Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Mua vamaan talvella pelottais, että liukastun.. Ei nää helteet oo vielä ainakaan huonolta tuntuneet, meillä tosin on sisällä suht viileää. Muuten sitten olenkin joka päivä huonolla tuulella ainakin jossain vaiheessa päivää, ja se alkaa jo itseäkin ärsyttää. Valitan ja kitisen milloin mistäkin (miehelle tietenkin) ja hetken kuluttua ulisen, kun tuli taas oltua niin huonolla tuulella ja sanottua kaikkea typerää. :oops: Miten voikin olla niin hankalaa. Haluaisin olla vaan vaan tyytväinen. Miten ihmeessä onnistun?

Mä olen miettinyt, että kesällä on vaatteiden suhteen helpompaa olla raskaana kun ei tarvitse hankkia isoja talvitakkeja tai yrittää pysyä lämpimänä. Nyt riittää tunikat ja legginsit ja mekot. TOSIN ei ole kokemusta muuta kuin tästä kesäraskaudesta, joten en tiedä todellisuutta ajatusteni takana :)

Tänään tuntuu väsyneeltä... taas. Nukuin huonosti parin hyvin nukutun yön jälkeen ja heti huomaa kuinka puolinaiset yöunet vievät veronsa.

helteet Sais jo väistyä ja syksy ois enemmänkin kuin tervetullut ;) Liitoskivut, krampit ja väsymys iskeneet oikein kunnolla. Kävely on yhtä tuskaa, paria sataa metriä enempää ei vaan pysty. Kiva lenkittää 2 nuorta ajokoiraa... Raskaus tuntuu siis ahdistavalta ja raskaalta, mutta kyllähän se "palkinto" on kaiken tuskan arvoinen <3

Hikoilua pukkaa, kyllä. Yöunet jääneet vähiin, kyllä! Varsinkin viimeyönä yhtä pyörimistä, mieskin meni soffalle nukkuun.. :D Ei oo ilmalämpöpumppua, läpiveto ei auta. Sisämittari näytti aamulla n.28.. Huh!

Turvotusta on hieman kanssa ollut.
Hormooninäppyjä tai finnejä tai mitä ikinä ovatkaan niin niitä on tullut kaulan alueella aika lailla tässä parin kk:n aikana. Ei teininäkään ollut niin paljoo. Ne vähän ärsyttää muttei oo kivuliaita.
Just noin niinku Hiliputti tuos sanoi, kyllähän se palkinto on kaiken tuskan arvoinen <3 ! :D

Tsemppiä kaikille, voiton puolella aletaan kuitenkin jo olemaan pikkuhiljaa! :) <3

28+6: huhhuh! Viime viikko oli vapaata töissä, mutta aika meni muuttohommissa. Vielä jaksoi suht hyvin puuhastella, mutta viileämpi ilma olis ollut kyllä mukavampi. Nyt kun kot rupeaa olemaan valmis, nautin helteistä täysillä! Ainoa syy, miksi toivon viileämpiä ilmoja, on se että kotona olisi viileämpää. Jos koti pysyisi viileänä, saisi kesä jatkua vaikka ikuisesti!

Itselle tää on toinen kesän aikana kärsitty loppuraskaus ja voin kyllä sanoa, että jos meille komas lapsi joskus tulee ja ajankohtaan voin vaikuttaa, niin hän saa syntyä alkukesästä. VAIKKAKIN tää toinen raskaus ei oo ollut yhtään niin rankka kuin ensimmäinen. Turvotuksia ei juurikaan oo ja muutenkin olo on fyysisesti parempi. Vieläkään ei oo semmosta epätoivosta "tulis jo" -oloa. Kivaa olla raskaana! :)

tämä mamma on tällä hetkellä talvilomalla:grin:grin
pidän kaikki lomani pois ennen kun jään mamma lomalle. mulla siis loppuu syyskuussa sopimus. :)

Carnie ja snuu mä oon niiiin samaa mieltä!! Hirvee hiki päällä koko ajan ja sisällä lämpömittari huitelee siel 27-30 yötä päivää.... :mad: läpiveto kämpässä aina öisin mut ei auta hiukkaakaan. olkkari on ainut viilee paikka mut sinnekin alkaa jo aikasin aamulla paistamaan aurinko ni ei sinnekää viitti mennä nukkuu.... Mullakin nyt toinen kerta kesällä raskaanaoloa ja mä jo viimeks vannoin et never again... ja täs sitä ollaan :grin onneks toi pieni on niin rakas et tän vikat 3kk kestää vaik miten päi:Heartpink ja pikkunen on myös syytön näihin helteisiin :wink

Jep, söin äsken keittoa. Ja tää hien määrä, mikä puski päälle sen jälkeen..!!

