiin, mutta mulla pitää olla joku kaveri ketä lisätä sinne, eli joku teistä lisää nyt mut kaveriks et voin luona ryhmän meille ;) Diana Gröhn

Minen taida vielä uskaltaa tulla facebook ryhmään, etten paljastu kaikille kavereille! :D Ja hope, onko muka mahdollista että pelkästään joku kystakin voisi nostaa hcg arvoa?

Kukaan ei näe että olemme siinä facebook ryhmässä koska laitoin sen silleen et se on salainen :)

Ryhmä on luotu nimi on "Lokakuiset 2013".

Te ette löydä ryhmää haussa. vaan teidän pitää lisätä mut kaveriks ja siitä lisään sitten teijät ryhmään :). Voin sitten poistaa teidät mun kavereista :):

Takaisin