mitä teette työksenne vai opiskeletteko?

Itse työskentelen suuressa pikaruokaketjussa. Työ on kaksvuoro työtä, mutta päivät ovat yleensä 8-12tuntisia joten saa nähdä miten sitä jaksaa tehdä töitä kun koko päivän joutuu seisomaan. Sattui hyvä tuuri kun sain tietää raskaudesta niin alkoi melko pian jo kesäloma, joten saanut hyvin lepäillä.
Pelottaa jo valmiiksi kun joutuu jossain vaiheessa pomolle tästä kertomaan niin ei tuu tykkäämään tästä yhtään. Edellisenkin raskaana olevan yritti savustaa pihalle teettämällä just liian pitkiä vuoroja pyynnöstä huolimatta ja laittoi uhallaan vuoroja varattujen neuvola aikojen päälle vaikka kaikkien muiden kohdalla pystyttiin joustamaan vapaapäivä toiveiden mukaan :/
 
Itse työskentelen suuressa pikaruokaketjussa. Työ on kaksvuoro työtä, mutta päivät ovat yleensä 8-12tuntisia joten saa nähdä miten sitä jaksaa tehdä töitä kun koko päivän joutuu seisomaan. Sattui hyvä tuuri kun sain tietää raskaudesta niin alkoi melko pian jo kesäloma, joten saanut hyvin lepäillä.
Pelottaa jo valmiiksi kun joutuu jossain vaiheessa pomolle tästä kertomaan niin ei tuu tykkäämään tästä yhtään. Edellisenkin raskaana olevan yritti savustaa pihalle teettämällä just liian pitkiä vuoroja pyynnöstä huolimatta ja laittoi uhallaan vuoroja varattujen neuvola aikojen päälle vaikka kaikkien muiden kohdalla pystyttiin joustamaan vapaapäivä toiveiden mukaan :/

Pokkana vaan neuvolaan työajalla jos on tollanen kuspää. Oikeastihan neuvolan ajat on palkallista aikaa kaikilla. Hyvää hyvyyttä itsekin otan ajat aina vapaapäiville tai pyydän vapaaksi.. Omaan työterveyslääkäriin voi myös ottaa yhteyttä ja esimies on velvollinen saapumaan keskusteluun työoloista ja työtehtävistä jne, mitä pystyy raskaana ollessa tekemään. Jos ei pystytä sellaisia tehtäviä antamaan, mitä raskaana ollessa sillä hetkellä pystyy tekemään, niin vaihtoehtona on aina saikku.
 
Täällä kans ilmoittautuu yksi 3-vuorotyöläinen. Yövuoroja on suunnilleen parin viikon välein eikä mua ne pelota. Enemmänkin sitten mietityttää aamu- ja iltavuorot kun niissä on paljon enemmän nostelua/siirtelyä, että miten sitä pystyy kun maha kasvaa. Pahoinvointia ei ole vielä ollut kovinkaan havaittavissa, vk 8+5
 
Kulttuurialan opiskelija AMK:issa, graafikko jo entuudestaan, toinen vuosi neljästä starttaa nyt syyskuussa harjoittelun merkeissä. Kesän ollut tässä samassa paikassa, missä aloitan harjoottelun ja joulukuussa loppuu.
Hyvin intensiivistä läppärin näytön vahtaamista ja tuolilla peffan puuduttamista tämä on, mutta pitää muistaa jaloitella ja venytellä, kun alkaa selkä huutaan hoosiannaa. Välillä seisaaltaan voipi maalailla tauluja, kun tämä kulttuuriala on välillä tämmöstä et tuulenpesät vaan juoksoo käytävillä. Sopii mulle, hermotkin lepää. :)

Eniten jänskätän ens vuotta, kun tammikuussa taas koulu alkaa ja monia luokkatoveria ole nähnyt sitten kevään. Ne reaktiot voi olla jotain kullanarvoista, kun tämä mamma lahaa jo pienen "kaljamahansa" kanssa luokkaan. :D ja sitten ne järjestelyt, kun pitää laittaa kaikki paussille kun vaavi maailmaan tuloo! Nooh, son sitten sen ajan murhe. :)
 
Merkonomi oon ja oon kaupassa osastotyöntekijänä/myyjänä. Vakipaikka on ja nyt oon taas puoltoistakuukautta ollut töissä esikon jälkeen. Tykkään! :)
 
Täällä kans lähihoitaja ja 2-vuorotyö! :grin vähän mietityttää että millasen panssarin joudun hankkimaan kun maha alkaa kasvaa. Teen dementikkojen kaa töitä ja osa on aika agressiivisia, potkuja ja lyöntejä tulee aika usein just mahan alueelle :meh:
 
Sairaanhoitajaksi opiskelen. Viimeinen harjoittelu on nyt menossa ja samalla opparin tekoa sekä yksi kurssi. Jouluksi pitäisi valmistua. Sopivasti osui tuo ajoitus koulun suhteen. Ja kaiken lisäksi mies haluaa jäädä vauvan kanssa kotiin, niin pääsen sitten suht nopeasti etsimään alan hommia, ennen kuin unohtuu kaikki opittu. :happy:
 
Sopimusneuvottelija, vastaan palvelusopimuksista tehtaallamme. Siistiä sisätyötä, istumista. On mulla ergonomiapöytä jossa voi seisoakin. Nyt ollut vain niin huono olo alkuraskaudessa, että ei puhettakaan että olisi seisoskellut. Nyt helpottamaan päin, että ehkä taas voisi ottaa tavaksi seisoakin osan päivää.
 
Opiskelija, toinen vuosi menossa eli kerkeän käydä koulua 1,5 vuotta ja loput 2 vuotta suoritan sitten myöhemmin :D haaveena on myös koulunvaihdos lähemmäs kotipaikkakuntaa, jotta pääsisi miehen ja vauvan kanssa muuttamaan lähemmäs sukulaisia ja ystäviä :)
 
Tarjoilijan työtä teen tällä hetkellä. Keväällä hain kouluihin ja juuri kun selvisi että suoritukseni kalustemuotoilun pääsykokeissa ei riittänyt niin viikon päästä siitä sain tietää olevani raskaana. Sellanen suunnanvaihdos sitten:D Elämällä kyllä riittää huumorintajua! Ei meinaan ollut kyllä suunniteltu tämä juttu, mutta onneks aiheesta on paljon keskusteltu miehen kanssa ja todettiin että eikai raskaudelle koskaan parempaa aikaakaan ole. Eipähän tuu "tuhlattua" aikaa tässä välissä. Jos sitä sitten ensi kevään haun skippaa ja opiskelee ehkä vähän myöhemmin.
 
Opiskelen ja valmistun sopivasti vuodenvaihteessa:dance018 Yllätysraskaus ei parempaan saumaan ois voinu tupsahtaa.
 
Olenkohan jo vastannut tähän.. :grin Lastentarhanopettaja kuitenkin olen. :)
 
Takaisin
Top