mitä teette työksenne vai opiskeletteko?

Täällä kans yks lh, niinku näytti muitakin olevan :) Tällä hetkellä oon töissä kotihoidossa, fyysisesti aika raskasta ja eritteiden kanssa tekemisissä oleminen on alkanut olemaan jo vaikeampaa pahoinvoinnin takia. Syyskuussa siirryn takasin koulun penkille, eli jatkan opintoja ammattikorkeakoulussa. Sote puolella sielläkin, tarkempaa alaa en paljasta vielä :)

Itellä on vakituinen työpaikka toimistoalalta, eli tietokoneenruudun edessä istumista.

Oon ittekseni miettinyt että jos raskaana oleva työskentelee tehtaassa jossa käsitellään kemikaaleja, eikä työnantajalla ole tarjota muuta hommaa, niin mitä tapahtu? Työntekijä saikuttaa sit koko raskaudenajan(kö)?
:O

Tietokonetta tuijottelen arkipäivät minäkin. Tapaan myös välillä asiakkaita, että ihan koko aikaa ei tarvi konetta nakuttaa. Fyysisesti ei siis kovin rankkaa, tosin liika istuminenkaan ei oo hyväksi.

Rsusanna; meillä käsitellään myrkkyjä päivittäin, mutta olen edelleen samoissa hommissa. Pitää vaan olla ekstravarovainen. Jotkin hommat olen jättänyt tekemättä, sillä niissä käsiteltävät aineet ovat hyvin vaarallisia jopa pieninä määrinä.

Toki töitä on myt vaan elokuun loppuin ennenkuin koulu taas alkaa.

5+2(3)

Muokattu viimeksi:
Terveydenhoitoalalla työskentelen ja teen pääasiassa aamuvuoroa, 1-2iltaa viikossa.
Tässä kuussa menen työterveystarkastukseen niin pitääpä siellä ottaa puheeksi raskaus. Ei pitäisi kyllä vaikuttaa työnkuvaan millään tavalla? Mutt hyvä varmistaa vielä

Opiskelen rakennustekniikkaa. 2 vuotta jäljellä, mutta taitaa tulla tauko taas vaihteeksi. :happy:

Valmistuin nyt keväällä matkailupalvelujen tuottajaksi. Työtön tällähetkellä ja täysin väärä ammattikin kaupan päälle. :D

Mie opiskelen sairaanhoitajaksi, ensi keväänä ois valmistuminen mut taitaa nyt lykkääntyä :D Jos ehtisi tammi-helmikuussa jotain syventäviä opintoja pois, harkka jää kyllä suosiolla. Nyt kesällä teen lh:n hommia hoitokodissa vanhusten kanssa, osa kyllä melkoisen rankkoja hoidettavia tai aggressiivisia.

Sallahaa ei muutaku vauva kainaloon koulun penkille niin saat opinnot suoritettua keväällä loppuun :hilarious: no vitsi vitsi..! mut ei taida jäädä sulla paljoa jäljelle? :) meilläki on täällä kotihoidossa osa haastavia, aggressiivisia tai muuten vaan rankkoja hoidettavia, että saa nähä kuinka pitkälle tätä jaksaa.. :meh:

Esikoisen kanssa palasin koulunpenkille, kun vaavi oli reilun 3 kk:n ikäinen. :) Paljon helpompaa oli silloin, kuin sitten siinä vaiheessa kun neiti oli 9 kk ja konttaili pitkin luokkia ja luentosaleja. :D

Tähtityär, siis ymmärsinkö oikein että olet ollut lapsesi kanssa koulussa? :) en edes tiennyt että se on mahdollista :D
Tarkoitin siis että otit lapsesi mukaan kouluun? :)

Mä oon kanssa hoito-alalla niinku ihan pari muutakin :cool: eli lähihoitaja ja pääkopan asioitten kanssa tulee lähinnä työskenneltyä, historiaa myös lastenhoidosta. Tänään kutkutteli ajatus et josko ton babyn jälkeen sit opiskelis lisää? mut siihen nyt on aikaa..

Juu olin lapsen kanssa koulussa. Tietysti kysyin aina kurssien pitäjiltä luvan, että saanko tulla lapsen kanssa. Välillä tietysti piti poistua vaipanvaihtoon yms. kesken tunnin. Halusin jatkaa opintojani mahdollisimman nopeasti, niin en jäänyt kokonaan kotiin mammailemaan. Olisihan sekin ollut vaihtoehto. Lapsi meni 1v3kk ikäisenä päiväkotiin ja jatkoin sitten kokopäiväisenä opiskelijana opinnot loppuun. :)

Täällä olisi yksi insinööriopiskelija, jolla on jäljellä vielä 3 kurssia ja oppari. Ennen mammalomaa suorittelen syksyllä nuo kurssit pois ja opparin teen sitten lomalla, kun siltä tuntuu. Kesätyöt on tehty tältä kesältä ja nyt voin sopivasti lomailla, kun rupeaa tuo huonovointisuus nostamaan päätään. Insinöörin tarkkaan suunnittelemalla aikataululla menossa tämä meidän ensimmäinen raskaus :D Huomenna ensimmäinen neuvolakäynti ja nyt pidetään peukkuja, että masussa on kaikki niin kuin pitää <3

Muokattu viimeksi:
Mua ahistaa kun en oo saanut harjoitteluita tehtyä ollenkaan. Tänä kesänä hain reiluun 30 paikkaan ,enkä päässyt mihinkään. Aloitan kolmannen vuoden opiskelut ja pikkasen meinaa aika loppua harjoitteluiden suhteen, Meillä ei koulu auta paikan saamisessa ollenkaan.. :sad001

Mulla on toiveissa jatkaa koulua vauvasta huolimatta.. sitä en tiedä miten opettajan siihen suhatutuis.. en ehkä kaikkia kursseja kävis, mutta sen verran että pysyis oman opintoryhmän mukana.

Mua ahistaa kun en oo saanut harjoitteluita tehtyä ollenkaan. Tänä kesänä hain reiluun 30 paikkaan ,enkä päässyt mihinkään. Aloitan kolmannen vuoden opiskelut ja pikkasen meinaa aika loppua harjoitteluiden suhteen, Meillä ei koulu auta paikan saamisessa ollenkaan.. :sad001

Mulla on toiveissa jatkaa koulua vauvasta huolimatta.. sitä en tiedä miten opettajan siihen suhatutuis.. en ehkä kaikkia kursseja kävis, mutta sen verran että pysyis oman opintoryhmän mukana.

Juu, sekä harjoittelu- että työpaikat tuntuvat olevan kiven alla. Opiskelen TAMKissa ja siellä olisi ollut mahdollista tehdä harjoittelut koulullakin, mutta onneksi löysin itselleni jo kesällä 2013 palkallisen työn, josta on ollut iloa kaikkiin kolmeen harjoitteluun. Olen kyllä todella onnekas siinä suhteessa :smiley-bounce012
Täytyy nyt katsoa syksyllä, että miten suorittelen osan labratehtävistä, kun tiedän niissä olevan jonkin verran säteilymittauksia, joihin siis en aio suostua vaavin takia. Eikä ne opettajat toki varmaan päästäisikään :wink

Takaisin