Milloin ensimmäiset hankinnat tulevalle vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nep
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toinenkin virallinen hankinta tehty. Markkinoilta Amsterdamista löytyi tämä söpö unirätti/pupunen. Nyt ultran jälkeen uskaltaa ehkä enemmänkin alkaa ajatella noita kaikenlaisia hankintoja, mutta onhan tässä vielä paljon aikaa jäljellä. :)

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    208.6 KB · Katsottu: 37
Mulla ei ole periaatteessa mitään vielä. Annoin luvan itselleni ostaa jotain ihanaa vauvan- tai äitiysvaatetta jos saan ultrassa hyviä uutisia. Kaikki olikin hyvin, ja kävin kiertelemässä vaatekauppoja, muttei mun sitten tehnytkään mieliostaa mitään. Mua suorastaan ahdistaa se tavaramäärä minkä vauva tuo mukanaan, ihaniahan ne on, mutta minne kaikki mahtuu...

Jep, taidan olla vähän outo..?

Mulla on kamaa aika paljon. En oikein tiedä miksi olisi liian aikaista? Aloitin noiden vaatteiden ym keräilyn jo yli kaks vuotta sitten, kun viimeksi olin raskaana. Kesken meni, mutta tavarat on kiltisti kaapissa odottaneet käyttäjäänsä ja lisääkin on matkan varrella ilmestynyt, vaikken edes ole raskaana ollut :) Mä oon tosi tarkka kaikista hankinnoista; kaiken pitää olla just eikä melkein mun makuuni. Ja koska en ole mitenkään kauhean varakas, niin ostan sitten yks kerrallaan juttuja just sillon ku ne tulee halvalla jostain vastaan (käytettynä siis oikeastaan ihan kaikki) :) Halusin 70-luvun pinnasängyn ja vaunut, esimerkiks noi on semmosia mitkä otetaan sillon ku saadaan, eikä odotella oikeampaa aikaa :) Vauvaa yritetään uudestaan kuitenkin. Ja jos ei sitä kolmatta pientä koskaan kuulu, niin voin mä noita sitten joskus myydä eteenpäin/säästää lapsenlapsille, jos sellaisia saan.

Pakko oli ostaa tänään tämä ybersöpö potkuhaalari, oli kyllä ihan heräteostos, ei onneksi kallis (5,50 €). Aika kesäinen kuvio tosin, mutta menis varmaan sitten ensi keväänä? :wink Koko on siis 62cm. Ja olen niin satavarma siitä että tulokas on tyttö, jostain syystä.

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    212.9 KB · Katsottu: 40
Muokattu viimeksi:
Ihana löytö! Itse ajattelin tilata netistä sen kaulakorun jossa helistin. Siitä on sitten iloa molemmille :) ja mulla myös varma tunne että tyttö on tulossa, en tiedä miksi :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kolmas tyttöilijä ilmoittautuu xD Haluisin jo ostaa pinnasängyn...semmosen mihin sais sit sellasen ihanan laskeutuvan prinsessaverhon ♡

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Mie en oo hankkinu mittään, mut edellisten jäliltä on vaatetta jopa liikkaa. Pitäs käyvä ne läpi ja laittaa osa kirpparille. Suurin osa on alunperinkin sukulaisilta tai kirpparilta. Uutena on hankittu aika vähän. Yhdistelmärattaat melki pitäs hankkii, kun entiset meni sillee rikki, ettei kuomua saa enää paikalleen (joku muoviosa poksahti). Vanha sitterikin hajosi, joyen sekin tarvitaan, mut muuten on varmaan aikalailla kaikkee.

En ole vielä uskaltanut mitään ostella, mieli tekisi jo kovasti ja vaunut ollaan jo päätetty mitkä ostetaan.
Mutta nekin vasta tossa kesemmällä.. ja vaatteita pystyn ostamaan vasta kun olen näille tuleville isoveikalle ja siskolle
kertonut tulevasta sisaruksesta :)

En ole vielä mitään ostellut. Mulla on sellainen kiva tilanne että siskoni synnyttää n. 5 kk ennen minua, (eli aika pian) niin heiltä saadaan osa tavaroista. Mutta mä haluaisin jo alkaa sisustaa vauvan huonetta, vaikkei se nyt siellä alkuun varmaan viihdykään. :wink
Mä rakastan sisustamista, mutta yritän pitää nyt jäitä hatussa ainakin ekaan ultraan asti.

meillä ei oikeen mitään oo ostettu mut haluisin kehtoon tehdä uudet laitakankaat ja verhot. Kun vaan sais koneen millä ommella... Vauva pääsee äitin vanhaan kehtoon. <3 tulipa täs mielee et pitäs siitäki se yks puu uusia... On nää 23 vuotta tehny tehtävänsä... Vaunuja oon pohtinu... Tytölle vaatteita saaki sit ostaa, jos sellane syntyy..

