Muita??

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja _Laura_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täältä voitais kanssa ilmoittautua mukaan... Meillä odotetaan ensimmäistä yhteistä. Minulla tytöt 6 ja 8v ennestään. La pitäis olla 5.10. Saas nähdä minne keikahtaa kunhan tässä neuvolaan ja ultraan joskus päästään.

Pahoinvointia ei onneksi vielä ole kuulunut, mut en muista et malttamattomuus ois ollu edellisissä oireena :D Siis sovittiin isännän kanssa et kerrotaan raskaudesta vasta 12vk ultran jälkeen muille, mut minä en malttais olla hiljaa millään. Ja kaikki nuo ihanat vaatteet ja vaunut ja...

Tervehdys teille plussanneille ja onneksi olkoon!
Toivotaan, että kaikkien pienet papuset olisivat sitkeitä ja pysyisivät mukana loppuun saakka. 
Olen niiiin innoissani tästä, että ei ole tosikaan. Meikäläinen oli toivonsa heittänyt, etät koskaan plussaisin johtuen alaosioni tukkoisista piuhoista jne.. Kaksi testiä olen nyt tehnyt ja tulos on yhtä positiivinen molemmissa :D

Edessä tulee olemaan jälleen elämäni kamalimmat ja onnellisimmat kuukaudet, pahaolo saa jo yököttelemään ja alavatsaa juilii välillä niin että meinaa lähteä keuhkoista ilmat. Tuttua molemmat oireilut edellisistä raskauksista. Toivottavasti osaisin myös nauttia tulevasta koitoksesta, koska tämä jää (toivottavasti onnelliseen loppuun saakka) viimeisekseni. Minulla on veikkaset -05 ja -09 <3

Laskettu aikani on näillä näkymin 7.10 IIIKKS :))

Niin pitäis varmaan kertoo ittestään jotain. Oon 31-vuotias mies 30v. Niin ennestään tyttö 1v10kk.. tyttöä yritettiin yli puol vuotta mut tää tärppäs toisella kierrolla. Huomaa kuinka paljon tupakointi vaikutti ekan lapsen saantiin. Kohta kolme vuotta polttamatta.
Hirveen vaikeaa vaan käsittää et on taas raskaana.. Oireet tullut kauhean aikasin kaikki pahoinvoinnit, turvotukset ym. Töissä oon ollu kesäkuusta lähtien, saa nähdä kauan pystyn olee ku, viime raskaudessa taisin olla 4-5kk ku jäin saikulle selän takia ja siitä suoraan äippälomalle.
Työn kuva hiukan muuttunut mut kuitenkin riski olemassa..

Meikäläiseltäkin jäi kertomatta, että ikää on 36 ja yk8:sta jäi tämä kamu matkaan. Ja pahaaoloa enemmän pelkään painonnousua, joka on molemmissa aikaisemmissa raskauksissa ollut infernaalista vaikka mitä tein! ;D

Onnea uusille plussanneille!! :)

Jori: Mäkin oon ihan malttamaton. Eihän se ikinä oo varmaa, mut nyt ku ei tiiä viel et onks tuol mitään.. ja onks se ees oikees paikassa.. Punnitsen edelleen sitä varhaisultraa.. ylimäärästä rahaa ei ois.. nyt ois ees taas välikausivaatteiden ostoa molemmille muksuille, mihin kyl menee ihan kiitettävästi rahaa.. ääh.. mieli tekis.. Tulispa joku ylimääränen rahalähetys oven taakse..;)

Veikkaset: täki taitaa olla meiän viimenen kerta. Koitan nyt asennoitua siihen ja nauttia joka olotilasta (vaikka se vaikeaa onkin), ku tietää et tää on nyt se vika kerta. Oon mä aatellu et josko sitten myöhemmin vielä joskus pitkän ajan päästä vielä.. mut tuskin sillon enää jaksaa..:)
Mä kans pelkään tota painonnousua. Ekasta se oli ihan järkkyä.. Tokasta meni pal kevyemmin ja läks poiski nopsaan.. saa nähä millaset kortit nyt on jaettu..

