Mitä jos vaan vihaa olla raskaana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja corolla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppistä toivottelen taasen Pommiina! Jaksaa jaksaa! Nyt kaikki ässät hihasta käyttöön.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Mä ihan kateellisena luen kaikkien muitten juttuja kun on ultria, alapäätutkimuksia ja painoarvioita eikä itellä minkäännäköstä hajua mistään.. Sen tiedän et sf mitta menee keskikäyrällä ja lähtökuopissa on mutta siin ne sit onkin .. o_O Jotenkin on niin turhauttavia noi neuvolas ramppaamiset, ihan yhtä tyhjän kans.. Nooh, josko huominen ois sit viiminen ku lauantainaki on LA.. :wink Kiitos corolla, sinnitellää loppuun asti! Jaksamisia myös sinne!

Mä oon kans pitäny noita neuvolakäyntejä aivan turhina tän toisen raskauden aikana. Jos sen hemohessin ja kusinäytteen olis vaan tarkistanu kuukauden välein niin se ois riittäny, kaikki muu on turhaa jos omistaa kotidopplerin ja verenpainemittarin. Sulla on Pommiina niin tajuttoman vähän enää jäljellä etten taida suositella ultraa yksityisellä. Toi ultra tässä lopussa meinas kyllä samaa kuin sata kiloo pois sydämeltä. Täytyis varmaan laittaa jotain ehdotusta päättäjille, että karsii turhia neuvolakäyntejä ja antaa joka ämmälle ilmaisen ultran n. 37 raskausviikolle.

Hei en ookkaan käyny täällä pitkään aikaan! Jospa nyt kevyesti alottaisin..

Perkele kun on KUUMA! Minä valitan helteestä, mikään ei ärsytä (hah, mikään :grin) niin paljon kun jatkuva tuskan hiki. Kärsi persettään nostaa sohvalta, niin valuu tippa poskea pitkin. Se vasta kyrsiiki. Niin ja nämä jalat. Mulla ei enää ole jalkoja eikä varsinkaan varpaita, ne on tämmöset tasapaksut pullat. Niskoja särkee mikä tekee sitten päänsärkyäki, eikä ole ketään hieromassa. Hierojalle hyövää mennä kun siellä voi mitenkää päin olla. Vielä ois 9 päivää laskettuunki ja olo sen ku paranee, siis meinaan sillai paranee, ettei kolota mitenkään muuten kun sillon, kun yrität tehdä jotaki, niin tulee jää-tä-viä sukkapuikkoja! Olipa hankala lause.

Laittavat vielä sokerirasitustesteihin kun oli sf-mitta pömpsähtäny. S..tana ja p..kele kun on edelleen KUUMA niin oleppa siinä 12h syömättä ja juomatta. Ja nyt vielä stressin pukkas siitä. Luulin että loppuajan olisin saanu maata rauhassa ja odottaa syntymää, niin ei. Kaikki on menny kyllä vauvan suhteen hyvin, niin oishan se nyt hullua ollu olettaa ettei mitään huolta pukkaa. Ja tämä lapsi ei edes tahdo syntyä.

Puhuin tässä vielä miehellekki että voisin laittaa raksin ruutuun kaikkiin muihin raskausoireisiin, paitsi peräpukamiin ja suonikohjuihin. Luonnollisesti minä en kuulu niihin aurinkomammoihin jotka hehkuvat raskauden ihanuutta. Ja luonnollisesti olen saanut lisäkilojakin sen +20kg.

Keksisin varmasti vielä jotakin mutta joku aurinkomamma taisi menettää hermonsa jo tuolla aikasemmin niin lopetan kitinän..

Mua kans risoo tää tropiikki. Tykkään lämpösestä ja helteistäkin, mutta ihan perseestä jos siihen kuumuuteen ynnätään karsee kosteus. Pöytätuuletin kainalos meiningillä tässä. M-annika, onko mukelo vaihtanu asentoo radikaalisti jos sf-mitta on pompsahtanu? Laittaako ne tosiaan vielä rasitukseen viimesillä viikoillakin?!? Se on syvältä... pyydä että saat kotona seurata sokereita. Niin mäkin tein.

Joo olen kyllä normaalisti varsinainen kesän lapsi, mitä enemmän aurinkoa sen parempi, mutta kyllä tämän mahan kans toivois sitä +10 keliä.

En tiedä siitä asennosta, lapsella on tapana just puskea pyllyllään tuohon navan tienoille että olisko siitä tullu.. sokerit oli kuiteski neuvolassa kun testattiin niin 4,7. En tajunnu ollenkaa, ajattelin vaan että parempi katsoa kun katua.. mutta vähän kyllä tympii silti. Näin tyhmänä ajattelisin että olisko voinu vaan ultrata ja siitä kattoa esim painoarviota? Saan onneksi sen extraultran maanantaille, tietenki toivois että lapsi syntyis sitä ennen.. :rolleyes:

Vittu ei oo todellista. Mä kävelen ku ankka ja mummot ohittaa rollaattorinsa kans kadulla ku ite puuskutan pää punasena etanavauhdilla.. Loistojuttu. Maha senku turpoo vaikka paino putoo, on se ny niin saamarin merkillistä. Mä lyön vaikka vetoo etten mahdu (hää)mekkooni ens lauantaina ja joudun lähtee pukuostoksille perjantaina. Olis niin mun tuuria. Ja viikkoja huomenna ne vitun huimat 14, oireet on ku parikyt viikkoo edempänä...

