Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Mymme: Mulla johtu varmaan sektiosta se järkyttävä vuoto tai en tiiä. Sen vuodon määrä on vissiin tosi yksilöllistä. Kaipa se alatiesynnytyksessä tulee paremmin ulos heti sitä alakautta.. :D Mulla vaan piti olla sellainen järkyttävä mummovaippa, ettei tullut heti läpi vuoto. :( Oli aika kamala veriputous meininki. Ehkä kuukauden verran tuli silleen "reilut menkat"-meiningillä ja sitten pari viikkoa tiputteli vielä jonkin verran.

Muoks: Ämpäristä olis tosiaan ollut alkuun apua! :D :D :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tänään on rehellisesti sanoen vituttanut kaikki. Ilman sen kummempaa syytä. Mutta raivostuttaa. Koskee alaselkään ja nivusiin ja tiedän että huomenna se vaan on töihin mentävä.

Olen purkanut raivoa siivoamiseen. Päivän ainoa hellä tunne valahti läpi koko kehon kun asettelin kehdon sänkymme viereen. Voih! siinä meidän pieni ihmeemme sitten nukkuu ja tuhisee! ❤❤

En ole usein pahantuulinen, joten tuntuu hirmu kuluttavalta tämä. En kuitenkaan saa mielialaa yhtään kohotettua. Näytänkin ihan peikolta! Ärrinmurrin!

Tänään raskaana viikoilla 33+1 ja joo, haluan nyt heti vauvani syliini! KaikkiMulleHetiNyt!!!

Tyhmä kysymys: Uinti ei ole koskaan oikein ollut mun juttu mutta nyt kun sopivat liikuntalajit vähenevät, niin voisin uinnilla saada vähän vaihtelua. Uidahan saa niin kauan kun limatulppa on paikoillaan ja kohdunsuu kiinni. No mistä tietää että näin on?

Limatulppahan voi irrota jo viikkoja ennen synnytystä, eikä sitä välttämättä huomaa. Kohdunsuun tilanne mulla on tarkistettu viimeksi siinä ainoassa lääkärintarkistuksessa raskausviikolla 26. Silloin oli kiinteä ja 3 cm pituutta. Mutta kohtuni on supistellut päivittäin n. viikolta 23 asti (epäsäännöllisiä, kivuttomia supistuksia) joten kohdunsuun tilanne voi olla mitä vaan.

Seuraava neuvola on vasta 1,5 viikon päästä (eikä siellä tehdä sisätutkimusta). Nyt alkoi juuri rv 36.

Uskallanko mennä uimaan? Soitanko neuvolaan? Pitääkö tarkistuttaa kohdunsuun tilanne? Vai jätänkö vaan uimisen nyt kokonaan väliin?

Onko joku sattunut kysymään näitä asioita jo neuvolasta tai muuten vaan tietää paremmin? :D

Synnytysvalmennuksessa meinattiin, etta limatulpan kylla tunnistaa, koska se on erilaista kuin esim. valkovuoto. Tuntomerkkeina mainittiin verinen juova sisalla (kuin kanafileessa :)) ja etta tulpan irrotessa saattaa tulla vahan verta. Uskon, etta olisin huomannut jos jotain tallaista olisi itselleni tapahtunut, mutta better safe than sorry? :)

Tanaan kiukuttelin iltapaivalla. Jotenkin vain nyt alkaa riittaa se, etta pitaa tyyliin laskea askeleet, koska sen jalkeen jalkojen holvikaaret sanovat itsensa irti. Raivosin miehelleni, hyvin soposti tietenkin enka yhtaan kiukkutippalinssissa, etta olen kuin vanki kehossani, sukkiakaan ei saa helposti jalkaan ja nivusia sarkee ja plaa plaa plaa. Mita teki mieheni? "Hei, mita jos menisitkin shoppailemaan tanaan?" Aww... Loistava idea! Kavin ostamassa lapselle loput tarvikkeet ja hiplailemassa uutta puhelinta. Ja kylla tuli hyva mieli. :)

Raskaus tuntuu tällä hetkellä kovin kivuliaalta. Makaan keskisuomen keskussairaalassa "selättömänä". Päivällä muljahti selässä ja jalat läks alta. Ambulanssilla sairaalaan ja sängyssä käntyminenkin aiheuttaa helvetinmoisen kivun rakkaan ja jalkaan. Nyt odottelen ortopedin ja gynekologin arviota jatkosta. Hiukan jännittää jatko.

