Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Mainitsin tänään neuvolassa harjoitussupistuksista, joita tulee sekä työ- että vapaapäivinä. Neuvolan täti sanoi, että sitten vasta tutkitaan paremmin, jos eivät levolla rauhoitu, ovat kipeitä tai oikein säännöllisiä. Joten nyt vain itse seurailen, miltä tuntuu jne ja sitten soittoa neuvolaan, jos tuntuu siltä, ettei mennä enää normaalin rajoissa. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mitä ne häpyliitoskivut on? mulla tuntui yöllä vihlovia pistoja häpyluun tienoilla, kerran olin että auts.. olivatkohan liitoskipuja? Mulla ei vielä tähän mennessä 23+5 ole mikään paikka kipuillut. Raskas olo on, ei oikein jaksais tikkuakaan nostaa ristiin. Ja vähän on kans sotanorsumainen olo ulkokuorestani, vaikka mies kehuu.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Ennen purin aina työstressin ja sen aiheuttamat aggressiot lenkipolulle, kunnon raivorääkki lenkillä. Tuntuu erityisen turhauttavalta, kun niin ei pysty tekemään. Ja herää kysymys, millä tämä sitten puretaan? Mistään pitsinnypläyksestä tuskin on apua..

Sama mulla, kun stressin sai aiemmin kunnon rääkkireenillä salilla, maksimipainoilla ja ihan täysillä niin mitös nyt, en oo vielä löytäny. Ainoo joka vähän helpottaa on portaat, meän lähellä on tollanen puisto jossa on piiitkät portaat, parikertaa kun ne loikkii suhteellisen nopealla temmolla niin alkaa helpottaa, mutta ei täysin... :)

Mä olen ajatellut tilaa ton babyboxin syksyllä, jos sen paketin sisältö vaihtuisi siihen mennessä.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Neuvolasta jäi hyvät fiilikset! :) kaikki on niinku pitääkin. Sokerirasituksen tulokset normaalit, eli ei radia ! :) painoki noussut normaalisti, 350grammaa viikossa eli ei mitää hätää, ei oo vieläkään vitonen paukkunu! ;D sf-mitta 26 eli yläkäyrällä, mutta minulla on häpyluu alhaalla joka tekee senttejä lisää ja istukka on edessä niin sekin lisää mittaa. Jos mitta ei ala tasoittumaan ajan kuluessa niin sitte joutuu ylimääräiseen ultraan jossa katsotaan minkä kokoinen lapsi on jne. Sain ipana-tunnukset johon täytin esitietolomakkeen synnärille :) tää olis varmaan pitäny kirjottaa tonne 'neuvola' osioo mut menkööt nyt täällä tän kerra ;D rv. 26+3

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Ai niit on tommosiiki et se esitietokaavake täytetään netis :) Meil vanhanaikanen paperiversio :)

Niin ja miltä raskaus tuntuu tänään? Se tuntuu just siltä, RASKAALTA. Kuuma on ja toi vähän alle kaksvee uhmis koettelee sitä pientä jaksamisen murusta, joka mulla on enää jäljellä näiltä helteiltä.... Sil on nyt heittelyvaihe meneillään. Paiskii leluja, heittelee ruokaa lattialle, vaippaa pois päältää ja heittää sen sängystä kun pitäis alkaa nukkumaan ja sit tietty pissailee pisin sänkyy..... Eikä mitään usko. Jipii! :smiley-bounce012

Muokattu viimeksi:
Tänään ovat selkäkivut alkaneet. Vauva painaa jo sen verran.
Pitää varmaan hankkia jotkut tukiliivit tms, jotka tukevat vatsaa.

Itsellä tänään 26+6.
Sairaslomaa jatkettiin ja nyt kuukaudeksi eteenpäin. Neuvola lääkäri oli myös tänään särkyjen takia ja kohdunkaula oli pehmentynyt :confused: . Laittoivat lähetteen kans kyssiin mutta onneksi muuten on kaikki hyvin.
Onko muita keillä näillä viikoilla jo pehmentynyt?

Eikö? :eek: kokeile laittaa babybox.fi. Se on ilmainen lahjapaketti, jonka voi hakea lähimmästä lastentarvike- myymälästä. Sisällys voi vaihdella, mutta olen kuullut , että siellä olis ollu mm. body, lahjakortti jolla voi valita liikkeestä tuttipullon tai kuolalelun tms ja alennuskuponkeja. Jotain pientä kivaa siis :)

Tepsukka90 nyt sit vaan malttaa olla rauhassa.

