Mä oon aikasemmin muistaakseni marinaketjussa kertonu vähän samanlaisista ongelmista. Normaalisti me ollaan miehen kanssa molemmat viikonloppusin illat/yöt töissä, mutta nyt kun oon ite sairaslomalla kotona ja miehellä menossa työpaikanvaihdos niin tilanne on vähän riistäytyny käsistä. Eletään muutenkin viikonlopputöiden takia eri rytmissä ja yhteinen valveillaoloaika on aika vähissä, mutta uuden työpaikan myötä tilanne on huonontunu entisestään. Mies ravaa kaupungilla yöt ja päivät kun vanhalla työpaikalla työt on jo loppunu ja uudella ei oo vielä alkanu. Uuden työpaikan myötä on uudet kaverit, koulutuksia, yhteisiä illanviettoja ja muuta. Musta tuntuu ettei mun seura kiinnosta enää ollenkaan. Miten voisinkaan kilpailla niiden uusien ja kiinnostavien ihmisten kanssa? Musta on tullu ensimmäistä kertaa elämässäni myös mustasukkanen ja oon jatkuvasti huolestunu siitä että tapaako mies jonkun muun joka ei oo pelkkä rasite niinkun ite tunnen tällä hetkellä olevani. Mulla on myös sellanen olo että vaikka mulla ei olis kaikkia näitä rajotteita jotka tällä hetkellä sitoo mut kotiin, en silti olis tervetullut tutustumaan niihin uusiin työkavereihin. Väkisinhän siinä tuntee olonsa ulkopuoliseks ja jotenkin vähemmän tärkeeks. Lisäks oon ollu vähän huolissani miehen alkoholinkäytöstä viimeaikoina. Viimesen kuukauden aikana mies on tainnu olla 8 tai 9 kertaa humalassa ja se on musta todella paljon. Ja nyt ei siis puhuta mistään pikkuhiprakasta vaan ihan kaatokännistä. Mies on juonu ittensä niin sekasin että muisti menee, tavarat hukkuu ja puhekykykin katoo. Herään aamuyöllä siihen että mies soittaa summeria, koska ei joko löydä avaimia tai osu lukkoon. Mies saattaa myös sammua vaatteet päällä pöydän ääreen, lattialle tai sohvalle. Mun mielestä käytös ei oo asiallista, terveellistä eikä varsinkaan luottamustaherättävää. Oon yrittäny jutella miehelle, mutta se ei ymmärrä kuinka huolissani oon. En halua mun lapsen kasvavan päihteiden keskellä. Oon jutellu tästä myös neuvolapsykologin kanssa ja yritän nyt saada ylipuhuttua miestä mukaan seuraavalle käynnille. Luultavasti ei tuu kyllä onnistumaan mutta aion yrittää viimeseen saakka. Mies on itse alkoholistivanhempien kanssa kasvanu, joten luulis että ymmärtää miks oon huolissani, mutta ei tunnu menevän mun sanat perille. Mies on myös luvannu jo puoli vuotta lopettaa tupakoinnin ja välillä vähentääkin jo ihan muutamaan tupakkaan päivässä, mutta sit se kuitenkin jatkuu normaaliin tapaan taas töissä tai viihteellä. Lapsen seuraan en tuu sallimaan yhtään tupakanhajusta ihmistä, joten nyt olis korkee aika lopettaa. Mitä pidemmälle mies lopettamista venyttää niin sitä pahemmin se tupakanhimo varmasti iskee kun väsyttää ja lapsi itkee tai vaatii huomiota. Mutta vaikka mun tilanne on vähän samankaltanen ainakin ton juomisen suhteen niin en mä osaa muuta ratkasua tarjota kun neuvolapsykologin avun. Mua se on ainakin auttanu. Ehkä tilanne on myös vähän helpottanu kun oon jaksanu olla kärsivällinen, osottanu kaikin tavoin välittäväni miehestä ja muutama kerta ollaan myös juteltu siitä mitä halutaan vielä ehtiä tekemään ihan vaan kahestaan ennen kun vauva tulee. Välillä meillä menee tosi hyvin ja oon onneni kukkuloilla enkä oo edes harkinnu eroa. Tää tilanne vaatii vaan vähän vaivannäköä ja pitkää pinnaa, mutta uskon että onnistutaan kyllä ja miehestä tulee hyvä isä kunhan saa rauhassa kasvaa siihen rooliin.
Sent from my iPhone using Vau Foorumi