Mitä jos vaan vihaa olla raskaana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja corolla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Åke, Justiinsa olin saunassa :p Mulle tuo sauna aiheuttaa noita masu kipuja jos pitkään istun, mut johtuu siit et en voi istua mukavasti saunassa. Vaik meil on saakelin iso sauna ni en saa hyvää asentoo ku tuo masu on tuossa ja mä en kunnolla pysty istuu kovalla :sad001 Pitäs olla tyyny persiin alla :grin Ja joskus aiheuttaa supistuksia :p

Ja lääkäri sano mulle saunasta et sielä saa käydä, mut jos tulee supistuksia niin sit heti pois :)

No multa se makoilu ei oikee onnistu ku jos nousen makoilun jälkee mul tulee kamalan heikko olo o_O

No nyt on sit vittu stressattu ja valvottu koko yö et silmätkin on ihan saatanan sairaan näköset :eek: Kuuntelin koko yön ukon kuorsausta ja höpinöitä ja uni tuli sitten tietysti tunti ennen kellon soittoo. Sitä ennen torkuin ehkä muutaman 15 min pätkän et kokonaisuudessaan unta tuli max 2 tuntia :sad001 Ja voi vee ku väsyttää ja ahdistaa ! :sad001

Ääääää ! :oops: Mahdoton olla panikoimatta ! Nyt mie juoksen autoon ja lähen matkaan ! :confused: Hui ku jänskääääää ! Toivotaan et kaikki hyvin ja pääsen kotiiin !

No tuu sit kertomaan kuulumisia kun ehdit, jään jännittämään sun puolesta ja pitämään peukkuja et kaikki ois hyvin :)

Pommiin, koskas sulla on sokerirasitustesti? Olikos se viikolla 27 tms.? Mä ilmotin neuvolaan jo ihan alkuraskaudessa, että en pysty siihen sokerirasitustestiin, kun viimeks tuli ihan törkeen huono olo siitä ja meinas lähtee taju. Niin saan kotiin "vehkeet" että pystyn seuraamaan viikon ajan itse sokereita.

Onko kellään kokemusta tästä kotona tehtävästä seurannasta? Miten se tapahtuu?

Mul on se viikol26.. :confused: En kans tiiä yhtään et mitä siitä tulee kun ei oo aiempaa kokemusta, mut mitä ny itteeni tunnen niin voisin veikata jotain samankaltasta kun sulla, joten kauhulla ootaan! Ai siin on tollanenki vaihtoehto, ei oo kyl tietoo siitä. Oisin kyl itekki ennemmin ottanu sen, mut no kokeillaan nyt tota rasitustestii, ja mist sitä tietää vaik se litku ei pysyis sisällä tai jotain muuta menis vituiks niin pitää sit itekkin tehä se noin..

Ai niin kun "aliravitut" ei joudu meneen siihen :grin unohdin jo ettei se ollukaan jokaisen huttua... Kiloja tullu muuten ihan samalla lailla kuin ekas raskaudes. 5 kiloo nyt keränny. Ja kohta siis ollaan 9:llä alkavissa luvuissa:eek: aikamoista, kun pituutta on vaan 160 cm. Mutta ei ahista vielä yhtään. Viimeks paukku sata rikki:grin Turvotusta oli kyl kymppikilo, mikä lähti muutamalla vessakäynnillä, mut kuiteski. Sata on hirvittävä määrä.

Niin siis kyllä sen kestää, en mä sitä sano. Mutta koska neuvolasta annettiin vaihtoehto, niin tottakai käytän mahdollisuuden hyväkseni, ei se niin mukavaa ollu että haluaisin uudestaan :grin Plus, että sano, että se kotona tehty viikon mittaus on paljon luotettavampi, koska kertoo lukemat pidemmältä aikaväliltä.

