Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Närästystä pukkaa iltaisin syömisten päälle.. semmoinen polttava pala kurkussa :/ ..

Pikku poika rymyää vatsassa hurjasti.
On ollut mielenkiintoista seurata myös miehen mielen kasvamista tähän vauvantuloon :)
Minä pakahdun rakkaudesta kun hän puhelee mahavauvalle, että "(Nimi) tuu jo sieltä, en jaksaisi odottaa.." ja kuinka hän sanoo, että parasta on tulla kotiovelle, kun tietää että siellä on minä masuvauvan ja kissojen kanssa häntä vastassa.
Eilen tuli liikutuksen kyyneleitä, kun mietin miten onnellinen olen, kun saan nukkua samassa sängyssä miehen kanssa (ja kissatkin tulevat mukaan). Sitten kyllä mietin heti perään, että hemmetin hormonit.. :D vaikka totta onkin.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Itsekin tirautin eilen muutaman kyyneleen, kun mietin sitä hetkeä, kun saan pikkuisen ensimmäisen kerran syliin. Voi olla aika tunnerikas hetki :)

Nooh, mutta tänään tää raskaus osoitti saa niitä ei toivottuja piirteitään. Töihin tässä valmistautuessa selkä rusahti. Johtu varmaan eilisesti rehkimisestä, kun sitä osaa tuota mahaa varoa niin selkä jäi sitten huomiotta. Hävettää niin pirusti hakea saikkua, siis varsinkin kun on enää muutama hassu päivä töitä jäljellä, mutta ei kai muukaan auta. Kipu niin ärsyttävä ja vihlova, et säteilee tohon oireilevaan oikeaan koipeenkin... täytynee vaan asennoitua, sillä tuskin loppuraskaus ainakaan helpottaa näiden vaivojen suhteen.

Ihanaa kyllä, että ilmat alkaa viimein viiletä. Eilen tosin hikoilin taas viikon edestä kun puunailin ja pakkailin talvivaatteita. Mä niin toivon, että täällä alkaa hommat etenemään. Kaksi kuukautta laskettuun aikaan - aion kyllä tänään muutaman räyhäpuhelun soittaa. Ei hirveästi naurata, kun rapussa heiluu keski-iän ylittänyt naikkonen ilman paitaa jossain viina-/ lääkepäissään ja tämähän on siis aivan normaalia. Kunpa olisi osunut lotossa 7 oikein niin saisi ihan valita minne sitä muuttaisi :)

Viikon sairasloman jälkeen tänään töihinpaluu. Viikon ajan hyvin nukuttujen öiden jälkeen, en viime yönä nukkunut kuin ehkä 4h. Stressi? Illalla oli myös tosi kova ylävatsakipukohtaus ja nyt särkee jalkoja.

Noh, valivali.

Mutta poikanen on aktiivinen juuri nyt, kahvi tuoksuu ja mieskin on ihana! ❤

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kuusi työpäivää jäljellä!! Eilen illalla silittelin masua ja juttelin poitsulle, että enää kuusi päivää vietetään töissä ja sitten voidaan olla päivät ihan kaksin. <3

32+2

Ei ookkaan pitkään aikaan tullut kirjoitettua. Loma alkoi, vaikka oikeesti oon työtön pari viikkoa (freelancerin loma) ja sit alkaa äitiysloma. Kunhan kela saisi asiat käsiteltyä, vähän ollut vaikea ilmoittaa tuloja kun niitä maksetaan milloin mistäkin... meikään on iskenyt kauhea siivousvimma ja mieskin on ihan ihmeissään, kun en TODELLAKAAN oo mikään siivousintoilija :D no tuleepahan puunattua koti. Oon ollut aika huonolla tuulella ja kaikki jotenkin ärsyttää ja saa aikaan pahaa mieltä. Alkuraskaudessa ei ollut juurikaan hormonimyrskyjä, ehkä ne tulee nyt sitten kerralla.

Fyysisesti menee aika kivasti. Jalat tuntuu tosi raskailta ja selkä välillä väsyy, mut ei oikein muuta oo ollut. Vauveli tunkee kylkiluihin ja sit täytyykin olla super-ryhdikäs :)
Ihan hullua, että tässä on enää 2kk laskettuun aikaan!

