Miltä raskaus tuntuu tänään ?

@hemppuliina, sympatiani sinulle ❤

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Taidan oikeasti olla yksin tämän hellehuumani kanssa..? :anyone
Syksy tulee olemaan samaan aikaan raskas, sekä onnea täynnä.. Ensi kuussa tulee vuosi rakkaan isäni kuolemasta, saa nähdä sattuuko synnytys samalle päivälle! Tosin edelleen on vahva tunne, että tämän kuun aikana synnytän!
Ajoittain iskee jäätävä ikävä, esikoinenkin kun oli ukin kaveri...

Nyt jatkan potkunyrkkeilyä mahani kanssa, ihanan virkeä meno ollut viimeiset kaksi päivää. Selkä on sökönä viime viikkoisen liukastumisen jäljiltä, mutta en anna sen masentaa.. Huonomminkin olisi voinut käydä!

32+5. Neuvolakaynti takana, kaikki ok. Oli aika turha reissu, vaikka sydanaania onkin ihana kuunnella. Kavellessa tuntuu, etta paa painaa lantioon ja se nipistelee kavellessa. Ja sitten se paine virtsarakkoon... vessassa saa hypata kokoajan. Pikkuinen myos punnaa vasempiin kylkiluihin ja tokkii kyynarpailla oikeaan kylkeen. En tieda, miksi minua alkaa aina aivan tavattomasti naurattamaan, kun mahassa moyryaa. Ihana, pieni mini-ihminen. :)

Tana aamuna turvotus on sita luokkaa, etta raskain sydamin jatin vihkisormukseni hyllylle. Rakastan vihkisormustani, valitsin aikoinaan juuri ne oikeat (miehen ja sormuksen ;)). Ehka tama kuulostaa hullulta, mutta sormus tuo iloa jokaiseen paivaani - aina kun katson sita, tulen hyvalle tuulelle. Nyt on ihan alaston olo, jotain oleellista puuttuu.

Kävellessä sattuu vas.lantioon/lonkkaan ja huilatesssa jos on kyljellään, ihan kummalla kyljellä vaan niin vasenta sattuu. Oon nyt yrittänyt nukkuu vallan selällään, helpottanut on oloa.

Mä odotan kanssa niitä vilposempia aamuja ja kun meillä on tän kuun aikana muutto sinne omaan kotiin niin ah, ne ekat kahvit siinä takapihalla!! Tuolla mielikuvalla mä jaksan selkä märkänä pakkailla täällä.. :D

Niin, toi sormuksen hyllylle jättö, se teki kyllä olon alastomaksi!! :o Jännä kun heti tuntuu että jotain puuttuu kun on sitä pitänyt hyllyllä nyt pari vkoa. "Vararengas" on ollut kun ollaan jossain käyty, muttei se oo se sama sormus.. :)

Voi meitä höppäniä kaikkinemme kolotuksinemme ja tunteinemme. :Heartred

Toivotan oikeen hupaisaa, rauhallista ja hyvinvoivaa vkoloppua kaikille ja jaksamista!!!!
Mä meen kaverin kanssa siivoon uuden asunnon niin ei tartte ku laittaa kamat paikoilleen jahka ne sinne vielä jossai vaiheessa saadaan! :D

Ehkä sun Libra täytyy laittaa se sormus kaulanauhaan mukaan hypisteltäväksi :>

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Oon jo tottunut elämään ilman sormusta, sitä kun ei saa töissä käyttää. Olenkin laittanut sen kaulaketjuun, siinä se on aina mukana ja hypisteltävänä. Usein se myös jää siihen työpäivän jälkeen, ei vain jotenkin tule laitettua sitä sormeen töistä lähtiessä.

Sormeen se mahtuisi kyllä oikein hyvin vielä, mulla turvotus on vain jaloissa. Itseasiassa se kylmällä säällä lähes tippuu sormesta, kun olen vielä tässäkin vaiheessa raskautta hieman pienempi kuin pari vuotta sitten. En ole kuitenkaan uskaltanut pienentää sormusta, jos sitä tarvisikin sitten taas jossain kohtaa suurentaa..

