Muita??

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja _Laura_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tjaa-hans...kai se minäkin tänne liityn. Tosin testiä en ole vielä tehnyt, mutta johan nuo menkat on viikon myöhässä ja bongatusta oviksestakin tulee juuri kolme viikkoa. 

Oireita on aivan hienoinen öllötys ajoittain, jos jossain ruoassa on sokeria niin maistuu tuhottoman makealta ja tuo jää maistumaan suuhun pitkäksi aikaa ja se myös ällöttää, jos oikein mielikuvitusta käyttää niin myös janottaa, jonka takia myös pissattaa enemmän. Kohdussa tuntuu myös olevan jotain . Muuten täysin oireeton...vielä. Pelolla odotan, että alkaako tästäkin se koko päiväinen pahoinvointi, joka kestää puoleen väliin asti. Sitä en kaipais ollenkaan.

Muutama muksu siis jo ennestään on...

Ihanaa et on tullu lissää porukka..emoticon

Positiivinen: Toivottavasti menis nyt raskaus hyvin.. Onnea plussasta!

Babaytoy: Josko sun tuntemukset on sitä ihan itteään. Koska meinasit testata?

_chilly: Niin ku monet on jo sanonu, ni ihan normaalia. Kai se liittyy kans siihen, et kohtu kasvaa siel pikkuhiljaa.. Itteäni on taas alkanu pelottaan tämmöset vihlasevat kivut. Yleensä sillo, ku teen jonkun äkkinäisen liikkeen. En muista et edellisis ois ollu tämmöstä..??

Hepa 86: Sä ootki ollu kerkeeväinen.. Mä en oo viel saanu aikaseks soittaa neuvolaan. Iteki haluisin varhaisultraan, mut en tie raaskinko maksaa siitä. Edellisistä kävin.. Ekasta jopa 3 kertaa! emoticon

PePa: Teille on käyny kurjasti.. :( Toivon kanssa kovin, että nyt teillä olisi onnellinen päätös tälle raskaudelle! Mullaki on alkanu tulee jo aikaste oksettavaa oloa. Siitä vähän veikkailin et saatan olla raskaana.

Just_Pam: oot onnekas, ku ei oo ollu pahoinvointia! Toivottavasti ei tuukkaan. Mä en oo viel kertaakaan oksentanu raskauden takia.. mut tää olo.. Yh..

Rainbow: Koskas meinasit testiä tehä? Kyllä ne naiset vaan tietää, koska on raskaana..:)

Mä oon alkanu parkumaan enemmän.. Äsken parkusin tota vau:n etusivul ollutta videota.. siis sitä im daddy and i know it.. Tä on sairasta..

Joo ja nää vihlasut vähän kyl pelottaa.. Toivottavast ovat harmittomia!!

Ja kaikille muillekkin onnea plussauksesta! :)

Varovaisesti uskallan ilmoittautua seuraan, eilen aamulla sain todisteeksi violettia valkoisella, että tärpännyt on, tänään tein vielä illalla testin ja vahva plussa. Merkki on First signal, ihan uus tuttavuus ja epäilyttää vielä..! Tilasin niitä Clear blue -digitaalitestejä, rauhoittavinta on nähdä totuus tekstimuodossa. Ensimmäinen raskaus tämä ja kaikki uutta ja ihmeellistä.. Poistatin ehkäisykapselin joulukuun alussa ja jo toisesta kierrosta onnistui! Luulin hormonien temppuilevan vielä kun naama, selkä ja rinta täyttyivät pienillä inhottavilla finneillä ja tunteet pomppi laidasta laitaan. Kierto ehkäisyn jäljiltä on suuri mysteeri, eka kierto oli 23 pv, en uskonut, että se olisi säännöllinen ja siksi vitkuttelin niin pitkään kuin mahdollista ja jankutin, että menkat alkaa ihan juuri kun vatsakin niin turvoksissa. Mies käski testata, muutamaan kertaan piti hieraista silmiään, kun toinenkin viiva! Sisimmässä jotenkin tiesin asian, mutta halusin odottaa negaa, etten pettyisi. La pitäisi olla arvioideni mukaan syys-lokakuun vaihteessa, tod näk lokakuun alussa. Mulla pientä juilimista masussa kun vaihtaa asentoa, u-s-k-o-m-a-t-t-o-m-a-n kova väsymys, päiväunista tullut parhaat ystäväni.. Tekee mieli syödä koko ajan, mut ei mitään epäterveellistä, närästyksestä sain pontta testatakaan alunperin ja vatsa turpoaa uskomattomiin mittoihin syömisen jälkeen ja varsinkin iltaisin. :( pahoinvointia ei ole vielä, pyörrytystä välillä. Onnea kaikille plussanneille ja toivotaan, että nyytit pysyy matkassa lokakuulle asti! <3>

