Mitä tänään syödään?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Junibea
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä taidan tehdä lihapullia ja uunikasviksia :) huomenna teen riisipuuroa, se on mun mielessä koko ajan kun siitä puhutaan täällä :D

Tänään herkuteltiin kermaisella kanakastikkeella riisin kera,kun mies oli reissussa. Hän ei ole suuri kanan ystävä, enkä viitsi liikoja kiusata kokkaamalla kanaa päivästä toiseen. Terveellistä se tietysti olisi :)

Mäkin olen tehnyt joulutorttuja. Piparit poltin... Ja sitten laitoin lihakastikkeen lopun voitaikinan sisään ja tein neljä "pasteijaa" samalla kuin noi joulutortut.

Joulutorttuja syötiin täälläkin eilen :) Tänään täytynee iltapalaksi tehdä riisipuuro, koska sitä olen himoinnut jo pidemmän aikaa. Muuten meillä onkin useampi päivä syöty erilaisia jauhelihakastikkeita, koska ei ole jaksanut panostaa. Myös marinoitua kaalisalaattia on syöty koko viikko, koska se on ensimmäinen salaatti, joka todella maistuu myös miehelle.

Me tehtiin eilen aika iso satsi makaroonilaatikkoa missö on seassa hernemaissiporkkanaa : ) saa pari päivää syödä sitä eväänäkin töissä. :D

Saa nähdä kun mies tulee kalasta eikä meillä oo mitää ruokaa, että tuleeko roskaruoka päivä tänään. :D mua ei kyllä tällä hetkellä tee yhtää mieli.

Tääl on kans jo aloitettu joulutorttukausi! :). Tosin leivottiin ja popsittiin ne jo viime viikolla, eikä olla hommattu uutta taikinaa.. Ny alko tekee taas niitä mieli, ku näitä lukee :hungry:. Tulevalla viikolla pakko leipoa siis lisää!

Mäki haluan joulutorttuja mutta en jaksa millään lähtee enään kauppaan hakeen taikinaa :( ei pitäis lukee näitä :D oikeestaan kenen luo voin tulla niitä syömään nyt?? :D

Mää ajattelin tehdä kinkkukiusausta, tein jo yks päivä ja se olikin tosi hyvää niin loppui vähäniinku kesken. Käteviä kuulkaa voi valio crea maustetut kermat ! Saa vaihtelua makua ja vaihtelua ruokaan :)

Tänään hirven routapaistia ja valkosipulikermaperunoita, ja toisena ruokana eilistä kana-kasvis-nuudeli-wokkia:) iltapalaks jäätelöä ite tehdyn karpalokiisselin ja vaniliakastikkeen kans :p nams

Meillä syödään tänään ja varmaan koko ensiviikko oikeeta joulukinkkua. :D Iski himo, niin piti viimeyönä paistaa.
Lisänä gratiini, jossa; kurpitsaa, paprikaa, parsakaalia, sipulia ja tomaattia. Kunnon kermalla, juustolla ja tuhdilla pippurisatsilla höystettynä. :P Saattaa olla, että loppuviikosta joku kasvis+lohi riisinuudeliwokki kuulostaa jo paljon paremmalta. ;)

Me syötiin aasialaiset jauheliha-riisikulhot soijapohjaisella kastikkeella, kulhossa myös avokadoa, punasipulia, roomansalaattia ja paprikaa :) ps. Joulukinkkukin maistuisi!

Joulukinkku olis niin hyvää. Just puhuttiin yks päivä miehen kanssa et vois paistaa harjotuskinkun. :D

Takaisin