Mulla mahtuu vihki- ja kihlasormukset sormeen vielä. :) Toki voi olla, että minunkin täytyy ne vielä siirtää kaulakoruksi tässä jossain vaiheessa, ettei vaan käy niin että ne pitää sitten leikata pois. ;)

32+0 tänään ja olot suht ok. Käytiin kärryttelemässä ja lounaalla esikoisen kanssa, niin nyt särkee jalkoja melkoisesti. :( Supisteluja ei ole onneksi juuri ollut tai siis toki niitä kivuttomia on jatkuvasti, mutta niitä 'oikeita' en muista montaakaan. Selkäkin kestää työssä käymisen ja kävelemisen ihan hyvin. ;)

Voiko joku kertoa miltä tuntuu kivuton supistus? :) Kivuliaita on ollu pari kappaletta.. mutta että osaisi edes vähän tunnustella..

Hassua tuo sormus keskustelu juuri tänään teillä :P . Aamulla nimittäin olin räpläämässä omaani ja hups, kun eipä se lähtenytkään sormesta... no mutta onneksi nyt on vähän taas laskenut turvotus ja sormuksenkin saa pois. Mietin kyllä tuota kaulaan laittamista..

Joo mä noita supistuksia myös nyt oon miettinyt, että miltä ne oikeastaan tuntuvat? Kivuttomat ja kivuliaat?

Mulla oli kivuliaita supistuksia (harjotus toki) tuossa ennen juhannusta. Syynä tulehdus. Mutta olivat kyllä aivan järkyttävän tuntuisia... ei pystynyt istumaan, eikä seisomaan, ja makaaminenkin tuntui todella pahalta. Mietin vaan mitä oikeat supparit sit on.

Nykyään kohtu harjoittelee pariin kertaa päivässä. Maha vaan menee kovaksi, ihan kuin ois hillitön "one pack". Mitään kipuja ei liity tähän kovettumiseen - onneksi. Neuvolassa siis sanottiin, että kyse on harjoitussuppareista.

En uskalla laittaa kaulaan roikkumaan, koska olen aivan toivoton kaulakorujen kanssa ja rikon niita ihan tasaiseen tahtiin. Enka kestaisi, jos tiputtaisin vihkisormukseni. Tai ehka sitten voisin harkita, jos jonkun telaketjun tapaisen ostaisin... :)

Voi pojat, tuolla mahassa on taas jamit paalla. Pitaisi oikeasti ottaa video, kuinka jalka aivan selvasti potkii ja moyryaa tuossa mahan pinnalla. :)

Mulla ei ole edes harjoitussupistuksia - ei ole kivuliaita eika kivuttomia - jotka olisin tunnistanut. Eika sensorikaan kylla niita loytanyt sydanfilmin ottamisen aikana. Maitoakaan ei ole noussut yhtaan ja se on kuulemma saman hormonin aiheuttamaa, joten that kind of makes sense. Luulen, etta minun tapauksessani tunnen supistukset siina vaiheessa, kun tosi on kyseessa. En tieda, miksi nain luulen, jotenkin on vain sellainen tunne. Yleensa minulla on taipumusta valmistautua kaikkeen etukateen, ihan sama mika on kyseessa, ja jotenkin tuntuu, etta talla kerralla sitten vaan mennaan eika meinata. :)

Mulla ainakin kivuttomat harjoitussupparit on sellaisia, että vatsa kovettuu ja sitä kivistää. Ei sekään mitenkään mukavalta tunnu.

ccix kuvaili aika hyvin niitä kivuliaampia supistuksia. Missään asennossa ei ole tosiaan silloin oikein hyvä olla. Tuttuni kuvaili mielestäni synnytys supistuksia hyvin: "kun ei voi keskittyä muuhun kuin niihin supistuksiin, sitä puuskuttaa ja mitään muuta ei pysty ajattelemaan kuin sitä kipua". Että kyllä sen tosiaan sitten tietää, kun on tosi kyseessä. ;)

Mulla on ainakin niin, että välillä huomaan vaan kokeilemalla, että maha on ihan kova. Sekin kuulemma on supistus. :) Sitten on niitä, kun tunnen, että se kovettuu. Sellanen hieman puristava/paineen tunne, joka kovettaa mahan. Mutta kipeitä nekään eivät ole, ehkä korkeintaan hieman epämukavia. Eli näiden jälkeen on olemassa vielä kivuliaat versiot ja sitten vielä asiana erikseen synnytyssupistukset..? ;)

32+6. Tanaan pikkuihminen paatti, etta aamuseitseman on hyva aika jumpata - selkeastikaan hanen kalenterissaan ei lukenut "lauantai". Ei tarvinnutkaan nukkua sitten sen jalkeen, aamupalalle vain ja paiva kayntiin. Nyt olen siivonnut ja pitaisi tassa lahtea kauppaan ennen kuin treffi-iltaa. :)

Tanaan myos tajusin, etta muutama ystava on synnyttanyt viikolla 34 - ja sehan on ihan nurkan takana! Apuva.

