Miten/milloin kerrotte raskaudesta?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jefar
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tietää lähimmät ystävät, sisko ja tietysti puoliso. Neuvolakäynnit osuvat töiden päälle, joten pomolle pitää kertoa ensi viikolla, että saan palkallisen poissaolon. Isovanhemmille kerrotaan luultavasti nt-ultran jälkeen.

Onko kenelläkään tietoa tai jos ois tullut jostain vastaan semmoisia isoveli paitoja? Tilata pystyy toki, mutta jos joku kivijalkamyymälä olisi tiedossa. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Haluttais toiset isovanhemmat yllättää tällä perinteisellä taktiikalla että esikoiselle paita päälle ja katsoa missä vaiheessa tajuaa. 🙈

Onko kenelläkään tietoa tai jos ois tullut jostain vastaan semmoisia isoveli paitoja? Tilata pystyy toki, mutta jos joku kivijalkamyymälä olisi tiedossa. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Haluttais toiset isovanhemmat yllättää tällä perinteisellä taktiikalla että esikoiselle paita päälle ja katsoa missä vaiheessa tajuaa. 🙈
En ole ihan varma, mutta olisinkohan H&M:ssä nähnyt vähän aikaa sitten?

En ole ihan varma, mutta olisinkohan H&M:ssä nähnyt vähän aikaa sitten?
Täytyy koittaa keritä sinne! Verkossa oli kyllä useampikin malli mutta kaikissa näkyi lukevan että ei saatavilla myymälästä. Voihan se olla että siellä sitten on joku toinen malli kuitenkin 🤔

Tänne jäänyt kirjoittelemattakin. Meidän lähipiiri (perheet+kaverit) tietää. Tiesivät et ollaan inseminaatio hoidoissa, niin olis tuntunut hassulta salailla, kun puhuin hoidoista muuten niin avoimesti.

Meidän esikoinen 2,5 v saa tietää vasta, kun ollaan selvitty ns. turvallisen rajan yli (Np-ultra). Somessa en tiedä kerronko ollenkaan, saa nähdä :)

Täytyy koittaa keritä sinne! Verkossa oli kyllä useampikin malli mutta kaikissa näkyi lukevan että ei saatavilla myymälästä. Voihan se olla että siellä sitten on joku toinen malli kuitenkin 🤔
Mä näin niitä Jumbossa, eli siellä ainakin on ollut.

Tekis mieli kertoa töissä tästä jotenkin hauskasti, tai ainakin jotenkin muuten kuin jossain palaverissa töksäyttämällä. 😅 Ollaan kuitenkin sellainen huumorintajuinen ja rento työyhteisö niin jotain ois kiva keksiä. Millaisia tapoja teille tulee mieleen / miten ootte aiemmissa raskauksissa kertoneet / miten aiotte kertoa nyt?

Tekis mieli kertoa töissä tästä jotenkin hauskasti, tai ainakin jotenkin muuten kuin jossain palaverissa töksäyttämällä. 😅 Ollaan kuitenkin sellainen huumorintajuinen ja rento työyhteisö niin jotain ois kiva keksiä. Millaisia tapoja teille tulee mieleen / miten ootte aiemmissa raskauksissa kertoneet / miten aiotte kertoa nyt?
Mä suunnittelin kertovani niin, että vien töihin kauhean kasan herkkuja ja viereen lappu, jossa lukee "syökää herkkuja niin en oo ainut, kenen vatsa kasvaa näiden 9kk aikana. P.S. laskettu aika x.x." 😄

Mä suunnittelin kertovani niin, että vien töihin kauhean kasan herkkuja ja viereen lappu, jossa lukee "syökää herkkuja niin en oo ainut, kenen vatsa kasvaa näiden 9kk aikana. P.S. laskettu aika x.x." 😄
Tommoset herkkujutut mullekkin tuli mieleen, kun ne tekee kauppansa aina kahvipöydässä. Lisäks mietin et oisko hauska jos ois ultrakuva + teksti "toukokuinen2024 tarjoaa" tai jotain muuta 🤣 siinähän tulis sit nimikin kuvassa mukana niin ei jää epäselväksi että kuka sitä toukokuista nyt kantaakaan. 🤷🏽‍♀️

Tommoset herkkujutut mullekkin tuli mieleen, kun ne tekee kauppansa aina kahvipöydässä. Lisäks mietin et oisko hauska jos ois ultrakuva + teksti "toukokuinen2024 tarjoaa" tai jotain muuta 🤣 siinähän tulis sit nimikin kuvassa mukana niin ei jää epäselväksi että kuka sitä toukokuista nyt kantaakaan. 🤷🏽‍♀️
Joo ultrakuvakin olis kiva!