Onnea kaikille plussaneille <3 kerron tässä vähän itsestäni, täytän pian 22 minulla on 4 vuotias tyttö ja 1v poika, raskauden jälkeen ei käytetty mitään ehkäsyä vaan ajateltiin että jos meille vielä suodaan niin suodaan.. onhan tässä kyllä asioita päällekkäin ja en todellskaan ole kerinnyt soittaa neuvolaan. meillä alkaa tod. näköisesti rakentaminen huhtikuussa omakotitaloa aletaan rakentaa.. toukokuussa minun pitäis valmistua koulusta ja mennä töihin. mulla on siis työpaikka tiedossa pelottaa hiukan sinne ilmoottaa että pystyb olemaan syyskuuhun kun lokakuussa syntyy vauva.. enkä eded tiedä miten toimim sen suhteen.. anteeksi jo etukäteen kirjoitusvirheet kirjoitan tätä puhelimessa.. vointi mulla on ollu hyvä, ainoat oireet öissihätä väsymys ja nälkä :) kierron mukaan la on 1.10 :)>

Maida: Ne vihlaisut sun kohdalla saattaa olla kipua kiinnikkeistä, sullakaan ei kuitenkaan kovin kauaa ole viimeisimmästä raskaudesta. Minulla oli samanlaisia vihlaisuja toisessa raskaudessa ja lääkärituttava epäili että olisi kiinnikkeitä.

Lady Murmeliini: Onnea plussasta. Eiköhän tuo eka jo pidä paikkaansa :). Mut tiiän tunteen.. Mäkin tein ekasta ja tokasta useemman testin. Tästä tein vaan yhen, ku oli niin selkee jo sekunnissa..

Mama 08: Saako udella, et mihin ammattiin valmistut? En mä mikään utelias ole..;) Tsemppiä rakentamiseen!

Just_Pam: Joo niin mäkin järkeilin. Mut sit menin googlaamaan (paha minä), ja sieltä löyty taas kaikkee kauheuksii.. Oli pakko soittaa neuvontapuhelimeen. Sieltä sanottiin just tota samaa. Et uudelleensynnyttäjillä nää oireet saattaa tulla voimmakkaampana ja aikasempana ku muilla..

Mä kans voin kertoo vähän jotain ittestäni. Oon ollu täällä toisella nimellä aiemmin.. (unohdin salasanani ja koin helpommaks luoda ihan uuden..:) ) Täytän tänä vuonna 29.. Kolmas raskaus.. Niinku tossa alhaalla näkyy. Töihin kans pelkään ilmottaa, ku ehtisin oleen ekan ja tokan välillä vaan puolisen vuotta töissä, ku jäin pois.. Eikä nytkään kauheen pitkään ehi oleen.. Jos siis kaikki menee hyvin.. Turussa asustellaan..:)

Kiva kun tulee lisää porukkaa :) Onnea plussanneille!

Maida Kiva että joku muukin voi jo pahoin :D Tai eihän se koskaan kivaa ole, mutta en oo ainoo ;)

Mulla on kyllä kokemusta oksentamisesta raskauden takia, kaikissa raskauksissa on saanu halailla pönttöä. Toista kun odotin olin juuri vienyt esikoisen päiväkotiin kun pois lähtiessä jouduin hyökkäämään pusikkoon ja sinne jäi mun aamupalat. Ja viimesimmässä olin tulossa iltavuorosta ja erään pubin kulmalla sitten iski huono-olo, sain paikallisilta juopoilta sääliviä katseita kun kyykin tienvieressä :D

Mulla myös noita vihlaisuja ollut, varsinkin jos tekee äkkinäisiä liikkeitä. Kyllä ne aina säikäyttää mutta taitaa kuulua asiaan.

Mua kans jänskättää vähän kertoa töissä tästä. Tai en varmaan kerro mitään ennen ekaa ultraa. Mä palasin töihin marraskuussa, olin 4kk "äitiyslomalla" ja nyt pitäis kertoa sitten että oonkin jo uudestaan raskaana :D Kaikki esimiehet on miehiä ja ne varmaan kattoo että eikö toi oo kuullu ehkäisystä :)) Pari työkaveria tietää että ollaan yritetty mutta en taida uskaltaa kertoa mitään kenellekkään vielä tässä vaiheessa.

