Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Ahdistavalta,paksulta ja tukalalta tuntuu, onneks asutaan melkein järven rannalla niin vilvoituskin on lähellä. Nää helteet ei vaan ole mun juttu.

Paksulta ja kireältä tuntuu. supistelee päivittäin, ei kuitenkaan tee kipeää. Kävely alkaa olemaan jo melko inhottavaa, kun tuntuu että vauva makaa tosi alhaalla. Olo on siis kuin sotanorsulla.

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app

Saatte kylla kaikki sympatiani sinne Suomen helteisiin! Olen niiiiiin onnellinen, ja tama on aivan ainutlaatuista, etta Hollannissa voi luottaa 80%:sesti siihen, etta saa on mita huonoin kesalla. Suomessa istuin kirjaimellisesti AC:n vieressa ne viisi paivaa, joina oli helletta. Nyt taalla kotona pystyn toimimaan ja tekemaan asioita, eli jarjestin tanaan pikkuiselle hankitut ja tehdyt tavarat "paikoilleen" ja siivosin koko talon. Istumataukoja se vaati, mutta tulipahan tehtya. Nyt vedan lonkkaa koko viikonlopun. ;)

Eilen aloitettiin viikko 29 ja tuntuu ettei vatsa voi enää kasvaa. Kiristää, puristaa, ahdistaa ja tosiaan ei tämä kuumuus paljoa edesauta asiaa. Pieni on aktiivinen ja kovasti pyörii ja venyttelee masussa, joskus vähän liiankin rajusti :D mutta tuntuu käsittämättömältä kuvitella, että enää niin vähän raskautta jäljellä. Enkä malta odottaa, että päästään ensi viikolla muuttamaan ja pääsee asettumaan uuteen kotiin odottamaan pientä tulokasta <3 tsempit kaikille helteisiin, kohta on jo syksy ja meillä naperot sylissä ! :)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Eilen alkoi viikko 25. Soitin eilen neuvolaan, ja kyselin, mitä tehdä, kun ollut parina päivänä töissä alavatsasärkyä (jomottanut ilkeesti) ja iltaisin kova vatsa (supisteluja?) ja nää säryt jatku ihan seuraavana päivänäkin ihan vaan normisti kävellessä/istuessakin.

No kävin sit lääkärillä, ei ollut onneks paikat pehmentyneet/laskeutunut. Otettiin viel jotain bakteerikokeita ym, ja maanantaina vielä pissanäytteitä. Lääkäri sanoi et tod.näk. rasituksesta supisteluja (säryllä) ja määräs melkein 2viikkoa saikkua! Vähän ihmettelin, mut toisaalta hyvä näin. Hirvee stressi ja särkyjä ollut tänäänkin, kun kävelin todella rauhallisesti... Toivottavasti helpottais... Ehkä en oo vaan tajunnu omia rajoja vieläkään... Nyt lepoa!

26+5 Joo täälläkin maha varmasti kasvaa koko ajan kun kiristää ja sattuu juuri niin kuin alkuraskaudessa kun paikat eka kerran alkoi venymään. Öisin taas nämä kivut tulee aivan kuten alkuraskaudessakin.

27+5 meneillään ja liitoskivut on ihan karseita. Yöllä mietin miten käännän kylkeä tai nousen käymään vessassa kun lantio rutisee ja paukkuu ja tuntuu et luut elää ihan omaa elämäänsä :( ei oo kivaa.. pelottaa et joku paikka oikeesti hajoo viel.. lisäksi supistellut viimeisen parin viikon ajan enemmän ja kipeitä suppareita oli alkuviikosta että ihan petiin vetas ja kauppareissullakin alko tuntuun paineen tunnetta.. huomenna nlalääkäri aika ja kesäloma loppuu ylihuomenna mut luulempa et se jatkuu saikun merkeissä. Ainakaan omasta mielestä en ole työkunnossa. Muuten kyllä nautin tästä pienestä potkijasta masussa ja vauvan tarvikkeet alkaa olla kasassa!<3 pieniä juttuja vielä kuten vanupuikot, tarvittavat rasvat, tuttipullo varalta jne puutelistal vielä. Vielä ehtii, vaik välillä tuntuukin siltä että jokohan tässä ollaan koht synnyttämässä..:D

Tanaan olen kuin nukkuneen rukous. Potkut olivat sita luokkaa 1:30, etta herasin syvasta unesta - tosi kiva. Varmaan puolisen tuntia vaihdoin kylkea ja ihan sama, miten pain makasin, niin iskuja tuli joka puolelta. Ainostaan selallaan tuntui, etta pienikin rauhoittui, mutten pysty kauaa selallani makaamaan. Lahdin siis syomaan ja sitten takaisin nukkumaan. Lopulta olen jossain vaiheessa nukahtanut. Kaipaisin kunnon lattea, mutta tietenkin tana aamuna kahvi on loppu. Onneksi lempimuki oli sentaan puhtaana.

