Miltä raskaus tuntuu tänään ?

rv33+1 Tänään oli sairaalassa ensin ultra. Tykkään kyllä näistä naislääkäreistä tosi paljon. Oma miespuolinen Frauenartz naistenlääkäri oli paljon negatiivisempi. Tietty hän on varmasti oikeassa että en saa kävellä paljon. Kaikki oli hyvin ja lapsi oli melkein 2Kg ja ihan normaalimitoissa. Laitettiin myös nyt paperit kuntoon sitä varten että voin synnyttää siellä sairaalassa. Vielä on jotain papereita toimitettavina ja poikaystävän on todistettava Jugendamtissa isyytensä muuten lapsi saa minun sukunimen. Nyt minun pitäisi saada selville mistä saan syntymätodistukseni, joka myös tarvitaan meiltä molemmilta.
Raskausdiabetes pysyy hallinnassa jos vain pyrin mahdollisimman säännölliseen elämänrytmiin ja syön tiettyinä aikoina ja ei liian myöhään. Huomasi hyvin miten stressipäivinä ja kun ei syönyt säännöllisinä aikoina niin arvot alkoi heittelehtiä korkeammalle. Ja yhtään suklaata ei saa syödä koska jo kaksi palaa pisti arvot korkealle.
Nyt on rv 33 menossa ja toivon todella että lapsi ei syntyisi liian aikaisin. Kuulemma 37 viikko on jo ok. Minun mammaloma alkaa 1.9 eli seuraavana maanantaina. Nyt ajatukset ovatkin jo enemmän vauvassa. Olen ollut tähän asti niin kiireinen yhden projektin kanssa. Sain ihanan vauvakirjan parhaalta kaveriltani ja sitä voi jo alkaa täyttämään ennen lapsen syntymää.

En nyt oikein tiedä, oisko pitänyt minkä palstan alle kirjoittaa, mutta niin.. näistä vauvan liikkeistä? Kun jo tuossa aiemmin valittelin, että kovia iskuja tulee kylkiin, mutta sitten tää outo juttu. Siis päivittäin, usein illalla, kun menossa nukkumaan, tuntuu kuin kaveri olisi kaivautumassa ulos. Tuntuu ihan hauskalta, mutta välillä oikeasti pelottaa, että mitä siellä tapahtuu - kyse ei ole potkuista vaan, todella alhaalta tuntuvasta ronkkimisesta? En osaa paremmin kuvailla, mutta onko muilla samaa...? Tai ylipäänsä minkälaisia liikkeitä muut havaitsee.

Kuitenkin suurinosa liikkeistä möyräämistä ja venyttelyä sekä hikottelua ja pissaamista (siis se värinä). En malta odottaa ultraa ja kaverin näkemistä, kun tosissaan on fiilis, että aika vanttera kaveri tuolla yksiössä venailee ulospääsyä :D

Ccix, musta tuntuu kanssa et kaveri mönkii ulos kohta mut oon ajatellut et majailee niin alhaalla ja mullahan jo rakenneultrassa sanoi kätilö että ei mikään ihme jos liitoskivut vaivaa kun siel ollaan ihan alhaalla. Ja nyt on tunne et on laskeutunut ja käsiä ja päätä liikuttelee tuolla lantiossa joka aika jänskän tuntoista välillä..:wink

Ccix, tuo moyriminen kuulostaa tutulta. Minulla oli joskus viikolla 31 sellaista ja ajattelin, etta kaveri tulee varmaan navasta lapi. Varmaan lahes vuorokauden sita jatkui. Aamulla herasin alavatsakipuun, vauvan liikkumattomuuteen ja ei kun ultraan, jossa selvisi, etta vauva olikin hakeutunut ala-asentoon. Oli varmaan ollut ankkurointiongelmia. ;)

Vahiin kay tyopaivat ennen kuin loppuvat, viikko on puoivalissa. On niin ankeaa menna toihin, etta puin lempivaatteet alusvaatteista lahtien, laitoin kynnet ja meikit. Ehka se fake it until you make it toimisi?:)

Pikkuinen vastasi eilen miehen silittelyihin potkimalla ja mies oli aivan haltioissaan. Oli aivan mahtava hetki todistaa sita. Hanesta tulee aivan mahtava isa, en sita tosin koskaan ole epaillytkaan. :) Silti sydan meinaa pakahtua onnesta.

Sori jos tuli siirappia korvista. :) Hauskaa paivaa!

