Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Näköjään täytyy olla hirmuisen onnellinen omasta tilasta. Voimia teille, jotka väsytte ja kipuilette! Toivottavasti parempiakin hetkiä löytyy.

Mulla olis huomenna viimeinen työpäivä ennen äippälomaa ja voisin ihan mainiosti vielä jatkaa töitä. Vaikka työ ei todellakaan ole mitään paikallaan istumista.

Olo on tosi hyvä. Nukun pääasiallisesti hyvin ja vaikka olisikin unettomampi yö, niin silti olen jostain kumman syystä päivällä virkeä. Neuvolassa oli kaikki arvot kohdillaan eikä mitään kipujakaan tällä hetkellä ole. Pikkuinen möyryää minkä jaksaa mutta on kuitenkin jo raivotarjonnassa ja kuulemma sen verran alhaalla ettei todennäköisesti enää muuta asentoa.

Nyt vaan synnytystä kohti.

Rv 35

Nyt oon sit kätilöopiston päivystyksessä. Yksityinen gyne laitto tänne lähetteen koska lapsivettä oli ultratessa liian vähän ja supistuksessa kohdunkaula lyhentyi alle kolmeen senttiin. Supistuksia tulee edelleen noin 10-15 minsan välein. Olin jo käyrillä ja nyt odottelen lääkäriä, siinä voi tosin mennä useampi tunti.

S1N1: Kovasti tsemppiä - jokohan kohta ensimmäinen lokakuisen lapsi on maailmassa: Jännää! ;)

Piti sen verran sanoa omista oloista, että supistelua ollut minullakin. Tänäänkin supisti oikein kivuliaasti pari kertaa. Meni ohi kuitenkin, eikä tosiaan ollut mitään säännöllistä supistelua.. Tämä raskaus ollut edelleen kaiken kaikkiaan helpompi kuin esikoisen raskaus. Tämä jopa vahvistaa ajatustani siitä, että kolmas raskauskaan ei olisi ihan mahdoton ajatus.. ;) Voisin kuvitella, että jos takana olisi kaksi hankalaa raskautta, niin kolmas ei juuri houkuttelisi.. Toki eipä siitä tiiä onnistuuko, vaikka kuinka toivoisi.
Muoks: Ehkä en nyt ajattele liian pitkälle taas: Yksi raskaus kerrallaan. Tässä hetkessä eläminen tuottaa mulle vähän vaikeuksia välillä. :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Nyt alkaa jo hermo mennä tän nukkumisen suhteen,taas hereillä kolmelta ja vasta kävin nukkumaan parituntii sit! Nyt mullotan hereilä johonkin viiteen ja saan ehkä taas unta sit päivällä päiväunet ?!!:confused:

Luulin eka et stressistä ku alko joskus kuukaus sitten jo mut jossain raskausviikoissa luki et tällänen olis ihan luonnollinen tapa kehoa totutella vauvaan. Mene ja tiedä.

Voi olla aikaväsyny äityli täällä jos tää tällee jatkuu synnytykseen asti ja sen jälkeen sit luonnollisesti.

Täällä myös uniongelmia, joka yö hereillä 4 ja 7-8 välillä ja sitten hyvällä tuurilla saa tunnin verran unta.. Alkaa olla aika rasittavaa. Nukkuminen muutenkin tosi katkonaista ja nukahtaminen vaikeaa kipujen ja jatkuvan vessassa ravaamisen takia.

Hiliputti ja lupu: mulla oli kans yhdessä vaiheessa (about raskausviikot 31-33... Ihan en tarkkaan muista) tuota samaa yöllä heräämistä ja muutaman tunnin valvomista. Eikä heräämiseen ollut välttämättä mitään syytä. Nyt rv 35 lopuillaan ja yöheräily on selvästi vähentynyt, tosin saatan aamulla herätä aikaisin ja olla virkeä mutta se ei ainakaan mua haittaa :)

Mä en yleensä valvo niin kovin kauaa, mutta joka aamu herään klo. 05.30 käymään pissalla. Siis ihan aina!

