Muita??

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja _Laura_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Käytiin tänään Diacorissa ku multa hulahti verta (soiten eka Jorviin mut siellä sanottiin et oota pari päivää et jos se menee ohi): Mulla todettiin kohdun ulkopuolinen raskaus.
Sain nyt lähetteen huomiselle Jorvin päivystykseen. Eli pitää mennä lopettaa tää prosessi ennenkun tekee likaa haittaa.
Harmittaa tosi paljon ku on jo ehtiny innostuu asiasta yms.

Voi oon tosi pahoillani Chilly. Voimia ikävään tilanteeseen, todella harmillista!!! Vaikkei se pettymystä auta, niin hyvä, että löydettiin nyt, ettei ehtinyt tulla mitään vauriota.

Kiitos Hope81. Joo jos valosaa puolta pitää tosiaan ettii on se et en pitkittäny sitä lääkäriin menoo...tai pahempi et oisin venannu neuvolaan asti.Huh.
Naurettiinki jo tässä et toi eka alkio näytettävästi peru isänsä suuntavaiston.

Hei vaan, 

Olenkin seuraillut palstaa jo pari viikkoa, huomenna ajattelin varata uän parin viikon päähän niin selventyy tulevaisuuden suunnitelmat taas hetkeksi..
Vähän pelokkaasti siis on pakko suhtautua tähän hommaan, yks kkm takana vuoden takaa.

Chillylle jaksamista! Huumorintaju sulla on kyllä rautaa!

Kiitos Rennie ja Lady Murmeliini.
Jooh,pakkohan tää on ottaa kokemuksena ku muutenhan tässä alkais masentelemaan ja vaipuis koomaan.

Mut paljon onnea teille muille odotukseen ja toivon hartaasti että teillä menee kaikki hyvin <3
Ja tuun heti kertoo teille tänne ku seuraavan kerran tärppää :)

Hei vaan kaikille. :)

Liityn seuraanne odottelemaan innolla tulevaa. Eilen iltapäivällä plussasin ja piti vielä tänä aamuna tarkistaa, ennen kun soitin neuvolaan terveyden hoitajalle ja lääkärille aikaa kuukauden päähän. ;) Nyt toivotaan, että kaikki menisi paremmin kuin hyvin. Tosiaan mitä tuossa laskeskelin, että laskettuaikani olisi sitten 9. lokakuuta. 

Tosiaan tämä on toinen raskauteni, ensimmäinen meni kesken viime marraskuussa ja silloin ei ollut mitään ajatusta raskaudesta ennen kun lääkäri sanoi et kesken on mennynnä. :'/

_chilly Voi ei :'( Tosi kurjaa, voimia teille! Mutta jos jotain hyvää tästä niin ainakin huomattiin ajoissa. Toivotaan että seuraava matkalainen löytää oikealle paikalle <3

Lady Murmeliini Voihan olla että oot vain onnekas :) Mutta voihan se pahoinvointi alkaa myöhemminkin. Mulla on yleensä alkanut rv 6..
Ja yleensä juu se eka neuvolakäynti on lähinnä vain jutustelua ja kysellään omasta ja lähisuvun terveydestä yms. Ja meillä ainakin on aina työnnetty iso pino lappusia ja vihkosia kouraan :D Harvemmin vielä noilla viikoilla taidetaan sydänääniä kuunnella.

Ajattelin tänään soitella neuvolaan, soittoaika on 12-13, toivottavasti muistan :D Pakko soittaa nyt kun on vapaapäivä ettei tarvii töistä soitella.
Mä en muista että mulla olis aikasemmin ollu alkuraskaudesta näin hirveetä tää väsymys. Mua nukuttais koko ajan. Pahoinvointi ollu nyt poissa pari päivää, voikun mä niin toivoisin ettei se edes alkaisi :)
Mahaa on vihlonu eilisestä asti välillä tosi kovaakin, toivottavasti siellä on kaikki hyvin. Makoilin illalla lattialla lukemassa lapsille iltasatua ja ylösnoustessa repäs niin ilkeesti että piti ihan haukkoa henkeä hetken. Kyllä tollaset pelästyttää, mutta toivon että kuuluu asiaan eikä olis mitään vialla.

Tervetuloa Rennie ja elwwis. :)

Munkin pitäis soittaa neuvolaan. Mut en tiiä viel mun työvuoroi. Perjantaina vast töihin. Enkä viitti sieltä soittaa, ni pääsen soittaan vast maanantaina.. Pelkään vaan et neuvolas sen verran ruuhkaa, etten pääse sinne tarpeeks nopeest.. Ehkä soitan aiemmin jo töihin ja kyselen vuoroja..

PePa: Mullaki tulee noita vihlasuja! Ja ne pelottaa kyl tosissaan. Mut toivon kans et on vaan jotain normaalei kipuja..

