Milloin ensimmäiset hankinnat tulevalle vauvalle

Ja täällä lähti vermon kirppikseltä matkasänky (10€) ja hirrrrvee kasa pieniä vaatteita 50-60 mukaan (18€). Ostosholisti vauhdissa. Mua ei pitäis päästää kirppiksille :D

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on jo paljon 50/56cm vaatteita ja just ostin toppapuvun kokoa 56cm pari kertaa oli käytetty. ihan tässä pimahtaa... :eek:
 
Täällä olis nyt hommattu turvakaukalo ja isofix-jalusta. Mukaan tarttui Brion Primo turvakaukalo mustana ja jalusta siis toki samaa sarjaa. Ne haettiin Hämeenlinnasta Vauvatalo Johannasta. Lisäksi varasin vaunut Joensuun Lastentarvikkeesta ja ne käyn hakemassa ensi viikon torstaina tai perjantaina. Enää siis puuttuu hoitopöytä/lipasto/senkki, hyllykkö, pinnasänky ja tekstiilihankinnat :)
 
Täällä ollaan vaatetuspuolen kanssa lähes nollilla, kun poikien vanhat lähtee kiertoon. Yhden pussillisen sain blokkailtua ns.unisex vaatetta tulevalle, mutta niissäkin koot on sitte laidasta laitaan (62-122) :)

Kunhan tän työviikon saan pakettiin niin suuntaan kesäloman kunniaksi kirppareille, vaaleanpunainen harso silmien edessä :)

Mites te, joilla on ennestään lapsia, oletteko käyttäneet koon 50-56vaatteita? Aika monet niitä laittavat paljon(?) mutta meillä ei ole koskaan niin pienet olleet edes käytössä... Että onko nuo omat olleet sen verran pidempiä, vai mitenkä? Mä oon aina ajatellut, etenkin kokoa 50 et se on keskosen kokoa...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meilläki tuli nyt 2 pojan jälkeen tyttölupaus, ja tyttö meillä jo 8v.. ei oo jemmassa mitään prinsessojen juttuja, tuskin kovin moni noin monta vuotta edes säilyttää. Odotin niin että olisi olkut kolmas poika niin ei tarviis shoppailla uusia..huoh. Minkäs teet :rolleyes:
Meillä on vaatteet jo alkaen 40cm :D liekkö pieniä poikia ollunna, joo keskosia molemmat mutta noilla lähdetty liikkeelle kotona ollessa. Niitä on niin ihana hypistellä ♡
 
Me ostettiin alemyynnistä ens kevääks puku ja toppapukukin löyty kirpparilta :) hirmunen kasa pieniä vaatteita koosta 56---> löytyy kanssa jo :)

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Ja h&m:ltäkin tullu tilattua muutamat vaatteet :)

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä esikoinen oli syntyessään reilu 5kg ja 56cm pitkä eli meillä alettiin käyttää heti 62cm vaatteita. Ei sitä pienempiä taida juuri ollakaan paitsi ne muutamat mitä äitiyspakkauksessa tuli... Pitää siis ostaa ehkä varuulta pari 56cm tai sit käyttöä suoraan noita. Todennäköisyys pienempään lapseen kuitenkin tällä kertaa on suuri koska se syntyy sektiolla ennen laskettua aikaa :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä nyt rv 19+4 ja hommattuna on kehto, koliikkikeinu, vaunut, turvakaukalo, pinnasänky (pikkusiskoni ja esikoiseni nukkuneet myös tuossa sängyssä) ja kaikkea pikkutavaraa; lämpöpussi, vaatteita, harsoja ym. Lakanahankinnat vielä tekemättä ja vaatteita on liian vähän. Rakenneultran jälkeen ajattelin suunnistaa Ikeaan lakanoita ostelemaan :) Hoitopöytää en hanki, vaan toivon että vaipanvaihto sujuu muuallakin, esikoisen aikana ainakin hoitopöytä jäi todella vähälle käytölle.
 
Mulla on vaatteita vauvalle jo 3 isoa pahvilaatikkoa...olen seonnut, kyllä!! Kokoja 50-90... :D täytynee tähän lisätä, että lähes kaikki on kirpparilta tai kavereilta ostettuja/saatuja.. rahaa mennyt n.200€, mutta se ei sinänsä ole tuntunut missään kun rööki ja biletys jäi luonnollisesti pois saatuani plussan. Noi poikavauvojen vaatteet on niin sööttejä! ♥

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Olenkohan mä jotenkin hitaalla näitten hankintojen kanssa... Saatuja vaatteita on vähän, hoitopöytä ja pinnasänky. Siinä kaikki.. Toki on odotettu että ehtisi käydä kattomassa kälyn varastot ja isännän ensi viikolla alkavalla lomalla olisi tarkoitus kiertää lastentarvikeliikkeet, vaunut, kaukalo jne.
 
Mä en uskaltanut ostaa mitään ennen rakenneultraa. Nyt tiistaisen ru:n jälkeen juoksin heti koko päivän kaupoissa katselemassa kaikkea söpöä. Ostinkin yhden pörröpuvun kun en millään voinut vastustaa, ihanat pikkutöppöset ja unipupun. Eivät välttämättä ne kaikista tarpeellisemmat tavarat vauvalle :wink mutta sallin itselleni hyvien uutisten jälkeen pienen fiilistelyshoppailurundin :) Vaunut, mandukat, hoitopöydät saadaan tutuilta ja kun pian syntymän jälkeen on muutto ulkomaille, ostetaan loput sit sieltä.
 
Takaisin
Top