Miltä raskaus tuntuu tänään ?

28+0

Nää helteet alkais jo riittää >:(
Oon niin kyllästyny tähän hikoiluun mikä on lisääntynyt muutenkin raskauden myötä. Tuntuu että sais olla koko ajan suihkussa.
Oli helpottavaa lukea että juuri näillä viikoilla monilla onkin ollut ahdistusta kasvavan mahan ja muutoinkin raskauden kanssa koska juuri oli siitä kirjoittamassa että ei tunnu jotenkin yhtään kivalta tää maha ja kuntokin tuntuu rapistuneen yhtäkkiä; en viihdy yhtään tässä kropassa ja olo tilassa :(
Lohduttaa lukea että monilla se on helpottanut, sitä itsekkin siis odottelen!
Aika nopeasti on aika mennyt kun mietitään että on jo elokuu ja itse kirjoittelin ensimmäisen kerran helmikuun höpinöihin ja silloinhan oli vielä talvi ja odotettiin kevättä :)

Eilinen meni suht kivuttomasti, mut joo, tänään huomasi taas, etten todellakaan kestä tätä paahdetta. Oli ihan hirveä olo, kun pääsi kotiin. Oksetti ja kylmähiki, normihien seuraksi. Ruoka ei maistu, et tässä on varmaan painokin tippunut. Huomenna neuvola ja taas uusi neuvolatäti, joka kerta ollut eri tyyppi. Jotenkin todella ärsyttävää, kun ei saa muodostettua hoitosuhdetta neuvolaan - joka kerta ventovieras ihminen vastassa. Onneksi yksikään kerta ei ole kuitenkaan ollut mitenkään erityisen hirveä tai epämiellyttävä, joten eiköhän tää tästä.

...niin, ja on tää mun maha ainakin omasta mielestäni kasvanut. Saa nähdä mitä ne siellä neuvolassa tuumailee.

Täälläkin lokakuinen esikoisen odottaja,en ole tajunnutkaan liittyä aiemmin :hello
Ite oon manannu jo pariviikkoa että tulis talvi edes syksy, nää helteet on jo aika paskaa suoraan sanottuna! Kokoajan tuskanhiki päällä ja kun ei ole sopivia vaatteita enkä enää kyllä raskausvaatteita meinannut tälle ajalle ostaa.

30+1 tänään olen hieman surullinen. Sain sokerirasitustestin tulokset ja minulla todettiin raskausdiabetes. Torstaina minulle on varattu aika sairaalaan ja saan tietää lisää mitä pitää ottaa huomioon ja mitä syödä oikein. Tämä tuli tosi yllätyksenä koska en ole mikään kauhea makean ystävä ja muutenkin koko raskaudessa on kiloja tullut nyt vain 4kg eli en ole edes ylipainoinen. Mutta kaipa tämä raskaus jotenkin heittelee minun sokeriarvoja vinksinvonksin ja siitä on kyse. Toivottavasti vauva kehittyy kuitenkin normaalisti, sitä tässä eniten murehdin.

Emmy: nimenomaan, koskaan ei tiedä, tuleeko toista kertaa. Toivon kuitenkin, että tulee enemmänkin kuin yksi.

Olenko ainoa, joka on jo miettinyt elämää hieman pidemmälle..? Olen siis miettinyt, koska olisi aika kakkoselle ja joudutaanko sitäkin odottamaan, toivomaan, haaveilemaan ja työstämään lähemmäs kolme vuotta. Tekisi mieli kysyä neuvolassa, että jouduttaisiinko kakkosta yrittämään taas reilu vuosi, ennen kuin julkinen puoli pistäisi tikkua ristiin asian eteen. En kuitenkaan ehkä uskalla, pitävät ihan hulluna..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

vastavirrassa, en usko etta olet ainoa. :) Aitini, suorasanaiseen tyyliinsa :), taraytti pari viikkoa sitten, etta kannattaa sitten hankkia toinenkin pari vuoden paasta, koska paaset itse vahemmalla, kun lapsista on seuraa toisilleen. Ymmarran hanen kantansa, koska han on itse isosta sisarusparvesta ja kokee sen rikkautena. Periaatteessa olen myos ajatellut, etta olisi hyva, jos lapsilla olisi sisaruksia, joilla ei ole kovin suuri ikaero, ja olen itse kaivannut lisaa sisaruksia. Mutta kaytannossa en ole viela valmis miettimaan elamaa noin pitkalle eteenpain, vaikka idea onkin mielenperukoilla kytemassa, jotta sen voi kaivaa esille myohemmin.