Tääl punnitaa, et onko vielä vattatautia vaiko onko tää kuvotus raskaudesta johtuvaa.. Huomenna pitäis mennä yövuoroon.. tässä olotilassa ei paljon houkuttele valvominen. Yyyh. Saa nähä saako loput perheestä tän.. Ainaki viel on pysyny terveenä.. *koputtaa puuta*

Tekis taas mieli syyä jotain.. Mut heti ku avaan jääkaapiin, ni kuvottaa..

Täällä näillä näkymin LA 8.10., ihanaa! Vauvaa on toivottu yli puoli vuotta ja ajatella,nyt se todella toteutuu! Toki matka on vielä pitkä ja takuulla osittain ehkä raskaskin ja riskit on suuret,varsinkin näin alkuraskaudessa. Tein toissapvänä kaksi testiä,ei sitä ollut uskoa että molemmat näytti isoa plussaa.eilen oli pakko käydä tk:ssa varmistamassa asia, totisinta totta <3 jotenkin niin erikoisen hienoa että sattukin lokakuulle.oon itse syntyny samana pvänä ku äitini, 2.10. nyt jos kaikki menee niinkuin pitää,saatetaan sattua vaikka samalle pvälle jos ajoissa ollaan.mut niitä mietitään sitten lähempänä. sekavia mutta todella onnelisia fiiliksiä. :)>

Heippa, ja mahtuuko joukkoon mukaan? Täällä on plussattu kanssa, ja la olis 11.10. emoticon Tää on vähän uutta, kun tammikuussa vasta kierukka poistettiin ja nyt sit ois heti ekasta tärpännyt, ja mentiin siis ihan tjotilla vielä kaiken lisäks.
Mulla on itselläni 4v poika, ja tämä tulokas on siis ensimmäinen meidän yhteinen miehen kanssa.
Niin ja tuhannesti onnea kaikille teille muille!! emoticon

Onnea uusille plussaajille :)

Mulla oli eilen iltavuoro ja tänään heti sitten aamuvuoroa perään, nyt väsyttää niin että hyvä kun silmät pysyy auki. Yritin ottaa sohvalla töiden jälkeen pienet päikkärit mutta poika totes siihen että ei äidit saa nukkua päiväunia :D

Yleensä mulle on tehnyt aina tiukkaa olla kertomatta raskaudesta kaikille mutta tällä kertaa on ollut ihan mukavaa pitää salassa. Omalle äidilleni oon aina kertonut heti plussattua mutta nyt ajattelin pitää hänetkin pimennossa siihen asti että saadaan varmistusta että siellä joku oikeasti majailee. Mies tosin ehti omalle äidilleen jo möläyttää, vähän harmittaa kun ei multa yhtään kysynyt että kerrotaanko, mutta ei auta. 
Alkuraskauden ultra olis mukava, mutta ei meillä kyllä nyt ole varaa sellaseen. Saa nyt vaan odotella sitä np-ultraa.

Pohdintaa välillä: olenkohan nähnyt mitään kauniimpaa, kuin äskön raskaustestissä tekstin *pregnant 2-3* :) viime päivinä ollut painajaisia ja valvepainajaisia alkaen tuulimunaraskaudesta ja keskenmenosta.. Pitäisi varmaankin vain relata ja päivä kerrallaan.. Maanantaina soitan neuvolaan ja neurologille. Josko sitä saisi lähiviikkoina aikoja. :) Jouduin käymään ostaan jo uudet rintsikat tänään, alkaa vanhat hiertää. Rumat ku mitkä, mutta on 'kasvunvaraa' ku ei muotoiltua kuppia. Viimeistään kiinalaisessa ravintolassa sai muistutuksen, että on toukka masussa, voi sitä turvotuksen ja närästyksen määrää.. Nyt taidan pysyä 8 kk kaukana eksoottisista ruoista. ;p Mitenkäs muilla fiilikset/oireet?