Tiesin, etta nain voi kayda, mutta jotenkin ajattelin, etta se alkaa tyyliin kuukautta ennen laskettua aikaa, ei 2,5 kuukautta aiemmin. Alkaa yha enemman ja enemman tuntua, etta aika paattavainen ja sisukas mini-ihminen sielta on tulossa. Jos aitiinsa yhtaan on tulossa... Hmm. :)

Hyvältä tuntuu, lyhyestä virsi kaunis? :D
Ensi viikolla pääsen taas ultraan ja toivotaan että A on kääntynyt..! Varmaan pikkuhiljaa alkaa synnytystapa-arvioo tulemaan. Välillä on pientä ponnistuksen tunnetta, saa nähdä joko sitä ens kuussa ollaan synnärillä. Toivottavasti ei.

Selvisin eilen kaverin polttareista hienosti vaik oli tosi kuuma päivä :) Hiukan oli turvotusta jaloissa ja sormissa ja uni tuli hyvin päivän päätteeks :) Toista voipi olla jo kun on toisen kaverin polttarit elokuun alussa :D Ja niissä oon viel kaason ominaisuudessa ni riittää touhuttavaa kyl sinä päivänä :D

Syksyä odotellaan täälläkin, ihan hurjalta tuntuu että jo reilun 2kk:n päästä pienkin jo voi olla sylissä.. Helle on hiukan helpottanut ja tänään muutama virkistävä sadekuurokin saatiin, oli pakko seisoa pihalla vesisateessa ja nauttia!

Hirveästi tekis mieli kaikkea kiellettyä herkkua.. Kunnon :rolleyes:puolikypsä pippuripihvi, graavilohi tai sushi maistuisi just nyt aika hyvälle...

Muokattu viimeksi:
Rv 27+0 Tänään oli todella kuuma päivä, ilma muuttui iltapäivää kohden tosi painostavaksi ukkosen takia :/ sisällä oli yhtä tukala olla ku ulkona, joten alko hieman ahdistamaan jo itteeki vaikka lämpimästä tykkäänkin! :D turvotus oli nyt illalla tosi voimakasta, sormet ja jalat varsinkin! 13 viikkoa enään laskettuun aikaan :) ei oo enää kauaa ku poju syntyy, tuntuu ihan uskomattomalta.. tuntuu vieläkin vähän epätodelliselta että tuolla mahassa on elämää vaikka lapsi potkii jatkuvasti voimakkaammin ja useemmin! :D synnytys on alkanut myös hieman pelottaan ja mietityttämään.. Varsinkin sen jälkeen kun neuvolassa sanottiin että voi tulla suurikokoinen lapsi ton sf-mitan vuoksi! En halua että lapselle sattuu synnytyksen aikana mitään ton koon takia enkä myöskään sitä että tuo toosa repiää kokonaan! :o saakohan lapsen koon takia sektiota? :o ei kyllä kannattais panikoida vielä ku mikään oo ees varmaa mutta pitää aina välillä ottaa kierroksia iha turhan takia ;D apua! :D

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Aika ristiriitaisalta.. viikkoja kasassa 29 ja tänään oli lääkäri ja katsoi kohdunkaulan tilanteen kun supistelee niin paljon ja ei oo mitään harkkoja todellakaan kaikki.. onneksi siellä ei ollut tapahtunu mitään hälyyttävää. Sairaslomaa sain pari viikkoa kun lisäksi kaverinani ihan järkyt liitoskivut. Tää päivä mennyt täysin särkylääkkeiden avustuksella ja aamulla en enää tienny supisteleeko mua vai onko koko alaosasto liitoskipujen takia tulessa. Yöllä en saa käännettyä kylkeä ja välillä mennään tipuaskelilla.. :( mutta pääasia että vauvalla kaikki hyvin ja ei ollut suppareista huolimatta syntymäs just nyt. Edessä siis rentoa meininkiä ja rauhallisia päiviä:D

25+0

Raskaus tuntuu jo koko kehossa. Jalat kipeytyy pitkän työpäivän jälkeen samoin selkä. Onneksi mulla on tulossa miniloma viikon päästä joten vähän lepoa tiedossa.
Harjoitussupistukset vaivaa ajoittain koska kyllä ainakin minulla hidastaa tahtia se että vatsa on ihan kivikova vaikka vaarattomia ovat; parin viikon päästä eka neuvolalääkäri jossa nähdään onko vaikuttaneet alakertaan mitenkään vaikka en kyllä usko.
Ei sitä samalla tavalla voi juosta töissä tai varsinkaan työpäivän jälkeen vaan pakko maata ja levätä aina kun voi.
Enää muutama kuukausi laskettuun; mihin tää aika on oikein menny! :D

Tuntuu että ihan äsken vasta plussattiiin ja mietittiin että iiiiik pysyykö tää mukana loppuun asti ja pohdittiin raaskiiko mennä varhaisultraan :D

Mulle tulee huono ja ahdistava olo kun on hetken maannu selällään... Onks muil samanlaisii kokemuksii? Muistan kyl, et esikosta oli lopussa sama juttu. Onneks nukun öisin kyljelläni :)

Heinukka mulla ihan sama, henkeä ahdistaa, huonovointisuutta ja muutoinkin epämiellyttävä asento ollu nyt viime aikoina tuo selällään olo... :)

Hei vaan kaikille odottajille.