Itse ajattelin vielä keväällä, että onneksi ei tarvitse olla helteillä ihan viimesillään ja yritän vieläkin elää toivossa, josko viimeisen kk:n olisi hieman viileämpää.. :P

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä oon samoilla linjoilla sun kanssa Triina. en oo ostanu mitään mamma vaatteita, kun ei tarvii. Menee hyvin normi leggarit ja tunikat. helppo pukea ja ne on mukavat yllä. ei paina mistään :)

mä myöskin vain nautin helteistä. Mutta odotan innolla myös tottakai syksyä. Rakastan kun illat pimenee, saa polttaa tuoksu kynttilöitä ja mikä tekee tästä syksystä vieläkin ihanemman, on se, että saa oman pienen rakkauden syliinsä.

justiiin katoin mittarista, niin meillä 34,2 lämmintä ulkona. Sisällä 20 astetta <3 kiitos ihanan ilmalämpöpumpun.

Oon ihan fiiliksissä nyt kun yksi etappi on taas takana päin; eli tuo rv 30 ! 6 viikkoa vielä ja alan laittaa kaikki kuuluisat koti konstit kehiin syytystä ajatellen :alien, täysiaikaisuuteen on enään 6 viikkoa ja 5 päivää. :rolleyes:

Juuri otin vauvnut tuolta ylhäältä ja laitoin kasaan odottamaan kyytiläistä. :) ja kaukalon myöskin. on taas niin malttamaton fiilis, ihan ku aattoiltana lapsena kun odotteli joulupukkia:grin:grin:grin:grin

Mä olen päässyt edelleen suht helpolla.Pitäis varmaan koputtaa puuta...:confused: Tänään rv 29+0. Töistä ei ole tarvinnut päivääkään olla pois, vaikka työ on fyysisesti välillä suht raskasta. Talilla oon jaksanut mättää paskaa :grin ja koirien kanssa lenkkeillä ja juosta agilitytreeneissä melkein entiseen malliin. Toki maha alkaa vähän tuntua painavalta eikä vauhti ole ihan samaa luokkaa kuin ennen, mutta toistaiseksi ei raskaus ole juurikaan rajoittanut elämää tai liikkumista. Mihinkään ei pahasti koske, eikä supistele. Helteet väsyttää ehkä vähän enemmän kuin normaalisti... Enää 3 viikkoa, ja sitten alkais ensin kesäloma, ja siitä jäänkin sitten suoraan äitiyslomalle. Sitten varmaan jo voikin hyvällä omallatunnolla välillä maata sohvalla, jos väsyttää ja kolottaa :) Tää aika on kyllä mennyt ihan uskomattoman nopeasti, vaikka alkuun 9 kk tuntui tosi pitkältä... Nyt tuntuu että hädin tuskin kerkeää hankkia kaiken tarvittavan ja laittaa kodin valmiiksi ja ylipäätään sopeutua siihen että meille tulee vauva, ennen kuin pieni on jo täällä :eek:

Mun pelastus, ilmalämpöpumppu! Nyt ollaan tuhlattu ja viilennetty kämppä yöksi, että mä saan nukuttua. Muuten jotain ihan törkeetä hikoilua... Tänään ollut aika kamala päivä. Supistellut välillä kipeästi ja maha muutenkin kipeä. Aloitin raudan syönnin ja luulen johtuvan siitä. Illalla uiminen helpotti hieman oloa. Vielä 3 kuukautta!