Ccix mulla on ollut sellasia tuikkasuja emättimessä, sukkapuikkokipuja :) en tiedä tarkoitatko sellaisia? No niitä on ollut nyt noin kolme viikkoa ja yhdistettynä mun suppareihin olen kanssa hieman huolestunut kohdunkaulan tilanteesta... Olen nyt saikulla, mutta ens viikolla pitäisi taas yrittää työntekoa, voi jäädä aika lyhyeksi visiitiksi, koska en halua riskeerata sitä että vauva päättäisikin tulla jo nyt kun viikkoja vasta kuitenkin 32+0.

Ccix: minulla on myös mahassani mönkijä. xD Välillä tuntuu tosiaan, että kaveri mönkii ulos sieltä tai ainakin jotain se siellä kaivaa tai repii. ;)

Omaa: Raskaus tuntuu tänään hyvältä. Minulla oli viimeinen työpäivä tänään. Olen niiiiin äippälomalla nyt! Ihana olo. Ihan parasta. Nyt ei töihin enää tarvitse mennä. Voi keskittyä vauvan odottelun viime metreille.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla myös tuntuu et lapsi koittais kaivautua mahan läpi maailmaan, välillä taas tuntuu et tää tyyppi kiipiää kylkiluita pitkin tuola :D välillä potkut on myös todella kipeitä, johtunee jo ahtaudesta :D eilen illalla miehen kanssa katsottiin mahaa ku se vaan aaltoili menee ku vauva pyöri siellä, miestäni alkoi jo ihan iljettämään ku tunsi luultavasti kantapään mahan läpi :D tuntuu iteltäkin ettei ilkeä koskea mahaan ku se vettää villeimmän tuntoiset rallit :D

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Mä käväsin tänään lääkärissä, kun viimeviikon ma työvuoron jälkeen supisti 1,5h... Ja sen jälkeen kärsinyt pahemmista vatsa- ja SELKÄkivuista ja maanantaina ja tiistaina supisti kivun kanssa, selän puolella. Kävin sit tarkastuksessa, et paikat kiinni ym. Kaikki ONNEKSI ok, saikkua laittoi nyt äippäloman alkuun asti.

Lepoa, kävelyä, särkylääkettä. Eipä kai muuta. Aika hidastuu ja odotus hidastuuu... Mutta eip voi mittään. Vauveli tärkein ja nyt kuitenkin vasta 30+5. Mä kuulun näihin ihan viimisimpiin, la 31.10 :)

se on aika spuuki tunne kun tuntuu et muksu yrittää kaivella sormillaan tietä ulos :D tuttu tuntemus täälläki noissa aiemmissa raskauksissa. tää kolmas kun on poikittain niin se polkee vaan jalkoja sinne alas.ei sekään tosin mukavalta tunnu kun jaloissa on enemmän voimaa ku käsissä

S1N1 ja maminka varmaan puhuu siitä mitä tässä oon eniten pällistellyt - eli ihan ku yrittäisi siis tuolla alhaalla puhkoa tietään ulos. Välillä ihan vihlaseekin ja tuntuu inhalta. Toivotaan, että paikat on sen verran tukevat, ettei kaveri saa mitään tuhoa aikasekseen (:

Harjotussuppareita ei oo nyttemmin ollut, varmaan kun ei ole tarttenut rasittaa itseään. Saa vaan löhöillä ja omaan tahtiin siivoilla, jos siltä tuntuu.

Apua, alle viikko maistraattivihkimiseen :D vaikka nyt tiedänkin, että ihan on oikea ihminen tässä rinnalla ja parempaa yksilöä on mulle mahdotonta löytää, niin kyllä mua jännittää... hih.

Meidän kissa on muuten täysin seonnut. Se on käyttänyt koko raskauden ajan erilailla, mutta nyt... jotenkin aivan pihalla. Varmaan alkaa kohta rakentaa jotain pesää... (kaikenlisäksi se on leikkaamaton mummeli, joka on nyt kiimaillu koko kesän).

