Mistä nimimerkkisi on peräisin?

Täällä ollaan kovia The Crow -faneja. Ollaan myös mieheni kanssa kovin ihastuneita Raven-nimeen tytöllä. :) Erikoinen(kuten mekin) ja jotenkin omalla tavallaan kovin kaunis -meidän mielestämme.

Miehen kanssa jo vauvaa suunnitellessa kutsuttiin häntä Sepoksi. Ei ole muistikuvaa, mistä se lähti. Jossain vaiheessa sitten heitin että jospa siitä tulee tyttö niin mikäs siitä sitten tulee, johon mies "no, Seppoliina". Joten nimimerkkini on siis vauvamme työnimi.

Mun vauvanimi eli se ensimmäinen nimi millä mua on ikinä kutsuttu. Isä käyttää nimeä vieläkin. Aion lisätä nimen myös virallisesti omaa nimeeni, jos en satu antamaan sitä tulevalle vauvalle. Ja lisänä syntymävuosi. Siitä kaikki voi laskea mikä vanhus olen.

Kirsi Kunnaksen runosta on napattu tämä nimimerkki.

Villiomenapuu

Vaikka se tuottaakin tuskaa,
villiomenapuu,
kun sinun oksasi leikataan irti,
kun sinuun vieraita varsia sidotaan,
ole urhoollinen.
Vapaa vartesi ei saa murtua
eikä lehtiesi villi laulu sammua.

Villiomenapuu,
pidätä henkeäsi,
odota!

Sydänyön hetkenä saapuu taika,
elokuun yönä tapahtuu ihme:
hedelmäsi ovat kypsät,
ja jalot oksasi taipuneet niiden painosta.

Rubidium on alkalimetalleihin lukeutuva alkuaine, joka sai nimensä sen tummanpunaisia spektriviivoja kuvaavasta latinankielisestä sanasta rubidius.

Mielestäni alkuaineilla on kauniita nimiä ja niiden joukosta valitsin tämän.

Mieheni on Somaliasta ja somaliaksi äiti on hooyo. Mulla ei ikinä ole ollut lempinimiä ja täs viime vuodet oon kuitenkin tullut kutsutuksi mieheni puolesta hooyoksi (siis kun puhuu vanhemmalle lapsellemme minusta), niin se tuntui helpolta :)

Rakastan suomen kieltä, erityisesti murteita. Uudelle paikkakunnalle muutettuani olen taas ihastellut uusia sanoja ja ilmauksia. Hauskaa, miten ihmiset ihan arkikielessään käyttävät hassuja ja kummallisiakin sanoja ja sanontoja. Mieheni puhuu värikästä kotimurrettaan, ja itse yritän pitää yllä omaani - monet leikkimieliset riidat ja naurut ollaan saatu!

Asumme vanhassa talossa aivan järven rannalla, omassa rauhassa. En ole koskaan ennen asunut näin lähellä vettä, joten olen saanut tutustua järvenhengessä asuvan pienilmastoon "järvenhengessä ei syksyllä tule pakkanen" jne.

Siitä se tulee - Järvenhenki. (järvenhengessä = lähellä järveä, järven äärellä)

Mä käytän yleensä netissä pyöriessäni aina jotain kolmesta nimimerkistäni, mut nyt halusin keksiä uuden, joka ei yhdistä tätä profiilia muihin missä netissä pyörin.
Se olikin vaikeaa.

Majtai tulee siitä, että olen jo kauan ennen tätä raskautta päättänyt tytön nimeksi tulevan Maj, kun taas pojalle en ikänä onnistu keksimään nimeä.
Ja kun en vielä tiedä onko tällä kertaa tulossa tyttö vai poika, ajattelen päässäni vauvasta "Maj tai ... (ja perään koitan keksiä pojan nimen josta tykkäisin)".

Eli ei mitään tekemistä Mai Tai-drinksun kanssa :D

Mä käytän yleensä netissä pyöriessäni aina jotain kolmesta nimimerkistäni, mut nyt halusin keksiä uuden, joka ei yhdistä tätä profiilia muihin missä netissä pyörin.
Se olikin vaikeaa.

Majtai tulee siitä, että olen jo kauan ennen tätä raskautta päättänyt tytön nimeksi tulevan Maj, kun taas pojalle en ikänä onnistu keksimään nimeä.
Ja kun en vielä tiedä onko tällä kertaa tulossa tyttö vai poika, ajattelen päässäni vauvasta "Maj tai ... (ja perään koitan keksiä pojan nimen josta tykkäisin)".

Eli ei mitään tekemistä Mai Tai-drinksun kanssa :D

Hahaa, ajattelin tietenkin aina drinkkiä, kun näin sun nimimerkin! :hilarious: Hauska tarina nimimerkin takana! Maj on ihana nimi! :Heartred

Olen aina rakastanut tähtitaivasta ja sukunimeni viittaa myös tähtiin. Tähtikuun keksin sitten kerran kun piti toiselle sivustolle keksiä nimimerkkiä ja kaikki kivat tähtiin liittyvät oli käytetty. Sitten keksin vain liittää siihen kuun perään ja tykästyin nimeen kovin :D

Rille on päivitetty versio vanhasta netti-aliaksesta, ei ihmeellisempää tarinaa. :dance008 Imetys on vieny muistin niin päätin pelata varman päälle ja valita nimen jonka todennäköisesti muistan myöhemmin. :D Sattumalta kukaan muu ei nikkiä ollu varannu!

Muokkaus: Tein tän ketjun innoittamana vähän taustatyötä ja googletin mitä rille vois tarkottaa :) No, sain selville että tähtitieteissä sillä nimitetään kuun pinnalla olevia uria. :wink

Muokattu viimeksi:
Mua on vaan jostain syystä aina sanottu Smirreks, niin kotona kun kaveriporukoissakin! Olispa muuten oikeasti kiva tietää mistä/keneltä tuo lempinimi on tullut :joyful:

Takaisin