Eilisesta lahtien on vaivannut pistava kipu vasemmassa ylakyljessa - todennakoisesti revennyt lihas. Onkohan se taas se sama lihas, joka repesi pari vuotta sitten... Ainakin kohta on aivan sama. Mutta en valita, koska tama on ainoa kipu, jonka olen koko raskauden aikana kokenut. Taytyy vain ilmoittaa siita ja ottaa kipulaaketta. Pikkuinen potkii ja harjoittelee hengitysta minuutteja putkeen. Tai niin ainakin luulen, koska koko vatsani tutisee kuin sydamen syke yhdesta paikasta oman hengitykseni tahtiin. :) Eilen illalla tulin kotiin kiljuvan nalan kanssa ja pikkuinen potki aivan mahdottomasti, olikohan hanellakin nalka? :D

Muokattu viimeksi:
Mä haluaisin kyllä sitten lisääkin lapsia, mutta mitään erityisiä suunnitelmia ei olla luotu. Se on varmaa, että ennen kuin toinen lapsi tulee, pitää saada tehtyä remontti yläkertaan, että saadaan lisää makuuhuoneita. Yksi lapsi vielä menee tässä pari vuotta nykyisilläkin tiloilla. Jos nyt oikein voisi tilailla minun toiveideni mukaan, niin ihanteeni olisi ehkä kolme lasta ja 2-4 vuoden ikäeroin. Mutta katsellaan mitä elämä antaa ja olenko samaa mieltä vielä ensimmäisen lapsen synnyttyä. Miehen kanssa on kyllä juteltu aiheesta, ja hän saattaa hyvinkin ajatella, että yksi on riittävästi. Toisaalta itse pitäisin jotenkin hirveän surullisena, jos meidän lapsella ei olisi lainkaan sisaruksia... :grin

Vasenta lonkkaa tosiaan iltaisin juilii niin että toissailtana pärähti oikeen tuskaitku kun pelästyinkin ja sattui niin kamalasti. Särkylääkkeen otin niin nukuinkin sitten mukavasti aamuun asti. No eilen ei ollut raskaspäivä mutta illalla sama homma, ei enää itku tullut mutta pakko hiipii yöllä ottaa särkylääke kun särki kovasti eikä unikaan tullut.. huh.

Nyt pitäis pakkaa kun on vika lomaviikko menossa, saadaan ja pitääkin tän kuun aikana nyt sitten muuttaa sinne isompaan asuntoon.. ööh, välillä tuntuu että nää hommat levii käsiin eikä kerkeis kaikkee ajoissa mutta päätin että kun rauhassa tekee ja nauttii tekemisistään eikä hötkyile niin eiköhän tästäkin selvitä? :)

Kovasti tsemppii kanssahikoilijat, pakko tän on joskus helpottaa näittenki helteitten! :glasses1
Suotakoon nyt tänne pohjolaankin vähän lämpöö vaikka tuskasta onkin. Voi sitten muistella jälkeenpäin muksulle että "Kuule kun sua odotin niin se oli kuumin kesä vuosikausiin, yötkin oli ns.trooppisia, sellasia ei täällä pohjolassa ollutkaan ollut vuosiin, ties oliko koskaan aiemmin....."
No joo, vähä kärjistettyy mut pistää hymyilyttään tän tuskahien keskellä ja auttaa jaksamaan.... :happy7

Eilen kun hiivein sitä särkylääkettä ottamaan, oli jotenki niin hassua kattella ulkolämpömittarissa olevan n.24 vielä lämmintä vaikka kello oli 1.40! Kyllä lämmintä piisaskin kun kotiin tultiin n.22 maissa ja auton mittari näytti 28!!! Huh. :smiley-ashamed004

