Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Mulla on ollut monta samankaltaista aamua ja sanoin neuvolassakin että liikkeet ihan erilaisia. Terkka sanoi että liikkeet muuttuvat kun tila vähenee.... Ja mullakin oli jo laskeutunut jonkin verran. Mutta ymmärrän noi fiilikset ja paniikin ihan tosi hyvin!!

Jooo mie ooon kanssa ollu monta kertaa paniikissa ku ei kuulu yhtikäs mitään :/ välillä kans kotidopplerin ottanu esille ja kuunellu sydänäänet :)
Kerran piti lähtiä käymmää neuvolassa mut onneks oli kaikki hyvin ja liikku. Ja ylleensä saan tän pikkuisen liikkumaan kun lähdetään autolla ajelee :D

Enpäs oo pitkään aikaan kirjoitellut tänne vaikka melkein päivittäin oon käynyt lukemassa teidän kuulumisia :) Jännäää! Kohta alkaa vauvoja tulemaan :Heartred
Mulla tänään 38+5. Olo on hyvä ja muutenkin energinen. Mulle vaan tullut sellanen fiilis, että tämä vauva ei tuu koskaan ulos, kun mitään oireita ei oo vielä :rolleyes: "Sukkapuikkosupistuksia" on tullut jo muutaman viikon, mutta siihen se on sitten jäänytkin. Onko muilla ollut näitä?
Toivoisin jo niiin, että synnytys käynnistyisi! Ei jaksais enää odottaa, että saadaan nähdä uusi tulokas. Mua ei sinänsä jännitä synnytys. Odotan vaan innolla, että pääsis jo synnyttämään! :grin Sairaalakassi pakattu ja kaikki on valmiina. Vaikka oon varma, että tää menee sen maximin 2 viikkoa yli! Onneks aika monella täällä tuntuu olevan samat fiilikset :grin

Mä oon tänä aamuna näköjään kunnon aktiivi täällä mutta siis noista sukkapuikko-tuntemuksista, onko ne siis supistuksia? Niitä mulla siis kyllä on, mutta en jotenkin osaa ajatella että ne olis supistuksia. Hahhaaaa on tää kyllä aikamoista arpomista ja tuntemusten pohdintaa!

Eikös ne sukkapuikot vaikuta just siihen kohdunkaulaan?
Täällä ei pienintäkään tuntemusta synnytyksen suuntaan.. 11h ukta kahden vessaherätyksen taktiikalla ja silti voisin painella takas pehkuihin.

Mulla neuvolatäti sanoi just, että ne sukkapuikkotuntemukset on sitä, kun vauva työntyy alaspäin eli lyhentyiskö siinä just se kohdunkaula sitten...? Joo on tää kyllä aikamoista, kun on kaikkia uusia tuntemuksia!

Ahaa eli ne juuri lyhentää kohdunkaulaa. Sehän on hyvä sitten, synnytys siis lähestyy!!!

Ccix: ihan sama homma täällä ei tunnu aamulla tms liikkeitä ja minäkin paniikissa liikelaskentaa harrastanu mut kyllä se päivänmittaan alkaa sit pomppimaan siellä ja ultrassakin kun istukkavirtaus oli hyvä niin en oo kauheeta ressiä ottanu,kyllähän se vauva nukkuu masussakin :)

Osaisiko joku kuvailla millaisia ne sukkapuikkotuntemukset ovat? Oon kyllä kuullut puhuttavan niistä, mutta vielä ei ole selvinnyt millaisia ne ovat :D

Inhottavia vihlasuja alapäässä, tuntuu siltä että joku tunkis sukkapuikkoa sisälle :D sellasia nopeita muutaman sekunnin mittasia kipuja. Niitä mä oon ainakin kuvitellu sukkapuikkosupistuksiks.

