Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Mulla on niiiiiiiiiiiiiiiiiin tylsää, ettei tämän tylsempää varmaan voisi olla.
Mies töissä neljään asti yöhön muistaakseni..
Enkä halua antaa periksi karkkihimoilleni.
Olen syönyt tässä näkkileipää juustolla ja kurkulla, omenaa, teetä lipittänyt.
Pitäisi varmaan vaan mennä nukkumaan.

Mä just totesin tänää miehelle, et mulla ei oo ikinä varmaan ollut elämässä näin tylsää ja turhauttavaa........................
Ei kiinnosta mikään, ei jaksais aina vaan kotona, mut sitte ku ei jaksa muutakaan ja jos lähtee johonkin nii sit rupee kolottaa joka paikkaa ja haluu jo kotiin ja lista jatkuu............... Nyt ei vaan jaksais enään! Mä en oo tottunu tälläseen olemiseen. Pläääääh!!!! Joo pitää osata nauttia ja pälä pälä, mut mä oon jo nauttinut tästä, ei vaan jaksa enään.

Miehen pakotin nyt sit viettämään jotain poikien iltaa/polttareitaan. Viskasin jallun käteen ja sanoin et nyt lähet ku vielä voit. Piste. (Itteeni ärsyttää nykyajan alkoholimeininki... en ymmärrä ollenkaan) Mut ei nää miehet oikeen pahemmin osaa muuta tehdä täällä, joka viikonloppu ottamassa. Sen takia miehen näkeminen ystäviin on vähentyny aika paljon, koska ne ottaa joka viikonloppu... Aika surullista sinänsä. En ymmärrä vaan mikä siinä alkoholissa on niin kivaa. Varsinkin noin usein? Siitä menee koko idea... Onneks mies on rauhottunu, en kestäis jos se vetelis tuola joka viikonloppu.

No mutta, nyt rauhotun sohvalle ja katon rauhassa leffaa :)))

Maiden_of_sleep ja ps.iloveyou; ihanaa, että muillakin on samat tuntemukset! Mullakin on jonain päivinä niiiin tylsää! :eek:
Oikeen hermot menee ja turhauttaa. Just valitin miehelle, että mun elämä on ollut viimeiset puoli vuotta tooodella tylsää, että ei jaksais tätä odottelua enää. Matkustin töissäni ulkomailla + omat vapaa-ajan reissut päälle ja sitten kävin tyttökavereideni kanssa noin kerran kuussa ulkona ja tietenkin nämä kaikki on jäänyt. Nyt kun vielä on jäänyt pois töistäkin niin ottaa kyllä koville tämä ainainen kotona oleminen! Mun viikonlopun kohokohta on se, kun lähdetään miehen kanssa kahdestaan jonnekin kauppakeskukseen. Hhahah säälittävää :grin
Että sais jo pikkuinen tulla ulos niin loppuisi tämä mamman kyllästyminen! Sitten ei varmasti ehdi tulla tylsää :) Ja jos vauvalla kaikki hyvin niin pääsee vielä tämän vuoden puolella matkustamaankin taas.
Tänään 40+4 ja oon sitä mieltä, että mä en tule koskaan synnyttämään :cool: Miehen veli tulee tänään ulkomailta meille, kun ajatteli lippuja ostaessaan tulla katsomaan vauvaa, mutta eipä ole vauvaa näkynyt :D

Huh, onpa hurjia ja kurjia tilanteita teillä osalla ollut. Tahattomat velkarasitteet ja hankalat ihmiset ympärillä ei kyllä takuulla helpota oloa tässä vaiheessa raskautta. Tsemppiä!

Omaa napaa: On se jännä, että jos jossain vaiheessa on pelännyt synnytyskipuja tai muita vaivoja, niin nyt rv 37+5 vain odotan intopiukeena, että koska alkaisi supistukset olla kivuliaita... Pikkaisenkin kuin vihlaisee, niin oikein ilahtuneena jään odottamaan, että nytkö jotain tuntemuksia?? Ei kyllä toistaiseksi ole vielä tullut mitään erityisen kivuliaita supistuksia ollut, joten eiköhän tässä odotella vielä hyvän aikaa...

Kurja kuulla noista lisastressia tuovista elamantilanteista. Kovasti jaksamista ja toivotaan etta asiat selviaa!!!

