Miltä raskaus tuntuu tänään ?

tipitii, Stemppia!

Tuli vain noin yleisella tasolla mieleen, etta ei kai lapsivettakaan valttamatta tule kuin vain lasinpohjallinen, jos lapsi on alhaalla ja toimii tavallaan tulppana? Vain se paalaen ja kohdunkaulan valiseen tilaan mahtuva neste siis. Kysyn siksi, etta tama on ajankohtaista myos minulle nailla viikoilla ja katiloni itseasiassa mainitsi asiasta. Han kehotti ottamaan yhteytta jos nain kay, etta tutkitaan ja todennakoisesti maarataan antibiootit (tai kaynnistetaan synnytys, jos on jo muutenkin lahella laskettua aikaa).

Ja miksi en yllaty, etta streptokokkitesteista ei taalla ole edes mainittu. :) Kaikki ajallaan ja tarpeen mukaan.

Libran kanssa samoilla linjoilla: Kannattaa varmaan tipitii soittaa synnärille asiasta? Mikä viikko sulla olikaan menossa? Mieheni veljen vaimolla tuli jo rv 20+ reikä
sikiötä ympäröivään kalvoon ja lapsivettä alkoi vuotaa pikkuisen kerrallaan. Hän joutui vuodelepoon reiluksi kahdeksi kuukaudeksi (jottei synnytys käynnistyisi). Käsitin, ettei hänelläkään ollut kaikki kerrallaan hulahtanut, vaan vain vähän, mutta kuitenkin sen verta reilusti, ettei saanut enää töissä käydä jne.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kyllä mäkin olisin sinuna tipitii synnäriin yhteydessä.

Onko täällä toista (tai kolmatta jne) odottavia keillä aiemmissa raskauksissa olisi vauva pysynyt perätilassa synnytykseen saakka? Millaisia ja missä liikkeet ovat olleet? Pohdiskelen kun liikkeet minulla tuntuvat edelleen todella alhaalla. Kylkiluut saavat ihan tosiaan olla rauhassa. Välillä muljahtelee tuossa keskivatsalla, mutta kyljet eivät osumaa saa.

Tällaisia olen tänään pohtinut. Nälkä on myös koko ajan

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Varmaan ensimmäinen kerta tällä viikolla, kun heräsin ilman selkäkipuja tms! Ihanaa! Sen kunniaks meninki vetää pienen hikilenkin koiran kanssa :D Tällä viikolla vauhti ollut ku etanalla :D No, kohta toi lenkkikin varmasti kostautuu kropalle... Hope not!

Mulla on menossa nyt rv. 32+6
Soitin meijän paikkakunnan päivystykseen niin sieltä sanottiin vaa et jos sitä ei vuoja enempää eikä supistuksia oo niin voi olla huoletta.. tää nainen epäili ennemminkin että tää neste on ollu ennemmin pissaa mitä lapsivettä ku vauva on tosi alhaalla ja ku rakko on ollu täys.. kysyin et pitäskö mun lähtä synnärille tarkistettavaksi mutta se sano ettei kannata tän takia 100 kilsaa lähtä ajamaan :o jos tätä jatkuu niin huomenna soitto neuvolaan ja kuunnella heitä mitä sieltä sanotaan.. meillä tää terveyskeskus on ennemminkin arvauskeskus mut jos näihin puheisiin nyt vois tän kerran luottaa.. on meillä joskus ollut sentää oma synnytysosasto :D

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Tsemppiä tipitii, toivotaan, ettei nyt ihan vielä olisi lapsivesiä vuotanut!

