Milloin ensimmäiset hankinnat tulevalle vauvalle

Ai kauheeta, täällä ei oo vielä edes mielessä käynyt että jotain vois jo hankkia (tosin ultrakin vasta puolentoista viikon päästä) :D. Pinnasänky meillä on kylläkin jo varastossa miehen siskon lapsien jäljiltä ja häneltä saadaan vaatettakin. Mulla on näköjään monesta muusta poiketen erittäin vahva tunne, että poika ois tulossa :).
 
Mulla on näköjään monesta muusta poiketen erittäin vahva tunne, että poika ois tulossa :).

...Niin mullakin on fiilis pojasta. Rakenneultra on kesäkuun 18. että katotaan sitten... :)

Mä sain töiden kautta yhdestä lahjotuskuormasta äitiyspakkauksista käyttämättömiä vauvanvaatteita. siis joskus viime vuonna, kun mistään vauvasta ei ollut ajatustakaan. Mun piti ne antaa kaverille mut ne jäikin mulle ja tuolla ne odottaa sitten... Yhden kerran oon niitä hypistellyt. Oon ostanut pari bodya ja tehny tossua ja villahousua ja peittoa. Ja tämän nallen :)
 

Liitteet

  • nall.jpg
    nall.jpg
    101.5 KB · Katsottu: 43
Meillä rv 17+5 ja käytiin toissapäivänä tilaamassa vauvalle vaunukoppa! :D Muuten onkin ensimmäiseltä lapselta kaikki vaatteet tallessa, pinnasänky pitää hioa ja maalata, turvakaukalo ostettiin rv8! :D, pinnasängyn pehmuste ostettiin ja paketti vaippoja odottaa ja kaksi tuttia :Heartred vauvavanna oli sukulaisella lainassa ja sekin saatiin jo takaisin kotiin odottamaan uutta käyttäjää! :) Vaipanvaihtoalusta, rasvat, pesuaineet ja muutama nanni puuttuu, sit olisi kaikki valmiina! :D Ajoissa ollaan ainakin ja onpahan sit varmasti kaikki tarvittavat kun vaavi syntyy :)
 
Meillä on kaapit täynnä vanhoja vauvan vaatteita ja muita tarvikkeita edellisten jäljiltä ja MITÄÄN ei nyt pitänyt hankkia, mutta sorruinpa silti nettikirppikseltä tilaamaan käytettyjä Me&I-vaatteita. Kyseinen merkki on pääosin unisex-väreissä, mikä on hyvä, kun en halua etukäteen sukupuolta tietää.
 
Meiltäkin löytyy edellisten jäljiltä paljon vaatteita. Löytyy kummallekin kun entuudestaan on poika ja tyttö. Silti kyllä jos jotain ihanaa tulee vastaan niin kyllä mä tälle tulevallekin ostan jotain ihan omaa :) vaunut, turvakaukalo, pinnasänky löytyy myös jo.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Hui, mä oon ilmeisesti vähän hitaalla liikkeellä... Ei oo mitään vielä, tai on tietty poikien vanhoja säästetty ihan kivasti mutta mitään omaa ei ole. Oon aatellu et jos rakenteen jälkeen sitten, jos saatais sukupuoli tietää niin vois alottaa perkkaamalla pojilta jääneet vaatteet että säästyykö kaikki vai pelkät unisex kamppeet.
Uskon et jos sukupuoli vaihtuu niin sinkoan innoissani pinkkiin maailmaan :grin

Vaunut, kaukalot etc. pitää kans hommata. sänky sentään on vielä..
Mitä tuossa vähän vilkuilin niin on tuo vaunuviidakkokin villiintynyt siitä kun muutama vuosi (4v.) sitten siellä viimeksi seikkailin... o_O
 
Meiltä löytyy onneksi kaikki valmiina edellisen jäljiltä :) Ei tarvitse oikeastaan hankkia mitään muuta kuin edellisiin vaunuihin vaunukoppa/kantokoppa, koska myytiin silloin edellinen kun ei mahdu missään säilyttää... Toissapäivänä kävin muuten kirpparilta ja ostin kasan 56cm vauvanvaatteita (housuja, yökkäreitä) tulevalle pikkuiselle :Heartred
 