37+1 Sanoin miehelle etta vuosi 2013 oli ihan kauhee ja se oli kaikenlaisia koitoksia taynna niin yksityis- kuin tyoelamassa. Tana vuonna on sitten asiat menneet putkeen ja toivottavasti tama jatkuu. Olen niin nauttinut raskaudesta ja jo syyskuun alussa alkaneesta aitiyslomasta, silla olen ehtinyt tekemaan niita asioita, joita ei normaali oravanpyoraelamassa ole ehtinyt. En edes muista milloin olisin voinut olla yhta sosiaalinen ja nahda tuttuja seka luoda uusia kontakteja.Lisaksi suuren helpotuksen toi kun sain tietaa talla viikolla, etta todella pitkan koulutukseni lopputyo on hyvaksytty ja sitten vuoden paasta voin katsella uusia tyokuvioita. Toisaalta odotan kovasti tata tulevaa vuotta ja mahdollisuutta ottaa irti tyoelamasta ja keskittya olemaan aiti.:love017

Ihan samoja fiiliksiä täällä tuon kyllästymisen suhteen! Ja ne jatkuvat kommentit: "nauti nyt vielä kun voit! Ota ilo irti nyt!" Siiiiiissss voi helv..... odotan ihan odottamalla, todella nautinnollista!

Sama fiilis myös tuosta kivusta. Tulis nyt niitä kipuja! Haluan jo ähistä tuskasta ja työntää tän poikasen ulos! ! ! !

Joo, kaikesta huolimatta (eli stressitekijät) mullakin on väh 90% ajasta tooooooosi tylsää. Sitten kun tosiaan mitään ei oikein pysty tekee, siis joku kävelylenkki tekis hyvää, mutta iskee noi nivuset vastaan. Kauan nää nivuset muokkautuu? Sit jos lähtee vaikka kaupoille, alkaa ahdistaa muut ihmiset, kolottaa nivusista, särkee päätä jne. Eli mä katon uudestaan ja uudestaan samoja kökkö ohjelmia, yritän jotain pientä siivoilla... Sama kaava päivästä toiseen. Tässä on kyllä tullut nukuttua aika paljon, onhan sekin tapa kuluttaa aikaa.

Juteltiin pikkumiehen kaa, et jos 10.10. tulisi sitten maailmaan... Muutamaa päivää ennen omaa laskettuansa. Sais ton pikku kylppärirempan pois alta ja tapella näistä muistakin asioista :D

Täällä katkonaisia yöunia ollut jo monta viikkoa. Välillä muutamaksi yöksi riittää ihan hyvin unta, mutta viime yönä valvoin klo 2-3.30 ja 5-7.00. Kiitos stressin ja näiden hankalien ihmisten ympärilläni, toivon vain että vauva tulisi omatoimisesti pois ja pääsisi elämään jo vauva-arkea, vaunuilemaan ym. :)

Saapa nähä joko mulle tulee illan/ yön aikana lähtö synnärille!! Pikkusta ennen kuutta alko tulee supistuksia eka n. 4min välein aika kovina sit ne katkes kuude jälkeen pariksikymmeneksi minuutiksi, tulivat takas puoli seitsemän jälkeen jonka jälkeen taas katkes puoli 8 ja nyt ovat jatkuneet noin. 10 min välein kovina.. hetken on taas tullu 4 min välein mut eivät kestä ku muutamia kymmeniä sekuntteja.. laitoin loput kamatki jo kassaa jos yöllä tulee lähtö, odottavat tossa eteisessä! :D vielä ei jännitä, miestä jännittää munkin edestä :D jospa täs nyt kävis niinkuin suunniteltiin että päästään synnyttää ku miehellä alkaa vapaat! :D

Tsemppii tipitii! :)

Meillä tänään LA. Elikkäs vähä Siivoiltu tänään, Saunatauolla justiin ja koht takasin ja Sänkyhommiiki tuli tehtyy tänään.. (kolmen S:n sääntö) :wink Ei nyt mittää rivoo, laitettiin Papun (mee vauva) peti valmiiksi mikäli se lähtö täälläkin kohta tulisi... :p noh,ei elkeitä vielä oo, viime yönä alkoi vähän nippaileen ja tänään on pikkusen kans muttei sillai ihmeemmin... :confused: Lenkilläkin käytiin.
Jännittää ensiyö. :rolleyes:

