Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Hienoa vastavirrassa että pieni prinssi voi hyvin! ♡

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

16+4
Olin äsken päiväunilla, ja noustuani ihmettelin pientä länttiä paidan rinnuksellani.
Puristin oikeaa rintaani ja nännistä tihkuu väritöntä, ehkä hieman kellertävää nestettä!
Puristin vasempaa ja sieltäkin tulee!! :eek:
Mä olen ihan hämmästyksissäni vaikka tiedänkin että raskaudesta se johtuu, on vaan ihan uusi asia, että
nänneistä tulee yhtään mitään ulos! Huh huh!
Nyt odotan miestä takaisin sisälle, niin voin näyttää sillekin.

Muokattu viimeksi:
19+0 tänään tunsin ensimmäistä kertaa ihan 100 varmasti liikkeet! Oli niin selvä potku ettei enää voi erehtyä! :) tänään on ollu mahtava kesäilma! :) tälläsiä päiviä lisää! Pari viikkoa vielä ja meillä olisi myös tuo rakenneultra :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

17+0
Jännitän ensiviikon 4D ultraa :)
Uskomatonta että ollaan jo näin pitkällä!
Turvotusta on edelleen aika kiitettävästi; iltaisin on pakko vaan makoilla kun istuessa ahdistaa kun maha on kuin ilmapallo :/
Mutta muuten varsin hyvä olo, jonkin verran liitoskipuja havaittavissa muttei mitään häiritsevää kuitenkaan, ihanaa kun tulee kesä <3

Ihana olo! Ollut 5 vapaata ja huomenna töihin....... Töissä ajattelin nyt kertoa sit. Huh.

Ja kymmeneltä on lääkärineuvola, mennään miehen kanssa nyt yhdessä.

Olen tassa on viikkoja odottanut, etta tuntisin potkut kunnolla ja nyt ne todellakin tunnen. :) Pikkupirpana on nyt parina yona ollut hyperaktiivinen aamuyon tunteina ja harjoittelee varmaan potkunyrkkeilya. Hei, pieni, voisitko potkia paivaaikaan, jooko?

Turha varmaan sanoa, etta mina olen rattivasynyt valvottuani tuntikaupalla ja aina kun olen juuri nukahtanut potkut alkavat uudelleen. Parin tunnin younien jalkeen ajatus ei tanaan luista, melkein nukuin heratyskellon lapi. Ja kaiken lisaksi yottomina tunteina kaipaan niin sita, etta voisin nukkua mahallani. Ja salaa olen kateellinen miehelleni, joka rauhallisena nukkuu vieressani.

Tasta kaikesta huolimatta ulkona on jalleen taydellinen kesapaiva, sininen taivas ja +25 C astetta. Pyorailen kohta katilon vastaanotolle ja tiedan, etta sydanaanien kuuleminen piristaa paivaani. Viimeistaan siihen mennessa, kun olen toissa, saan energiaa ihanilta tyokavereilta ja oppilailtani. Kylla se tasta! :)

Vaavi potki aamulla. Jee!
Väsymys on ihan valtava. Olisi ihana mennä ulos, mutta en vaan jaksa. Taidan vain mennä päikkäreille. :)

Libra ja noor1s: Niinhän ne sanoo, että raskauden puoliväliltä vauvan 'unirytmi' saattaa hyvin jatkua vastasyntyneenä. Eli aamuyön tunteina valvomista Libralla tiedossa. ;) Eihän tuo mikään fakta ole, mutta näin minulle kerrottiin, kun esikoinen alkuyöstä aina masussa jumppaili ja niinhän taisi olla illan-/alkuyönvirkku vielä muutaman kuukauden ikäisenä. :D

Itselläni vointi suht ok. Minun masuasukki on isoveljensä tapaan aktiivisimmillaan, kun olen nukkumaan menossa illalla. Tänään myös tuossa päivällä kyllä ilmoitteli itsestään. Nyt hän taitaa nukkua. Huomenna on niiiin jännä päivä, kun on rakenneultra. :)

Meillä taitaa olla sitten aamuvirkku vauva. :) Kun on aamuisin ja aamupäivisin ollut eniten liikkellä, iltaisin ei juurikaan potki. Senpä takia mieskään ei tunne vielä liikkeitä, kun molemmat ollaan aamuvuorossa töissä, ja iltaisin mies nukahtaa sitten todella nopeasti, ettei jaksa tunnustella edes kauaa liikkeitä. :D Rakenneultrassa kätilökin sanoi, että toivottavasti jatkuu synnytyksen jälkeen sama meno. :) Isäänsä tullut, sekin on aikasin aamulla hereillä.. :)