Triina mullakin on aina sama, että loman jälkeen nukkuu tosi huonosti ennen ekaa työpäivää. Toivottavasti töissä sujuu kuitenkin hyvin :)

Sent from my GT-N8000 using Vau Foorumi mobile app

Juu työt sujuvat omalla painollaan. Niin paljon olisi tehtävää, ettei oikeastaan ehdi tekemään. Nyt odottelen työkaveria lounaalle ja yritän hengitellä syvään.

Onneksi keskiviikkona on neuvola, jossa voin vähän mietiskellä, että kuinka kovan työpaineen alla on järkevää töitä tehdä. Teen tällä hetkellä kolmen ihmisen työt. JEs.

Oltiin tänään esikoisen kanssa liikenteessä useamman tunnin ja tuli melko kuvottavat olot. Oksetti ja pyörrytti. Sitten alkoi näkymään myös migreenin aura. :( Ei tällaisia oloja enää: kiitos! Jotenkin menoja sopiessani en (vieläkään) osaa arvioida voimavarojani. En kuitenkaan halua jäädä myöskään kotiin kyyhöttämään loppuraskauden ajaksi. Totisinta totta on myös se, että esikoisen vuoksi on pakko jaksaa, eikä voi heittäytyä vuodelepoon, vaikka joinain päivinä kieltämättä haluaisi..

Meillä on tehty muuttoa pikkuhiljaa. Vielä olis pakattavaa ja vietävää. Ihania ystäviä ja sukulaisia jeesaamassa "Sinä et sitten kanna kuin korkeentaan käsilaukkus" "Nii ja siin laukus ei oo sit mitää painavaa!" ... :grin

Tänään oli eka työpäivä 4,5 vkon loman jälkeen!! :oops: Onneks oli sellainen lista että pehmee lasku töihin ja näytti olevan seuraava pari vkoa ihan siedettävät! Kotihoidossa olen töissä..
Itselle hyvä fiilis kun jaksoin työmatkatkin viel pyöräillä, 5km suuntaansa, ihan kohtuuvauhdilla.
3 viikkoa olisi vielä jälellä, sitten alkaa äitiysloma. Tässä kuussa muutto niin todenteolla tuntuu elämänmuutosta kerrakseen olevan kun uusi koti ja saadaan kaik vauvaa varten valmiiksi. :rolleyes:

Iltasella sokeri oli korkee, johtuu ihan karjalanpiirakoista. Se nostaa. No, tiedänpähän itse miksi oli nyt korkee niin ei syytä murehtimiseen. Enemmän murehdituttaa noi pakkaamiset! :grin

Jalkojen turvotusta ilmeni päivän mittaan vähän. Nyt "uutuusoireena" mulla on sormien puutuminen ja turvotus. Aamuisin käsi ihan puutunut, yleensä vasen. Sormet turvonneet ja kun sormia heiluttaa niin pitkin päivää kipuilevat. Sormuksen jätin pois jo aikaa sitten. Mielummin pidän sen tallessa kuin otan riskii että se pitäis rikkoa sormesta irti. :confused:

Torstaina onkin neuvola. Niin nää ajat rientää, voi että, hyvä kun perässä pysyy! :p

Turvotusta on täälläkin sormissa ja öisin herään 2 tunnin välein vessaaan, kuka puhuikaan että pitäisi levätä ennen lapsen saapumista...

Mietin että huolettaako ketään muuta täällä maailman tilanne? Jotenkin on välillä jopa syyllinen olo tuoda lapsi maailmaan jossa näyttää olevan sota aluillaan ja näin paljon epävakauksia. Toivon toki ettei niin käy. Mutta kyllä sitä väkisin miettii.. Itse kun olen alunperin Venäjältä ja Ukrainassa asuu sukulaisia sekä joitain tuttuja. Ehkä asia on jotenkin vaan sillä tavalla lähempänä minua ja koen sen realistisemmaksi.. Tuntuu tyhmältä välillä jauhaa jostain ammeen väristä kun mietin onkohan huomenna koko suomessa edes turvallista enää... Saisivat jo rauhan aikaiseksi.:love2

Kevennyksenä, näin viime yönä unta lapsestani, hän oli siinä jo noin vuoden ikäinen ja olimme ristiäisissä. Voin sanoa että toi sellaista varmuutta ja rakkautta olotilaan ja tilanteeseen. Heräsin ja aloin laskemaan päiviä kun häntä pääsen tapaamaan.:love7 oli juuri sen näköinenkin kun olen kuvitellut ja ultrassa nähnyt.... sydän pakahtuu rakkaudesta :Heartred:Heartpink Enää yksi työpäivä tämän jälkeen ja alkaa lomat ja muutto ja valmistelut.