Tanaan oli taas ihana aurinkoinen ja vihdoinkin syksyinen paiva. Sain perati nukuttua 8h yhdella vessareissulla, soin puuroa kun mies lahti pelaamaan golfia ja sen paalle nukuin viela noin 3h ja herasin vasta klo 12. Auringosta innostuneena paatin laittaa meidan pikkuruisen puutarhan talvikuntoon ja kerata kaikki kuolleet kukat ja lehdet. Mies sitten viela leikkasi ruohon kotiin tullessaan. Nyt on hyva mieli, kun ei se puutarhakaan enaa vaivaa mielta ja varsinkin silmia, kun se oli niin torkyinen. Ehka pitaisi viela hankkia talvikukkia, silla jos ei tule paljoa pakkasta niin talvikukat kukkivat lapi talven.
Taytyy sanoa, etta olen tosi kiitollinen ettei suurempia vaivoja ole ollut ja sen jannetuppitulehduksen kanssa viela jotenkin parjaa. Varmasti jos kolottaa ja nipistelee paikkoja koko ajan niin ei siita odotusajasta paljon nauti, kun vain odottaa h-hetkea ja aika tulee tosi pitkaksi.

Meillä olis myös tarkoitus tuo pieni pihanpläntti laittaa vielä kuntoon eli justiin ruohonleikkuu ja lehdet pois niin saa sitten olla. :) Ilo silmälle kun siistitty. :)

Soittelin synnärille yhdentoista aikaa illalla, kehotti kätilö pysymään kotona vielä. Täällä siis kärvistellään, supistuksia tulee kuitenkin vielä mutta harvemmin mitä aikasemmin. Verensekaista limaa tulee paljon, eli limatulppaa irtoaa vieläkin. Menis edes vedet niin sais lähtä sairaalaan! :D onpa harvinaisen veemäinen olotila! :D

Kello on jo puoli 6.. tuosta edellisestä kirjotuksesta on n. 3 tuntia. Supistukset ei lopu muttei lisäänny tai voimistu, eli ollaa vieläki siinä tilanteessa et ne tulee 5-10 min välein ja kestää 30 sekuntia suunnilleen.. en oo silti pystyny nukkuu, tuntuu et seisaaltaan on paljon helpompaa olla mitä makuullaan.. kello ku käy 10 niin taidan soittaa neuvolaan ja kysyä apua! Toista yötä en valvo, oon jo nyt niin väsynyt että järki ei luista enään. Ei minusta oo kohta enää synnyttäjäksi..Onneksi sentään mies saa nukuttua!! :) sen voin jo tulevasta päivästä sanoa että siittä tulee yks paskimmista päivistä minulle että miehelleni.. oon umpiväsyneenä todella itkuinen.. yöllä jo piti itkiä tihrustaa miehelle ku en saa nukutuksi :D

Muokattu viimeksi:
jaksamista tipitii, jännäilen sun ja mmmustikan jaksamista eniten, kun kerta sama LA :)

täällä ei onneksi mtn merkkejä. venailen et kello tulee ysi, et pääsen raivoamaan linjoille. putkireiska on ihan just tulossa vaihtamaan uusiksi pöntön ja lavuaarin (tulee olemaan siis paska päivä täälläkin, joutuu ravaamaan tuolla pyykkituvan vessassa).

oli kyllä tosi outo yö. pikkukaveri oli hyvä jos ei mahanahkan läpi tuu, siis mun rasvat oli valahtanut jonnekin ja mahassa näky selkeesti koko jäppinen. eli taitaa tila todellakin käydä ahtaaksi. pääaia kuiteskin, et pysyis tuolla vielä muutaman päivän. keskiviikkona tärkeä asioimistapaus, jonka siirtäminen ei ois kiva juttu, mutta tulkoon vaikka ke klo 12:00 niin ois kaikki mun asiat hoidettu :P

mä siis oikeesti oon vähä kakat housuissa... ja varmaan ihan suotta, kaveri hengailee varmaan kuun loppuun tuolla pötsissä :)

Poikanen on ollu todella hiljainen eilen ja näköjään sama meno jatkuu tänään. Oon flunssassa ja varmaan välillä vähän kuumettakin, olo on siis itsellä vähän tukala, vaikuttaisikohan se vauvaankin?

Kyllä tuo liikkuu, mutta liikkeitä on oikeasti tosi paljon vähemmän kuin esimerkiksi perjantaina. Huolestuttaa jotenkin, varmaan soitan neuvolaan tänään jos sama meno jatkuu nyt aamun.