Emmy', no, siina tapauksessa on pienokainen vahvasti vanhempiensa lapsi! :wink Olemme molemmat iltakukkujia ja aamu-unisia - valitettavasti vain yhteiskunta ei toimi samalla rytmilla. Kirjoitin paattotyot ja muut artikkelit oisin. :) Valvon siis yot, ei ongelmaa, jos saan nukkua paivat! Aamuvirkku lapsi olisi varmasti meille haastavampi, koska molempien pinnaa kiristaa aamuisin. Mika tahansa aika ennen aamukahdeksaa on tassa perheessa liian aikaisin. :)

Valitettavasti joudun nyt valvomaan aamuyot JA olemaan paivat toissa, mieluiten hereilla. Iltapaivisin on vahan tallainen meininki: :sleep011

Rv 18+3 ja "maha/selkänahkat" venyy ja tuntuu välillä että repeää.. :D Raskausarpia ei ole kyllä vielä ilmaantunut, yrittänytkin nyt aktiivisesti rasvailla, niin jos niitä ei kovin tulisikaan.. Mutta tulee jos on tullakseen. Muuten olo on ollut ihan hyvä, mitä nyt tuo kuumuus on viedä hermot öisin kun mitenkään ei ole hyvä nukkua,vaikka muuten tästä ilmojen lämpenemisestä tykkäänkin. :) Huomenna taas äippäpolille prinsessoja moikkaamaan ! :)

Niistä supisteluista...

Nyt rv 20+0

Kävin tänään neuvolassa ja th sitten ohimennen kysäisi että onko supistellut. Johon vastasin että joo kyllä välillä supistelee varsinkin jos on ollut raskaampi työpäivä/tai tehnyt jotain rasittavampaa. Ja selitin sitten että minkälaisia, että välillä menee maha kovaksi ja välillä sitten sellasia menkkakipuja ja sukkapuikkokipuja tuonne kohdunsuulle.
En todellakaan oo osannu näistä huolestua koska edellisessäkin raskaudessa oli kovastikin harkkasuppareita ja ne eivät aiheuttaneet mitään. Nyt toki on uusi raskaus ja näin, mutta olen ollut jotenkin kauheen huoleton ja ajatellut vaan että " Kuuluu asiaan"
Th meinasi jo laittaa mut saikulle, mutta en jotenkin vaan nyt kehdannut sitä ottaa.. Enkä tiedä miksi. Nyt sitten mietin pääni puhki, että entäs jos onkin aihetta levolle? Eihän sitä nyt niin korvaamaton tuolla työpaikalla ole.

Mulla vaan vähän kiikun kaakun tää töiden jatkuminen muutenkin, pitäisi periaatteessa olla kesän ajan töitä mutta tänään esimies puheli vähä muuta...tiedä sitten. Yhtään en olisi kaivannut lisä stressiä tähän..

Oletteko muuten kukaan kokeillut kohdunsuuta/kohdunkaulaa itse? Olen käyttänyt paljon kuukautiskuppia ja sillon tullut tutuksi tuo kohdunnapukka ja oon parisen kertaa sitä kokeillut nyt raskauden aikana ja minusta se on tosi pehmeä ja auki ainakin sormelle.. Varmaan soittelen tästä neuvolaan huomenna..

Valitusvirsi näin illanpäälle teille...:oops:

Maarija: Ehdottomasti rauhoitat menoa ja jos lääkäri oli sitä mieltä että sairasloma on hyväksi, niin silloin se pitää vaan jäädä töistä pois. On kullan arvoinen lasti kyydissä, ja kukaan ei ole töissä korvaamaton, eikä sairasloma ei ole syy lopettaa työsuhdetta! Tiedän että se ketuttaa jäädä pois kun "ei ole oikeasti sairas" mutta joskus vaan menee näin. Itekin olen ollut huhtikuusta asti kotona, ja täytynyt vain ajatella että tämä on vauvojen parhaaksi, sanokoot työnantaja mitä haluaa. Tsemppiä ja parempia oloja sinne! :)

Kiitos vastauksesta IkuinenJännittäjä :) tänään soittelin neuvolaan ja sanoin n että olen vähäb huolissani nyt että mikä on kohdunsuun tilanne ja että Uskallanko nyt olla töissä vai en.. kun jatkuvasti pitää himmailla ja rauhoittua että ei supistele. Nyt lääkäri ja th olivatkin sitä mieltä että asiaa ei tarvitse selvittää ja että jos alkaa tulla säännöllisiä supistuksia ja kipeitä niin sitten päivystykseen. .. ja että neuvolalääkärillä ei ole aikoja nyt, että pitää mennä työterveys huoltoon hakemaan saikkua jos tuntuu siltä. Tällä hetkellä olo on niin pettynyt ja tuntuu että ei oteta todesta, että pitää tosiaan olla jo lapsi syntymässä että otetaan todesta... syyttääkkö nyt raskaushormoneja vai yhteiskuntaa tästä turhautumisesta.. ;) oletteko muut saaneet supisteluiden takia sairaslomaa neuvolasta vai muualta?