Muutenkin musta tuntuu etten uskalla ostaa tai laittaa mitään valmiiksi vauvaa varten ennenkuin saan sen syliini. Sen verran kirpas viimeksi laittaa pinnasänkyä kasaan ja vaatteita takasin laatikoihin ja varastoon :/

Varovaisesti ilmoittauden mukaan. Plussasin eilen vahvan plussan aamulla ennen töihin menoa. Ja pää olikin sitten sekaisin koko päivän.
Ei tullut koko työpäivästä oikein mitään. Isommin en vielä uskalla iloita, sillä onhan tämä ollut meillä "hieman" hankalaa.
Olen 35-vuotias, ja esikoistyttäremme syntyi pienenpienenä keskosena (rv26+4) ja eli vain kaksi viikkoa.emoticon
Kotona häärää kuitenkin pian 7-vuotias tyttönen, ja keskenmenoja onkin sitten sattunut vuosien varrella yhteensä 8 kpl.
Nyt on kuitenkin saatu lääkitys jo kohdilleen, eli toivoa on kun näin ajoissa tällä kertaa aloitettiin. Laskettu aika on siis 11.10.

Ei olla KENELLEKKÄÄN (paitsi tietty naisten polilla) kerrottu asiasta, eikä itse edes uskalla vielä ajatella lokakuulle asti. Täällä sitä kuitenkin saa hehkuttaa, ja olla toiveikas. Eikös?

Onnea kaikille plussanneille!

PePa: Joo se on kyl huojentavaa kuulla, et joku toinenkin kärsii pahoinvoinnista..:) Uskon, et ei oikeen uskalla nyt vielä kunnolla iloita uudesta raskaudesta. Toivottavasti jossain vaiheessa se pelko lauhtuu edes vähän..

Elan: Onnea plussasta! Teilläkin ollut surullisia aikoja..:( Pidän peukut pystyssä, että nyt menisi kaikki hyvin..:)

Mua turvottaa ihan sikana! Oikee ällöttää tää mun olotila. Vatta ihan pinkee koko ajan.. Enemmän iltasin.. Yh. Mitään ei oikeen tekis mieli syyä.. Mut pakko jotain suuhun laittaa.. Ja oon kyl sen verran ruuan perään, et syän vaik väkisten..:)

Maida: Mulla on melko samanlaiseia oireita kun sulla. Toi vatta on kyllä ihan järkyttävä. :/

Ja kauhee (vesi) jano... varsinkin illalla... Kahvia pystyy vielä juomaan, muttase ei enää maistu kauheen hyvältä. Sellanen perusällötys päällä koko ajan.
Rinnat on kanssa todella arat ja melkosen "pinkeet". :)

Mullakin niitä vihlasuja tuntuu alavatsassa, mutta muistelisin että  niitä oli ton kakkostytön raskaudessakin. :)

Mekään ei olla kerrottu mihinkään suuntaan, että ees haaveiltas lapsesta. Neurologille ja gynekologille kylläkin, minun kun piti sieltä hakea 'siunaus' suunnitelmille, foolihappotabletit ja tavallaan lupa raskautua. Hyvältä tuntui sentään jollekulle kertoa, uskon pelastaneeni gynen päivän käydessäni, oli niin über iloisen oloinen, että tässä iässä oon jo saanut elämäntilanteen tasaiseksi ja haluan lasta.. Ikää tulee mulle 23 v ja aviomiehelle 24. Aiomme kertoa sukulaisille ensimmäisen ultran jälkeen, ystäville sitten kun ei oo mahdollista peitellä. Kolmen vuoden aktiivisten ponnistelujen jälkeen olemme saaneet ympäristön vakuutettua, ettemme ole suunnitelleet perheenlisäystä, faktaa, että mieli on matkalla muuttunut, olemme huolellisesti pimittäneet. Tai sitten tulee liuta näitä "mä arvasin jo kauan sitten" -kommentteja. Jää nähtäväksi! Anopin reaktiota pelkään kuollakseni, mutta mies rauhoittelee, että hämmennyksen jälkeen se on varmasti vain iloinen!?! :D Mies totesi viime yönä, että vaikka hällä on periaatteessa ollut vauvakuume pidempään kuin mulla, ikinä ei oo pelottanut niin paljon kuin nyt! :) Kiitos kun on tämmöinen 'vertaistukiryhmä', jaellaan kokemuksia. Oireisiin unohdin pistää viä, että rinnat on tosi arat ja pingoittuneet, niinku monesti ennen menkkoja, melkein kiljun tuskasta kun kissat ja koira päättää kaikki rynnätä mun ylitseni kun oon nukkumassa.. -.- Kasvaisivat edes nyt, niin ois jotain perustetta kipuilulle! :> Tällainen romaani tällä kertaa. Nyt vaikenen ja odotan kolmatta ja viimeistä testiä, jonka jälkeen soitan neuvolaan..