Oma raskaus tuntuu tänään väsyneeltä! Eilen häissä yötä myöden juhlittu, tanssittu ja ajomatkaakin kertyi pari tuntia suuntaansa, joten tänään mulla on pahempi "krapula" kuin miehellä, vaikka minä olin sentään meistä se kuski. Huh, kroppa kiittelee, mutta tulipahan pidettyä kivaa eilen. :cool:

Meillä vissiin pikkunen on laskeutunut melkoisesti alaspäin. Ylävatsa on nimittäin ollut nyt paripäivää ihan tyhjä ja lisäksi tullut ikäviä kipuja alaselkään ja vatsaan. Istuminen on vaikeinta, joten makuuasennossa on pitänyt olla aina kun mahdollista. Onneksi neuvola ylihuomenna niin eiköhän terkka osaa sanoa onko pikkuinen tosiaan jo laskeutunut noin kovasti :)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

rv 32+6 Tipitii tsemppiä! Me mennään sinun kanssa ihan samoilla päivillä lasketun ajan suhteen. Minä olen saanut nyt ns. liikkumiskiellon koska kohdunkaula oli torstaina 3cm. Lääkäri sanoi, että 3.5 - 3 cm oli vielä hyvä rv 32 mutta jos se menee alle 3cm niin se tarkoittaa ennenaikaisen synnyksen riskiä. Kuulemma kohdunkaula ensin kapenee ja sitten alkaa avautua ja sitä prosessia ei sitten voi pysäyttää eli ilmeisesti 1cm jälkeen alkaa avautuminen. Siksi lääkäri kehoitti ottamaan rauhallisesti ja kävelemään vähemmän. Minulla oli silti perjantaina suunniteltuna yksi valokuvausretki jonne silti menin koska se oli tärkeä. Nyt en aio ottaa enää mitään riskejä kyllä tämän retken jälkeen. Lääkäri sanoi että jos en ole varovainen voin saada lapsen vaikka jo kohta eli melkein 2kk ennen aikaisesti. Koitan nyt ottaa rauhallisesti.

mmmustikka, Hyvaa vointia sinulle!
tipitii, toivottavasti ei tosiaan ollut lapsivetta. :)

Imetystyyny toi autuaan unen ja olen nukkunut paremmin kuin miesmuistiin! Hapyliitoskivut yllattivat tana aamuna sangysta noustessa, mutta aion joogata tanaan ja yleensa auttaa. Pikkuinen potkii ja huitoo kasillaan, ja mollottelee tanaan enemman selkapuolella, luulisin, koska mahani on noin puolet pienempi tanaan kuin eilen. :D

Terveydenhoitajan soittoa odottellessa, soittelin siis aamulla jo ja aikoivat soitella kun hetki liikenee.

Syynä eiliset - ja viimeaikaiset menkkamaiset supistelut ja polttelut. Tosiaan koko eilisen päivän supisteli ja kohtu kovetteli epäsäännöllisesti ja vaikka flunssan kourissa olenkin ottanut erittäin rauhallisesti niin illalla sänkyyn mennessä alkoivat menkkamaisesti aaltoilevat kivut lisääntyä alavatsalla ja alaselässä. Lämmin kauratyyny ja 1g panadolia naamaan helpotti mutta sen tunnin mitä olin hereillä, niitä tuntui tulevan vähän väliä. :confused: Mietin jo soittaakko päivystykseen, mutta aloin nukkumaan ja ajattelin että herään kyllä jos supistaa viel. Yö olikin levoton ja näin kummallisia unia ja heräilin usein. Lisäksi vasemmalla puolella vatsaa joku ihme kipeä kohta, ikäänkuin keskellä kyljessä enemmänkin. Mikähän kummma.. perjantaina ois synnytystapa-arviointi ja mietin et uskallankohan odotella sinne asti näiden kanssa. Jännää.. vielä saisi pikkuinen köllötellä masussa muutaman viikon, nyt rv33+6

Ja th soitti. Pari viikkoa levossa mielellään sängyssä, ettei vain pikkuinen synny ennen aikojaan. Aikoi vielä kysyä mitä mieltä lääkäri on, että uskallanko odotella muutaman päivän lääkäriä vai mitä tehdä. Hui en olisi tämmöistä odottanut.. 3,5v esikoinen käy sääliksi, ei paljon ole hoitajaksi minusta hänelle päivisin.. :( nyt vaan sit kyselemään tutuilta että saako esikoisen tuoda hoitoon jos äkkilähtö tulee. Molempien vanhemmat 600km päässä..:/

Eka "lomapäivä" ja 33+0, eli tässä sitä mennään. Olo on fyysisesti siedettävä, tosin eilen tuli kyllä sellaisia potkuja et hyvä jos ei kylkiluut murru. Vaikka nyt oonkin vapaa duunista, niin ei tää stressi tunnu helpottavan.

