Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jos tessissä ei erikseen ole asiasta sovittu, niin sitten lähtökohtaisesti noudatetaan lakia. Jos tessissä ei ole erikseen kielletty paikallista sopimista, niin sovi asia kirjallisesti esimiehen kanssa, niin ei esim esimiehen vaihtuminen kesken vanhempainvapaan muuta järjestelyä. Kirjalliseen sopimiseenhan riittää ihan vaan sähköpostiviestittely.On kyllä paljon eroja, ja meillä ei esimieskään tiedä asiasta yhtään enempää. Yllätyin itsekin että TES:ssä ei ollut juuri mitään infoa mm.vanhempainvapaasta, puhuttiin vaan äitiys ja isyysloman ilmoituksesta. Oma esimies on onneksi aika joustava joten hänen kanssaan pystyy sopimaan asioista kuinka vaan :)
Joo itsellä tämä asia ollut hoidossa kyllä jo hyvän aikaa kun raskaudesta ja poisjäännistä ym. ilmoitin töihin jo joulukuussaJos tessissä ei erikseen ole asiasta sovittu, niin sitten lähtökohtaisesti noudatetaan lakia. Jos tessissä ei ole erikseen kielletty paikallista sopimista, niin sovi asia kirjallisesti esimiehen kanssa, niin ei esim esimiehen vaihtuminen kesken vanhempainvapaan muuta järjestelyä. Kirjalliseen sopimiseenhan riittää ihan vaan sähköpostiviestittely.
Hyvä, että asia on järjestyksessä! Tessit on tosi hankalia.. itse olen tilitoimistossa töissä ja jaan työhuoneen palkanlaskijan kanssa, joka soittaa viikoittain liittoihin tes-tulkinnoista ja liittojen työntekijätkin saattavat palata asiaan vasta monen päivän viiveellä, koska eivät osaa suoraan antaa vastausta hankalimpiin asioihin...Joo itsellä tämä asia ollut hoidossa kyllä jo hyvän aikaa kun raskaudesta ja poisjäännistä ym. ilmoitin töihin jo joulukuussa
Meillä toimii töissä kaikki loma/ poissaolo- ilmoitukset sähköisessä järjestelmässä joten niistä jää tieto koko yritykseen.
Lähinnä yleisesti ihmetytti tuo tiedon löytämisen vaikeus kun alkoi asioita selvittämään TES ym.kautta.
Ne on kyllä tosi hankalia, aina saa tavata ja tulkita jos sieltä jotain koittaa selvittää ja sittenkin tarvitsee vielä varmistaa joltain muulta että miten se asia menikäänHyvä, että asia on järjestyksessä! Tessit on tosi hankalia.. itse olen tilitoimistossa töissä ja jaan työhuoneen palkanlaskijan kanssa, joka soittaa viikoittain liittoihin tes-tulkinnoista ja liittojen työntekijätkin saattavat palata asiaan vasta monen päivän viiveellä, koska eivät osaa suoraan antaa vastausta hankalimpiin asioihin...
Ei ole tullut kirjoiteltua tänne. Mutta nyt ajattelin aloittaa.. tuntuu että kyllä sitä jutteluseuraa kaipaa ja varsinkin samassa jamassa olevien kanssa onhan tää niin ihanaa eikä voi oikein vieläkään uskoa. Rakenneultra meillä on 2.3. Et vielä hetken kun malttaa odottaa. Kovasti mahassa tuntuu kaveri jumppailevan, joka tuo sitä tunnetta et kaikki hyvin ! kaikki muutenkin oikein hyvin paitsi jotenkin oma peilikuva nyt jännittää ja jännitän kauheana painon nousua vaikka tiedän että kaikki kulkee omalla painollaan ja kuuluu asiaan. Mutta jotenkin sitä ahdistuu kkn miettii edellistä raskautta 10 vuotta sitten, lihoin 20 kg ja olo oli kuin milläkin norsulla. Mutta silloin en kyl sen enempää miettinyt kuinka paljon söi ja todellakin sitä syötiin kahden edestä. Niin tämmönen ajatuksen sain että mä en haluu sitä samaa ja et itsekin jaksaa paremmin. Mutta kun ruoka ja herkut on niin hyviä. Ei mulla oo ku joku 3 kg tullut vasta mut sitä vaan jännittää liikaa.
Miten muilla ressaa omakuva tms?