Jos minäkin varovaisesti ilmoittaudun :) 8kk takana yritystä. Ensimmäisellä kierrolla tärppäs kyllä, mut osoittautukin joksikin mysteeriksi, ilmeisesti kohdunulkoinen. Mut siitä vaan uuteen nousuun. Lähinnä tjot meiningillä, vaikka ite onkin ollut pirullisen tietoinen ovulaatioista, kun esikoisen jälkeen ovat tuntuneet ilkeästi. Siis 2,5v tytär meillä, minä 27 ja mies 30. Laskettu aika olis jossakin lokakuun puolessa välissä. Työssäkäyviä ollaan, ja poden nyt vielä enemmän kuin ennen (?) ihan sairasta ikävää tytärtä kohtaan. Hänen merkitys tuntuu jotenkin kasvavan, kun ajattelen pikkukakkosta. Kotona ollessamme pitää kokoajan ehkä halia :D Sit ei enää olla "me kolme vaan, pikkuperhe". Eilen jo itkeskelin et miten mä voin mennä synnyttämään tätä ja olla erossa mun ministä. Sitä miltä hänen kasvot näyttää kun tulevat isän kanssa minua ja uutta katsomaan sairaalaan, huh mikä parku siit tulee. Njooo olen sekaisin, tunteet siis pinnassa täälläkin :P Vaikka en sitä, tää pikkukakkonen on todella toivottu, ja olen raskaudesta ikionnellinen, onhan sitä jo niin kauan toivottukin. Nyt vaan vielä on vähän haastavaa suhtautua tähän mitenkään. Tissit niin kipeät et herään yöllä kun käännän kylkeä :D Ajoittaista kuvotusta, kuten tänään aamulla ja eilen illalla HUH :s Viluttaa, toisinaan pyörryttää, ilmavaivoja. Tossa kun hurtan kanssa kävin reippaalla lenkillä ni vihlo nivuset, mitä muuta :D Mä olisin jotenkin odottanut että nää alkaa vasta myöhemmässä vaiheessa. Tosiaan eka raskaus oli täysin oireeton ja tuntu että kaikki meni ku elokuvissa, nyt jänskättääkin mitä kaikkea tää tuo tullessaan <3 Ton edellisen "raskauden" vuoksi jännittää muutenkin että meneeköhän kaikki hyvin. Varhaisultra vahvasti mielessä, vaikka onkin suolasen hintasta, eikä rahaa todellakaan ylimääräistä :s Mä olen niiiiin huono pitämään tällasta asiaa itelläni, ja mies myös, me ollaan toivottomia :D Kun sit mietin et jos meneekin kesken ja läheisille kerrottu, niin mä tiedän et mä kertoisin siitä keskenmenostakin, jos sellanen sattuis. Siispä mitä mieltä on pitää näin ihanaa uutista itsellään, nyt nauretaan ja jos, ni sit itketään. Mut yhdessä <3

_chillylle isot pahoittelut emoticon Itsekin oivaltanut, et hyvällä huumorilla selvii monista tilanteista. Voimahali jatkoon!

Ja tietysti onnea kaikille plussanneille, elämme jännittäviä aikoja :)

Pikkujätti: tervetuloa mukaan ja onnea plussasta! :) Mulla on ollu kans toi sama, et sit jotenki "surkuttaa" esikoisen puolesta.. Et nyt tulee toinen viemään sitä huomiota. Ja sama tästä raskaudesta. Et nyt tulee kolmas sit viemään huomioo kahelta muulta..

Mä oon niin itkuherkkä koko ajan. Vähän jopa alakulonen..

pikkujätti Onnea plussasta! Toivon teidän pienelle paljon tarrasukkia :)
Oon ite ajatellu aina samallalailla, että miks salailla kun luultavasti sitten keskenmenostakin kertoisi samoille ihmisille :) Mutta nyt oon pitäny matalampaa profiilia, ihankuin kertominen toisi huonoa onnea tms.. Ehkä mäkin vielä jossain vaiheessa meen möläyttää :D
Kun esikoinen tuli katsomaan mua ja pikkusiskoa sairaalaan meinasin saada sätkyn kun tuntu että poika oli kasvanut päivässä ihan mielettömän paljon :)

Maida Tsemppiä sinne tunteiden vuoristorataan :) Ehkäpä se kohta helpottaa. 

Sain ensimmäisen ajan neuvolaan jo 11.2. ensi maanantaille. Oon niin iloinen! Puhelimessa oli niin mukava täti joka oli tosi ymmärtäväinen ja kuunteli mun huoliani kiltisti. Oli sitä mieltä että parempi mahdollisimman pian käydä neuvolassa jotta saa sitten lähetteen ajoissa naistenklinikalle. Luultavasti tulen ravaamaan siellä aika tiiviisti tämän raskauden ajan. Tuli jotenkin niin rauhallinen ja "turvallinen" olo kun joku ymmärsi ja otti tosissaan :)

Kiitos kaikille :)
Tänään käyty Jorvissa ja sielä veikattiin et ei oo kohdun ulkonen vaan ihan "normi" keskenmeno,ku kerta munajohtimesta ei myöskään löytyny mitään ja veren vuoto aika runsasta.
Mun mielestä toi kesken meno on parempi vaihtoehto ku kohdun ulkonen.Koska muuten ois sit taipumusta ulkoseen,ja joka kerta ku se sinne kiinnityy, raskaaks tulemisen mahdollisuudet laskee.
Pe jatkotutkimuksiin ni sielä sit viimestään varmaan varmistuu et mitä on tapahtunu.