Mä olen tosi stressaantunut taas, näköjään alkuraskauden pelot nostaa päätään taas. Aaarrggh MIKSI MÄ OLEN NÄIN HUONO TÄSSÄ RASKAANA OLEMISESSA?!!?

jeps,miulla viime lääkärin tarkastuksessa kohdunkaulaa jälellä enää 1cm ja pehmentyneet paikat,sillon oli viikkoja 35+4,nyt 37+3 ja ihmettelen suuresti ettei vielä ole synnytykseen asti päästy vaikka kärsin tuossa välissä mahataudin ja masu oli koko sen ajan älyttömissä supistuksissa ja sillon jo aattelin että on kyllä ihme jos ei tän myllerryksen jälkeen synnytys käynnisty..nyt vaan ollu useemman päivän ajan sellasta limasta vuotoa ja supisteluja tulee vain sillon tällön,maha kyllä laskeutunut jo kivasti! Että nyt jännätään kuinka kauan pysytellään kasassa..lääkärikin kehotti ottamaan vähän rauhallisemmin silloin kun tutkimuksen teki,nyt keskiviikkona seukka neuvola ja siellä sisätutkimus uuemman kerran ja sitten ollaan taas vähän viisaampia että missä mennään! :)

Jeejee... pönttöäijä lähti. Nyt kelpaa kotiutua sairaalasta, uusi pönttö ja vauvalle lavuaari pesuja varten. Ei voinut sitten yhtään tiukemmalle mennä. Loput rempat hoitunee sitten vaikka vähän myöhemminkin.

Sit toi mun viime avautuminen ja selvitys siihen - voi *ittu. Jos vaan ois ase niin ampuisin sen äijän. Sain niin hirveet haukut/mollaukset siltä, kun aamulla tiedustelin, et mikäs tää juttu on? Kuulemma ihan koska vaan voidaan tili tyhjentää, jos velkaa on (ja *askat). Eli varmaan mun äitiysrahatkin on nyt sit vaarassa. Ei tää vaan ole todellista. Pakko sitä on marssia oikeusaputoimistoon ja tehdä kaikki sen eteen, et saan nilkin vastuuseen teoistaan ja tän ou-äijän viraltaan. Verenpaineet varmaan aika korkeella täällä. Noh anyways, en avaudu tästä sen enempää. Pitäis olla vähän positiivisempaa meno täällä, ja eihän tää koko soppa liity ees mitenkään raskauteen.

Välillä muistan, ai niin, mä oon raskaana ja kaveri ois kohta tulossa, mut venaa vähän, mä hoidan nää pari juttua. Argh. Vuoden paskin äiti titteli, tänne vaan. Ja jos mä en saa raskauden jälkeistä masennusta, niin ei saa kukaan muukaan. Tosin oon mä aika pässiluonne, joten kyllä sitä kakkaa saa niskaan tulla, ja varsinkin nyt kun on aika tärkeä henkilö rinnalla kenen puolesta taistella.

Älkää kanssasisaret huoliko, kaiken tän ketutuksen keskellä oon kyllä tosi onnellinen pikkuisesta ja innolla odotan äitiyttä. Vähän vaan välistä stressaan näitä elämän asettamia haasteita :)

Mun mies oli sitä mieltä et olikse korkeintaan 30% (vai kolmanneksen) tilistä saa ulosotto kerrallaan viedä.. Tiä sit onko se niin mut vähän on vaikee kuvitella et melkeen koko tilin muka sais tost vaan viedä :O

Kävin neuvolasa tarkistuttaa paikkojen tilanteen ja nehä on kolmelle sormelle auki! Eli edistyy edistyy! Nyt ku sais vielä parempia supistuksia tai menemää ne vedet! :) lääkäri sanoi että ensisynnyttäjäksi on paikat vähän erikoiset, kohdunkaulaa sai venytettyä hyväsesti, ärsytti paikkoja siten että jos saataisiin supistukset paremmiksi! Sanoi vielä että luultavasti ei tule olemaan kauhean pitkä synnytys edes! :) toivotaan että tuo pitää paikkaansa!

heinukka, joo, tai kun oon palkkaduunissa ollut, niin kolmasosa on ulosmitattu. Nyt tosiaan kun on opiskellut, ei ole pystynyt lyhentelemään, kun ei ole tuloja ollut. Noh soitan huomenna tän miehen esimiehelle, koska oikeasti sillä ei mun mielestä mitään oikeutta alkaa arvostelemaan mua ihmisenä... huh, huh, jo vetää kireäksi pinnan tää homma. Haiskahtaa jotenkin sairaalta, ja miten asian ilmaisi, sillä on oikeus tulla ulosmittailee äitiysrahasta... (mulla 598e/kk)

Noh raha on vaan rahaa, mutta ottaa aivoon.

Takaisin