Mut hei, me ollaan meijän arjen sankareita näitten lisälämpöpatteriemme kaa!! :love7 :dance011

Meillä oli aikoinaan haaveena lapset pienellä ikäerolla.. Luonto päätti kuitenkin toisin ja ikäeroa tuleekin liki 9v.
Onneksi esikoisen aikaan oltiin nuoria ja nättejä, vielä on aikaa saada lisää lapsia!
Nähtäväksi jää, vieläkö tämän rumban jälkeen lisää halutaan :D

Kotiuduin juuri neuvolasta, apteekin kautta. Hb on romahtanut, oli enää 102 :/ paineet, paino ja sykkeet oli ok. Käsky kävi antaa itselleni lupa olla raskaana ja unohtaa kaikki rehkiminen. Sääliksi käy miestäni, joka mukisematta on kyllä ollut korvaamaton tuki ja apu!

Neuvola takana, kuudes kerta ja viides eri neuvolatäti. Nyt mahakin on kasvanut, ja sf mitta jo huikeat 26cm, eli alakäyrillä mennään, mutta kuitenkin omilla käyrillä (: mietin vaan sitä, että vaikuttaako tämä mahan koko nyt suoraan lapsen kokoon? Kun siis viikko sitten ultrassa kaveri oli ihan perusmitoissa, ei siis mitenkään pieni - nyt hoitaja sanoi, että sieltä tulee sitten ehkä pikkuinen ja siro vauva. Jotenkin tuli hieman confused olo...
Ei ollut hoitaja ihan varma onko kääntynyt meno suuntaan, mutta kirjasi kuitenkin näin. Onhan sillä vielä tilaa vaihdella asentoa, eli saattoi siis olla vain testaamassa loppuraskauden mestoja (: ja tämä oli ensimmäinen neuvolakäynti, kun sydänääniä ei tarvinnut metsästää, ilmeisesti ei pääse enää ketterästi pakoon.

Vielä pitäisi jaksaa kaksi päivää, et saisi viikonlopun lepäillä.. ensiviikolla saa kyllä luvan hellittää nää kelit tai sitten vaan rontisti saikkuilen. Ja sit kaiken tän tuskan päälle nämä sekaisin olevat ampiaiset, argh!

mua nykyään enemmän ahdistaa ja sattuu tää maha kun se että nauttisin tästä olosta. Ja syy siihen on tää helle. + nää inhottavan häpyluun kivut. mutta ei olisi enään pitkästi jäljellä. Tänään 32+4:Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink

Käytiin miehen kans Kiasmassa ja sit käveltiin ympäriinsä.. kyllä ton oikean jalan kans saa linkata, jalkapöytä kipuilee välillä niin kovin. En ole ikinä sitä telonut mihkään, niin vaan turvotuksesta kai sitten niin kipeäksi tullut. Vauvalla on hikka 1-3 kertaa päivässä. :p

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

eilen mulla oli neuvolalääkäri ja siellä kaikki hyvin :) onneksi.ei oo supistukset tehneet mitään kohdunsuulle. isooo HUH. olokin aika semmonen normaali.jalat tuppaa turpoomaan nyt helteillä herkästi mut ei nyt mitää megaturvotuksia oo vielä ollu havaittavissa.mutta kyllä mua rumasti sanottuna vähä kyllästyttää tää lyllertäminen mahan kanssa vaikka se maha ihana onki :D no mutta..ei oo enää pitkä aika :O huih.

Äitiyspakkaus tuli tänään! En ehtinyt takaisin tänne foorumille aiemmin tätä iloa jakamaan mutta suurkiitokset Jassukalle joka jaksoi Kelan paperit täytellä ja minulle pakerin lähettää tänne Berliiniin :Heartbigred
Kaikki tuotteet oli niin hyvänlaatuisia ja tykkäsin kuoseistakin tosi paljon. Tämä tuli juuri oikeaan aikaan kun olen ollut eilisestä asti maassa raskausdiabetes diagnoosista. Tavallaan tuli myös koti-ikävä Suomeen kun katselin tuotteita kun ne ovat niin ihanan suomalaisia :)

Eilen oli jo parempi päivä, mutta tänään väsymys on palannut! Lisäksi alaselässä on kipeä spotti, joka selkeästi säteilee toiseen jalkaan.

