Miten/milloin kerrotte raskaudesta?

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jefar
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen siskolle kertonut, koska se ties meidän kesän keskenmenosta. Vaimo on kertonut yhdelle ystävälle. Ei uskalla vielä kertoa muille, kun kesällä oli just keskenmeno varhaisilla viikoilla. Ei kyllä silloinkaan kerrottu kellekään. Vain jälkikäteen siskolle.

En tiedä miten ja koska kerrotaan mun teineille. Tulee olemaan niille varmasti aika shokki. Pyörin jo valmiiksi ahdistuksessa asian kertomisesta vaikka omasta mielestä tietysti uutinen on iloinen. Pojat ei vaan osaa yhtään odottaa sisarusta, koska ne on jo niin isoja ja me ollaan naisia.
 
Me ollaan puntaroitu tätä asiaa tosi paljon, eikä oikein osata päättää että milloin ja miten. Molemmat haluttaisiin jo nyt huutaa ilouutinen koko maailmalle, mutta on kyllä niin aikaista vielä näin 6+3 ettei kuitenkaan sitten uskalleta, jos jotain sattuukin. Varhaisultra on tän viikon perjantaina, ja mietittiin, että sen jälkeen voisin kertoa esimerkiksi mun parhaalle ystävälle. Helpottaa oloa, kun voi puhua edes jollekin tuntemuksistaan. Perheenjäsenille kertomista odotetaan vähän pidempään, ettei ala turha "mummuhössötys" liian aikaisin jos tulee takapakkeja, kun on molempien vanhemmille myös ensimmäinen lapsenlapsi. Mutta se että miten ja milloin, on ihan täysi kysymysmerkki. Ehkä neuvolakäynnin tai ultran jälkeen jos kaikki näyttää etenevän hyvin.
 
Luonnollisesti mieheni lisäksi oon kertonut äidilleni ja parhaalle ystävälle. Molemmat tiesi myös, että ollaan alettu yrittämään joten olisivat joka tapauksessa kyselleet asian perään näinä päivinä 😊 etenkin parhaan ystävän kanssa käytiin päivien tarkkuudella läpi kiertoa yms.
He ovat myös ne, joiden kanssa haluan käydä läpi mahdolliset huonot uutiset jos niikseen käy.
Muille kertomisesta ei olla tarkempaan edes vielä puhuttu, varmaan vasta lähempänä "turvallisia viikkoja".
 
Tuo isänpäivä-ajatus kuulostaa kyllä hyvältä mitä Juliax on pohtinut. Me ollaan myös kaavailtu vähän samaa, mutta katsotaan mikä on todellisuus, malttaisko/pystyykö pitämään niin pitkään salaisuutena jo ulkomuodonkin vuoksi, silloin olisi jo se 15-16 viikkoa äkkinäisesti arviolta.
 
Tuo isänpäivä-ajatus kuulostaa kyllä hyvältä mitä Juliax on pohtinut. Me ollaan myös kaavailtu vähän samaa, mutta katsotaan mikä on todellisuus, malttaisko/pystyykö pitämään niin pitkään salaisuutena jo ulkomuodonkin vuoksi, silloin olisi jo se 15-16 viikkoa äkkinäisesti arviolta.
Minä laskin, että tämän hetken tiedon mukaan isänpäivänä mulla olis rv 12+0. Olispa todella oiva hetki paljastaa omalle sekä miehen isälle 😊
 
Me ollaan kerrottu lähimmille. Mä puhun kovasti ystävien kanssa vaikeistakin jutuista, joten olen kertonut aika monelle. Ajatuksena ehkä se, että kenelle haluaisin puhua sitten, jos jotain myös kävisi. Lisäksi perheen kanssa ollaan todella läheisiä, joten heillekin on kerrottu. Viikkoja nyt 7+2.
 
Mä en ole edes parhaille ystävilleni kertonut. Molemmat olivat raskaana ja ehdin jo iloita, että kaikki kolme odottaa yhtä aikaa 😍
Mutta sitten toinen sai keskenmenon, eikä mulla ole ollut sydäntä kertoa vielä 😭
 
Varmaan kerrotaan vasta nt ultran jälkeen, niinkuin esikoisestakin.
Tosin kerroin kesällä kmsta parille ystävälle, ja heistä toinen just vasta kyseli joko uus pieni ilmoitellut tulosta, joten varmaan hänelle kerron kun joskus tässä nähdään.. Meidän molempien perheet ei tiedä kesän kmsta, eikä siitä että yritetään toista
 
Mä haluaisin jo kertoa esikoiselle, mut ei tunnu ihan vielä oikealta, kun itsekin olen vielä epäuskoinen. Haluaisin myös kertoa äidille, mutta tuntuu et esikoiselle pitäis kertoa ensin. Vaikeaa!
 
Aikoinaan rakenneultran jälkeen kerroin läheisimmille ystäville/suvulle, en siis todellakaan monelle. Lähetin whatsapissa ultrakuvan ja arvioidun lasketun ajan 😊
 
Mies ja yks kaveri tietää, esikoisesta ois tehny mieli huutaa samantien kaikille mut nyt ei oo kiire kertoa kellekkää, ainakaa vielä 🙈
 
Me tultiin yhdessä siihen päätökseen, että kerrotaan molempien vanhemmille nyt jo, vaikka ollaan vielä alkumetreillä. Ihan, että ovat tukena myös jos uutiset jossain vaiheessa eivät olekaan hyvät.

Mutta oli ihana nähdä kuinka molempien vanhemmat ottivat uutisen niin hyvin vastaan ja erityisesti lapsen isän vanhemmat, sillä heille kyseessä olisi ensimmäinen lapsenlapsi. Nyt voi taas ehkä hieman hengittää ja myös ihanaa kun pääsee purkamaan ajatuksiaan ja tuntojaan muillekin kuin vain kotona toiselle.
 
Kerrottiin molempien perheille nyt varhaisultran jälkeen. Muutamalle kerrottiin livenä niin että esikoinen meni näyttämään ultrakuvia, ja parille lähetettiin samantapainen video. Mun perheellinen sisko oli ainut kun tiesi jo aiemmin, hänelle kerroin heti plussan jälkeen. Molemmat isoäidit ihan liikuttuivat ja muutkin oli tietysti iloisia. Mun toisen, lapsettoman siskon reaktio oli myös ihan hyvä. Viimeksi hän oli melkeinpä järkyttynyt kun luuli etten edes aio hankkia lapsia. Esikoisesta on kuitenkin tullut hänelle niin rakas ja tärkeä, että ymmärtää paremmin miksi halutaan toinen 😊
 
Nyt rv 6 ja ei olla juuri kellekään. Näin kaveria tänään ja hän tietää että ollaan yritetty. Hän kysyi suoraan, niin sanoin ettei ole vielä virallista kerrottavaa, mutta että tein testin perjantaina. Hymystäni hän ymmärsi mistä on kyse 😀 Toiselle kaverille kerron parin viikon päästä kun nähdään, hän tietää myös että ollaan yritetty. Pomolle aion kertoa ekan ultran jälkeen, jotta töitä voidaan järjestellä ja ei tarvitse matkustaa niin paljon. Perheelle voisi kertoa jouluna, kunhan vaan vatsa ei paljasta sitä ennen! Edellisestä lapsesta kerrottiin just jouluna, lahjapaketeissa oli ultrakuvat ❤️
 
Takaisin
Top