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app

10559324_10202941920252582_1371489143_n.jpg

tänään neuvola rv 30+3.
mulla vatsa ihan kuralla ja toooosi kipee. Kivut ei ole suolisto peräisiä vaan supistuksia. Vatsa ihan kivi kova ja kun hellittää, tuntuu kun vauva liikkuu hitusen. Vauvan pää on jo tosi alhaalla terkan mukaan. Oli sijainen, kun oma lomalla. painoa tullut viikossa mulle 565g, joka oli ihan ok. ei ainakaan sanomista tullut. Edelleenkään ei puhunut mitään sokerirasituksesta, eli tuskin mulle tässä raskaudessa sitä tehdäänkään sitten. RR oli 127/75. Pissa ok. Hb laskenu taas, nyt oli 110. Vauvan syke 135 keskimäärin. Kävi yli 140 kun liikahteli. muta korttiin laittoi 135. Tää neuvola kerta oli koko raskauden aikana VIIIDES !!!! mun mielestä tosi vähän. Ja nyt taas seuraava aika viiden viikon päähän ja sitten viimeinen lääkärineuvola 1.9 elis illoin rv 37. Sanoi, että tekevät synnytystapa arvion silloin. KErroin että nää kivut mulla on alkanu viime yönä, peittojen heiluttamisen jälkeen, niin antoi mulle tuon lapun : " tervetuloa synnyttämään" ja sitten semmonen A4 lomakkeen; vauvan liike laskenta. Kun sanoin, ettei ole vauva TÄNÄÄN nyt paljon liikkunut, kun supistanut niin paljon, mutta MUUTEN kyllä liikkuu hyvin ja ei ole ollut huolta. huoh... :D

Jenni-Julia kuulostaapa todella siltä, että synnytys voisi olla käynnistymässäkin! Hui, kerrohan kuulumisia, missä merkeissä loppupäivä meni! :)

Pikkuhiljaa pitää varmasti alkaa tottua ajatukseen, että synnytys saattaisi käynnistyä milloin vaan. Ei se nyt ehkä ihan näillä viikoilla kovinkaan todennäköistä vielä ole, mutta hiljalleen alkaa olemaan.. :)

Jalat kramppasivat aamuyöllä jatkuvasti, kuumuus tuntuu tuskastuttavalta. Mutta muuten menee hyvin. Etureppu ja helteet siis tekevät yhteistyössä olostani ihan vähän tuskaisan. En halua kuitenkaan valittaa! Hyvän asian puolesta!

30+3 ja olo on ihmeen hyva! Parisen viikkoa, 28-29, meni tosi tuskaisissa tunnelmissa, mutta nyt on aivan loistava olo. Vasyttaa tietenkin, koska heraan pari, kolme kertaa yossa. Pikkuinen potkii ja reagoi arsykkeisiin, kuten kissan kehraamiseen tai mieheni kosketukseen. :) Kaikki on mennyt mita mainioimmin, sydanaanet olivat normaalit, kasvu hyvaa, verenpaine on hyva, rauta-arvo loistava. Himoitsen tuoreita hedelmia, tomaattia ja maitotuotteita seka englantilaista (!) teeta maidon kera, mikaan muu ei nyt ole yhta hyvaa. Knock on wood, etta kaikki menisi hyvin loppuun asti. :)

Eilen keskusteltiin miehen kanssa lapi synnytyssuunnitelmaa ja molempien toiveita. Ollaan lahestulkoon samalla aaltopituudella - tosin miehelleni tuli yllatyksena, ettemme lahde sairaalaan heti ensimmaisen tai toisenkaan supistuksen jalkeen. :) Hanta aikatavalla jannittaa synnytys ja etta osaako han toimia oikein; yritin lohduttaa, etta ala huoli, mina se siina synnytan. ;) Tuntuu, etta keskustelumme auttoi hanta nakemaan asiat konkreettisesti sen suhteen, etta mita (ainakin noin teoriassa) tulee tapahtumaan ja miksi, mitka ovat toiveeni, mista hanen tulee pitaa huolta ja mita pitaa ottaa selvaa/laittaa valmiiksi etukateen. Helpotti se itseanikin, kun sain sanottua, mita ei ainakaan missaan nimessa toivo.

Pari paivaa sitten aloitin loman jalkeen uudelleen raskausjoogan ja nyt myos meditaation. Tassa kuumuudessa se on lahes bikramjoogaa ja tuntui tosi hyvalta kayttaa lihaksia. Teen tosin vain lyhyita patkia jaksamisen mukaan. Toivon, etta niista olisi hyotya kunnon yllapidossa ja rentoutumisessa, koska en voi enaa kavella tunnin lenkkeja kuumuuden turvottamien jalkojeni takia. Pikkuinen tykannee erityisesti meditoinnista ja hairitsee keskittymistani potkimalla reippaasti kylkiluihini, enka voi olla hymyilematta. Oooooommmm! :D

Asun Välimeren tuntumassa, jossa on lämmintä (helteitä) huhtikuusta lokakuulle. Täällä raskausaikana pitää juoda vettä paljon, yli kaksi litraa päivässä vähintään ja kuumimpaan aikaan välttää auringossa oloa ja ulkoilua jos vaan on mahdollista. Lisäksi, jos on mahdollista pitää ilmastointilaitteita päällä, niin se auttaa.