Tänään 20+2.. Olo on onnellinen eilisen rakenneultran jäljiltä, mutta samalla puskee poskiontelotulhdusta flunssan jälkitautina. Vielä en saanut antibiootteja, vaan suosittellvat kokeilemaan nenäkannua ja Panadolia. No niitähän tässä nyt sit kokeillaan. Kyllä se nenän huuhtelu ainakin limat laittaa liikkeelle, että jospa siitä apu löytyisi, niin ei tarttis niitä lääkkeitä alottaakaan.. Kurjaa olla kipeänä näillä ilmoilla!

19+3 Olen tämän viikon iloinnut siitä että poikaystävä saapui vihdoin kotia maanantaina ja porukat tuli Berliiniin tiistaina kyläilemään. Berliiniin tuli myös helteet ja oltiin esim. eilen laivaristeilyllä keskustassa kun ei olisi jaksanut katuja kävellä tässä kuumuudessa. Tänään tiedossa taas +29. Kissa vaikutti aluksi hieman kateelliselta ja seuraili minua kaikkialle ja tiistaiaamulla heräsin niin että poikaystävä oli vasemmalla puolella ja kissa halaili kaksin tassuin oikealla. Minun 2 belgialaista rakasta <3 Kissakin on Belgian Gentistä alunperin.
Eilen tuli ensimmäinen ikävä raskausoire eli otin limpsapulloa jääkaapista niin selkä meni jumiin. Nyt olen kärvistellyt sitten selkäkipujen kanssa. En pysty yhtään kumartelemaan. Sohvaltakin sai poikaystävä minut auttaa eilen ylös kun en päässyt omin voimin. Ajattelin että mennään tänään uimaan niin jos se auttaisi selkäkipuihin. Olen aika varma että kivut johtuu siitä että maha on hieman kasvanut ja kroppa on oudossa asennossa. Äitini kertoi että hänenkin maha kasvoi hitaasti jokaisessa raskaudessa ja alkoi näkyä vasta raskausviikolla 20. Nyt on rv 19 minulla jo menossa niin varmaan minunkin maha kasvaa ja siitä tulee sitten näitä selkäjuttuja. Eilen ennen selkäkipuja tunsin koko päivän vahvoja kasvukipuja mahassa ja nivusissa.

Maarija minä olen ollut nyt kaksi viikkoa sairaslomalla ja tuli ainakin kaksi viikkoa vielä lisää, koska kohdunkaula oli alkanut avautumaan kohdun puolelta. Ole käynyt yksityisellä ihan sen takia, että tilannetta seurataan ultralla. Esikoisen raskauden kohdalla sain neuvolatädiltä rv 21 kommentin että kesken menee jos on mennäkseen niin luotto ei ole kovin suuri julkiseen terveydenhuoltoon. Suosittelen, että jos vain löytyy rahaa sen verran niin käyt yksityisellä ultrassa tarkistuttamassa kohdunkaulan tilanteen, se kuitenkin aukeaa sisältä päin ja jos muutokset huomaa jo emättimen puolelta niin on aika myöhäistä... Itsellä siis myös supistellut päivittäin ja jo hieman kipeästi, muuta kivut ei olleet mitään hälyttäviä vielä vaan menin lääkäriin ihan varmuuden vuoksi ja hyvä että menin. Nyt toivon, että avautuminen pysähtyisi ja supistukset loppuisivat kokonaan, kyllä ne on onneksi jo helpottanut tosi paljon.

rv 17.

Kasvua tuntunut viime päivinä, maha tuntuu oikein puskevan ulospäin pullottamaan ja venyttävän ihoa.
Nukkumaan mennessä mahan sivuilta pistelee hieman.

Yleisvointi valoisa ja eteerinen.. :D

Nälkä on koko ajan.

Rakastan aurinkoa.

tänä aamuna otti valan ihan helvetilliset liitos kivut nivusissa. Ihan järkyttäviä viiltomaisia "iskuja" tai ihan tuntuu ku nivuset repeis.

Takaisin