Ilmoittaudunpa mukaan minäkin :) Hetken olen käynyt täällä jo muiden juttuja lukemassa, mutta vihdoin sain itsekin rekisteröidyttyä. Onnittelut siis kohtalotovereille ja tsempit chillylle!

Marraskuussa annettiin lapselle lupa tulla ja nyt täytyy yrittää uskoa, että semmoinen tosiaan taitaa olla tulossa...(*koputtaa puuta*) Ikää minulla on 32 ja lapsi on ensimmäinen, kaikki on siis uutta ja ihmeellistä (ja vähän ihanaakin :D ) Ensimmäisestä raskaustestistä sain hyvin haalean positiivisen, joten samantien lähdin kauppaan hakemaan kolme (!!) testiä lisää; yhteensä kolme positiivista tulosta siis tehty, yksi testi vielä odottaa ylimääräisenä. Laskettu aika laskurin mukaan suunnilleen 5.10. ja ensimmäinen neuvola kolmen viikon päästä, 25.2.  Kirpparilta on jo tullut löydettyä ihania pikkuisia vaatteita - vauvanalku millin tai parin kokoinen, niin johan sille pitää vaatteita ostellakin! :D 

Chilly: Olen niin pahoillani. onnea uuten yritykseen. Toivottavasti pääsisit pian kertomaan meille uudesta ilouutisesta tänne meille!

Pikkujätti ja Cherrypie: Tervetuloa :)

Pikkujätti: Tutut fiilikset mullekin tosta raskaudesta. Mä jopa itkin, et olen maailman huonoin ja itsekäin äiti, kun teen toista lasta ja esikoinen jää vähemmälle huomiolle :DD Jossain vaiheessa myös panikoin, että miten sitä rakkautta riittää sille uudelle tulokkaalle, kun se esikoinen täytti koko mun sydämen. Äidit ja niiden hormoonit ;) Sen verran se kyllä vaikutti konkreettisestikin, että mä halusin synnyttää polikliinisesti sillä halusin pian kotiin vanhimman luo. 

Meikäläisellekin tekee kyllä tiukkaa olla kertomatta kaikille mahdollisille ihmisille, tutuille ja tuntemattomille. Tänään oli pakko kertoa työharjottelupaikassa, että en ole pelkästään laiska vaan oikeasta syystä superväsy ja pahoinvoiva ;) 

Sydänääniä ei mun käsittääkseni jo ihan senkään takia kovin aikaseen neuvolassa kuunnella, ettei tule turhia säikähdyksiä jos niitä ei saada kuulumaan. Ne laitteet ei välttämättä ole mitään uusinta tekniikka siellä ja terkkarin kokemuksestakin paljon riippuu miten ne saa kuulumaan. Kuopusta ootellessa olin rv 38, kun sijainen ei saanut kuulumaan sydänääniä ja oli jo lähettää mua jatkotutkimuksiin ja oli jo ihan hädissään. Mä en, kun vauva potki niin kauheesti mahassa samaanaikaan selkeesti siitä anturista häiriintyneenä :D Varmaan 35min se yritti saada jotain ääniä kuulumaan ja kävi lopulta naapurihuoneesta kysyy apua ja se naapuriterkkari sai sit samantien selkeet äänet kuuluville.

Hei Kaikille!

Tulin mielenkiinnosta vilkasemaan joko täältä joku löytyy, mutta teitähän on täällä jo paljon!
LA siis 8.10. ( noiden laskureiden mukaan ainaski =)
Sain plussan eilen, ensimmäinen tulossa ja täytyy kyllä myöntää, ettei tätä vielä tajua todeksi.
Montakohan testiä kehtaakaan tehdä? ;)

Todella harmi Chilly =( 
Missäköhän vaiheessa sitä uskaltaa iloita täysin.....

Oireita ei ole tullut arkojen rintojen lisäksi. Ne onkin sit sitäkin herkemmät.
Jännäähän tämä on ja odotan mitä tuntemuksia vielä tulee..

Onnea kaikille kanssa odottajille!

Heipä hei kaikki kanssaodottajat,
Minä olen 31 v ja mies 27 v, ja meillä on vähän reilu 3 v pikku-neiti. Toista lasta ehdittiin "yrittää" 1 v ja 3 kk (oli muuten pitkiä kuukausia) ja tammikuun alussa hakeuduttiin väestöliittoon tutkimuksiin ja nehän sitten tuotti tulosta kun tänään testiin pärähti plussa. On tosi epätodellinen olo...huoh!

Eli la olisi 17.10 jos kaikki menee hyvin :)

Takaisin