Tervehdys, 

Uusi plussannut ilmoittautuu, laskettu aika 2.10. Tää uusin tulokas olis kuudes lapsi, pienimmäinen täytti juuri tänään vuoden :)

Ihanaa saada lisää plussanneita lokakuisiin  Onnea kaikille tasapuolisesti ja oikein hyviä/huonoja vointeja kaikille. Lääkäri sanoi kerran, että kamala olo alkuraskaudessa tietäisi hyvää, olisi niinkuin merkki sitkeästä papusesta. Tämä olkoon taasen toivon kipinäni, koska olo alkaa olla aikasta kamala.. 

Voinneista tosiaan löytyy kaikki mahdolliset, pahaolo, pahat hajut, ilmavaivat, kaamee väsy jne. Kaiken kukkuraksi sain korvatulehdukseen antibioottia, onneksi tein testin ennen kuin aloitin sen kuurin, mut nyt kärvistelen korvakivuissakin siihen saakka et saan uuden lekuriajan ja uudet lääkkeet :D Olen aikuisopiskelija ja tällä ja ens viikolla pitäis saada kauheet määrät tekstiä krijoitettua. Saas nähdä kuin käy. Tästä lähtien ainoa tavoitteeni on päästä kursseista läpi ja unohdan suosiolla kolmosten tavoittelun.

Maida: Meikäläseillä tuli ekan kanssa kaksikymmentä kiloa, joista jäi kymmenen ja tokan kanssa kahdeksan kiloa, joista jäi 8,5kg ;D Joten petraamista on. Jakeluun ei mene, miten tällä vararavinnolla voi olla jatkuvasti nälkä kuitenkin. Onneksi ei tee varsinaisesti mitään mieli niin oon syöny vihanneksia ja maitorahkaa. Onnea sinullekin (kenties) viimeiseen kierrokseen. Kaikki menee varmasti hyvin!

PePa: olis tosissaan kiva käydä varhaisultrassa, mutta ei oo meikäläisilläkään sellaiseen varaa :/ Täytyy vaan malttaa oottaa normiultria ja laskeskella päiviä rauhassa.  Toivon tähän raskauteesi kaikkea hyvää <3

Lady murmeliini: Mä olen tosissaan jo kaks testiä tehny ja aattelin, et saapi riittää. Olo on sellainen, että vaikea olla uskomatta että jotain on jäänyt matkaan.

Tässäpä tämä tekstiryöppy. Ai olenko pikkaisen innoissaan?! :D Kiitos teille, jotka jaksoitte lukea. 

Onnea uusille plussanneille!! Ja tottakai mahtuu mukaan!!:)

PePa: noi ilta/aamu yhistelmät on kuitenki tuskaa.. Saati sit et on raskaana! Nii ja onnea. Tickerin mukaan ootte menny lähiaikoin naimisiin!!

Jäi kesken sepustus..:)

Mul on oireina turvotus,itkuisuus,vihlasut,pahoinvointi jne.. Tosin nyt en tie mitkä oireet liittyy vatsatautiin ja mitkä raskauteen.. Turvotust ei ainakaa oo.. Kolmatta päivää juoksen vessassa.. Taian joutuu hakeen sairaslomaa..

Anteeksi kirjotusvirheet.. Kirjotan puhelimella..

Sunnuntaiaamua vaan kaikille ja onnea uusille plussanneille.
Ollaan koko perhe kunnon räkätaudissa mutta onneksi pojat ovat jo lähes terveitä ja itse myös.

Painosta: Esikoisesta painoa tuli +14kg / lähti -8kg (+6kg siis jäi). Toisesta tuli +10kg / lähti -13kg. Eli paino tällä hetkellä +3kg mutta olen tähän painoon tyytyväinen (62kg/170cm).