Onnea kaikille plussanneille, toivotaan että pienokaiset pysyvät matkassa mukana lokakuuhun saakka ja toivotaan että saadaan vielä paljon uusia odottajia mukaan! :) Me täällä esikoisen kanssa ollaan flunssaisina, nyt täytyy vaan levätä ja ottaa rennosti. Pahoinvointi ei ole onneksi ainakaan vielä alkanut, esikoisesta se alkoikin vasta rv12 jälkeen ja jatkuikin melkein loppuun asti. Itsestäni sen verran että olen 26-vuotias ja mies 31-vuotias ja meillä on ennestään 1v 10kk poika. :) itse en ole vielä palannut töihin esikoisen jälkeen enkä varmaankaan palaakkaan enää ennen mahdollisen äityslomanalkua.

Kirjoitukseni tulee kaikki näköjään putkeen entiedä johtuuko siitä kun kirjoitan ipadillä? :/

Hepa86 kirjoitti:
Kirjoitukseni tulee kaikki näköjään putkeen entiedä johtuuko siitä kun kirjoitan ipadillä? :/

Samoin, taitaa olla automaattinen?

Ihanaa, että täällä on jo näin paljon porukkaa, joten vertaistukea riittää ensikertalaiselle :) Ja kiva kuulla, että joku muukin on säänyt pillereiden jälkeen ihonsa kukkimaan. Sen verran paljon ilmestynyt finnejä rintakehään, ettei viitsi kulkea missään kovin avonaisessa paidassa ;)

Etova olo kyllä häiritsee, vaikka onkin normaalia. Tuntuu, et pitäis syödä parin tunnin välein jotain, mutta ei kuitenkaan oikein mikään maistu. Tänään alkoi yhtäkkiä töissä pyörryttää ja oli tosi huono olo, vaikka ei suoranaisesti oksettanutkaan. Oli pakko mennä vähäksi aikaa pitkälleen, et olo helpottuis. Aloitin uudessa työssä vasta 2 viikkoa sitten, joten ihan heti ei kehtais sanoa, et nyt kävikin näin, joten täytyy salata totuus vielä pitkään ;)

Taustaa sen verran, että ikää on kohta 30, mies pari vuotta vanhempi ja ensimmäinen lapsi nyt tulossa.

:) tänks chilly. Vielä ainakin sisällä on, tein varalta toisenkin testin että ei vaan hcg lähe laskeen niinku viimeks.. vihloo sillontällön ihan selvästi ja paineentunnettaki on, on normaaleja oireita.. johtuu kuulemma kohdun kasvusta..

Olipa ilo katsella kun oli tullu niin paljonporukkaa lisää. Onnea vaan kaikille! oon 29 v ja ensimmäistä yritetään siis..Mulla ei oo vielä oireillut muutenku nuo vihlaisut ja maha tuntuu pinkeeltä. Vainoharhaisuus onkin se suurin ( ja ärsyttävin) oire. En ole vielä asennoitunut ollenkaan tai osannut riemuita että lopultakin oltais raskaana vaan laukkaan kokoajan vessassa kun pelkään toista keskenmenoa ja kylään että nytkö se vuoto alko. Argh! Voi kun sais mieleltään rauhan.. varasin ajan yksityiselle alkuraskauden ultraan niin jospa se sitte 18.2. helpottais:)

Positiivinen: Mä ramppaan vessassa ihan samalla lailla. Joka kerta ihan varmana että vuoto on alkanut, vaikka siis kaikki oireet ovat pysyneet vahvoina... huoh...

Ja iloitseminen rajoittuu tasan tähän foorumiin. Ei uskalla yhtään iloita vielä. Mulla oli tänään Naisten polilla aika, ja sain Fragmin-piikkeihin reseptin ja aspiriinia mun on pitänyt popsia heti plussasta alkaen. 21.2. ne ultraa sitten jo...

Hepa86: hui.. ku noin kauan pahoinvointi kestäny.. Paranemisia sinne..:)

Positiivinen: täälläkin vsinoharhasuutta.. Kattelen josko seuraavast palakast menisin yksityisel.. Pitäis varmaan josain vaihees se neuvolaki varata...

elan: mä en oo perheelle viel kertonu.. enkä töissä.. muutama ystävä jo tietää.. saa kattoa koska kerrotaa..

Eilen töissä luulin, et nyt se pahoinvointi on alkanu.. Noh... aamulla selkes, et taitaa olla vattatautia.. Voi luoja et on järkky olo... aamun aikaan melkeen 2 kiloa lähteny.. mut en oo kyl onnek oksentanu.. yöh..

Takaisin