Mitä mielessä?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja KatMa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
oisko raskauskiekosta apua? siellä voi valita eri vaihtoehtoja viim. kuukautiset, ovulaatio, alkion siirtopäivät jne.

Kiitos! Tämä olikin uusi tuttavuus minulle.

Eli kuukautisten alusta laskettuna 2 pv vähemmän kuin ovulaatiosta tai alkionsiirrosta samalla kierron pituudella. Taidanpa mennä keskiarvolla, 4+2 kunnes toisin neuvolassa sanotaan:think005 4+0, 4+2 ja 4+4 sain kiekolla tulokseksi. :woot:

Minua kovasti hämmentää tämä viikkojen laskeminen. Saan eri tuloksen riippuen siitä, laskenko edellisistä kuukautisista, vai hedelmöittymispäivästä, enkä ole ihan varma, pitäisikö alkionsiirrosta laskea ovulaatiopäivästä se hedelmöittyminen vai mistä? Riippuen minkä mukaan lasken, tänään olisi 4+0, 4+1 tai 4+2.

Jos sulle on tehty alkionsiirto, niin laskettu aika lasketaan yleensä sen mukaan. Eli, että ovulaatio olisi hedelmöittymispäivä. Tai jos on lääkkeellinen hoito ja siirretty vaikka 5-päiväinen alkio niin lasketaan niinkuin ovulaatio olisi ollut 5 päivää aiemmin.

Jos sulle on tehty alkionsiirto, niin laskettu aika lasketaan yleensä sen mukaan. Eli, että ovulaatio olisi hedelmöittymispäivä. Tai jos on lääkkeellinen hoito ja siirretty vaikka 5-päiväinen alkio niin lasketaan niinkuin ovulaatio olisi ollut 5 päivää aiemmin.

Ihan omaan kiertoon tehtiin. En ihan ymmärrä, miksi tuo kuukautiskierron pituus vaikuttaa tulokseen kun raskauskiekolla laskee alkionsiirtopäivästä tai ovulaatiosta. Tarkkaa kierron pituuttahan en voi tietää? Vai lasketaanko sekin suoraan 14 päivää ovulaatiosta seuraaviin kuukautisiin. Siinä tapauksessa tulos on 4+4. On tämä kyllä hieman hämmentävää. :bored:

Ovulaatiolla ja 5pv. alkiolla saan onneksi samaan tuloksen, kierron pituus vaan nyt enää hämää. Kiitos kärsivällisyydestänne ja vinkeistä. :happy:

Käykö muut kokoajan vähän peläten vessassa et menkat ois alkanut? Mulla ainakin kun on vähän vaihteleva kierto ollut niin kokoajan sit olo et kohta ne alkaa. Vaikka eihän sille mitään voi vaikka ne alkaiskin! Ois niin parasta kun tässä alkuraskauden vois skipata et siitä kun plussaa niin ois sit yhtäkkiä jo viikolla 11-12! :D

Vaikka raskaudesta on hyvin epätodellinen fiilis, ei silti vessakäynneillä pelota menkkojen alkaminen. Yllättävää kyllä.

Uskon että epäusko raskauteen säilyy aina sinne ensimmäiseen ultraan saakka kun omin silmin näkee sydämen sykkivän. Näin varmasti monilla meistä. :happy:
Ja voisin oikein hyvin jo hypätä sinne 11-12 viikolle myös :hilarious:

Kumma kyllä ei yhtään ole jännittänyt vessakäynnit eikä ole ollut sellainen olo että kyllä kohta vuoto alkaa, vaikka samalla jännittää hirveästi että jatkuuko raskaus pidemmälle kuin viimeksi. Siinä mielessä tämä seuraava viikko on aika kuumottava. Jatkuuko oireet jotka toistaiseksi lievät, mutta viimeksi puuttuivat kokonaan, ja eiköhän se vuodon alkaminenkin rupea jännittämään kohta.

Mulla oli menkkojen alkua edeltävät päivät ihan samat tuntemukset kuin joka kk
Ihan omaan kiertoon tehtiin. En ihan ymmärrä, miksi tuo kuukautiskierron pituus vaikuttaa tulokseen kun raskauskiekolla laskee alkionsiirtopäivästä tai ovulaatiosta. Tarkkaa kierron pituuttahan en voi tietää? Vai lasketaanko sekin suoraan 14 päivää ovulaatiosta seuraaviin kuukautisiin. Siinä tapauksessa tulos on 4+4. On tämä kyllä hieman hämmentävää. :bored:

Ovulaatiolla ja 5pv. alkiolla saan onneksi samaan tuloksen, kierron pituus vaan nyt enää hämää. Kiitos kärsivällisyydestänne ja vinkeistä. :happy:

Minuakin hämää nuo raskauskiekon antamat tulokset, mulle myös siirretty 5pv alkio ja tulee 5+3 - 5+6, riippuen mitä kierron pituutta käyttää. Itselläni kierto 25-26p, mutta edellisen raskauden kokemuksella neuvolassa laskettiin 28 päivän mukaan. Eikä laskettua aikaa koskaan muutettu, vaikka ultran mukaan muutamia päiviä edellä mentiin koko ajan. Olen päättänyt elää nyt pienimmän numeron mukaan ja katsotaan mitä varhaisultrassa sanotaan :confused005

Käykö muut kokoajan vähän peläten vessassa et menkat ois alkanut? Mulla ainakin kun on vähän vaihteleva kierto ollut niin kokoajan sit olo et kohta ne alkaa. Vaikka eihän sille mitään voi vaikka ne alkaiskin! Ois niin parasta kun tässä alkuraskauden vois skipata et siitä kun plussaa niin ois sit yhtäkkiä jo viikolla 11-12! :D

Olen varautunut pahimpaan joka wc-käynnillä, vaikkei varsinaisesti ole mitään syytä pelätä. Kaksi pitkää viikkoa vielä varhaisultraan :banghead: Olispa kaikki hyvin ja olispa jo joulu!