Ihanaa unta olet nähnyt :Heartbigred

Kyllähän tää maailman epävakaa tilanne mietityttää, että millaisessa suomessa ja maailmassa meidän lapset saa kasvaa..

Oon myös mietiskellyt että miltä maailma mahtaa näyttää kun lapsi sitten on aikuinen :/ kun nyt sattuu ja tapahtuu kaikenlaista.

Musta tuntuu että mun raskaus on vähän liiankin helppo, kun lueskelee täällä mitä oireita muilla on eikä mulla oo mitään turvotuksia eikä kipuja eikä pahoinvointiakaan eikä mitään :o kai siitä pitää olla ilonen ja tyytyväinen eikä murehtia että mitähän vielä eteen tulee..

Carnielle: tykkäys töissä jaksamiselle! ;)

Hemppulinna, Hiliputti & IIA: Samaa olen miettinyt minäkin. Kamalaa jos tässä vielä joku 3. maailmansota puhkeaa. :( Ei voi kuin toivoa, että asiat saadaan sivistyneesti selvitettyä, jottei sinunkaan sukulaiset Hemppulinna joudu pakosalle kotimaastaan.. Jotenkin sitä näin "herkässä tilassa" tulee ajateltua tulevaisuutta vähän eri näkökulmasta kuin tavallisesti.

34. viikko pyorahti kayntiin. Toinen tyopaiva takana 8 viikon loman jalkeen sujui hormonihuuruissa: Onko kukaan nahnyt mun puhelinta? Minne jatin tyohuoneen avaimet? Niin, mitas ma nyt taalta tulinkaan hakemaan? Odotas, mitahan mun pitikaan sulta kysya... Ja niin edelleen. Sain sentaan kokouksen vedettya lapi kunnialla. Huooookaus. Istukka imee aivot paastani.

Olo on hyva, pikkuinen potkii mahassa, taivutuksia on turha yrittaa ja nostamiset jatan suosiolla muille. Onneksi kaikki ovat superymmartavaisia. Mammalomaan on 2,5 viikkoa.

Sita on hyvakin pohtia, etta millaiseen maailmaan me naita lapsia kasvatamme. Tosin tuskinpa omat vanhempani edes uneksivat nykyisista teknologioista ja niiden vaikutuksesta arkeen. :) Mikaan ei ole niin varmaan kuin se, etta tulevat sukupolvet tulevat elamaan erilaisessa yhteiskunnassa ja maailmassa kuin meidan sukupolvemme. Minusta kaikkein positiviisin asia tassa kaikessa on, etta meista jokainen voi valinnoillaan vaikuttaa (ja vaikuttaakin) siihen, millainen tulevaisuuden maailma on. Me kasvatamme tulevaisuuden paattajia. :)

Muokattu viimeksi:
Täällä myös parin kk kesäloman jälkeen palattu töihin. Töissä ei niin vaan nosteta jalkoja ylös kun mieli tekee tai vedetä pieniä tirsoja. Vettäkään ei muista/ehdi hörppimään samaan tahtiin vaikka pullo on lähes nenän edessä. Turvotus (vähintäänkin) jalkaterissä on taattu iltapäivään mennessä.

En ole sitten jaksanut lähteä pariin päivään enää jumpalle töiden jälkeen. Pakko mennä kotiin ja nostaa jalat kattoon, tankata vettä.

Mutta valita en, kyllä sen verran helpolla olen päässyt. Joitakin hassuja hetkellisiä oireita on ollut mutta ne kuuluvat asiaan.

Happy rv 33

Olen miettinyt maailman tilaa ja yksi syy se olikin nuorempana siihen, miksen koskaan halua lapsia.. tänään olen vaan ahdistellut sitä, kun joka lapsella pitäs olla vissiin joku älypuhelin jo ala-asteella...ja tabletteja ja ties mitä.. mä en halua hankkia sellaisia! Vaikka ite sain ekan painavan ericssonin kapulan seiskaluokalla ja meille hankittiin ekat toimivat koti pc:t ja muut vehkeet ja aina vanhan tilalle uudempaa teknologiaa, niin nykyään olen itse sellainen, että inhottaa kuluttaminen ja liika teknologian välke ympärillä ja ihmiset aina näytöt edessään (tv, äpyt, tabletit, tietokoneet..) .. me miehen kanssa molemmat vältetään sellaista eikä meillä ole edes telkkaria (vaikka munkin äiti on koettanut kysellä että eikö tarttis).. jännittää vaan joutua alistumaan siihen, että lapselle pitäis hankkia jotain vaan siksi, kun muillakin on (esim se hieno kännykkä), kun ei itse elä niin "kun muillakin on niin mekin hankitaan..."..