Mä meinasin kyllä ruveta nyt käymään vesijumpassa kun kävelemisestä (niinku lenkkeilymielessä) ei oo vähään aikaan enää tullu yhtää mitään ja oon aivan rapakunnossa. Pakko saada kuntoa nyt edes hiukan kohotettua, et jaksaa sen synnytyksen ja tietty tän loppuraskaudenki. Luotan siihen, et ei oo limatulppa irronut viel ku en ainakaa oo mitää huomannu.

Sain neuvolasta viime kerralla infolapun odotusajan jumpasta ja joogasta. Niitä ajattelin nyt syyskuun ajan harrastaa. Uimista vielä harkitsen mutta ihan vaan sen takia, että viihdyn paremmin kuivalla maalla. Oman kuntosalin jumpissakin pystyn vielä jonkin verran käymään mutta ajattelin, että nuo odotusajan tunnit tuo hyvän lisän ja etenkin joogasta voi olla apua itse synnytystä ajatellen.

Selkä kipuilee edelleen.. Sairaalassa lepoa ja huomenna siirto oman tk:n vuodeosastolle. Rollaattorin kanssa pääsen vessaan kun vessa on sängyn vieressä.. Vauvalla kaikki kunnossa <3 Pari viikoa sais pysyä vielä kyydissä. 15.9 saa tietää leikkauspäivän jos siihen mennessä ei tapahdu selässä käännettä huonompaan. Toivon että helpottais kuitenkin tilanne niin että saisin ajan tultua nauttia vauvasta ja pystyisin hoitamaan häntä itse :)

Hiliputti tsemppiä sinne kovasti! Hyvä, että pienellä on kaikki hyvin ja saa vielä hetken kasvaa masussa. :)

35+3 Synnytys on unimaailmassa läsnä joka yö. En muista unia tarkkaan, ne eivät ole painajaisia enkä ole kertaakaan saanut vauvaa syliin. Ne liittyvät lähinnä synnytyksen alkamiseen ja sen pohtimiseen. Ilmeisesti tämä jatkuu sitten loppuraskauden tai muuttaa muotoaan, mitä lähemmäs synnytys tulee.

Muilla vastaavaa?

On vähän hermostunut olo vaikkakin taitaa olla suotta. Tänään aika äitipolille korkeiden verenpaineiden takia. paineet on kylläkin kotimittauksilla olleet ok uomissa. Toisaalta tiedän, että vauvalla on kaikki hyvin ja verenpaineen heittelyt toivottavasti myös jo ohitse.. Saapahan varmuuden kun käy näytillä ja lääkäriajan perään onkin tutustumiskäynti varattuna niin olisi menty sinne päin joka tapauksessa tänään.

Mä en ole nähnyt vielä unen unta liittyen synnytykseen tai vauvaan. Näen kyllä muutenkin todella vähn unia tai sitten en vaan muista niitä enää aamulla.

Voi ei, hiliputti, toivottavasti tulisi muutosta parempaan ja pian! Ja Jannuka, hyvia vointeja sinullekin!

Taalla on takana pitka ja hyvin nukuttu yo. Olen niin kiitollinen, etta voin vielakin nain hyvin viikolla 36+2. Pinna meinaa palaa valilla oman kompelyyden ja avuttomuuden kanssa. Vaikka liitoskipuja on aina silloin talloin, ei niista kehtaa edes valittaa, koska ovat viela hyvinkin siedettavia ja hetkittaisia. Mini on tosi aktiivinen ja potkii pontevasti - ja tuntuu tayttavan koko mahan. Mihin se tuosta viela meinasi kasvaa? :)

Kuinka paljon voi ihminen oikein nukkua?
Kahtena viime yönä olen nukkunut ihan kunnon unet, toisena yönä en edes pissalle heränny. Kumpanakin aamuka olen herännyt ennen seitsemää, samaan aikaan miehen ja esikoisen kanssa. Sitten kun talo on hiljentynyt olen vetänyt vielä muutaman tunnin unet sohvalla..!!
Harmi vaan, unta ei voi nukkua varastoon! Liekö tämä tyyntä myrskyn edellä :D

Tsemppiä Hiliputti!

Omat ajatukset on kovin mitättömiä muiden todellisiin vaivoihin verrattuna. Lähinnä väsyttää ja tuskaista (henkisesti) olla töissä. Äippäloman alkamista odotellessa...