Oireista: Edelleen oikeastaan oireeton, enkä oireita kauheasti edes kyttää taikka odotakkaan (ihan tuttua kauraa). No joo, makeaa EI tee mieli, se alkaa vasta kun imettää. Joo ja väsyttää mutta väsynyt olen ollut siitä asti kun palasin töihin marraskuussa.

Veikkaset kirjoitti että lääkäri oli sanonut että kamala olo alkuraskaudesta on merkki sitkestä papusesta.
Hieman tämä "häiritsee". Tarkoittaako se, että oireettomuus on merkki heikosta/huonosta alkiosta??? Onko oiireeton raskaus jotenkin huonompi?

Adeliina: Kuudes! Vau, hatun nosto sinulle.

Varhaisultra: Varattu 20.2.13 Mehiläiseen.

Hyvää sunnuntaita... ja tervetuloa pahat hajut ja kuvotukset taas heti aamusta. Perjantaina ei viel ollu kuvotuksia mut nyt ällöttää KAIKKI! Mut kokoajan olis nälkäkin. Alkaa siis meillä tää raskaus ihan toisin kuin tyttöjen raskaus aikoinaan.

Ja pätettiin sit pitää onnellisesti tämä tieto ihan itsellämme niin kauan et saatais varmuus np ultrassa. Saas vaan nähdä kuin käy ku minä oon joutunu jo nyt jättää kahvin pois jota ennen ryystin mooonta kupillista päivässä. Joku varmaanki laskee heti yhtälön.

Tuossa aikaisemmin jäi mainitsematta iät... (kun nyt muutkin ne tänne on laittanut) Itse oon 33v ja mies 28v. Meillä ikäero hiukka toisinpäin ku yleensä mut ei nähtävästi kato ikää ja aikaa ku se oikee kohalle kävelee <3

Mut nyt jatkettava töissä nuokkumista... Illan jälkeen täälläki ollaan aamuvuorossa ja tää on kauheeta!!

Enkeleitä ja onnea kaikille plussanneille

Unohtui mainita...

Just_Pam: Oon sitä mieltä et lääkäri ei varmaa oo ajatellu et oireeton raskaus tai alkio ois jotenki huonompi. On vaan tokaissu ajattelematta sen tarkemmin. Kuten nyt valitettavan usein olen kuullut tapahtuneen. Itsellä ekasta merkkinä ei ollu ku maha. Ja ihan sitkee tyttö siellä asusteli ku joutuvat loppujen lopuks käynnistämään ku ei suostunu ulos tulemaan vaik vedet tuli jo viikko aikaisemmin

Just_Pam:Ei todellakaan ollut tarkoitus aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa! :( Itseäni hieman huvitti tuolloin lekurin kommentti, koska oli selkeästi tarkoitettu lohdukkeeksi epätoivoisen pahoinvoivalle äitille. Tässä olotilassa sitä vaan herkästi tarttuu huuhaalohdutuksiinkin ;-) Musta on mahtavaa, että kaikkien odotus ei ole pelkkää pahaa oloa. Sillä mitään merkitystä lopputulokseen onko oloja vai ei :) Mun yks ystävä tajusi vasta viikolla 23 olevansa raskaana :D Ei ollu mitään oloja ja kamu oli sen verran takana, ettei liikkeet ollu tuntunu.

Sunnuntaita myös täältä! :)

Ikä, mä oon 29v ja mies on 28.

Oireita on kyllä vaikka millä mitalla.. Oksettaa, väsyttää, hengästyttää, rinnat on kipeet ym.

Meillä tärppäs siis tosiaan heti ekasta kierrosta, ni on hölmistyny olo edelleen itellä, että voiko tää olla tottakaan. 

Painoa mulle tuli ekassa raskaudessa 14kg, jotka tosin oli suurimmaks osaks sitä loppuajan turvotusta, ja onneks lähti myös ehkä se ekat 10kg heti synnärille.
Saa nähdä, miten nyt.. 

Takaisin