Mulla 3 pitkää viikkoa ekaan ultraan. Kaikki sormet ja varpaat ristiin, että kaikki siellä ok. Sillon olis 8+1. Edellinen raskaus oli tuulimuna ja sitä edellinen kkm. viikot n. 7, siksi en halunnut ekaa ultraa aikasemmin.

Mulla oli kans kkm, menen kyllä varhaisultraan vko 7, mutta aion mennä joka vko ainakin jouluun asti sen jälkeen, eli vkolle 12. Ihan omaa mieltä rauhoittaakseni. Ja iso JOS pääsen siis niin pitkälle, mulla molemmat kkm:t tänä vuonna menehtyneet 7-8 vkoilla, ja siis molemmissa oli syke ennen. Nyt aion käyttää progesteronia, jos sain vähän apua. Olkoonkin sitten ihan placebo-tasoa, niin apu se on sekin :)

Ja aamukahvia juodessa nautin vielä. Pari kuppia aion vielä juoda tätä, paketin loppuun siis, ja sit vaihdan lopullisesti raskauden ajaksi kofeiinittomaan. Nytkin olen juonut kupin aamuisin tavallista ja muut kofeiinitonta pikakahvia, ja eroa maussa tuskin huomaa.

Huomasin tuolta odottajien listasta, että keskiviikkona 7.7 on tosi monta odottajaa tässä ryhmässä, ainakin tällähetkellä ennen kuin ultrissa vielä tarkentuu. Aika hauska :joyful:

Täällä myös yksi kahvin juoja. Itse tosin juon vain aamulla kaksi kuppia kahvia. Nyt on mennyt vaan yksi kuppi, kun ei ennätä juomaan sitä toista. Ehkä pitääkin vaihtaa kahvi kofeiinittomaan, kun edelliset on saatu juotua

Mua kuumottaa myös joka vessakäynnillä! Voisin hypätä suoraan sinne 12-viikolle tai varhaisultraan, joka varattiin tämän kuun loppuun (7+5). Jotenkin tää epävarmuus on niin raastavaa. Mies ei oikein tunnu ymmärtävän, mitä murehdin.

Kiitos kofeiinittoman kahvin vinkistä! :cat: Onko kukaan löytänyt jotain hyvänmakuista kofeiinitonta iltateetä, jossa ei olisi mitään yrttejä? Käyköhän joku marjatee? Käsittääkseni rooibosta, kamomillaa ja hibiskusta ei suositella ainakaan alkuraskaudessa.

Kiitos kofeiinittoman kahvin vinkistä! :cat: Onko kukaan löytänyt jotain hyvänmakuista kofeiinitonta iltateetä, jossa ei olisi mitään yrttejä? Käyköhän joku marjatee? Käsittääkseni rooibosta, kamomillaa ja hibiskusta ei suositella ainakaan alkuraskaudessa.

Hedelmä- ja marjahaudukkeille ääni täältä! :happy:

Tämä on ainoa raskaus (kolmas lapsi), jossa mietin, että alkaako menkat sittenkin. Ehkä sitä pääsee parempaan mielenrauhaan kun edes neuvolassa käy ekan kerran. :happy:

ite mietin kans rooibosta, saakohan juoda, mutta liekö se semmonen yrtti just että ei. Ylipäänsä yrttijuomat oli kiellettyjä, ja onhan teessäkin kofeiinia (paitsi ei rooiboksessa), notta ei siihen ainakaan tuu vaihdettua. Eiköhän pahoinvointi tee tehtävänsä ja kahvi jää muutenkin vähälle :hilarious:

Itse varmaan suosin teetä jos tekee mieli jotain lämmintä enkä usko, että kahvin vähentäminen tulee olemaan vaikeaa. Alkujaan olen nimenomaan teen suurkuluttaja vaikka nykyään kuluukin kahvia enemmän.
En itse koe tarvetta välttämättä vältellä kofeiinia kokonaan, mutta litrassa teetä on saman verran kuin 3dl kahvia, että sitä voi juoda kupin tai pari ilman että tarttee miettiä kofeiinin saannin ylärajaa ihan heti.

Täällä tänään vahvistettu verikokeella, että kyseessä oli kemiallinen raskaus. Hcg arvo oli jo alle 2. Vaikka harmittaa, niin kuitenkin helpottunut olo, että tulos oli tällä kertaa selkeä. Mulla oli kemiallinen myös heinäkuussa ja silloin hcg ei meinannut laskea voimakkaasta vuodosta huolimatta, vaan jatkoi mystisesti nousua. Se oli vielä tylsempää joutua seurailemaan sen arvon kehitystä ja pitämään taukoa hoidoista. Päästään todennäköisesti seuraavaan pas-hoitoon heti alkavassa kierrossa, joten jospa meille sitten tulisikin elokuinen.

Toivottavasti teillä kaikilla muilla jatkuu raskaus ilman ongelmia loppuun asti! :Heartred

Takaisin