Miten/milloin kerrotte raskaudesta?

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jefar
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun äidille 4. lapsenlapsi kyseessä ja hän muutenkaan oo oikein muidenkaan kanssa tekemisissä ja muutenkin en vaan jaksa sitä mun äitiä 🤦🏽‍♀️ jokaisen kohdalla sama, kun vauva aika menee ohi niin loppuu kiinnostuskin eikä hän oikeasti osaa olla sitten lasten kanssa uhmaikineen saati sitten teinien.

Appivanhemmille eka kyseessä ja kauan odotettu niin ymmärrän heidän innostuneisuuden
 
Mun oli ”pakko” yhdelle työkaverille tänään kertoa, hän kyseli et miten meillä ei oo yhteisiä lapsis/eikö mun mies halua omaa jne, kyseli et ollaanko hoitoja mietitty jne.
No kertoi omaa historiaansa et on hoidot aikoinaan takana ja toinen lapsi adoptoitu jne.
No sit paljastin et tällänen juttu ja et just hoidoilla ”aikaan saatu”, lupasi olla kertomatta eteenpäin töissä 🙈 jotenkin helpotus sekin et pystyi töissä edes jollekkin kertoa ja kun vielä lapsettomuushoidot/taustainen hänkin.
 
nt ultra oli vajaa 2 vko sitten, sen jälkeen on tullu kerrottua siis koko suvuille ja läheisille ystäville, eli siis kaikille 😅 vähän jännittää et toivottavasti kaikki nyt menee vaan hyvin ❤️ ens viikolla seuraava neuvola, sydänäänten kuuntelua odotellessa ❤️ ostin torista kotidopplerin mut en oo saanu sillä kuulumaan muuta kuin oman sydämen
 
Ootteko jo työpaikalla kertoneet?
En itse oo vieläkään 🙈
Aattelin kertoa muutaman viikon päästä ennenkuin edellinen jää äippälomalle 🙈
 
esimiehelle oon kertonut, mut en muille vielä 😅 mietin kanssa et pitäis varmaan tässä lähiaikoina kertoa, kun mahakin alkaa kasvamaan....ainakin ennen joulua!
 
Mä kerroin kaikille työkavereille jo melkein heti plussan jälkeen, kun tiesivät hoidoistakin 😊 tällä viikolla oon kertonut töissä myös asiakkaille (mulla käy siis samat asiakkaat joka viikko) ja moni onkin kommentoinut, että olivat jo arvelleet näin vatsan kasvusta 🙈😂
 
Joo kerroin heti nt-ultran jälkeen töissä. On ollut kiva, että voi puhua avoimesti, kun on avoin vuorovaikutus työyhteisössä muutenkin. 😊
 
Olen kertonut esihenkilölle syyn poissaoloihin, ja yhdelle työkaverille. Meillä on iso työyhteisö, eivätkä työkaverit eivät ole kertoneet julkisesti raskauksistaan. Ajattelin kertoa lähimmille työkavereille kun maha alkaa näkyä ja muille sen jälkeen sitä mukaa kun kohdataan.
 
Me kävimme varhaisultrassa viikolla 7+6 ja silloin mieheni kanssa päätimme kertoa hänen perheelleen viikon 12 ultran jälkeen. 15. viikolla kerroimme minun perheelleni ja töissä taas yleisesti kerron vasta viikolla 20. Nyt ollaan 18. viikolla. Jotenkin tuntuu, että ollaan aikalailla himmailtu asian kertomisen kanssa ja ehkä ihan hyvä niin 🙂
 
Eilen vihdoin kerrottiin esikoiselle.
Mua jotenkin jännitti se tosi paljon, enemmän kun kellekkään muulle kertominen. Mut höneenhän tää tulee kaikista eniten vaikuttamaan tietenkin meidän vanhempien lisäksi.
Aika hämmentynyt reaktio, mutta oli siinä illalla jo jotain iloa havaittavissa, kun sanoi että haluaa sen vauvan nyt jo tänne ja myös halaili mahaa. Käytiin eilen myös kirpparilla ostamassa esikoiselle pari juttua niin samalla sai valita vauvalle yhden bodin 😊 Tällä yritin vähän konkretisoida sitä asiaa. (Ja käyttää sitä tekosyynä ostaa vauvalle jotain 😂)
Ensimmäinen mustasukkainen reaktio tuli kyllä jo tänään aamulla ja hänen pitäisi kuulemma nyt päästä takaisin sinne mahaan. 🤣 Ei ihan ole tyytyväinen siihen että äidin masussa on nyt toinen vauva eikä hän. Vaikea selittää 2 v 9 kk ikäiselle että ei sinne voi takaisin mennä sillä tapaa että hän ymmärtää miksi ei 😅
 
Takaisin
Top