Asunto ois nyt olemassa, mutta tässä vähän budjetoin, niin kahden asunnon loukku ja pieni vauva kuulostaa hieman huonolta yhtälöltä (siis tämä meidän asuntojuttu on kyllä niin sekava, ettei mitään rajaa...). Lisäksi kun saan minimi äitiysrahan, niin oikeesti toi taloudellinen pärjääminen vähän huolettaa. Onneksi on kaksi viikkoa aikaa selvitellä, miten tuet yms menisi ja mikä nyt olisi fiksuin ratkaisu.

On tämän kaiken sekasorron keskellä kuitenkin käsittämätön pesänrakennusvietti, ja kärsimättömyys. Siivoan ja järjestän, mietin et pakkaanko vai jätänkö vaan... Et ollaanko muuttamassa vai ei. Argh. Mutta kyllä alkaa huomaamaan, ettei ole enää helppoa perussiivoaminenkaan... herkästi käy selän päälle, tai mahaa alkaa kivistää (pikkusuppareita), eli 5 minsaa siivousta ja puolituntia lepoa :D

Kaikille tasapuolisesti voimia, ja koittakaa pitää kaverit vielä matkassa mukana :)

Hui koittakaa pitää pikkuiset vielä kasvamassa hetki. Päivä kerrallaan.

Itse heräsin aamuyöllä kaameeseen päänsärkyyn. Kävinkin neuvolassa omatoimisesti mittaamassa verenpainetta ja oli sen verran koholla (eka mittaus 163/104!), että katsottiin pissa..jossa ei onneksi ollut mitään ja mittailtiin sitten useamman kerran niitä paineita. Laski sen verran, että huomenna uudestaan neuvolaan ellei tartte päivystykseen mennä, jonne siis jos muita raskausmyrkytyksen oireita imaantuu. Nyt kuitenkin levolla saanut oloa paremmaksi ja masussa normaalia liikehdintää, että luottavaisin mielin. Mulla siis verenpaine ollut koko ajan hieman koholla, ei kuitenkaan tuollaisia lukemia.. itse epäilen vastaanotto/valkotakkisyndroomaakin olevan...tänään 34+3

Eipä täällä enää oo mitään hätää, mitään vuotoja ei oo ollu :) kaippa se oli sit vaa pissaa.. pitänee harjoitella lantionpohjalihaksia vähä useemmin :D :D
Tsemppiä teillekki maarija ja mmmustikka!!
Mmmustikka: kävin rv.29 lääkärin luona ja mulla oli tuolloin kohdunkaulan pituus 3 cm ja kiinni. On ollut myös rv. 8+3 sama tilanne ! Jännä miten erilaiset tavat lääkäreillä on erimaissa, minulle ei lääkäri sanonut mitään tuon kohdunkaulan tilanteesta :o

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Rv 35 menossa. Tuntuu hassulta jäädä tällä viikolla äippälomalle kun töissä jaksaisi vielä ihan hyvin. Hetkittäin tulee olo, jolloin jopa unohtaa olevansa raskaana ja kantavansa selkeästi isohkoa masua. Jumpissa ja salilla pystyy vielä käymään, tosin selvästi kevennettyä tekemistä. Kipuja eikä kolotuksia juurikaan ole. Kivuttomia supistuksia jonkun verran.

Yöt ovat tällä hetkellä niitä, jolloin raskaus muistuttaa itsestään. Nukkumaan käydessä on vaikea välillä löytää hyvää asentoa vaikka on imetystyynyä sun muuta apuna. Täysi mysteeri on myös aina se, herääkö yöllä vai ei. Ja jos herää, kestääkö unettomuus pari minuuttia vai pari tuntia. Onneksi työaamuja edeltävät yöt ovat menneet pääasiallisesti hyvin nukkuessa.