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

:nicethreadKappas, moikka Lila! aah, tää on ollut helpottavaa lukee tätä kun vaikka itsellä juuri kohta vasta sen 16 vk tulee täyteen niin alkaa olla jo semmoinen muumifiilis et lääh ja puuh vaan täältäkin!! Juu, ekaa kertaa odotan syksyä kun kuuta nousevaa, kesän lapsi kun yleensä oon, mut vittu tätä kuumuutta! Kaikki sympatia viimeisillään oleville jotka ison mahansa kanssa vielä joutuu kitumaan... Ehkä mä en vaan osaa asennoitua tähän hommaan vielä kun mä en hehku ja ole kaunis madonna vaan kaikkea muuta. Kiukkuinen peikko joka vaan syö koko ajan! Noh, odotellaas nyt ne liikkeet kun alkaa tuntumaan, jos saisin sisäisen äiti-maani heräämään. Juu. Mun valivalit oli tässä tältä illalta, kiitos ja :goodnight

:dance018:dance011:cool05hymykuoppa kävikin jo onnittelemassa meiän heinäkuisissa (ja Pommiina tietty myös), mutta muille kiukuttelijoille (corollalle ja heidille) tiedoksi, että mun raskaus päättyi viimein ja tyttöhän se on.
Millään poppaskonsteilla ei tullu aikaisemmin vaan vasta suunnitellulla sektiopäivä aamuna.

Tsempit teille muille kiukuttelijoille!

Niin ja ihana tyttö on, mutta en voi sanoa, että odotusaika oli sen arvoista. Kuten jo ketjun alku vaiheilla kirjoitin etten tule koskaan sanomaan, että oli se tuska kaiken tän arvoista.

Hymiöitä en onnistu oikeille kohdille laittamaan... Kaikki hyppää hupsusti tuonne alkuun.. Olkoot tanssivat ukot siellä vaan..

Mietinkin, että joku mun listasta uupuu ja Cranberryhän se oli.. Hän ei taida täällä enää pyöriä.. ? Toivottavasti hänellä on kaikki ok ja jos hymykuoppa on siellä fb-ryhmässä niin terkut sinne Cranberrylle.

Onnea Åke! Ja hei tuo äidin rakkaus saattaa viedä pitkänkin aikaa ennen kuin syttyy ja alkaa tuntumaan että kaikki oli sen arvoista. Mä toistaseks oottelen tosi rauhallisin mielin. Mun ei oo vielä ees tarvinnu alkaa juokseen öisin pissalla! Niin ylhäällä kaveri on. Valtava maha, että mitään ei oikein erityisemmin pysty tekemään, paitti polttopuita pari päivää :-D supistuksista tietoakaan taas, ja oonkin alkanu miettiin että mun kohtulihas on varmaan sen verran tyhmä ettei osaa toimia ilman niitä käynnistysnappeja...

Juurikin satuin täällä piipahtaan! Eli kyllä vain, täällä EI OLLA ENÄÄ RASKAANA! Meille syntyi ihana pieni mies viime torstaina ja kotiin päästiin lauantaina ja nyt eletään ihan haltioissaan tätä vauva-arkea! :) Synnytys sujui hyvin ja itellä palautuminen ollu ihan mieletöntä, ei tikin tikkiä ja synnytyksen jälkeen olo ollu kun uudesti syntyneellä, sairaalassakin tuumasivat että musta ei olis kyl uskonu et oisin just synnyttäny.. :rolleyes:

En voi muuta kun toivottaa kovasti tsemppiä kaikille paksusti voiville! Onneks se on itellä ohi..

Onnea, onnea! Tänään ultrassa 3,5 kg. Odotellaan. Nyt voi onneks sanoo että max kuukausi enää.

Sent from my LT25i using Vau Foorumi mobile app

Ihania uutisia Pommiina! Onnea onnea vauvasta ja raskauden loppumisesta :) Pitkän odotuksen jälkeen palkintosi oot kyllä ansainnu!

Täällä Rv 28 ja tuntuu et tyyppi tippuu kyydistä. Kokoajan on ollut alhaalla, mutta nyt supistaa jatkuvasti ja tuntuu että haluaisi kulkea jalat ristissä. Tai no ei oikeestaan haluaisi kulkea enää ollenkaan. Argh. En tiedä miten jaksan vielä tulevat 10 viikkoa... Buhuu!

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app

NO HEI kaikille taas pitkästä aikaa! :) täällä 7viikkoo+2 päivää -ikäsen vauvan äiti :) on ollu kyllä sellasia viikkoja kaikkinensa että en oo tätä ennen ehtiny muka ees kirjottaan tänne...no tässä sitten tiivistettynä :grin

pääsin raskaudestani tosi yllättäen eroon :grin oltiin synnytystä edeltävänä päivänä viä mökillä kalassa myöhään yöhön eikä ollu mitään oireita mistään.saunaankin mentiin; miehen iskä just vinoili kun kysy eikö saunakaan saa aikaan suppareita ja mä sanoin ettei,että en ookaan ollu kunnon saunassa...no oli sit oikeessa :D kotiuduttiin joskus 03 aikaan aamuyöllä ja vähän katteltiin et mun maha näyttää omituiselta.seuraavana eli helluntaiaamuna 8.6. sitten herätessäni tiesin et jaha,tänään mennään synnyttään :eek: tarkka likka,kun alkuperäsenä laskettuna aikana tuli ulos (siirrettiin rakenneultrassa jostain syystä kolmella päivällä) :grin

sairaalaan mentiin iltapäivä kahdelta ja synnytys oli perushelppo.ei mitään repeilyjä,ja melkein loppuun asti mentiin ihan vaan miehen selkähieronnalla ja vesialtaalla.sit otin semmosen 2h vaikuttavan minispinaalin kun mulla supparit oli kramppeja nivusissa,ja tuli olo että en kohta jaksa ponnistusvaihetta jos en pääse niistä eroon.auttokin hyvin ja loppu avautumisvaihe ihan kivuttomasti.sitten ponnistusvaiheessa oli jo tunto takas ja 42min jälkeen punnersin kersan vihdonkin pihalle :p:grin 9pisteen likka tuli klo 21.22,mitat 3475g ja 51cm.

sen jälkeen alkokin haasteellinen osuus :grin minä en oo ees muksuna leikkiny nukeilla,joten koko vauvanhoitokonsepti oli uutta ja ihmeellistä,en ees pukee osannu sitä :grin olin aika pihalla sairaalassa hommista viä ja imetyksen alku oli hankalaa kun likka oli hyvinkin hanakka rinnalle ja sai heti raivarin jos ei saanu tissiä suuhun ja mulla sitten matalat rinnanpäät joista ei saanu hyvin kii ja se oli kauheeta taistelua kaikkinensa.välillä tuntu ettei tuu hommasta mitään.rintakumia jouduin alkuun käyttään jokusen viikon et siitä jotain ees tulis.samoin tuli yllärinä kuinka kiinni siinä imetyksessä on alkuun; toi saatto syödä tunteja silleen et välissä oli vaan vaipanvaihtotauko :eek: mies oli onneks uskollisena kotiorjana koko ajan ja parhaimmillaan syötti mua kun mä syötin muksua :p pikkuhiljaa homma lähti sujuun onneks.

Nyt kun tää on vanhempi ja on saanu malttia,homma sujuu jo molemmin puolin :) ja nyt viimeset pari-kolme viikkoo alkanu vihdonkin oleen hereillä muutakin kun tissillä. ihana likka tää on muuten,aurinkoinen kun mikä,ja hyvä reissu-riitta,se on alusta asti raahattu niin joka paikkaan mukaan että tykkää kun mennään.oon julki-imettäny mm.jukolan jussin terassilla ja uimarannalla,ja vaihtanu vaippaa auton takapenkillä :grin

vaunuilukin alkaa sujua alun raivarien jälkeen ny kun toi killistelee niissä maisemia :) vieressä nukkuu viä perhepedissä kun muuhun ei suostu.se on semmonen äiskän ja iskän sylikissa :Heartred

nimen päättäminen on kans ollu yhtä tuskaa :grin nyt vasta viime perjantaina vietiin paperi maistraattiin, elise karelia tuli tytöstä.miehellä on viä varpajaisetkin pitämättä ja nimiäiset on vasta ens kuun lopussa,ollaan vähän hitaita :grin siitäkin saanu anopin kans joka välissä vääntää edelleen kättä kun se ny on sille niin iso asia ja on varmaan varma että muksu on tuomittu helvetin esikartanoon :confused::p:grin

siinä varmaan päällimmäiset :) kuvasaastetta liitteenä, ja kysykää jos on jotain mitä viä haluutte tietää :grin mä alan nyt lukeen tätä ketjua et tiän mitä kellekin kuuluu ja tutustuun uusiin tyyppeihin :)

ekat mäkkärit 15.7..jpgelise ja pupu.jpg vaavi ja iskä 2.7..jpg

Muokattu viimeksi:
jaa on vai? :) tunnekko jostain?

niijja 2kg tullu tässä ajassa lisää syntymäpainoon,et maito maistuu :grin vaatteita jää pieneks jo nopeeta tahtia ja näillä säillä jää lisää kun likka on aina vaan vaippasiltaan :p

Muokattu viimeksi:
Takaisin