V-A-S-Y. Toissa. Tama ja huominen. Jaksaa, jaksaa! (Ei kylla oikeastaan jaksa.) Tanaan alkoi huoli meidan kissamummosta sai totaalisen yliotteen, kun kaikki yritykset loytaa ratkaisua ovat kariutuneet - paitsi ne kalleimmat. Etta mita me tehdaan. Sydanvika on jo ja ikaa arviolta 15 vuotta. Nyt viimeisimpana oireena stressinaiheuttama virtsatulehdus ja se tulee aina, jos tulee esimerkiksi vieraita yokylaan, laakkeen antaminen tai jokin muu muutos, esimerkiksi vaikka huoneesta pois sulkeminen pidemmaksi aikaa. Etta jep. Vauvantulo ylittaa varmuudella tuon stressikynnyksen, koska kissa inhoaa lapsia, kaikenikaisia lapsia. Ei millaan riittaisi resursseja nyt tatakin asiaa yrittaa ratkaista. Kylla se tasta hetki kerrallaan.

Rv 32 +3. Väsyttää ja yöunet jää huonoiksi, kun selkä kipeytyy. Kuulin kuitenkin ääneni kieltäytyvän sairaslomasta neuvolakäynnillä. En näköjään osaa oikein pois töistäkään jäädä, kun ei tämä työ nyt niin fyysisesti kuormittavaa ole. Samaan aikaan kyllästyttää joka aamu könytä väsyneenä töihin, mutta onneksi pari viikkoa enää jäljellä! :)

Rv 34+6 tänään ja tähän asti huonoiten nukuttu yö takana. Ei meinannut millään löytyä hyvää asentoa ja koko ajan tuntui, että käsi puutuu tai jalka puutuu.. :( Häätyy täyttää tuo Doomoo ja alkaa nukkumaan sen kanssa - josko auttaisi..? ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Nyt niinku riittäis tää raskaana olo! Tähän asti on menny ihan helposti, eikä vieläkään oo mitenkään sikatukalaa, mut mä haluun mun vauvan!

Mua on nyt viikon ajan supistellu aika paljon. Kipeestikin ja tuntunu jopa enemmän tuolla alaselällä. Ei vaadi edes mitään kummempaa rasitusta, että alkaa jomottamaan. Kävely on vaikeeta, ku tuntuu että maha roikkuu jalkojen välissä.. lääkärikäyntiin olis tasan kaksi viikkoa. Mä niin toivon, että se sanoo siellä, et kohdunkaulaa ei oo enää tai jotain.

Tänään on siis viikkoja 34+2. Jos tämä syntyisi samoilla viikoilla kuin esikoinen, olisi odotusta jäljellä 5 viikkoa. Yyh.

Lauantaina on mun viimenen työpäivä. Sit alkaakin mammis! Jee! Mun ja esikoisen ihan oma kuukausi, ennen neljättä perheenjäsentä <3

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Hyvältä tuntuu, vaikka yön taas valvoinkin.. Tänään oli neuvola ja siitä kirjoittelinkin tuonne toiseen ketjuun :)
Eilen havahduin, että maksimissaan NELJÄ viikkoa enää! Iiiiiikks :smiley-bounce015

-Mymme 33+1-

Ollaa vissii vähän jokainen nukuttu huonosti viime yönä :o minäkää en löytänyt hyvää asentoa nukkua, selkää jomotti iha älyttömästi taas vaihteeksi...mies meni aamuvuoroon niin herätys oli 4.30..sen jälkeen pyörin ympyrää sängyssä ja ootin et uni tulee mut eihän se tullu :/ jospa ensyönä nukuttais paremmin itse kukin! :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

No minä nukuin kyllä yöllä hyvin mut nyt onkin ollu kipee olo taas, ku jomottaa ka supistelee jne. Pötköttelyä, paljon vettä.. jos helppais..huomenna lääkäri:smiley-bounce005:smiley-angelic005

mä odottelen tässä lääkäriaikaa yksityisellä. Meni taas niin luotto julkiseen kun soitin neuvolan ajanvaraukseen niin sieltä neuvoivat tk:hon kun heillä ei ole akuutteja aikoja ja tk:sta sanottiin että tule maanantai aamuna kun sairasloma loppuu. Ilmeisesti tk:n hoitsun mielestä en tartte akuuttia-aikaa vaikka supistukset tulee melkein koko päivän 10 min välein. Hanurista!

S1N1 mä olen käynyt tollasissa tilanteissa äippä polilla. Esim meillä ei neuvolassa uä , niin ei olisi mitkä hyötyä siellä ravata.

Täällä raskaus masentaa. Tuntuu että supistaa enemmän kuin että olisi normi olo. Makaaminen sängyssä Vituttaa, mutta esim ommellessa suppareita tulee jatkuvasti... Paskaa.

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app

Takaisin