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Ukkosta pelkäävä koira + yölliset ukkosmyrskyt = unettomat yöt. Ilmeisesti unettomuuteen totuttelu on todenteolla alkanut meidän huushollissa.

Joo, kyllähän mietintöihin vaikuttaa tämä tilakin aika paljon.. Olisi mukavaa että ei nyt heti tarvitsisi alkaa huolehtimaan jostain sota asioista vaan saisi olla maapallolla jossa on rauha ja hyvä olla. Ainahan joillakin on eripuraa mutta nyt tilanne on vaan jo jotenkin kärjistynyt. Huokaus. Kiitos Emmy´, toivon todellakin samaa. Koska useat hakevat jo turvapaikkoja :( Ja se tekee olon vaan niin ikäväksi..

Teknologiasta sen verran, että minua inhottaa kun pitää koko ajan olla se puhelin KAIKKIALLA mukana. Esimerkkinä toimii mieheni. Siis varmaan 100 kertaa päivässä pitää olla lukemassa uutisia ja heti kun tulee hetki vapaata luuri käteen ja selailemaan... :BangHead Olen nyt tehnyt säännön meidän kotiin että puhelimiä pidetään eteisen lipaston päällä. Koska muuten menee niin yli. Ymmärrän että siinä on herätys niin on minullakin, mutta sen voi sitten yöllä ottaa sinne yöpöydälle,... muuten ku se on sitä että kädessä kannetaan huoneesta huoneeseeen ja vessaaan ja keittiöön, niin mielestäni se on jo ihan ylimennyttä touhua. :gen045:smiley-angry019 Aina pitää olla jtn tarkistamassa ja tutkimassa..

IIA nauti!!! Nauti täysin siemauksin helposta raskaudesta! 6 Kuukautta oksentaneena voin sanoa että se voi olla täyttä helvettiä. Aborttia en nyt tietenkään miettinyt, täysin vastoin kaikkia periaatteita se homma, mutta kyllä kirosin kaikkea mahdollista ja se oli hirveää.

Mutta toivotaan kaikki parasta ja että asiat maailman herroilla järjestyisi niin saataisiin mekin elää turvallisessa maailmassa :):Heartred

Tanaan raskaus tuntuu... raskaalta. Olo on joskus levoton, haluaisin vain kavella, kavella ja kavella. Sormia sarkee turvotuksen takia ja aamuisin on turha yrittaa mitaan, mika vaatii sormivoimia. Arsyttaa ihan kympilla, etten saa sukkia jalkaan, jos vatsa on taynna, ja pyoraily on kaymassa hankalammaksi. Toissa on paattanyt, etten kayta hissia kolmanteen kerrokseen, niin kauan kuin pystyn kavelemaan, joten ramppaan niita kiukun voimin useamman kerran paivassa. Sen jalkeen tunnen, etta pystyn viela johonkin. Niin, ja tanaan olen myos vasynyt rikkonaisten younien takia. Plaah.

Kyllapas helpotti avautua! Sori vain. :) Tama on valiaikaista, kylla se tasta. :)

Aamut ovat ihania! Ei koske mihinkään ja voi vaan nautiskella (jos on siis vapaata). Iltaa kohden mulla alkaa kivistävä särky tossa ylävatsalla varsinkin yhdessä tietyssä kohdassa (ehkä jotain hermosärkyä) ja vatsa kiristyy harkkasupistukseen, joka ei millään meinaa hellittää.

Jännää tämä, että siellä se poikanen vaan kasvaa ja möyryää ja ilmoittelee kasvustaan kaikin eri tavoin. Nyt on kova möyryäminen käynnissä, ehkäpä hän tekee jotain kääntöliikettä kun oikeassa kyljessä tuntuu moukarointia. Ihanaaaaaa!

Olo on malttamaton! Haluan jo vauvani syliin!

Takaisin