"aliravitut" hah.. :grin Joo eiköhän siit hengis selviä, ja jollei selviä niin se on vähä harmillisempi juttu.. :grin Mun oli kans pakko tsekata tota painotilannetta niin mul on kans tullu tähän mennes aikalail samanverran ku viimeks eli 9kg!! Ja viel kerrottakoon et viimeks mul tuli koko raskauden aikana sellaset sievät 23kg... :rolleyes: Ja nyt on viel mielenkiintosta seurata tota painonnousuu ku tosiaan viimeks mä en eväänikään liikauttanu ja nyt kuitenkin urheilen..

mä voin kirjottaa lohduttavan kertomuksen siitä sokerirasituksesta :) mähän pelkäsin sitä etukäteen ihan hulluna,enemmän kun mitään synnytystä,kun oon ihan hullun neulakammonen ja pyörryn tai vähintään meinaan aina verikokeissakin jne.ja sit kun olin just kuullu et litkusta tulee huono olo jne.no,minä menin sinne ihan kauhunsekasin tuntein,ja se olikin ihan iisi homma :) terkka osas jotenkin höpistä ja rauhottaa mut niin että verikokeiden otto meni ihan ilman mitään,se litku oli lähinnä lantraamattoman vadelmamehun makusta eikä sitä niin paljo tarvinnu juoda ettei olis voinu ykkösellä heittää alas.ja mulla ei onneks tullu siitä mikään paha olo,köllöttelin sängyllä ihan tyytyväisenä,luin kirjaa ja naureskelin kun vauvan mielestä se oli maailman paras aamupala ja riehu oikein urakalla :grin en ees tarvinnu niitä eväitä,mitkä olin mukaan pakannu kun aattelin et kuolen suunnilleen.

kannattaa edellispäivänä syödä hyvin ja viä viime hetkillä ennen sitä 12h paastoo,ja ottaa se rasitus mahdollisimman aikasin aamusta ettei ehikään tulla mikään hullu nälkä,niin kyllä se siitä :)

kotivehkeillä sokereita seurataan ihan niin että tökätään sormeen reikä,otetaan siitä pisara semmoseen paperiliuskaan,liuska syötetään siihen koneeseen ja se kertoo sitten sen arvon :) eli hyvin vastaava kun neuvolan hemoglobiinikoe.

Cranberrylle hurjasti tsemppiä!

kauhee kisaväsymys iskee,ei mitenkään huvittas alkaa sitä gradumatskua kahlaan...ulkonakin paistais aurinko...jos viä hetken lintsais :p

Pääsin kotiin takaisin vaikka alkuun näyttikin huonolta :) Taas eka puol tuntia meni niin et kätilö kävi jo ilmottamas et lekuri ottaa ultraan ja sit katotaan jäänkö seurantaan. Mut sit tuo kaveri alko rehaa masus ja loppu puol tuntia tuli tosi hyvää käyrää :) Noh kummastukseksi jäi kytemään muutamat jutut. Sanoi et luultavasti kysees ei oo mitään sydänvikaa et sillon käyrä ois aivan toisenlaista. Viittas enemmänkin neurologiseen ongelmaan. Niin anteeks mitä :eek: Onks mun vaavin aivoissa joku vika jo nyt !? :eek: Sit totes et on normaalin rajamailla. Mitähän se tarkottaa ? En saanu nyt mitään selkeetä selitystä mihinkään ja maanantaina ois sit taas ultra. Voi jumpe ku on stressaavaa :sad001 Niin ja tulipas taas tosi hyvä fiilis aatella et jos vaavi on sairas niin kenenköhän vika se mahtaa olla. Juu rehellisesti sanottuna ketään ei voi syyttää, mut tiedän et ukon syyttävä sormi osuu sit muhun :sad001 On jo niin monesti sanonu et jos tol lapsel on joku ni se on sun vika :sad001

^ nyt pitää jo ihan suoraan ehdottaa että eikö se ukko nyt joutais jo mäkeen? Haluutko et lapses joutuu tulevaisuudes kuunteleen isän puhuvan ja kohtelevan äitiä noin?

Miu88, Mä niin toivosin et tää tilanne rauhottus ku päästään täst odotus ajasta yli. Meil oli kaikki ihan jees, mut tosiaan ku tää raskaus alko tökkimään ni tuntuu et tökkii kaikki muukin o_O Tietty jos tuo ei lopu ni sit tää meidän juttu on kyllä ohi.

Takaisin