Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten olette muuttaneet ruokailutottumuksianne? Noudatatteko suosituksia tiukasti? Täällä kerrotaan raskausaikana vältettävistä raaka-aineista.
 
Teen ite vuorotyötä ja nyt täytyy taas sitkutella 12h yövuorot ilman kofeiinia. Plääh 😂
 
Minä juon pikakahvia, mutta minun kahvin menee vain puoli teelusikkallista kahvia, katsoin netistä ja se joku 20mg kofeeinia, juon 2 päivässä.

Viimmeisen raskauden aikana ei juonut kahvia ollenkaan, kahvin haju sai mahan sekaisin.
Synnytyksen jälkeen yli vuoden ei juonnut.

Ensimmäisen raskauden aikana 18v siten, oli lista tosi lyhyt 😁 maksa vain ei voinut syödä
 
En aio hirveästi asiasta ressata. Edellisissä raskauksissa on kahvijuonti loppunut itsekseen ja vaihtui teehen. Salmiakkipastillien imeskely oli ainoa joka piti oksentelun kurissa niin tuli kyllä surutta syötyä. Muu ei oikein kuulu edes omaan ruokavalioon.
 
En aio hirveästi asiasta ressata. Edellisissä raskauksissa on kahvijuonti loppunut itsekseen ja vaihtui teehen. Salmiakkipastillien imeskely oli ainoa joka piti oksentelun kurissa niin tuli kyllä surutta syötyä. Muu ei oikein kuulu edes omaan ruokavalioon.
Salmiakkista 15v siten ei sanottu mitään.

Söin koko raskauden aikaan todella paljon ja ekan raskauden aikana meni päivässä paketti auringokukkasiemenijä.
Nyt tuntuu, että ei voi syödä mitään 😊
 
Muokattu viimeksi:
En juuri stressaa. Salmiakki oli kyl viime raskaudessa hetken ajan paheena, autto jotenki pahoinvointiin. Saa nähä mitä himoja tää raskaus tuo tullessaan :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:
 
Kahvia menee vielä, mutta vaihdetaan teehen, kunhan alkaa närästää enemmän.
 
Mulla ei oikeastaan ole ongelmia, kun en muutenkaan juo kahvia enkä syö salmiakkia/lakritsia. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Vihreää teetä olen kyllä juonut aika huolettomasti.

Isoimmat pohdinnat on tähän mennessä tulleet juustoista, mutta lopulta kai niitäkin pystyy aika vapaasti Suomessa syömään. Joulua varten joutunee vielä tekemään jotain mentaalilistaa itselleen, että mitkä kaikki kalat ym. pitää jättää pois omalta lautaselta.
 
Saa nähdä. Jouluna tekisi niin mieli vähän jotain kylmäsavulohta, luultavasti kuitenkin jätän väliin. Ostin tänään glykyrritsiinitöntä salmiakkia varalle, jos suuri salmiakinhimo iskee. Kahvia tai kofeiinia en käytä, sillä se ei sovi minulle. Viime raskaudessa tuli huomattua, että neuvoloiden ohjeet esimerkiksi juustoista poikkeavat. Täällä neuvolassa sanotaan että valion tuorejuustoja voi syödä ja monissa paikoissa niitäkään ei.
 
Saa nähdä. Jouluna tekisi niin mieli vähän jotain kylmäsavulohta, luultavasti kuitenkin jätän väliin. Ostin tänään glykyrritsiinitöntä salmiakkia varalle, jos suuri salmiakinhimo iskee. Kahvia tai kofeiinia en käytä, sillä se ei sovi minulle. Viime raskaudessa tuli huomattua, että neuvoloiden ohjeet esimerkiksi juustoista poikkeavat. Täällä neuvolassa sanotaan että valion tuorejuustoja voi syödä ja monissa paikoissa niitäkään ei.
Valion sivuilla hyvät ohjeet heidän juustoista raskaana olevalle ja niitten mukaan oon mennyt ja uskalsin juustokakkua syödä 🤭

Ja kyllä voi graavilohi/kylmäsavulohi joulupöydässä 😭 Ne on niiin herkkua..


Ja toinen mitä tuun taas kaipaamaan on maksalaatikko ja maksapihvit.. 9kk ilman näitä on ihan tuskaa niitä rakastavalle 🙈🤣
 
Vielä on kohtuullisen tarkasti pystynyt noudattamaan. Tosin ajattelin aluksi että en juo ollenkaan kofeiinia, mutta luovuin tästä ja nyt olen juonut teetä pari kupillista päivässä sekä silloin tällöin kahvinkin! Helpotti päänsärkyä kovasti.
 
Noi juustot tosiaan tuntuu vaihtelevan, mutta ilmeisesti suosituskin on vaihdellut vuosien aikana. Itse söin vielä Valion tuorejuustoa kakussa, mut aattelin jatkossa välttää tekemästä juustokakkuja.
 
En aio olla täysin ehdoton ruokarajoitteiden suhteen. Aika moni asia listalla on kuitenkin sellaisia, joita en muutenkaan syö/juo. Mutta kyllä luultavasti aion joulupöydässä vähän kalojakin syödä, etenkin kun ei aiota kertoa uutista vielä…
 
Valion sivuilla hyvät ohjeet heidän juustoista raskaana olevalle ja niitten mukaan oon mennyt ja uskalsin juustokakkua syödä 🤭

Ja kyllä voi graavilohi/kylmäsavulohi joulupöydässä 😭 Ne on niiin herkkua..


Ja toinen mitä tuun taas kaipaamaan on maksalaatikko ja maksapihvit.. 9kk ilman näitä on ihan tuskaa niitä rakastavalle 🙈🤣
Täällä ainaki aiemmin neuvolassa jaettin lista niistä valion juustoista joita sai syödä😂 Pikkuisen oli mainoksen tuntua🙈
 
Kyllä mä kaikkia noudatan... kahvistakin luovun pikkuhiljaa, edellisissä raskauksissa toki alko ällöttämäänkin siihen malliin että oli vähän pakkokin🤭
 
Kahvi on paha, ei edes vielä ainakaan ällötä se yhtään niin en oo täysin jättänyt pois. Vähentänyt kyllä reilusti. Eilen söin pari salmiakkia kun töissä oli tarjolla, kotiin en uskalla ostaa kun sitten tulisi varmasti syötyä niitä ihan liikaa.
 
Pyrin noudattamaan kaikkea, kun ei siitä mitään haittaakaan ole. Viini ja sushi on pahimmat, alkoholi nyt on ehdoton ei ja sushia voin ehkä muutaman kasvisversion syödä, jos on luotettavan oloinen paikka. Terveellä järjellä, isoja riskejä välttäen!
 
Tarkasti, ihan mielenrauhan takia.

Tässä muuten ne Valion sivut.

 
Takaisin
Top