Meillä on jo kaikkea. Kaikki on säilytetty edellisiltä kerroilta, joten tuskin suurempia hankintoja teen missään vaiheessa, mutta kyllä minä vauvanvaatteita kaupoissa vähän olen katsellut... vaikkei mitään tarvitakaan.

Äitiyspakkauskin todennäköisesti otetaan, vaikka kahden edellisenkin sisältö on vielä tallessa.

Mä käyn EHKÄ ostamassa jonkun pikkujutun huomisen nt-ultran jälkeen jos kaikki siellä ok. Lupasin saman palkinnon itselleni jo edellisen ultran jälkeen (rv 9+1), mutta en sitten keksinytkään mitään kivaa mitä olisin halunnut ostaa. Nyt olen vähän HM Homelta vilkuillut muutamaa juttua "sillä silmällä" että ne varmaan haen jos syytä on. :)

Mä en ole vielä hankkinut mitään, kudon aina iltaisin vauvanpeittoa, mutta saa nähdä millainen siitä tulee... Mulla on käsiala niin löysä ja huono, ettei auta vaikka millä puikoilla kutoisi :/ No ajatus on tärkein, sillä se on kivaa puuhastelua tulevaa rakkauspakkausta ajatellen. Mies ehdotti ihanasti, että menisimme äitienpäivän kunniaksi lauantaina ostamaan ensimmäisen vaatteen pienokaiselle. Voi, minusta se oli niin ihana ehdotus :love7

image.jpg
Kiva kun on muitakin käsitööihmisiä täällä. :) Mä tuumailin jos itse tekisin neulomalla tällaisen kastemekon. En ole ikinä pitsiä neulonut, joten aikaa voi mennä... Pitäisi varmaan aloittaa ihan kohta! :grin

Mä oon ite tehny sellasen kesä kastemekon mut ajattelin sitä silti tällä viimiselläkin käyttää.. Pitänee vaa kutoo joku villatakki pikkaselle siihen päälle... :) allehan mahtuu kyl housua... :) ja eihän sitä ulkona olla sillon... :)

Siskon kanssa tehtii sopimus että ensimmäisen ultran jälkeen katotaan vauvan vaatteita mitä heiltä on jäänyt. Siinä kattelin ja valkkasin niitä neutraaleja ja no pari tyttömäistäkin vaatetta löyty (musta tuntuu että meille tulee tyttö o.O voiko sitä tietää näi alusa? :D) ja 2 pahvilaatikkoa vauvan vaatteita lähti sitte mukaan ja 1 pahvilaatikollinen lakanoita ja verhoja ja se touhu matto :D :D ja en tiedä minne laitan ne, olkoon nätisti olohuoneessa röhnöttämässä :D sitten löysim tori.fi stä ihana nalle puh sitterin joka makso 10erkkiä, nii en voinu vastustaa sitä.... ehkä nyt vois pitää taukoa sinne syksyhy asti ettei ostele mtn ku kaikki melkein jo valmiina :D :D :D

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Myös minä oon tehnyt kastemekon itse, ja sitä on käytetty kahdella aiemmalla lapsella sekä tulevallakin tietenkin. Ja toivottavasti joku muukin tarvii sitä tulevaisuudessa - meidän lapsiluku tulee nyt täyteen. Pitääpä kaivaa se naftaliinista ja laittaa kuvaa tänne.

itse aattelin kuvaa laittaa myös... :) mun se tekele on iha ommeltu ja aloinki miettii et pitäskö kutoa mut haluisin kyl kaikki samassa kastaa... Se kyl on niin tyttömäinen ku voi olla... Hyvin silti pojat siinä nimensä sai... :)

Takaisin