Muita??

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja _Laura_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Adeliina Teillä riittääkin sitten vilinää :) Onnea plussasta!

Maida Juu ei oo mukavia tollaset yhdistelmät, varsinkin kun en osaa nukkua jos illan perään on heti aamu, menee koko yö aina pyörimiseksi ja kellon vahtaamiseksi ja sitten seuraava päivä menee silmät ristissä. 
Kiitoksia :) Mentiin juu reilu pari viikkoa sitten naimisiin, osittain ihan hetken mielijohteesta, mutta yhdessä ollaan kuitenkin oltu jo reilu 6v. Maistraatissa käväistiin ja kesällä sitten juhlitaan, jos mahan kanssa jaksaa jotain järjestää :D

Just_Pam En usko että pahoinvointi / oireettomuus on merkki hyvästä taikka huonosta raskaudesta. Mulla oli viime raskaudessa ihan kauhee pahoinvointi rv 18 asti ja kuinkas siinä kävikään. Raskaudet vaan on kaikki niin erilaisia :)

Jori Voimia sinnekkin vuorotyöläiselle :)

Oireista Täällä myös pientä itkuherkkyyttä ilmassa.. Meillä soi töissä radio koko päivän ja huomasin tuossa eilen että tosi monesta kappaleesta mulla nousee pala kurkkuun ja tippa silmäkulmaan, taidan kärähtää kohta työkavereille :D 
Pahoinvointi näyttäis menevän tällä hetkellä aalloissa, iltaisin on pahin. Tasaisesti syömällä pysyy hallinnassa, ainakin vielä mutta odotellaan pari viikkoa niin nähdään että räjähtääkö taas päälle kunnon yökötykset. 
Kahvinjuontia ei oo vielä tarvinnu lopettaa, juon kahvia yleensä vain töissä joten ihan hyvä että vielä maistuu niin ei ala kukaan epäilemään mitään. Väsymys on ihan järkyttävää ja rintoja särkee. 

Mulla oli kaapissa vielä pari r-testiä. Toisen tein tänään ja kivasti tuli tummempi viiva jo kuin viimeksi :) Viimeisen taidan tehdä pois ensi viikolla. Neuvolaan ajattelin soitella myös ens viikolla ja samalla kysellä mun syksyllä otettujen verikokeiden perään kun ei ole vielä mitään niistä kuulunut. Eipä tästä raskaudesta uskalla vielä iloita täysillä kun ei ihan varmaa tietoa ole että onko tällekkin vauvalle mahdollista tulla samoja ongelmia. 

Sain tänään haalean plussan. KK pitäis alkaa pe 8.2. Tokat kk kkm jälkeen (14.-17.12) Saa nähdä kestääkö

Ainiin sellaista piti vielä kysyä että oletteko muut alottanu syömään jotain raskausajan vitamiinivalmistetta?? Ostin itelleni Ladyvita Mama - vitamiineja ja niitä oon syöny. Mulla on ollu vähän syyllinen olo kun en viimeksi pahoinvoinnin takia saanut mitään pillereitä alas ja varmaan oksentelun takia ei edes ollut ruokavalio mitenkään paras, söin vain sen minkä sain pysymään alhaalla. Vaikka lääkärit mulle sanoikin etten olisi itse voinut lopputulokseen vaikuttaa, mutta aina sitä mietiskelee kaikenlaista. Nyt en aio ottaa mitään riskejä :D

Meilläki taitaa joku jo vähän arvatakki. Töissä yks on ollu vähän sen olonen, et epäilee..

PePa: Mä en oo syöny muutaku kalkkitablettei, ku en oikee maitotuotteita syö.. Oonki nyt unohtanu niitä ottaa muutaman päivän.. Ehkä pitäis taas ryhdistäytyy..

Mä en kestä tätä oloa.. Välillä tekis mieli syyä jotain, mut heti ku syön ni oksettaa..:(

Jotai piti viel kirjottaa.. mut en muista mitä.. Mut onnea uusille..:)

Yksi lokakuinen odottaja ilmoittautuu mukaan! Kävi niin nolosti, että ehdin juuri kirjoittaa tuonne pitemmän kaavan mukaan yrittäneiden palstalle kerran, mutta pari päivää sitten tein yllättäen kyllä positiivisen raskaustestin :) Meillä siis yrittämistä takana vuosi ja hormoonilääkitys nyt jo puoli vuotta päällä. Esikoinen myös sai alkunsa lääkityksellä, kohta täyttää 2 vuotta. Nyt olen malttanut vielä mieleni, mutta jo ensi viikolla tilaan ajan varhaisraskausultraan. Mitään raskausoireita ei nimittäin ole, niin haluan varmistua, ettei mikään tuulimuna ole kyseessä. Mutta kaiken kaikkiaan toistaiseksi onnellinen olotila :)

Oon syönyt jo koko yritysajan ladyvita mamaa ja e-epa omegoita. Otan öljyt aamulla ja vitamiinit illalla, kun ne muuten etoo tosi paljon (siis jo ennenku tuli raskaaksi). Tänään oon sit lopultakin päättänyt alkaa iloita enkä jaksa enää oottaa josko tämä kesken menee.. helpottavaa ja ihana hymy päivä ollut kyllä. Ps. Tein kolme positiivista testiä (ma, ke ja pe) ennenku uskoin että näin on :D

Positiivinen Mä oon tehnyt jo 4 testiä enkä meinaa vieläkään uskoa :D Yksi on vielä kaapissa ja sittenkun oon sen tehnyt niin lupaan lopettaa ja uskon :)

Ikä: mulla 31 ja miehellä 26, näin päin täälläkin :) Mulla ennestään 2 lasta ja tää olis meidän eka yhteinen lapsi

Oireita: vihlaisuja alamahassa,  itkuherkkyys ja rinnat kiperät.. ja nälkä jatkuvasti. Röökilakon aloitin pian sen jälkeen ku plussasin, eli mukavat nikotiinin vieroitusoireet raskausoireiden päälle. 

Eka neuvola-aika 20.2, ei millään jaksais odottaa sinne asti et saa kuulla sydänäänet 

Oon niin pihalla etten muistanut edes ilmoittautuessani onnitella muita plussanneita, ONNEA siis :)
 Raskaus on niin alussa ettei vielä tässä vaiheessa ole avautumassa asiasta miestä ja yhtä superystävää ( tietää varmaan mun kuukautiskierronkin päivälleen) lukuunottamatta kenellekään niin pakko oli tulla tänne katsomaan onko täällä muita joita kolottaa, ahdistaa, yököttää jne ;)

Sen verran itsestäni että meillä on uusioperhe, minulla on kaksi lasta entisestä avioliitosta, miehellä kaksi ja sitten yksi yhteinen. Ja vilinää kyllä riittää! Kun koko porukan kanssa mennään vaikka kauppaan en ole ihan varma, ovatko ihmisten katseet sääliviä, epäuskoisia vai huvittuneita. Kerran eräs tuntematon vanhempi herra kommentoi meille että minkäs sille voi jos pässi päästetään samaan karsinaan :D

Onnittelut kaikille plussaijiloille! Munki pitäis vissiin alottaa neuvola-ajan varausprojekti. Meillä täällä Helsingissä on tullut tämä keskitetty ajanvaraussyteemi neuvolaan ja kuuleman mukaan on aika epätoivoista hommaa :/ Katselin muutenkin noita Helsingin neuvolan sivuja ja koska olen uudelleen synnyttäjä (toivottavasti) niin tosi vähän tulee neuvolakäyntejä kaikenkaikkiaan..

Hyvää viikonalkua kaikille!

Santra 86: Tiedän miltä tuntuu olla ihmeissään ja onneissaan J Meillä tää projekti Kessti kaiken kaikkiaan 1,5vuotta. Onnea odotukseen!

Adeliina: Wau, teillä on todellinen suurperhe. Hienoa J Mulla on aikasemmasta suhteesta yksi lapsi ja tämä tuloska on miehemme ja minun toinen yhteinen lapsi. Lisäksi meillä touhottaa 5kuinen koiranpentu. Juurikin eilen naapuri kysyi että onko tämä meidän ”Iltatähti”, kauhean vaikeata olla sanomatta että ei kun se iltatähti majailee mun masussa ;)

Alias..:  Kuinka aikaisin teidän neuvolassa kuunnellaan sydänääniä? Meillä ei edes yritetä, kuin vasta joskus kahdentoista viikon tienoilla. Ettei turhtaan säikytä. Varmaan riippuu tosi paljon kanssa laitteista ja terkkarin taidoista miten ne saa kuulumaan. 

Huomenia täältä sorvin äärestä .

Oireettomuus jatkuu. En loukkaantunut Veikkaset sun kommentista. Eipä vaan ole ensimmäinen kerta kun saman asian kuulen. Yleensä asia esitetään niin että oireet ON HYVÄ asia, oireettomuus HUONO. Esikoisen kohdalla tietysti olin hieman huolestunut koska niitä oireita ei silloinkaan ollut. Tiedän että oireettomuus on myös ihan normaalia, yhtä normaalia kuin oireetkin. Täytyy sanoa että olen kyllä ihan onnellinen oireettomuudesta, en tiedä miten kykenisin töihin jos pahoinvointia olisi.

Neuvola: En ole varannut vielä, varaan kun ensin käyn yksityisellä varhaisultrassa.

Vitamiinit: Syön Multivita raskaus ja imetys koska siinä riittää 1tabl/pvä. Esikoisen aikana mulla oli myös Ladyvita Mamaa. Maitohappobakteerit aloitan pian koska tutkimuksen mukaan raskauden ja imetyksen aikana äidin nauttimat maitohappobakteerit  vähentävät lasten atooppista ihottumaa. Itse olen atoopikko ja kärsinyt ihottumista koko ikäni.

Oikein hyvää viikkoa kaikille!

Meillä kuunnellaan sydänääniä vasta viikoilka 16-18..

Mä tein täst raskaudest vaan sen yhen testin. Jotenki tekis mieli tehä viel yks. Se jännitys on kiva mitä siit tulee.. :)

Meillä kuunnellaan sydänääniä vasta viikoilka 16-18..

Mä tein täst raskaudest vaan sen yhen testin. Jotenki tekis mieli tehä viel yks. Se jännitys on kiva mitä siit tulee.. :)

Onko mulla täällä sellaista "ongelmaa" et oireet ois hävinny??
Mulla kun niitä ei alunperin ole ollut, mut nyt se tärkein,eli rintojen arkuus on kokonaan hävinny. Pari päivää sitten ne loppu,eikä ne oo turvonneet eikä mitään :/ Eikä mitään hirveetä nälän tunnettakaan oo.
Ainoo mikä tuntuu on hemmetinmoista suolenvetoa,se kyl varmaanki on vaan ummetusta. .
Pikkasen onneks alavatsaa jomottaa,et sentään se on vielä se oire jäljellä.

Takaisin