Varmasti saat pidettyä liialliset herkut ja kilot pois kun olet noin hyvin jo tarkkaillut mitä syöt. Mulla on kans tullut 3kg (21+0) ja syön täysin samalla tavalla kuin ennenkin. Eikä oma vartalo ole omasta mielestä yleensä kaunein vaikka muut sanois mitä.Mukava kun saa vertaistukea. Joo se on kyllä jännä kun joillakin tulee niin nätti kumpu ja sitä toivoo itsellekin. vielä on kyl kumpu tossa ja iha kivannäköinen mutta jännittää jos sitä taas tulee yhtä leveä ja paksu joka suunnasta mut koittaa kiinnittää huomiota ettei menisi herkkua niin mut ku on tullu kauhee into leipomisiin ja ruoan laittoon et väkisinkin sitä "joutuu"maistelee normaalipainonen oon ollu kyl ja joskus kans jojoilua tahtonut olla. Ja sit jos menny jotain muuta ku terveellistä nauttii niin sen heti tuntenut. Mutta nyt vaan ku vielä enemmän alkaisi tajuamaan et sisällä kasvaa pikkuinen niin ei sit jaksais niin kauheasti stressata.
Varmasti saat pidettyä liialliset herkut ja kilot pois kun olet noin hyvin jo tarkkaillut mitä syöt. Mulla on kans tullut 3kg (21+0) ja syön täysin samalla tavalla kuin ennenkin. Eikä oma vartalo ole omasta mielestä yleensä kaunein vaikka muut sanois mitä.
Ei ole tullut kirjoiteltua tänne. Mutta nyt ajattelin aloittaa.. tuntuu että kyllä sitä jutteluseuraa kaipaa ja varsinkin samassa jamassa olevien kanssa onhan tää niin ihanaa eikä voi oikein vieläkään uskoa. Rakenneultra meillä on 2.3. Et vielä hetken kun malttaa odottaa. Kovasti mahassa tuntuu kaveri jumppailevan, joka tuo sitä tunnetta et kaikki hyvin ! kaikki muutenkin oikein hyvin paitsi jotenkin oma peilikuva nyt jännittää ja jännitän kauheana painon nousua vaikka tiedän että kaikki kulkee omalla painollaan ja kuuluu asiaan. Mutta jotenkin sitä ahdistuu kkn miettii edellistä raskautta 10 vuotta sitten, lihoin 20 kg ja olo oli kuin milläkin norsulla. Mutta silloin en kyl sen enempää miettinyt kuinka paljon söi ja todellakin sitä syötiin kahden edestä. Niin tämmönen ajatuksen sain että mä en haluu sitä samaa ja et itsekin jaksaa paremmin. Mutta kun ruoka ja herkut on niin hyviä. Ei mulla oo ku joku 3 kg tullut vasta mut sitä vaan jännittää liikaa.
Miten muilla ressaa omakuva tms?
Kiitos sanoista❤ mulla 4 kg on noussut nyt tähän mennessä 20+5. Tossa viikon aikana muka nousi 2 kg koittanut vettä juoda hyvin ja töikseni hoitoalalla jossa ollaan päivä jalkojen päällä. En oo huomannut turvotuksia. Mut jos se silti nesteitä vähän kertynyt. Mut eikö se vähän tämä aika oo se isoin painonnousu ?
Tervetuloa mukaan! Tämä heinäkuisten julkinen puoli tuntuu hiljentyneen lähes kokonaan, joten tule mukaan salaiselle puolelle :) Siellä on ihanan aktiivista keskustelua ja vertaistukea tarjolla!
Voi olla turvotusta ja jos suolisto käy nyt hitaalla niin painoa voi olla senkin takia. Kävin apteekista kuitulisää niin nekin ylimääräiset turvotukset ja kilot hävis. :) Viimeisellä raskauskolmanneksella paino nousee eniten, mutta joissakin tilastoissa toisella kolmanneksella paino nousee eniten
Voi olla turvotusta ja jos suolisto käy nyt hitaalla niin painoa voi olla senkin takia. Kävin apteekista kuitulisää niin nekin ylimääräiset turvotukset ja kilot hävis. :) Viimeisellä raskauskolmanneksella paino nousee eniten, mutta joissakin tilastoissa toisella kolmanneksella paino nousee eniten
Kohta sulla on jo 20 viestiäTulisin jos osaisin :D luin jotain et 20 viestiä esim pitäis laittaa et täyttyy loput kriteerit jos ymmärsin oikein :D
Kohta sulla on jo 20 viestiä
Sen jälkeennlaitat Bella Swanille yksityis viestin että pyydät liittyä heinäkuu 2021 salaiseen ryhmään. Muistaakseni 2krt viikossa hän lisää ryhmiin, ei joka päivä.