mitä teette työksenne vai opiskeletteko?

Täällä jälleen yksi hoitoalalta, sairaanhoitaja olen. Teen kolmivuorotyötä kohtalaisen raskaalla osastolla. Oikeastaan työssä jaksaminen ei ainakaan vielä mietitytä, jos ei jaksa tai tulee ongelmia niin sitten pitää jäädä saikulle.

Enemmän mietityttää terkkareiden ja kätilöiden suhtautuminen. Paljon olen kuullut juttuja että hoitoalan ihmiset jätetään herkästi oman onnensa nojaan, kun ajatellaan meidänkin olevan ammattilaisia näissä synnytys ja raskausasioissa eikä haluta neuvoa. Hoitajien vauvat joutuvat usein sinivalohoitoon, kun kätilöt eivät ohjeista riittävästi imetyksen säännöllisyydestä yms. Itse olen kuitenkin täysin ummikko tässä asiassa ja tahdon kaikki neuvot ammattilaisilta mitä voi vain saada. Toivottavasti mihinkään kaavakkeelle ei tarvitse laittaa ammattia, en haluaisi sitä mm. synnytyssairaalan tietoon.

Zin_i, oon miettiny tota ihan samaa. Jotenkin haluisin että mua kohdeltais neuvolassa ja synnärillä ihan samalla tavalla kuin muitakin ensisynnyttäjiä. Vaikka tietoa onkin ehkä ennestään mutta tuntuu että kun on oma raskaus kyseessä niin yhtä lailla sitä jännittää kuin muutkin... Ja kaikki ammattijärki kaikkoaa päästä.. :rolleyes:

Insinöörinä neljättä vuotta ja samaan aikaan opiskelen ylemmän AMK:n tutkintoa. Huomasin, että suurin osa täällä on hoitoalalla. Onkohan muita tekniseltä/teollisuuden aloilta?

Nyt rv 5+5

Olen nyt ollut 3v. Pojan kans kotona ja uuden miehen innostamana lähden syksyllä kouluun, opiskelemaan tolppa-apinaksi eli sähkömieheksi

Ninni22; esikoista kun odotin, tein töitä lh:na kotihoidossa. Paikat oli jotkut juuri noita tupakkapaikkoja. Itse tupakanpolton lopettaneena henkisesti se alkoi käydä niin raskaaksi mennä niihin että erehdyin mennä pyytämään esimieheltä siirtoa muuhun yksikköön. Noh, työnantaja oli fiksu. Työsopimus oli sopivasti määräaikainen - sai tietää että olen raskaana - siirtoa ei tullut vaan työt eivät jatkuneet ollenkaan.
En ole katkera. Pääasia että pääsin pois tupakkapaikoista :D
Nyt olen vanhempainvapaalla. Se loppuu joulukuussa. 1,5kk (tammi-helmik.puolväli) olen sitten työtön tai mikä nyt lie ja sit jään taas mammalomalle :) Jännää!

Mä olen töissä vuoropäiväkodissa päivähoitajana :) oon ollut syksyllä viisi vuotta alle 3-vuotiaiden ryhmässä :) ja loppuun asti olenkin vaikka meillä on onnistunut myös siirto isompien ryhmään mutten usko että tulee tarvetta :)

Lähihoitaja kotihoidossa :) kovasti pidän työstäni, harmittaa vaan kun tällä hetkellä saikulla polvilumpion takia, ja se täytyisi saada kuntoutettua ennen töihin paluuta :(

Insinöörinä neljättä vuotta ja samaan aikaan opiskelen ylemmän AMK:n tutkintoa. Huomasin, että suurin osa täällä on hoitoalalla. Onkohan muita tekniseltä/teollisuuden aloilta?

Nyt rv 5+5

Täällä yksi DI o/ Olen just palannut osa-aikaseksi töihin ensimmäisen lapsen jälkeen.

Toimistohommia vakuutusten parissa. Hups, paljastinkohan liikaa..? :wink

Esikoista odottaessa istuminen kävi työstä (kirjaimellisesti) kun selkää jomotti ja liitoskivut oli ihan kamalat. Saas nähdä, kuinka tällä kertaa... Lähtöpainoa on ainakin 10 kg vähemmän kuin viimeksi, jos sillä ny mitään merkitystä on. :rolleyes:

Työskentelen puutarhurina luomutilalla, tosin tila jää talvilomille marraskuun lopulla ja sen jälkeen sitten olis tarkoitus tehdä tuote-esittelijän hommia osa-aikaisena niin pitkälle kun jaksaa :--)

Ompa täällä tosiaan paljon hoitoalalla työskenteleviä. :)
Mulla on alla kokin koulutus, mutta oon nyt viime syksystä saakka työskennellyt perhepäivähoitajana. Itse asiassa nyt kesän oon ollut työttömänä ja tehnyt vaan satunnaisia tuurauksia päiväkodeissa. Elo- tai syyskuussa kuitenkin toivottavasti työt jatkuisi ja kerkeäisin vielä muutaman kuukauden työskennellä. :) Haaveissa on joskus myös kouluttautua hoitoalalle.

Ninni22; esikoista kun odotin, tein töitä lh:na kotihoidossa. Paikat oli jotkut juuri noita tupakkapaikkoja. Itse tupakanpolton lopettaneena henkisesti se alkoi käydä niin raskaaksi mennä niihin että erehdyin mennä pyytämään esimieheltä siirtoa muuhun yksikköön. Noh, työnantaja oli fiksu. Työsopimus oli sopivasti määräaikainen - sai tietää että olen raskaana - siirtoa ei tullut vaan työt eivät jatkuneet ollenkaan.

Tosi kivasti tehty! Esikoisen aikoihin itsellä oli ylennys tiedossa, mutta sit menin sanomaan reiluna, että oon raskaana ja luvattiin ettei vaikuta ja kiva ku kerroit. No, jäi ylennys tietenkin saamatta ja muutenkin kohtelu raskausaikana töissä oli todella törkeetä. Kaiken lisäksi toinen sitten ylennettiin itseltä "salaa", kukaan ei asiasta mulle sanonut. Kuulin kolmannen tahon kautta.

Takaisin