Poikanen kuitenkin on vauhdissa, joten iloinen mieli on! Nyt vaan pää tyynyyn ja päikkäreille ☺ Myöhemmin voisi kokeilla lähtiskö toi selkäkipu pienellä kävelylenkillä.

32+4. Pikkuhiljaa paluuta arkeen... Kavin eilen toissa fiilistelemassa toihin paluuta ja palaveeraamassa pomoni kanssa. Olen tassa kesan aikana jotenkin lillunut omassa todellisuudessani, rentoutunut ja tottunut tekemaan juttuja verkkaiseen tahtiin. En ole huomannutkaan, kuinka hormonihumalassa itseasiassa olen. Nyt sitten pitaisikin yhtakkia vaihtaa taysin toiselle vaihteelle, kayttaa ammatillisia aivoja, olla jarkeva, looginen ja jarjestelmallinen. Apua. Onneksi pomoni on aivan mahtava tyyppi ja loistava pomo, joten meetinki sujui ihan ok. Mutta silti kauhulla ajattelen, etta tassa pitaisi viela kouluttaa kollegoja, jarjestaa asiantuntija paikan paalle, koota kokousagenda ja vetaa se kokous seka koordinoida muita juttuja, jotka vaikuttavat 15 kollegan (ja ties monenko oppilaan) tyohon. Eeeeei yhtaan paineita, ei. :D Vitsi, vitsi! Itseasiassa tallaiset jutut eivat tuota paineita, mutta tuo kollegoiden kouluttaminen kieltamatta jannittaa.

Ja tietenkin pikkuinen myllertaa mahassa koko tapaamisen ajan ja potkii kylkiluihin niin, etta sapsahtelen. Yrita siina sitten keskittya. :)

Mietein kanssa että kuinka tässä jaksaa vielä... ollut kohta 4.5 vkoa lomalla. Maanantaina pitäis mennä töihin vielä 3 viikoksi ennen äippälomaa.
Olen kotihoidossa töissä ja ihmisten kodit on osa niin ahtaita eikä ilmastointii niin on jo valmiiksi melkonen tuskahiki! :( Ja tosiaan verkkaiseen tahtiin saanut kesää viettää niin tää tulee oleen aikamoine loppurutistus sitten vielä.

Äh. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Täälläkin vatsassa myllerretään aika taajaan tahtiin. :grin

Ihan kaaameeeee olo päässä!!! Tuntuu ku ois vettä ja painetta ja puuroa täynnä aivot.. särkee ja turvottaa koko pääkoppaa. Inhottaa kun töissä istuessa on niin kuuma ja raikasta ilmaa ei saa mistään.. sisällä on tunkkasta ja ulkona sama. Ahdistaa. Koko kesän oltu töissä, onneksi enää alle viikko ja alkaa LOMAT ja siitä äippälomalle. Pääsee vihdoin lepäämään kun haluaa ja jos sitä alkaisi sitä muuttoa järjestelemään...

Kuinkakohan monesti olen tänäänkin työpaikan vessassa työntänyt naaman lavuaariin jääkylmään veteen... helpottaa, mutta vain hetkeksi. Huokaus. En koskaan kuvitellut että KESÄ voi olla inhottavaaa aikaa. :sad001

Joku kirjotti tänne jollekin palstalle että odottaa jo syksyä ja niitä värikäitä lehtiä... sen jälkeen olenkin vain siitä haaveillut:rolleyes::Heartred Ihana syksyinen aamu, ja raikas ilma, villatakki päällä... kuulostaa taivaalle! :love017

Oih, sellanen ihanasti viileähkö syysaamu, kun aurinko kuitenkin vielä vähän lämmittää.. Puut täynnä värikkäitä lehtiä ja villatakki päällä..sellaisena aamuna olisi poitsun hyvä syntyä! <3

Huokaus.. Olo vaan pahenee. Nyt taas oksettaa ja laatta lentää. Menis jo helteet pois... Pliis ihan toivoton olo alkaa olee.. Raskas ja painava.

Takaisin