Ehkä tuo tosiaan on jokin luonnon tapa valmistaa, mutta on se raskasta, jos samalla pitäisi vielä töissäkin käydä. :( Toivottavasti on jokin ohimenevä vaihe.

mä en kyllä mitään keskosvauvaa haluaisi synnyttää mutta tänä aamuna kun taas heräsin siihen että kädessä ei ole tuntoa enkä pysty tekeen sillä mitään,ei ole puristusvoimaa.niin ajattelin hetkellisesti että loppuispa jo tämä raskaus.pakko viel olla oikee käsi toi pahempi :/

Kyllä mullakin viikkoja on jo 35, (en kyl ees pidä mitää tarkkaa kirjaa,ultrassa sen aina näkee, heittää viikolla koko raskauden ajan)
Niin silläpä vaan että ei oo paljon enää aikaa nukkua ennenkun H- hetki lähestyy.. :smiley-angelic006 Never nou millon syntyy meneekö yli vai al.i
Kaikenlisäks oon aina ollu huonouninen niin alkaa jo pikkusen vituttaa mut toisaalta ei tuu yllätyksenä sit babynkaa heräillä:signs003

Mulla kestänyt jo noin kk:n ajan nää valvomiset ja samoilla viikoilla menmään suurinpiirtein. Jos oon puysynyt kärryillä nii eilen starttasi 35 viikko. En usko että tää tästä helpottaa enää mihinkään vaan näillä mennään loppuun asti. Töissä ei onneks tarvi jaksaa ja kotonakaan ei mitään pysty tehdä niin päikkärit voi ottaa kun huvittaa ja siltä tuntuu :) On kyllä silti tympeetä valvoa useampi tunti kun ukko kuorsaa vieressä ja mitään ei viitsi tehdä ettei toinen herää.

Mulla loppu katkonaiset yöunet heti kun jäin lomailemaan, nyt nukkunut todella hyvin ja herään siis aamulla vessahätään, mutta muutoin yhtäjaksoista unta. Stressasin varmaan duunista ja siellä jaksamisesta sen verran, että vaikutti unenlaatuun. Jotenkin toi stressi helpottanut tän viikon aikana huomattavasti, vaikka tässä näitä pieniä ongelmia tuntuu vielä olevan.

Takaraivossa kuitenkin hirveä paine, ja pelko, että alan synnyttymään. Mitään merkkejä tai oireita ei ole, mutta jotenkin vaan tuntuu, että kohta tulee... varmaan kun toi höntti on tosi aktiivinen, ja koko ajan ilmoittaa itsestään. Ja sit se ronkkiminen alapäässä, pelottaa et kaveri "päästää" vedet ulos :P

Täällä kans yks joka heräilee joka yö 3-4 aikoihin ja pyörii pari tuntia enneku taas nukahtaa. Tänään kuitenkin alkoi onneks mammaloma niin ei tarte enää aamulla nousta mihinkään! Ihanaa! Koittakaa jaksaa.. ei tässä enää niin hirveesti oo jäljellä ennenku on nyytit kainalossa :)

Minulla oli aivan sama kuin VilliVadelmalla, nyt 35+5 nukun kuin tukki. Paaosin ratkaisuna oli imetystyyny. :)

Viimeinen tyopaiva enne mammalomaa! Paallimmainen tunne on huojennus. Saan levata. Ja kuukausi jaljella laskettuun aikaan... :)

Jannuka, itse saa valita 6-4 vkoa ennen laskettua aikaa. Itse valitsin 4 vkoa, koska halusin saastaa nuo 2 vkoa syntymanjalkeiseen lomaan, jota olisi muutoin ollut 14 vkoa - paitsi jos ottaa palkatonta, sita saa vuoden paivat. Nyt saan ruhtinaalliset 16 vkoa palkallista mammalomaa.

Talla tavalla Alankomaissa - antaa perspektiivia Suomen mammalomaan, hehe.

Ok. Olisin tilanteessasi varmasti valinnut samoin. Ja totta tosiaan olin tietoinen siitä miten hyvät edut meillä täällä äitiyden (ja monen muunkin) suhteen onkaan muihin maihin verratessa! Ja onkohan siellä huomioitu isää miten?

Minä herään öisin keskimäärin 3 kertaa pissalle mutta nukahdan pian uudelleen joka kerta. Mutta alkuraskauden (eli about 30 viikkoa) nukuin tosi huonosti jos ollenkaan.

Nyt on hassua kun tuntee poikasen pepun toisessa kyljessä! Ihana lapsukaiseni ❤

Se mikä mua mietityttää on, että poikanen kyllä myllertää ja potkii mutta liikkeet ei tunnu mitenkään älyttömän voimakkaasti tai varsinkaan satu luihin (esim. kylkiin). Vai onko se vaan urbaanilegendaa että suunnilleen luut murtuu kun vauvat potkii?

Triina, ei oo kipeitä täälläkään ja mitä enemmän viikkoja niin tuntuu just liikkeet paljon vaimeemmin, vaan sellasta ajoittaista möyryymistä mut ei todellakaan mitään kylkiluutpaskaks potkuja niinkun moni on kuvaillut:grin On käyny mielessä onkstää sit ihan normaalii et hiemanvaisun tuntuset liikkeet saattaa olla koko yökin ettei tunnu yhtään mitään.

Takaisin