Mä oon nyt kovin pohtinut koska kerrotaan. Jouluna ois kiva kun viikkoja silloin kasassa 18, asutaan meidän vanhemmista monen sadan kilometrin päässä et rauhassa ja piilossa sais kasvatella mahaa sinne asti, mut toisaalta nähään meidän vanhemmat myös viikolla 13, niin mietin pitäiskö sillon kertoa jo, jos jotain tapahtuukin niin kerkeisivät hetken ees iloitsemaan asiasta, ja olisivat tukena jos käy huonosti.
Mietin myös koska uskaltaisi kertoa esikoiselle joka nyt 4,5v. Mietin ensin että ostaisin sen uuden Fanni kirjan missä yks hahmo saa pikkusisaruksen tms, Fanni kirjat ois hänelle tuttuja muutenkin. No onneks ei oo kiire päättää mitä tehdään 🙈

Itelläkin tuo esikoiselle kertominen mietityttää erityisesti. Kuvittelisin että aika pitkälle raskautta päästäis, ennen kuin hän väistämättä alkaa mahaa hoksaamaan, mutta muille kun aletaan tässä pikku hiljaa kertoa kun on päästy tokalle kolmannekselle, niin sekin olis tylsää jos hän ohimennen jossain keskustelussa kuulisi asiasta. Tosi kurjaa ajatella sitä pettymystä, jos vauvaa ei sitten synnykään, ja vaikka syntyisikin niin eihän hän malttais odottaa edes huomiseen, kun kuulee että on pikkusisarus tulossa :Face With Tears Of Joy:

14v ei tiedä vieläkään 🙈 on kyllä varmaan mahasta päätellyt 😂 yks päivä hoksas autossa kun puolison kanssa keskusteltiin miehen kotikielellä vauva sanan mut en myöntäny et ei keskusteltu mitään sellasta (esikoinen einsiis osaa kys kieltä, ehkä sanan-kaks ymmärtää)

Viikon päästä ultra ja Pe kerron hänelle kun tulee taas kotiin kuvan kera ❤️

Me ollaan nyt melkein kaikille läheisille kerrottu, perheelle ja ystäville siis. Paitsi 2,5 vuotiaalle esikoiselle. Musta tuntuu niin haikeelta ja vaikeelta kertoo kun on mun pieni vauva ollut ja hän on muutenkin niin äidin poika. Toisaalta ei tässä kai mikään kiire olekaan kertoa. Ehkä annetaan hänen nauttia vielä tästä ainoana kultamurusena olemisesta jonkin aikaa ja vaikka seuraavan ultran jälkeen sitten kertoisi.
Mietin kyllä että tekisin siitä hänelle mahdollisimman iloisen ilmoituksen, vaikka leipoisin pienen kakun ihan hänelle että nyt juhlitaan sitä että hänestä tulee isoveli. Että sais mahdollisimman positiivisen vastaanoton kun toinen ei kohta olekkaan äidin ainoa pieni. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Jotkuthan varaavat synnärille lahjan isolle sisarukselle "vauvalta", vähän tasaamaan sitä huomiota minkä muuten vauva saa. Onhan se melkoinen paikka luopua nuorimmaisen roolista. Toki 2-3 -vuotias ei vielä kauheasti siitä ymmärrä, tai ainakaan osaa sanallistaa heti asiaa.

Jotkuthan varaavat synnärille lahjan isolle sisarukselle "vauvalta", vähän tasaamaan sitä huomiota minkä muuten vauva saa. Onhan se melkoinen paikka luopua nuorimmaisen roolista. Toki 2-3 -vuotias ei vielä kauheasti siitä ymmärrä, tai ainakaan osaa sanallistaa heti asiaa.
Joo, tämäkin on hyvä vinkki, kunhan toivottavasti sinne synnärille asti päästään 🌈

Noniin, nyt on kerrottu raskaudesta mun äidille ja miehen vanhemmille 😊
Näin varmaan ekaa kertaa appiukolla kestohymyn 🙈
Mun äiti yli innostu arvatenkin ja arvuutteli kumpi tulee et hän pääsee/rupeaa samantien ostelemaan vauvanvaatteita 🤦🏽‍♀️
Esikoinen tulee tänään kotiin niin kerron ultrakuvan kera 🥰

Minä kerroin laajemmin sukulaisille nt-ultran jälkeen. Yhdet innostuneet onnittelut sain. Muuten oli vähän vaisua... 🤔 No onhan tämä 6. minulle ja 8. lapsenlapsi vanhemmilleni, joten uutuusarvoa ei juuri ole.

Takaisin