Nautin nyt tästä tunteesta koska melko varmasti olo tulee muuttumaan väsyneemmäksi, tukalammaksi ja kankeammaksi loppua kohden. Tai mistäs sitä tietää... :D

36. Raskausviikko kaynnissa ja tanaan on ensimmainen aamu, jolloin enaa en todellakaan haluaisi menna toihin. Enaa tama viikko ja sitten mammaloma, ajattelen ja yleensa se auttaa, mutta talla hetkella perjantaihin on ikuisuus. Olo on ihan hyva, mutta sisustaisin mieluummin lapsen huonetta ja nauttisin pitkista aamiaisista. Mietin jo, etta voisko saikkua saada, jos ei vain huvita. ;) No, kai se tasta lahtee, kungan paasee tyopaikalle...

Imetystyynyn ostamisen jalkeen olen nukkunut aivan tajuttoman hyvin. Heraan kerran yossa vessaan ja pari kertaa siihen, etta kadet ovat puutuneet maattuani niiden paalla, mutta nukahdan aina heti uudelleen. Pikkuinen potkii vahan vahemman, mutta voimalla, ihana. :) Eilisessa synnytysvalmennuksessa tuli vahan olo, etta saisiko sen vauvan kuitenkin kotiintoimitettuna haikarapostilla omakatisen synnytyksen sijaan... :) Toivon, etta olen samanlainen vauvakone kuin aitini ja mummoni, jotka molemmat olivat jalkeilla ja menossa heti synnytyksen jalkeen.

Kiitos tsempeistä! :) täällä sitä pötkötellään kaikenvaralta mahdollisimman paljon, päivisin ei ole kyllä esikoisen kanssa niin helppoa vaan pötkötellä mut onneks mies teki eilen ruokaa jääkaappiin ja muutenkin antaa mun levätä mahd paljon kun on kotona. Oikeen välil hävettää ite vaan maata, mut kyl huomaa että ei tarvii kun vessaan nousta/hakee esikoiselle jtn tms niin supistaa herkästi. Kohdunsuun tilannetta ei ole katsottu nyt kun viimeksi kuukausi sitten, ja silloin oli kyllä reilut 3cm ja kiinteä, kiinni. Mutta ikinähän ei voi tietää, lääkäri sit perjantaina katsoo. Helpotus olis jos ei olis tapahtunu mitää, tottakai. Mut nyt mennää näillä tiedoilla ja ohjeilla siihen asti. :)

Tsemppiä muillekin, ja nauttikaa te jotka pystytte liikkumaan jne vaikka tiedän et aina ei jaksa siltikään nauttia. Tässä sen vasta ymmärtää kun ei saakkaan tehdä normaaleja juttuja, et mikä on tosiaan tärkeintä. :oops:

Olipas tullut sivukaupalla tekstiä viime kerrasta, ei ehdikkään nyt lukee läheskään kaikkea. :p

Mulla on äippäloma nyt alkanut, ei enää töitä. Meni se lonkanjuiliminen sellaaseks ettei oikeen toi kotihoitotyö enää ollut sellaanen juttu mitä pystyis kunnolla tehä. Tosin, äippäloma alkais muutenki jo maanantaina joten saan olla tyytyväinen että sain olla kovinkin pitkään työelämässä mukana ennen äippälomaa. :rolleyes:

Muutto on tehty, loppuviikosta palautetaan vanhan asunnon avaimet.
Lääkäri totes tänään että älä vielä ala stressaa synnytystä (nyt kun muuttostressi on poissa niin olisi aikaa alkaa jo stressaamaan.... :p ) vaan nyt jos jottai miettii niin sitten sisustusta uuteen kotiin. :grin

Vauvalla on nyt hikka, hauska tunne. :grin

Carnie, olipa ihanan positiivinen teksti jotenkin hyvälle mielelle sait minut täällä kun pötköttelen :D kuulostaa siis niin kivalta et saat alkaa sisustusta suunnittelee, jne. Kaikkee uutta tiedossa siellä! :)

Meidänkin vaavilla hikka usein, hassun tuntonen kun maha hytkyy tasaseen tahtiin :taunt014

Takaisin