Sen verran viela, etta menin liitoskipujeni kanssa lantioliohaksiin erikoistuneelle fysioterapeutille katiloni suosituksesta. Han opetti minulle, miten liikkua niin, etta hapyluuhun kohdistuva paine on minissaan! Ja wow, mika ero!

Kolmas kerta tämän raskauden aikana kun kuivun. Eli luulen että on virtsatientulehdus, olo menee heikoksi, sydän tykyttää ja pissaaminen sattuu. Eikun labraan pissapurkki täyttämään ja parin tunnin päästä tulokset: ketoaineet koholla, nestehukkaa pukkaa. Ohjeeksi monipuolista juomaa ja ruokaa lisää lisää lisää.... Ihan uusi kuvio meikäläiselle tämä, että minäkö joisin ja söisin liian vähän?? Kovin kummallista! Mutta noniin, lisää ravintoa. Eli omenapuulle jälkiruokaa hakemaan!

Eilen se sitten katkesi se aasinselka, kun kurkkukipu iski. Aavistuksen hysteerisena taisin itkupotkuraivareiden kourissa vaahdota keittion lattialla sita, etten loyda juustoa jaakaapista klo 2 aamulla. Ja etta nyt mitaan kuumetta ja yskaa tassa raskauden vaiheessa halua, etta housuihini en kylla rupea kuseksimaan yskan takia. Ja etta mieheni, joka on ollut kuumeessa viimeiset 4 paivaa saa suksia hevon kuuseen, for all I care. Ja etta kissan heitan parvekkeelta (1. krs) jos se viela kerrankin valehtelee, etten ole sita ruokkinut. Ja etta yloskaan en tasta lattialta enaa ***** paase. Ja etta nyt riitti tama raskaana oleminen. Voi apua. Ainakin mieheni on todistanut sopivansa loistavasti isaksi ja toimimaan uhmaikaisten kanssa, myos uhmaikaisen vaimonsa.

Miten se onkin, etta nain aamulla kaikki nayttaa niiiiiiin kovin erilaiselta?

On niiiiin uupunut olo. Itku kurkussa saa välillä miettiä, että miten jaksaisi eväänsä liikuttaa edes pakollisiin kotitöihin työpäivän jälkeen... Syytän hemoglobiinia, jota en vielä ilmeisesti ole saanut nousemaan kräuterblutsaftilla, tai mikä sen rautalitkun nimi nyt sitten onkaan. Eikä yhtään auta se, että paukkuja ei ole juuri panostaa ruokavalioonkaan, vaikka se olisi tosi tärkeää nyt. Tänään kinastelimme miehen kanssa, pitäisikö mun saikuttaa vai ei, mutta kynnys on kyllä jostain syystä niin korkealla. Haluaisin nämä viimeiset 1,5 vkoa kyllä jaksaa töihin raahautua.

Täältä tulee valitusta täyslaidallinen...!
Minä olen niiiiiiiiiiin täynnä vauvaa! Yksi käsi mätkii lonkkaluuta, jalka kurkunpäätä! Häpyluu halkee seitsemääntoistatuhanteen osaan! Haluan kävellä, REIPASTA TAHTIA!! Haluan pukea sukat itse jalkaan. MINÄ ITE!
Suihkussa olis kiva käydä ilman jakkaraa, onko se liikaa vaadittu? HÄH??
Hapen saanti on ihan yliarvostettua, mitä sitä ihminen hapella tekee?
Nämä on taatusti ne maailman ensimmäiset vauvat jotka päättää jäädä syntymättä!

Ai elämän kevät minä odotan, että saan nämä pihalle.

Rakastan.. Anteeksi :Heartred

Joskus kaksoset oli hirveen hauska ajatus, vitsin aihe..

Tsemppiä Mymme, pian pikkuiset on jo sylissä <3 Missä vaiheessa synnytystä käynnistellään jos ei ala itsestään?
Voi vain kuvitella miten täydeltä olo tuntuu kun itsellä välillä sellainen olo ettei tämä yksikään mahdu kunnolla yksiöönsä..

Minä pääsin tänään kotiin sairaalasta. Keppien kanssa pääsen vessaan, mutta muuten aika kuluu sängyssä lepäillen. On ihana oma kotona. Vaikken kauaa sairaalassa ollutkaan oli sekin aika tosi ankeaa. Kolmen vrk aikana nukuin noin 4tuntia.. Olisvat vielä kyllä pitäneet siellä mutta mitä sitä turhaan jäämään kun kotonakin selän kanssa pärjää ja vauvalla kaikki ok :)

Takaisin