En ole miekään hankkinut kuin yhdet pienet housut kirpparilta, ja parit sukat ja pipot jo joskus taannoin. Mutta sukulaisilta periytyy pinnistä, vaunua yms, niin helpotti hitusen aikaansaamattoman pesänrakentajan arkea. Myös vaatetta on kuulemma tulossa, mutta niitä nyt on kiva itsekin haalia... Ehkä sitten kun tiedän tarkemmin kenelle niitä ostellaan. :)
 
Mä olen kyllä pahasti jäljessä ostosten suhteen! Olen ostanut tasan yhdet kengät ja kahdet sukat. En tiedä johtuuko siitä että np ultraan ei päästy ja jännitän nyt rakenneultraa joka on onneksi reilun kahden viikon päästä! Ehkäpä sen jälkeen intoudun :) ei sillä ettenkö kaupassa kaikkea jo hypistelisi... :)ImageUploadedByVau Foorumi1401573916.545631.jpg


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Poppi: Mistä oot tilannu noi converse sukat?

Me ostetaan ne vaunut 15.6 ja vaatteita oo ostanut
 
Täällä esikoisen laskettu aika 23.11. enkä ole uskaltanut ostaa mitään! Luultavasti sitten kesäloman jälkeen elokuussa rohkaistun kirppareille, huutonettiin ja muualle, rakenneultrakin vasta heinäkuun alussa. Tää kaikki on vielä niin kovin utopistista, etten tahdo oikein uskoa koko projektin olevan edes käynnissä, silti tämä maha on alkanut pullistua viime viikosta lähtien, joten kaipa jokin kasvaa. :) Ootte te rohkeita!
 
Eetula: ostin Conversen liikkeestä mutta varmasti netistäkin löytyy kun vähän tonkii :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
En mä nyt itseni kohal rohkeudesta puhuis, näitä ku osteltu jo kauan ennen plussaakin :D Jos tämäkään vauva ei tule, niin ehkä sitten seuraava :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä ei oo kans mitäön vielä ostettu, nyt 17+5 ja edelleen vaikea uskoa että on oikeasti raskaana :wink jospa rakenneultran jälkeen uskaltaisi ostoksille :D

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Viikonloppuna tuli kaivettua vintiltä esikoiselta jäänyt jenkkikehto ja sen kankaat tuli jo pestyä, samoin turvakaukalon kankaat on nyt pestyinä ja vaavin peitot. Viikkoja meillä on kortin mukaan 17+6 ja ultran mukaan 18+3 :wink Pinnasänkykin kaivettiin varastosta ja sen kunnostaminen alkoi. Ajoissa tai ei, voipahan sitten viimisillään olla stressaamatta vauvan kamppeista :)
 
Täällä on kanssa hommattu jo kasa vaatteita ( viikonloppuna lisää ), vaunut, turvaistuin,hoitopöytä, pinna-ja matkasänky, leluja ! :') Mä olen niin malttamaton että enhän mä pystyny pitää näppejä erossa ihanista vauvakamppeista =) Huomenna poksuu 15+0 =)
 
Mulla on nyt neljä viikkoa kesälomaa, ja aion valtaosan hankinnoista tehdä nyt. Helpompi hahmottaa, nyt on aikaa ja energiaa, ja rahaakin. Uutena en tosin osta mitään. Tänään menen hakemaan vaunut, käytettynä löyty just se merkki, malli ja väri mitä halusinkin :) Pinnasängyn äiti sais maalta roudata meille (on siellä pikkuveljen muksuilta varastoituna) niin voisin siihen alkaa kasata noita vaatepusseja :D Taitettava, ammeellinen hoitopöytä pitää vielä etsiä, enkä vielä oikein tiedä mihin vauvan vaatteet sijoitan...
 
Meinaako kaikki hommata hoitopöydän vai ratkotteko tämän ongelman jotenkin muuten? Oon suunnitellu, että ostaisin uuden senkin nökkösen huoneeseen ja siihen päälle sitten hoitoalustan yms. Vaatteet sais sitten ainakin osittain senkkiin, samoin vaipat, rasvat yms. Onkohan ihan tuhoon tuomittu idea noin käytännössä.. :grin
 
Takaisin
Top