Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

Itekkii kuullu tuon et valion tuorejuustoja sais syödä. 🙂

Mie juon aamukahvin aamulla ja se maistuu, mut päiväkahvia ei tee mieli. Miula muutamassa raskaudessa ollu tää ettei kahvi maistu ja osassa on sit maistunu ihan normaalisti.
 
Nyt en lukenut aiempia juttuja, mutta oletteko syöneet yhtään lakua tai salmiakkia? Itsellä olis ihan hirveet himot juurikin niihin, ei muihin karkkeihin 😅. Itse olen pari missä x mustaa syönyt 😅
 
Ja jouluna söin kyl vähän kraavikalaa, koska kaikki perheessä tietää et rakastan sitä ja äiti oikein nosti kalan joulupöydässä minun nenän eteen. 😄 ois kyl tullu ihmettelyjä jos en ois kalaa syönyt
 
Nyt en lukenut aiempia juttuja, mutta oletteko syöneet yhtään lakua tai salmiakkia? Itsellä olis ihan hirveet himot juurikin niihin, ei muihin karkkeihin 😅. Itse olen pari missä x mustaa syönyt 😅
Oon vähän syönyt ja edellisessä raskaudessa söin myös jonkun verran. Mä en valitettavasti tykkää niistä namituvan salmiakeista mitä saisi syödä😑
 
Ja jouluna söin kyl vähän kraavikalaa, koska kaikki perheessä tietää et rakastan sitä ja äiti oikein nosti kalan joulupöydässä minun nenän eteen. 😄 ois kyl tullu ihmettelyjä jos en ois kalaa syönyt
Toi ois ollu munki kompastuskivi joulupöydässä, jos ei oltais oltu semmosessa porukassa missä kaikki tiesi raskauden. Kaikki tietää et mun suurin herkku on graavilohi. 😋 Taaperon syntymän jälkeen mun äiti tuli kylään niin toi mukanaan ruisleipää ja graavilohta 🤭
 
Olen kans silloin tällöin muutaman salmiakin syönyt, jos esim työpaikalla on ollut kahvipöydässä karkkia tarjolla. Se mini Tv-mix suolainen on kans sallittuja, ne on ihan jees mutta ei ihan semmoista kunnon salmiakkia, että oikeesti lähtis salmiakin himo niillä.
 
Oon vähän syönyt ja edellisessä raskaudessa söin myös jonkun verran. Mä en valitettavasti tykkää niistä namituvan salmiakeista mitä saisi syödä😑
Mä ajattelin just niitä koittaa, mutta maistuuko ne edes samalta 😅
 
Syön salmiakit ja lakut surutta. Kahvin juonti on loppunut ja siitä kyllä kohta tulee kyselyä töissä 🙈 aiemmin oon saattanut teetä juoda mut nyt ei mene sekään.
 
Salmiakit saapui ja ai että on hyvää 🤤 maistoin nyt ekana noita salmiakkityynyjä ja lemon salmiaceja, kummatkin oikein tällaista kunnon suolaista salmiakkia. Persikka- ja vadelmasalmiakit vielä maistamatta.
 
Salmiakit saapui ja ai että on hyvää 🤤 maistoin nyt ekana noita salmiakkityynyjä ja lemon salmiaceja, kummatkin oikein tällaista kunnon suolaista salmiakkia. Persikka- ja vadelmasalmiakit vielä maistamatta.
Kertaus vielä, mitä tilasitkaan? Kiinnostaa 🤤
 
Kertaus vielä, mitä tilasitkaan? Kiinnostaa 🤤


Tuolta valikoitui kokeiluun salmiakkityynyt, peach salmiac, lemon salmiac ja salty loves vadelmasalmiakki. Törkysen hintaisia, mutta oli kyllä hintansa väärtejä tän maistelun perusteella 👌😁
 
Oon saanu salmiakin himon hieman laantumaan syömällä sirkus aakkosia tai sitä uutta aakkos pussia jossa puolet hedelmää. Mutta tekee mieli todella paljon turkkareita 😋
 
Itekkii kuullu tuon et valion tuorejuustoja sais syödä. 🙂

Mie juon aamukahvin aamulla ja se maistuu, mut päiväkahvia ei tee mieli. Miula muutamassa raskaudessa ollu tää ettei kahvi maistu ja osassa on sit maistunu ihan normaalisti.
Kyllä voi syödä, täällä Valion lehdellä myös mainittaan
 
Nyt en lukenut aiempia juttuja, mutta oletteko syöneet yhtään lakua tai salmiakkia? Itsellä olis ihan hirveet himot juurikin niihin, ei muihin karkkeihin 😅. Itse olen pari missä x mustaa syönyt 😅
Minä olen, Panda Pepe sinistä. Neuvolastakin sanottin, että ihan ok joskus vähe syödä
 

Tuolta valikoitui kokeiluun salmiakkityynyt, peach salmiac, lemon salmiac ja salty loves vadelmasalmiakki. Törkysen hintaisia, mutta oli kyllä hintansa väärtejä tän maistelun perusteella 👌😁
No mutta josko sitä itsekin tästä sit laittais tilausta menemään..
 
Tää juustojuttu on kyllä sekava. Ohjeistus on muuttunut vielä edellisestä raskaudesta. Kuplivaa juustoa saa syödä, jäi mieleen neuvolasta… Pari kertaa on nyt syöty pakastepitsaa, jossa on mozzarellaa (ei suomalaista) ja olen kytännyt uuninluukun edessä että varmasti melkein kärähtää.
 
Tää juustojuttu on kyllä sekava. Ohjeistus on muuttunut vielä edellisestä raskaudesta. Kuplivaa juustoa saa syödä, jäi mieleen neuvolasta… Pari kertaa on nyt syöty pakastepitsaa, jossa on mozzarellaa (ei suomalaista) ja olen kytännyt uuninluukun edessä että varmasti melkein kärähtää.
Siis musta tuntuu et tosi moni asia on muuttunu vaikka minäkin oon synnyttäny 2021, ei ei ees kauan aikaa minusta. Perhevapaat on ihan erilaiset. No meidän ei tarvi tunnustaa isyyttä, ku sillo ei oltu naimisissa ja nyt ollaan. Mulla ei tuu loppu raskaudessa ollenkaan neuvolalääkäri käyntiä vaan meen suoraa sairaalaa. Tästä oon toisaalta iloinen, oon pitäny niitä neuvolalääkäreitä aina vähän turhina. ,🤭
 
Takaisin
Top