Mun serkku synnytti myös viikolla 34 ja täytyy myöntää että itse juuri tänään sitä kauhistelin. Ihan parin viikon päästä olisi siis synnytysjuttuja jos niin menisi.

No nyt on 30+0 ja kipeitä suppareita ei ole ollut. Vatsa kyllä kiristyy varsinkin iltaisin ja se tuntuu tukalalta, mutta ei lainkaan kipeältä. Jos enemmän puuhailee niin alkaa koskemaan tiettyyn kohtaan ylävatsaa, mutta lääkärin mukaan asia ok, koska on juuri yksi tietty spotti.

Tänään on rakenneltu terassia ja olo on ollut suht hyvä hiukan viileämmän sään takia ehkä.

Ikäviä on molemmat harjoitus supparit, kivuttomat kuin ne jomotus supparit. Kokoajan tulee näitä, tylsää. Itsellä koko maha menee kovaksi ja painaa alaspäin. Paineen tunnetta ja kun jatkunut pidempään ni sit sattuu selkään ja mahaan, eikä pysty mitenkään päin olemaan. huolestuttaa kun näitä usein tulee.

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app

Levinnyt pulla olo. Suunnilleen mun pää pn ainut osa mun vartalosta mikä on entisellään.. jalkaterät turvoksissa, lantio reidet pohkeet paksunneet, rintakehä levinnyt, käsivarret..plus tuo maha siinä päälle. En tykkää ollenkaan mun olosta, aamulla noustessa eka asia mikä tulee mieleen että mitä mä laitan päälle.. mä en malta odottaa että tää raskaus on ohitse ja saan kehoni takaisin itselleni ja voin sitä liikunnalla rääkätä, esim juosta portaat ylös.. nyt tekee tiukkaa pelkkä kävely mitään ylänousua, kun painaa mahaa vasten ikävästi..

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Se on sitten 33+0. Tanaan sataa koko paivan. Mahassa on kova meno taas paalla, pikkuinen vatkaa jaloilla ja kasilla, nikottelee ja mahani hytkyy samaan tahtiin. En voi olla nauramatta aaneen ja koko elamani muutenkin pyorii kylla kirjaimellisesti oman napani ymparilla. ;) En millaan malttaisi odottaa, etta paasen tutustumaan pikkuiseen. Miestani katsoessa mietin, etta onkohan han perinyt mieheni piirteita, varitysta, vartalonmallia, vai minun... Enta onkohan han rauhallinen mietiskelija, kuten mieheni, vai vilkas touhuilija, kuten mina, vai omanlaisensa sekoitus molempia. :)

Olo on hyva, joskin vasynyt, koska myos tanaan pikkuisen jumppasessiot herattivat minut kesken unien. Eilen selka vahan juili siivouksen takia, mutta joogasin ja se helpotti. Jalkojakin kolotti, mutta otin kylman suihkun ja se helpotti.

Mieli on virkea, vaikka laiskottaa ihan kamalasti. Eilinen ilta meni hyvan ruuan ja seuran merkeissa ja myohaanhan se meni. Kissa nukkuu tuossa kyljessa niin makeannakoisesti, etta saa nahda kauanko pysyn itse hereilla. ;)

Helteet ovat väistyneet! :talk017 Täällä päin ollut nyt vkl vaan joku max. 24 lämmintä! :)Toivottavast olis nyt tällästä loppukesä :)

Mulle neuvolatäti sanoi, et sormukset kannattais jo ripustaa kaulaketjuun mut minen haluu! :grin Ei ne viel ahdista mitenkään ja pelkään et varsinkaan toi kihlasormus, joka on pienempi, ei sit enää mee mulle jos toi sen jättämä ura tosta tasottuu liikaa, jos siis liian aikasin lakkaan käyttämästä noita sormuksia :grin otan sit just ennen synnytystä ni ei ne ala repelemään niitä pois siellä :grin

Takaisin