En ole tällä foorumilla aiemmin osallistunut keskusteluihin ja tämäkin voi jäädä ainoaksi kerraksi mutta olen silti saanut valtavasti vertaistukea teidän kaikkien kirjoituksista. Nyt on kuitenkin pakko avautua koska ei miehenikään jaksa (eikä tarvitsekaan) koko ajan kuunnella marmatustani seuraavasta aiheesta:

Raskausviikkoja nyt 28+1

Olen ollut erittäin urheilullinen ja timmi koko elämäni ajan. Raskauden alkuvaiheessa ajattelin että ihana sitten esitellä omaa masua julkisesti ja olla siitä ylpeä vaikka oma keho onkin sitten aivan jotain muuta kuin normaalisti. Olen töissä liikunnan parissa ja nyt työpaikallani olen saanut viime viikkojen aikana kuulla (myös työkavereilta mutta enimmäkseen asiakkailta) kommentteja, kuinka olen JO niin ISO ja kuinka se siitä VIELÄ vaan KASVAA. Nuo kommentit tiivistettynä. Tiedätte varmaan näitä perusletkautuksia vatsan koosta... (onko siellä kaksoset, joko se kohta syntyy, oho!)

No, innokkuuteni masun esittelyyn on nyt sitten vaihtunut häpeilyyn. Ei oikein kiinnostaisi mennä työpaikalle kuuntelemaan näitä kommentointeja. Tuntuu, että oman vatsan koossa on jotain vialla ja epänormaalia. Kasvukäyrällä mennään kyllä ihan normaalissa lukemissa ja itse olin ihastuksissa masustani vielä muutama viikko sitten mutta en enää... :(

Yritä nyt siinä sitten hymyillen kertoa, kuinka vatsa on juuri sopiva ja sen kuuluukin kasvaa kun kuitenkin kahdeksas raskauskuukausi on aluillaan. Mutta kun ei koko ajan jaksa. Vituttaa vaan kuulla joka puolelta samasta asiasta! En minäkään kommentoi muiden vatsoja! Pitäisivät mielipiteensä ihan vaan omana tietonaan.

Kiloja on lähtöpainoon tullut lisää nyt kymmenen ja hyvin tasaisesti joka puolelle. Painonnousu ei ihmetytä ollenkaan koska syön samalla runsaalla ruokahalulla kuin ennen raskautta (välillä myös herkutellen) mutta liikunnan määrä ja rasittavuus on vähentynyt rajusti. Raskaana en luonnollisestikaan liiku enää useita tunteja päivässä ja tee rasittavia treenejä. Kiloja tulee vielä varmasti muutamia lisää mutta en ole lainkaan huolissani, ettenkö saisi niitä pois raskauden jälkeen kun pääsen minulle normaaliin liikuntamäärään takaisin.

Aika nätti avautuminen tästä nyt lopulta tuli, vaikka äsken työpaikalta lähdettyäni otti päähän jälleen ja lujaa! Kirosin, etten enää loppuraskaudesta mene koko paikkaan. En halua, enkä jaksa enää ahdistua tästä asiasta.

Loppuun todettakoon, että raskaus on muuten sujunut tähän asti oikein mukavasti enkä malttaisi oikein enää odottaa, että saa pienen syliin.

Mukavaa odottelua kaikille!

Mulla alkanu kans ottaa päähän muiden kommentit. Toivon, et niitä ei tulis enään. Vaikka on vitsiä ja näin, mutta ei jaksa! Ei vaan jaksa enään! Vitsinä "oot läski", ei ole enään kovin hauska. Vituttaa kans. Ja itellä kuitenki tullu rv 24+4 mennessä 5-6kg. Eli ei mitenkään liikaa... Ja näitä kuulee myös niiltä, jotka on kokenut itsekin raskauden. HUOH.

Joten ymmärrän kyllä vitutuksesi. Kuulostaa tosi ärsyttävältä... Mut älä nyt sentään häpeile! Ihan turhaa. Sielä pieni ihana kasvaa. Mä oon päättänyt et enskerralla sanon takasi jos ottaa päähän. :D

Takaisin