Hei kaikille, olen uusi kasvo täällä. Lueskellut kyllä säännöllisesti palstaa ja mietiskellyt pitäisikö liittyä. Noh "rohkaistuin" ja liityin seuraanne.

Itselläni siis tulossa ensimmäinen, joten aika stressaava on ollut koko raskaus - ei koskaan täyttä varmuutta ja mikä on normaalia ja mikä taas ei. Liikkuuko tarpeeksi, vai liikkuuko liikaa (: onneksi täältä keskusteluista on saanut yllättävän paljon helpotusta tietämättömyyteen.

Laskettuaika on siis 13.10. eli alle kolme kuukautta enää odotusta jäljellä, täytyy toivoa, että kaikki menee loppuraskaudesta hyvin. Alkuraskaudessa väsymys ja pahoinvointi, kesä mennyt stressatessa ja siihen supparit ja muu kolotus päälle ja sitten vielä nää helteet (oon siis täysin syksy/talvi ihminen). Nyt odotan, että työt loppuu... saisi vähän sitä omaakin aikaa.

Eilen oli 4. neuvola käynti ja näin negatiivisena sain sen suojaavan rokotteen, vauvanhan veriryhmä oli tietysti isältä perittyä; positiivinen. Toisaalta tuskinpa tuon suhteen mitään ongelmia ilmenee (toivon). Kaikki oli muuten neuvolassa hyvin, siis omat arvot (jopa hb 120, vaikka olen kasvissyöjä, enkä lisärautaa käytä), mutta paino ei nouse ja kasvukäyrä romahtanut - sf-mitta siis koko raskauden mennyt keskikäyrillä ja nyt jyrkkä notkahdus, siispä lähete äitipolille. En nyt vielä pelkää mtn ihmeellistä, olen pitkä, ehkä maha vaan piiloutuu lantioon ja kuitenkin hieman ylipainoisena, ei tuo painon nousemattomuus kai ole mikään paha asia. Mutta parempi se on varmistaa ja käydä katsomassa, ettei mitään hätää ole. Ensviikolle toivottavasti saan ajan (:

Täytyy näin lopuksi sanoa, että vaikka ollut suhteellisen kuormittava raskaus, on tämä kulunut ajanjakso ollut todella palkitseva. Kasvanut ihmisenä todella paljon. Täytyy sanoa, että raskaus on tuntunut ja tuntuu todella hyvältä - vaikka meinaankin hukkua tähän hikeen (:

Huh huh, tänään on kyllä päätä särkenyt ja huimannut, mutta siltikin rakastan näitä helteitä! Ei vaan tahdo jaksaa/muistaa juoda ihan riittävästi... Rv 27+2, vieläkin koen, että raskaus on kohdellut mua hellällä kädellä oireineen, vaikka selkä tahtoo enenevässä määrin kipuilla. Lomalainen kuitenkin jaksaa. :)

Tänään oli ylimääräinen uä joka annettiin jo viime kerralla koska kohdunkaulan ja istukan väli oli niin pieni. Nyt tarkistettiin ettei mee liian pieneksi. Tehtiin vaginaalinen tutkimus ja kaikki hyvin! :)
Meijän Papu oli kääntynyt pää kohti menosuuntaa ja painoarvio oli tässä kohtaa 1300g.
Sukupuolikin vahvistui, viime kerralla saatiin selkee kuva, nyt ei saatu mutta lääkäri totesi että kyllä se selkeesti sitä on mitä viimeksi on kerrottu.. :D

ccix - sulla on samaan aikaa la ku mulla! :)

Kuuma kuuma kuuma, mut silti niin mukavaa! :) <3 päätettiin myydä meidän Qstock -liput kun on luvattu niin pirun kuumaa koko viikonlopuksi, olen myös vähän semmoinen hienoperse että inhoan yleisiä vessoja ja en niissä kovin mielellää käy ja kun pitäisi olla koko ajan juomassa vettä niin sittehä mun pitäisi majoittautua johonkin siihen vessan viereen että pääsen vessaan silloin kun on tarve, eli ei siittä reissusta tulis yhtää mittää muutako itkua ja hampaiden kiristystä :D joku toinen kerta! ;D saattiin me kyllä niin hyvä hinta niistä ettei kyllä yhtää harmita vaikka ei lähdetäkkään sinne :D Öö.. niin joo muuten, voiko tisseistä tulla jo maitoa? :o viikkoja on 28+ 2 ? vasemmasta rinnasta tulee jotain vaaleaa nestettä ? :o

Takaisin