Mullakin tuntunu parina päivänä, että tullut useemmin harkkasupistuksia.. ei kuitenkaan kipeitä, mutta hieman inhottavan tuntuisia. On se vaan uskottava, että pitää rauhottua. Ärsyttää, kun haluais kuitenkin lenkkeillä ja touhuta. Mä mietin kans tuon tukivyön hankkimista. Ei ole selkä kipeä, mutta maha tuntuu painavan tuohon alas ja kun nostaa käsillä sitä hieman tuntuu paremmalta. Onko kellää tietoa tukeeko se koko keskivartaloa niin, että auttais myös tähän?

Muokattu viimeksi:
Keksin kyllä monta muutakin tapaa viettää perjantaiaamun, kun istumalla terveyskeskuksen aulassa.. ;) Sokerirasituksessa siis ollaan, ensimmäinen puoli tuntia takana. Litku meni aika helposti alas, pelkäsin, että olisi ollut pahempaakin.

Joo kyllähä tuo tekis mieli lenkkeillä koiran kanssa ja elää aika normaalisti mut kait tuo pitää uskoa kans että ei mennäkkää samalla lailla enää.

Itse muuten sain kans ton tukivyön käyttöön pariksi viikkoa tk. Käyttänyt sit enemmän siivotessa ja lenkkeilessä et kylläkait tuo paremmin tukee paikkoja mitä ilman olisi : ) Kannattaa kokeilla

tääläki ollaan sokerirasituksessa, ei onneks enää ku 10min! Huh. Samalla otettii verta et saadaan vauvan veriryhmä selville, koska itellä on miinus veri.

Juuri kotiuduin, eikä kyllä tullut yhtään huono olo, aika meni melko nopeasti ja nälkäkään ei yllättänyt! :) Maanantaina saan soitella tuloksia neuvolasta.

Kotona! Kolmen viikon loman jalkeen on outoa palata kotiin. Siita tietaa olleensa pois kotoa, kun ensimmaista kertaa astuu sisaan ja havahtuu huomaamaan, etta taltakos taalla meilla tuoksuu. Tai haisee tassa tapauksessa. Kissa oli kotimiehena eika selvastikaan ole valittanyt, mihin se on tuota karvaa tiputellut, koska sita on kirjaimellisesti kaikkialla - eikos meilla ollut valkoinen sohva ja miten se nayttaa niin harmaalta... Eika se ole imuroinut, pyyhkinyt polyja tai edes pahemmin tuuletellut. Mokoma rontti. Itse saan nyt sitten selkavaarana siivota. Huono talonvahti! ;)

Muuten olo on loistava! Suomen helteissa meinasin lakahtya, mutta onneksi oli AC. Hollannissa on onneksi sateista, viileaa ja harmaata, joten turvotus pysyy paremmin kurissa eika ahdista niin pahasti. Kayn edelleen paivittain kavelyilla, jumppaan tai teen jotain muuta aktiivista, esim. frisbeegolfia, pyorailya tai puistogolfia. Jos en ole aktiivinen paivalla, en saa yolla unta, kun jalkoja "vipattaa" ja tekisi mieli vain liikuskella, vaikka kuinka nukuttaisi.

Kala potkii ja voimalla! 28+5 ja potkut ovat selvasti vahvistuneet taman kolmen viikon sisalla. Mieheni on aivan rakastunut vauveliin ja potkuihin. :) On niita ihana tuntea, mutta joskus aivan hatkahdan, kun iskuja tulee yhtakkia kylkiluiden valiin.

Tänään käynnisty rv 26 :) Alkaa pikku hiljaa meneen ohi tämä toisen kolmanneksen ihanuus,tänään ja eilen alko ihan älyttömät ala selän ja lantion kivut,viime yöksikin oli pakko ottaa jalkojen väliin tyynyjä,kävely jo alkaa olla pikku hiljaa sellasta töksähtelyä ja vaappumista eikä kovin rivakasti pääse ennää eteempäin. Ens viikolla neukkilääkärille ja kattoo alakerran tilanteen kun sitä ei vielä tarkistettu koko raskauden aikana kun saatiin niin myöhään tietää tästä salamatkustelijasta ;)

Tänään tuntuu paksulta ja turvonneelta. Vaavi potkii ja liikkuu ihan tajuttomasti. Ainaki sillä on hauskaa :D töissä pitäis jaksaa olla viel 3,5 tuntia ja sitte oonki 3 viikkoa kesälomalla! Mä oon niin oottanu sitä! ♡

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin