Nimimerkkini on islanninhevosten nimilistalta. (Niin kuin suomenhevoset saavat yleensä suomalaisen nimen, niin islanninhevosille annetaan islantilaiset nimet ja listoja löytyy netistä.) Olen pitkään harrastanut issikoita, niin se tuntui hyvältä paikalta etsiä nimimerkki.
Nimimerkkiäni olen kauan käyttänyt eri sovelluksissa eli alkaa olee aika vakiintunu mulle :D Alunperin sen keksin niin, että kirjastossa käydessäni otin ekan romaanin joka osui käteeni ja avasin kirjan ja tämä nimi pompsahti sieltä, jonka jälkeen aloin sitä käyttämään kun tuntui omalta :D
Kun olimme hääpäivänämme valokuvattavana (7 vuotta sitten) valokuvaaja kutsui minua jatkuvasti Monikaksi (mikä ei siis ole oikea nimeni). Aluksi luulimme sitä hauskaksi vitsiksi, kunnes huomasimme myöhemmin, että kaikissa papereissammekin luki tämä kyseinen nimi :D Hääkuvaajamme on siis ristinyt minut Monikaksi, tätä nimeä ei kylläkään arjessa paljoa käytetä, mutta tämä tuli heti mieleen, kun nimimerkkiä pyydettiin keksimään :D
Ikivanhasta 80-luvun lasten piirretystä, jonka muistin hieman ennen tänne liittymistä :) Se piirretty oli aika pelottava ollakseen lasten piirretty, mutta tapitin sitä tiiviisti ja pidinkin siitä, joten tiikeriLuukas musta sit tuli :)
Mesiangervo (Filipendula Ulmaria) on Suomen luonnossa kasvava, ruusukasvien heimoon kuuluva yrtti, jolla on lääkinnällisiä ominaisuuksia. Mesiangervosta hauduttelen juomat mm.särkyihin, kipuihin ja kuumeeseen. Se kuuluu perusyrtteihin, joita kerään keväällä ja kesällä. Kasvi itsessään on kaunis ja tuoksuu todella hyvälle.
Elämä ollut vähemmän ja enemmän ylä- ja alamäkeä ja sit tuli mieleen leffan nimi "Pilvilinna joka romahti". Samalla Pilvilinna kuullostaa lempeältä vaikka se on niin herkkä, että se voi välillä romahtaa. Tähän mennessä Pilvilinna on muodostunut ain uudestaan itketyiden kyynelien lammikoitten haihtuessa.
Ja tällä kertaa olen netissä aivan uudella nickillä. Aiemmin siis oon liikkunut vakiintuneemmalla nickillä ja nyt halusin irtautua vanhasta ja teki hyvää :)
Calendula eli kehäkukka. Kansanlääkinnän perusrohdos, jota on käytetty (ja käytetään) tunnetummin ihonhoidossa.
Ostin Frantsilan kehäkukkavoiteen, niin siitä tuli mieleeni käyttää nimimerkkinä :D
mun nimimerkin on keksinyt 5-vuotias tyttöni :D ilman mitään sen kummempaa tarkoitusta :) lisäsin syntymävuoteni perinteisesti vielä perään... :) tosin tuon m-kirjaimen halusin laittaa isolla ettei niin paljon yhdistettäisiin esim keskenmenoihin.. ajatuksella etten halua tuottaa kenellekkään pahaa mieltä tms kun jokainen ajattelemme erilain asioista.
Pikku Myystä väännetty nimi. Oon pieni, punatukkainen ja kuulemma luonteeltanikin, kuin Pikku Myy. Kaverit on vääntänyt Myy-läppää niin kauan, kun jaksan muistaa. :)