mitä teette työksenne vai opiskeletteko?

maaliskuu<3

Oman äänensä löytänyt
Itse teen vuorotyötä ja kauhulla jo odotan kun en ole tehnyt vuosiin yovuoroja ja nyt sitten pitöisi tehdä kaksi peräkkäin.

Se että niistä tulee jo muutenkin kauhe olo niin mikä se olo on kun olet vielä raskaana :/
 
Sairaanhoitajana työskentelen kaksivuorotöissä. Työ ei ole onneksi fyysisesti kovin raskasta. Lähinnä noi iltavuorot jännittää jos väsymys vielä kovasti pahenee...

Onko sulla maaliskuu paljonkin yövuoroja tiedossa?
 
Lastenhoitaja oon ammatilta ja tarkotus oli palata hoitovapaalta nyt elokuussa töihin. No ehin olee puol vuotta töissä. Vähän jännittää taas mennä ku osa näitä tän päivän vapaa kasvatuksen tuloksista lyö, potkii, puree, raapii. Onneks pieni on masun lämpimässä suojassa.
 
Oon lh suuntautunut lapsiin ja nuoriin, mutta työskentelen vakkarina neljättä vuotta kotihoidossa vanhusten parissa. Todella fyysistä työtä, mutta varmasti pystyn työskennellä jos ei ala kroppa reistailla. :) sen näkee sitten..

Mun ei onneksi tarvi raskaana mennä asiakkaiden luo joilla on tarttuvia tauteja esim. Esbl tai mrsa. :) häiritsee tosi kovaa mennä tupakoivien luokse ku he vetävät röökiä.. ;/
 
Last edited by a moderator:
Nyt ei ole tiedossa kun kaksi yövuoroa kun sitten vaihtuu taas työpaikka tai itse asiassa olen työttömänä hetken. Lähihoitajana olen nyt vammaisten parissa. Eritteiden haju on alkanut inhottaa huomattavasti nyt, koskaan aiemmin tälläistä ei ole ollut :D Työ on aika fyysistä.
En voisi kuvitellakkaan että raskausaikana olisin kotihoidossa töissä, juuri sen vuoksi että usein asiakkaat polttavat tupakkaa tai asuvat erityisen sotkuisissa asunnoissa. Ennen vammaistyötä olin töissä kotihoidossa.

En tiiä kai nuo yövuorot on vaan yritettävä jotenkin, ei näin sijaisena varmasti kehtaa pomolle sanoa että en tiedä tuleeko yövalvomisesta mitään kun olen raskaana ja iltavuorotkin jo tekevät tuskaa
 
Mä oon keittiöalalla. Vakkariduunista kokkina oon hoitovapaalla mutta teen mun vanhassa työpaikassa kahvilatyöntekijänä satunnaisesti 0-3 vuoroa viikossa. Mukavan kevyttä työtä ja työpäivätkään ei kovin pitkiä, harvoin edes 8 tuntia. Ainoa miinus on että jalkojen päällä ollaan kokopäivä mutta niinhän on aika monessa työssä kyllä.
Edellisessä raskaudessa ravintolatyö oli aika paljon raskaampaa, kova kiire lähes kokoajan, keittiössä melkein poikkeuksetta yli 30 astetta, paljon painavien tavaroiden nostelua ja työajatkin pidempiä.
Joten nyt on kyllä mukava tilanne ja voin jäädä töistä pois jo ennen äitiysloman alkuakin jos haluan :)
 
Olen appivanhempieni tilalla karjanhoitotöitä tehnyt.. Siellä töissä myös mieheni, ja tällähetkellä miehen työkiireet menneet minun töiden edelle, joten olen vain kotona 2v kanssa tällähetkellä.. töitä satunnaisesti.. Tosin, voi olla, että seuraavan kerran töihin menen vasta kun äitiysloma tästä tulevasta loppuu :)
 
Mä olen töissä pienessä kaupassa, sekä kassalla että hyllyjen välissä. Koko aika saa olla jalkojen päällä. Enimmäkseen on päivä- tai iltavuoroja.
 
Mulla sama kuin Silvergrindalla eli pienessä ruokakaupassa töissä. Vakkarina ja täysillä tunneilla, mutta jott tunnit tulee täyteen niin joudun pallottelee kahden kaupan välillä. Enimmäkseen päivä- tai iltavuorossa, satunnaisesti aamuissa. Meillä suurin osa työstä yksintyöskentelyä (toisella kaupalla välillä jopa miltei koko vuoro)... Jalkojen päällä joutuu koko päivän olemaan ja oon jo ennen rakkauttakin kokenut työn rankaks ja vievän musta kaikki mehut... Joten tuleva syksy vähän pelottaa, et kuinka sujuu raskausoireiden kanssa ja kestääkö jalat ja muu kroppa.

Hups, tää keskustelu olikin maaliskuun ketjussa. :D sori tunkeilu, bongasin tämän etusivulta enkä katsonut tarkemmin :)
 
Täällä kanssa yks puotipuksu. Palvellaan asiakkaita hymyissä suin vaikka vähä oiski huono olo :D Itsennä noin 6-8tuntia päivässä töitä. Ja tosiaan seison jalkojen päällä koko päivän, täyttelen hyllyjä ja oon kassalla. :D
 
Mä oon porrassiivoojana. Koko päivä kanssa mulla jaloilla ja aika paljon portaiden nousua kun vaan muutamassa talossa on hissi. Voi olla että tässä syksyn mittaan käy rankaksi mutta saa nähdä kuinka jaksaa.
 
Taisin toiseen ketjuun jo kirjottaa, olen lähihoitaja ja vammaisten parissa työskentelen, 3-vuorotyö. Meillä myös melko fyysistä työtä, onneks on apuvälineitä. Yövuorot ei muakaan hirveesti houkuta mutta niitä oon säännöllisesti tehny, kyllä varmaan vielä jonkun aikaa niitä jatkan ja meillä onneks hyvin ymmärretään. Paljon myös kävelyä.
 
Lastentarhanopen työt jatkuu elokuussa, nyt lomalla. Vuoden loppuun asti varmaan kerkeän siellä olla.. Työ on aika kevyttä, lukuunottamatta pienten nostelua (olen alle 3 v. ryhmässä), joten eiköhän se syksy hyvin suju jos mitään ihmeempää muutosta voinnissa ei ilmene. :)
 
Ihan perus toimistohommissa olen, istumatyötä. Sekin viime raskaudessa alkoi loppupuolella tuntumaan selässä.
 
Mulla just koulu saatu päätökseen ja nyt vaan lasten kanssa kesälomailen. Syksyksi hakenut töitä. Vielä ei kuitenkaan tiedossa..
 
No, ehkä mäkin sen verran paljastan, että suuntaudun lapsiin ja oon vielä hetken opiskelija :). Pistän tarkemman stoorin sit sinne tulevaan salaiseen ryhmään, sit ku se ilmestyy.
 
Mä olen myyntitöissä ja pääosin istun toimistolla tai olen tienpäällä asiakkaita tapaamassa :)
 
Tällä hetkellä olen kesän ollut työttömänä, mutta työsoppari on kirjoitettu taas elokuun alusta alkaen. Ja olen siis lastentarhanopettaja. Jännittää, miten sitä jaksaa töissä olla kun ainakin nyt alussa oon ollut tosi väsynyt. Mut onneks sit ku työt taas alkaa oon jo vähän pidemmällä, et toivottavasti väsymys ois vähän helpottanut.

Nyt rv 6+2
 
Takaisin
Top