Tapasin tänään yhden kaverin jolla on 3 vuotias lapsi ja hän sanoi mahastani että se näyttää jo laskeutuneen tosi alas. Haluaisin synnyttää vasta lokakuussa niin toivottavasti pieni pysyy vielä kyydissä hetken. On kiva huomata miten poikaystävä passaa ja huolehtii paljon enemmän kuin yleensä. Äskenkin brunssilla haki minulle lautasia ja lisää teetä jne ettei minun tarvinnut kävellä minnekään.

Huh, tänään ollut kyllä taas yksi niin hormonihuuruinen päivä. Kaikki tunnetilat käyty läpi. Mä en ite kohta pysy perässä. Olin niin surullinen meidän kissamummosta, kun se oikeasti on ihan pihalla mitä täällä tapahtuu. Pelottaa, että onko lapsen syntymä sille kenties liian iso stressi vai korjaantuuko asia omalla painollaan... sitten tietty mies sai päivän nalkutukset (siivoukseen liittyen) ja nyt vähän stressiä puskee, kun huomenna on taas kaikkea hoidettavana.

Mitä vauvan liikkeisiin tulee... nyt on taas liikuskellut pitkin päivää, mut aivan eri tuntuista menoa. Oisko se vaan sitten viime yönä päättynyt asettua alemmas ja aiheuttaa mulle aamulla melkein sydärin. Mahakin näyttää ulospäin erilaiselta, eli tullut semmonen alapainotus - ollut suhteellisen pystymaha tähän asti. Ainiin... ympärysmitta mitattiin miehen kanssa huvikseen, n. 110cm, et aika pullero oon (:

Haluisin tosissaan pikkuhiljaa palautua ennalleni, kaikki nää mielialan vaihdokset ja tukalat olotilat... ei vaan pue mua.

Ihan pakko kysyä noista menkkamaisista kivuista alavatsalla ja selässä kun viikon verran nyt varsinkin öisin on ollu niin kovat "menkkasäryt" että 1grammasta para-tabsia pitäny ottaa eikä sekään poista särkyä kokonaan. Päivisin ei kuitenkaan mitään, paitsi järkkyjä vihlontoja häpyluulla. Niin että kuuluuko noi menkkakivut nyt asiaan ja enteilee pikkuhiljaa synnytystä? LA vasta 30.10 :S

Kävin eilen isäni avustuksella hakemassa kotiimme ison peilin. Pitkästä aikaa pystyn katselemaan koko vartaloani kunnolla matkan päästä. Oli kiva katsella omaa kroppaa mahan kanssa, maha on hauskan näköinen.

Mies osti mulle bebesin kaupasta kaksi imetysmekkoa lahjaksi :) <3 ihana.
Toki toivomme että imetys onnistuu ja hän haluaa, että tunnen oloni kauniiksi.
Olen toista niistä, yömekkoa käyttänyt ja nätti olohan siinä on, kuin vanhassa lörpössä yömekossani.

Uni maistuisi suurissa määrin. Nukuin tänään 11 h. Edelleenkään sitten ei ruoka maistuisi. Olen tänään syönyt kulhollisen kaurapuuroa, kaksi ruisleipäviipaletta, porkkanan ja 2 tikkaria. Tekisi mieli kaivaa pakasteesta hernepussi ja keittää ne ja syödä suoraan kattilasta lusikalla. Voisin keittää porkkanoitakin.

Äiti toi vauvan talvihaalarin, oli vissiin kokoa 74, mutta ihan hieno, odottaen vaavin kasvua sitten.
Ja yhden ImseVimsen uuden newborn kestovaipan, 3 imua ja kuori siinä paketissahan on.. sekä viime vuoden äitiyspakkauksen siilimakuupussin. Kirpparilöytöjä kaikki.
Olinkin ajatellut, että ostan sen siilimakuupussin, jos löydän, mutta äiti ehti ensin.

Vauva alkaa liikkumaan, kun juon kylmää vettä (en ole kyllä kertaakaan "tahallani" juonut) tai makaan hetken selälläni.

Wow ja paljon onnea Vastavirrassa ! Sinä olit sitten se ensimmäinen meistä. Varmasti ihanaa saada pikkuinen jo syliin :)

Takaisin